Kattvaka =/
Suck! Jag har två knäppskallar (katt A som i Sigrid & katt B som i Hamlet) som sovit mest hela dagen och nu lekt i över en timme. Jag försökte sova, men den ene springer under sängen och den andre mellanlandar på mig innan hon halkar ner på andra sidan och landar på sin storebror.. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.. *gäsp* Det slutade med att jag har klivit upp och kokat en kopp björnbärste.. Klockan tre på natten!? Återstår att se när dom tillåter att vi släcker.. =/
Cats - gotta love them ;)
(Observera att jag valde kategorin att bli en god kattägare - under pistolhot av två (s)katter)

Kattvaka känner jag igen. Katterna som var gosiga på dagen blir små vilddjur på natten. Far runt och jagar varandra på mig i sängen skutt upp i hyllor välter ner saker, jamar för att dom har så kul. och så en skräll till, sätter mig upp i sängen yrvaken och undrar va´ händer

känner ochså igen mig, här händer det en massa underliga saker på natten, och när man frågarde små vildjuren tittar dom på en som man inte vora klok, verkar som dom tänkr vi. nej nåt sånt gör inte vi måste vara någon annan för blickarna glider mor utedörren

De vill ju inte att du ska sova Jossan förstår du väl?
De vill nog att du ska vara vaken dygnet runt 
men hur dte ska gå är ju en annan femma..
Blev det nån sömn i natt tillslut då?
Hi hi, här är det illbattingen Milou som håller oss vakna om nätterna. Den största busen har vi börjat gå ut med på dagarna och gissa om han sover hela nätterna nu? Japp!! Så det är ett tips. En långpromenad på dagen och de sover på natten!
Helen
#3 Ja, jag fick sova efter halvsex på morgonen. Dvs, dom lekte från kl 2 till 5.30 ungefär.. =/ Det kliar i ögonen på mig idag, man kan inte direkt ta sovmorgon när man har en jycke som vill ut och rastas.. Så nu blir det en tuppis ;)

Oj vad surt :S
Då får vi hoppas att du får mer sömn i natt :)
Uppföljning någon? =)
Jag försökte vara smart i går kväll (smart? jag?) och öppnade ut till balkongen. Först och främst var det visst väldans spännande att smyga omkring därute i mörkret. Sedan insåg dom att atletiska hopp över hög balkongtröskel nattetid var än mer spännande! Tar man dessutom sats från köket får man in ett riktigt spänstigt hopp, även om man är en tjockboll! Så det blev väl en tjugo-trettio tröskelstuds innan dom (läs: Hamlet) var trötta. Sedan lugnade dom ner sig, tills jag lade mig dvs.. Då busades det friskt en halvtimme till innan jag fick somna. Och så upp halvsju i morse och busa igen =) Jag säger som mamma dock, skönt att se att Hamlet uppför sig som en "riktig katt" och busar och mår väl!

#7 Det låter som att du har två mycket lyckliga katter!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#8 Korrekt =) Dom trivs..
Haha, refererar till mitt tidigare inlägg "en mysig natt, Enligt Herr Arne"….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag sov ända tills efter ett i natt då en pubrunderund vän smsade och jag vaknade. Då tyckte missekussarna att det var häftigt att jag var vaken och körde igång någon typ av aktivitetsnatt. Det skulle brottas under täcket, spring på täcket, jaga varandra, jaga KKS-möss, krafsa på dörrar och gud vet vad annat de höll på med. När så "tjocke" skugge Atos kom upp i sängen så var jag så trött att jag vände honom på rygg och bråkade i magen på han. Då sprang han med blixtens hastighet ut ur sovrummet, ut i hallen och vidare till köket. Å han springer inte tyst! Ännu har ingen granne kommit och ringt på för att vi varit uppe hela natten och busat! 
I fm byte jag sängkläder och vem klara av det under 4 timmar med två ynglingar som jagar allt som både rör sig och inte av lakan och annat?!!
Nu skall jag lägga mig i soffan å kolla tv och/eller film.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Haha =) Jag har undrat jag med vad stackars grannen under säger när Hamlet sätter av.. Han låter värre än hunden ska jag säga dig! =)
Har 7st som aldrig har samma sovtider. De turas om att busa, slåss osv.
Defenitivt inte samma sovtider som mej.
Dessutom kör de med träskor :(.
Hade för mej att katter smyger, inte våra iaf
En tröst är att de brukar lugna ned sig när de vuxit till sig i ålder. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"