Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 5161 ggr
Sagolika
0

Tips: billigare sand, foder m.m.

http://www.zooplus.com

Här kan man köpa billig kattsand. Jag rekommenderar särskilt Extreme Classic samt Classy kattsand. Tigerino kattsand avråds det däremot ifrån.

Det finns även såväl torrfoder som blötmat, leksaker, godis, transportburar, klösträd osv. De har även saker till hundar & andra djur.

kattassen
0

#0 Kan säga att jag köpte James Wellbeloved Adult foder för 95 EUR 2x10 kg inklusive frakt. Hemkört till dörren med DHL. Det blir i alla fall under 500 kronor säcken och det har jag inte sett någonstans i någon zooaffär. Inte ens foderbilen - de tar 680 kr för en 10-kilos.

Bra tips!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Josefa
0

Hur är det med tullavgiften när man beställer från utlandet?

Sagolika
0

Jag har inte fakturan framför mig, men jag tror jag betalade ca 69 kr för frakten och så några hundra för sanden. Någon tullavgift minns jag inte att det var. Posten körde det ända hem och bar in det i hallen.

bymaruska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ingen tull och övriga påslag inom EU.

Jag vet att Malin Lillmymlan är storkund hos Zooplus och det fungerar perfekt med bonuspoäng osv.

//M-H

kattassen
0

Ingen tull och moms för varor som tas in inom Europa (EU).

Köper man däremot från ex. USA kan man drabbas av tull och moms OM paketet granskas i tullen. Dock inte säkert. Vi köper ex. CD-skivor och de brukar skickas som "gift" (alltså gåvor) vilket står på brevet. Då brukar det fungera utan att fastna i tullen. Har bara hänt 1 gång faktiskt och då kom det som postförskott och fick lösas ut.

Jag har köpt ett par leveranser från Tyskland och det har funkat bra.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

UlrikaD
0

Zooplus finns ju även i Danmark. Har dock inte kollat ifall priserna är samma.

http://www.zooplus.dk/

lillmymlan
0

Varför avråder man från Tigerino sanden? Den använder jag och jag tycker att den är bra.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja och jag har för mig att Marianne också kör med den… Storkunder hos Zooplus både hon och jag. MEn de har slutat med J.W, tyvärr…..och frakten  är gratis på zooplus om du betäller för  över 70 euro. OCh du samlar bonuspoäng och får fina gåvor. Jag hade samlat ihop till denna mysiga grotta….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lillmymlan
0

Emjon kör också med den sanden

*Nalle Puh*

Sagolika
0

Tigerino är enligt de som provat flera sorters sand inte lika dryg, samt klumpar sig sämre än Extreme Classic. Så det kan vara värt att betala lite mer för att få en sand med högre kvalitet.

Classy kattsand tyckte jag var helt okej, luktade gott & klumpade ganska bra. Brukar annars köra med Everclean Lavendel. Extreme Classic är också jättebra, men jag tycker inte om just den sortens babypuderdoft som den har.

Men alla har vi olika tycke & smak. Man får prova sig fram tills man hittar den sand man är mest nöjd med.

emjon
0

Jag är storkund hos zooplus och har handlat varje månad i över 1 år och är supernöjd då vi har hundar katter och akvariefiskar. Nästan alltid har de oslagbara priser så visst lönar det sig. Bonussystemet är också bra och fina saker också beror på hur mycket man handlar och vad man vill spara ihop till.

Vad gäller Tigerino sanden så finns det två sorter den ena är skit och klumpar sig dåligt som du skriver men den andra fungerar utmärkt. Vi hade tidigare Everclean men slutate med den pga av att den dammar så in i hoppsan.

Gunilla JWB var borta ett tag men finns nu igen vilket jag är jätteglad över då jag köper det fodret.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

lillmymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så himla nöjd med Tigerinon Glad och lådorna som de har där är jättebilliga och STORA, så jag är mer än nöjd!

Tack Emjon för att du fick mig att börja handla där och hjälpte mig att göra min första beställning Kyss

*Nalle Puh*

Minka040
0

Vad ligger leveranstiden på, ni som vet? :)

Maxima06
0

Jag fick mina grejer inom 4 arbetsdagar.

emjon
0

Leveranstiden brukar vara mellan 3-5 dagar

emjon
0

I söndags gjorde jag en beställning och den kom precis nu levererad av posten.

Roligt Lillmymlan att du också är så nöjd har köpt likadana lådor som du och de är så lätta att städa så både jag och kissarna är nöjda.

Både mina hundar och kissar gillar att dricka vatten ur fontäner och nu har jag precis packat upp en modell Raindrop i Rostfritt stål och den var riktigt läcker. Hoppas kissarna kommer gilla den lika mycket som matte.

Minka040
0

Vad bra, då hinner jag lägga en beställning innan jag åker på jobb på annan ort! Tack för info! :)

Sagolika
0

Vilken Tigerino-sand är rätt sort då?

Hawknestgrove
0

Åh Då blir Marianne glad, för hon vart ju urlessen att e inte hade när hon ville köpa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lillmymlan
0

Den här sanden köper jag och den är klart godkänd Glad och jag är mycket kräsen när det gäller sand.

Jag har provat all sand som finns tror jag, men jag gillar den här och den är mkt prisvärd dessutom, det gör inte ett dugg Skrattande

*Nalle Puh*

emjon
0

Precis den sanden är det och tar man erbjudandet som de ofta har på 2 x 15 kg för Eur 25.99 så blir det billigt för bra sand.

Det är säckarna Tigerino 14 kg som inte alls är bra och jag säger som Lillmymlan jag är också kräsen. Har provat många olika sorter för att hitta en bra sand till rätt pris och som även katterna är nöjda med.

MariannE11
0

Jag är otroligt nöjd med tigerino sanden. Fick beställa andra sorters torrfoder nu sist men Bruno förlät mej för iams roasted chicken :) Glad att James wellbeloved åter finns. jag har 4 sådana toalådor som du visar Malin. De är lätta att skotta rena :)

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
0

Här är den 30 kronor billigare;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sagolika
0

#23. Men den tyska sidan levererar inte till Sverige!

Alexej
0

Upptäckte det också. Men nu har jag anmält till danska zooplus. de har en del artiklar som den engelska sajten inte har, framförallt loppmedel. har fått loppor bland katterna och behöver lite starkare grejer än vad som säljs i Sverige.

Sedan upptäckte jag att katthem får 10% också på beställningar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sagolika
0

Är ni fortfarande nöjda med Tigerino-sanden? Funderar på att testa den.

MariannE11
1

Jag är fortfarande nöjd…ska beställa nytt så fort plånboken blir tjockare..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/