Söker fadderstöd !!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då jag flyttat och fått ändrade ekonomiska förhållanden för mina kissekatter söker jag stöd och hjälp hos dig som känner du vill ställa upp och stödja mig och kisarna.
Vid flytten tog jag med mig alla hemlösingar som fanns hos mig just då. Under tiden det tar ,dels för dem som behöver tid på sig bli trygga och sociala så de kan placeras i nya hem. Ju mer hjälp jag kan få,ju fler får jag också råd att behålla kvar hos mig. Bor nu så pass bra så många av dem kan springa ut och in om dagarna när dom känner för det.
Som fadder vill jag du bestämmer dig för en kisse eller flera.Fadder till en kisse, 100 kr i månaden. Du skriver ditt namn ,adress,vilken kisse du vill hjälpa varje månad,så skickar vi kontinuerlig info till dig om kissemissen eller missarna och berättar om hur det går för dem,deras vardagsbus,hälsa o.s.v..
Pengarna kommer först och främst användas till sand,mat,mediciner,ev,annonser, veterinärbehov.
Kontonummer är: Nordea 46 01 04-76 42
Märk inbetalningskortet med fadder och namnet på kissen.
Det här är Sollie. Hon är en liten skyggis som måste få tid på sig förstå att vi i människosläktet inte är så hemska och farliga. Hon är c:a 4-5 år. Har innan alltid levt utomhus utan varken mat eller värme. Hon är kastrerad,vaccinerad och märkt.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Åh putt för debattias kissar!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det här är Tajge.Han har gått ut och in i min kattlucka i boden där jag bodde förut. Han hade också en bror som jag döpte till Vitnos. Vitnos blev påkörd av en bil och avled av sina skador. Dagarna efter olyckan gick Tajge och letade sin bror och han satt en bit från mig och ylade när jag satt och grät över avskedet. Han gick i flera dar och letade det lilla livet. Han är ingen lättfångad kille och jag kunde inte få in honom i buren när jag flyttade ,så en granne fortsatte lägga mat i fällan och en månad efter min flytt gick han in. En kattängel här inne åkte och hämtade honom och körde honom 200 mil,för han skulle få komma till mig och slippa gå kvar där det inte fanns något längre för honom. Han är ännu varken kastrerad,märkt eller vaccinerad. Kortet togs första dagarna hemma hos mig och han ser inte ut att gilla varken ha blivit flyttad eller plåtad.. Jag kommer åtgärda honom så fort jag kan.Men han kommer få ta den tid på sig som han behöver för att kunna känna sig trygg .
Debattia
Det här är lilla Pyret !!
Hon hade själv tagit sig in i min bod till dom andra kissarna, krypit in genom kompostgallret som jag hade innanför ytterdörren som den dagen stod öppnad.Dagen därpå såg jag en kattunge till utanför som liknade Pyret.Tyvärr hann jag inte rädda den för senare låg den på utebordet död. Tror den blivit överkörd och någon lagt dit den lilla.. Pyret har växt upp tillsammans med de andra innekatterna och är nu kompis med dem. Hon är nu c:a 1 år. Är kastrerad,vaccinerad, märkt, försäkrad. En liten egen tjej. När jag går runt och rör mig springer hon fortare än golvdraget, siier eller ligger jag är hon den keligaste kissen i gänget… Jag ska försöka behålla henne eftersom hon fortfarande är osäker.Hon är den enda som inte vågat sig ut i luften ännu,fast jag haft dörren vidöppen så dom skulle kunna gå in och ut.Hon sitter bara innanför och tittar ut.
Debattia
Här är Blueberrie.
Jag fångade in hans mamma när hon var högdräktig, ett par dagar därefter födde hon fyra små pälsbollar. Två av syskonen fick nytt hem .Det fick även den här killen och hans bror. En människa jag bott granne med och känt över 20 år. Jag ringde och vid mina undringar fick jag svaret att dom var rädda men det gick bra..Plötsligt en dag var dom lämnade vidare till en ung tjej som tagit dem med till ett stall. Fick namnet på stallet, åkte dit och letade,fanns inga kattungar, ingen hade heller sett några.Letade i alla stallen i hela området. Inga kattungar. Jag skrev om händelsen i min tråd här inne. En tjej satte in en annan tråd och berättade om ett dåligt stall och att två kattungar hade blivit placerade där. Hon bad om hjälp med att hitt hem till dem. Josefa läste tråden och förstod det var mina kattungar.Tack vare henn fick jag tillbaks dem igen och de fick följa med mig till mitt nya hem. Han föddes i maj 2010 i mina sommarburar. Idag är han kastrerad,vaccinerad , märkt och försäkrad.En pigg liten krabat som tycker om att prata mycket..
Debattia
Här är brorsan till Blueberrie. Han heter Greyboy. Också en pigg liten krabat som idag är kastrerad,vaccinerad,märkt och försäkrad. Jag tycker dom fick vara med om en så tragisk upplevelse när dom blev lämnade i stallet så jag ska försöka behålla dem. Greyboy är enormt beroénde av trygghet, han följer mig överallt ,t.o.m på toan. Ligger alltid vid min sida när vi ska sova.
Debattia
Här är lilla Lunde. Han föddes på en gård mitt i staden Lund,därav namnet. Det var klagomål på gården från grannar och vaktmästaren hade beställt avskjutning.När Lunde kom hem till mig var han en riktig skyggis,han flög efter väggarna om ajg kom för nära. I dag är han c:a 6 år och en riktig mysgubbe. Lite reserverad men absolut inte skygg längre, fast kommer det främmande då gömmer han sig. Han är kastrerad,vaccinerad,märkt och försäkrad. Springer både ute och inne.
Debattia
Jag har nu läst genom tråden och ursäkta för alla stavfel.Vet bara inte varför det blir så tokigt på vissa ställen? Hoppas ni kan tolka vad jag skrivit i alla fall??
Debattia

Så fina missar. 
Ja,jag får se om dom får något napp här???
Debattia
Putt för debattias fina kissar som är så beresta!!!!!

Oh, så fina misar du har
kan ingen kanske tillverka leksaker och öronmärka dem åt debattia+ Jag säljer dem gärna….
Tack Gunilla för att du vill hjälpa oss.glömde skriva att du som vill bli fadder måste meddela mig först för vem antingen här i tråden eller via pm. Skicka inga pengar innan du gjort det för då kan jag få flera faddrar till en och samma kissemisse och det är inte meningen. Jag meddelar sen här i tråden vilka som är upptagna ,skriver inte ut namnet på dig som fadder om du inte vill det.
Debattia
ja jag kan inte göra så mycet mer, men det blir det det blir om det är någon som hakar på detta…..ni som får slantar från Tradera vet ju hur mycket/lite det blir…. men allt är väl välkommet
Putt för fler faddrar.
Mvh Anette
Men grattis!!!!!!!!!
Lilla goa Pyret har nu också fått en fadder !
Jag är så tacksam och glad för att ni vill ställa upp och hjälpa mig. Alla vi som håller på och hjälper katter vet ju att vi inte går med någon vinst direkt….
Debattia
men så himla fint!!!!!!puttar för flera!!!
va bra!!1 vilka står utan faddrar nu?

#21 Oh vad roligt! 
Vad bra att kissarna har börjat få faddrar. Det där med fadderverksamhet tycker jag är an bra idé. Särskilt i sådana här lägen när man jobbar med skygga katter som behöver sin tid. Debattia bor ju så bra till nu också! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Öronen på Greyboy ser inte så rena ut och det är dom inte heller.Tack och lov så var det bara smuts,dom är ju födda utomhus i en sommarbur.
Debattia

Vad underbart att så många fått faddrar och vilken bra ide.
Mvh Anette
Det hjälper verkligen upp i arbetet med dom små liven.
Puttar upp för dom som är kvar..
Debattia
och jag puttar jag med!!!!!!!!

en bra ide detta tycker jag, , Många har ju inte plats själva och då är det ju super om någon med plats men inte pengar kan hjälpa,,. varför inte, man har ju fadderbarn i andra länder,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja ,för har man plats så har man kanske inte råd att hjälpa fler i alla fall på grund av ekonomin.
Debattia
Det där var en himla bra idé, funderar på om jag ska låna din idé på bloggen :)
Härligt att du fått så många faddrar till missarna! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#32 Ja den här idén är himla bra att ta efter tycker jag.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag kan också ta en fadderkise, vilken kan du få välja

Vilken härlig tråd

Kanonide, Debattia! Får jag och Lillan eventuellt använda oss av din idé?
Pälsbollarna i Höganäs
Gullimat ! DU ÄR EN PÄRLA !!!Vill du vara mentor till Blueberrie då. Det var han som hamnade i ett stall ett tag,tills jag ,tack vare josefa !!!fick tillbaks han och hans bror igen..
Helt självklart får ta efter min idè. Jag är bara glad om jag kommit på en grej som fler tycker är bra och vill ta efter. Ju fler faddrar ,ju fler katter som kan få hjälp och det är ju det det handlar om.
Debattia
Har alla fadder nu?
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Inte lilla Lunde.Du ser han börjar se lite sur ut nu….
Debattia
ÅHHH gulle plutt, Hur gör jag för att bli den misens fadder?
Myse missar
Du skickar 100 kr i månaden på det kontonumret jag har längst upp i tråden.Ger mig ditt namn och adress via pm,så skickar jag info till dig. Sen får ni vara det så länge ni själva vill eller om det blir någon förändring med kissemissen.
Debattia
Jag sitter vid datan nu så jag för över 100 kr nu,,Säger till när jag har gjort det
Myse missar
Är du kvar???
Myse missar
Jag är kvar och har försökt svarat men det har bara blivit error 503.
Du är också en pärla!!!!Jag och Lunde tackar dig så enormt mycket…
Debattia
Jag är kvar och har försökt svarat men det har bara blivit error 503.
Du är också en pärla!!!!Jag och Lunde tackar dig så enormt mycket…
Debattia
Hur för jag över till nordea?
Myse missar
HTTP/503
Tjänsten är inte tillgänglig:
Meddelanden tillfälligt borttagna på grund av systemuppdateringar.
Detta får jag nu upp när jag pmar dig,,Jag kommer in i morgon igen,,
Myse missar
ÅHHH gulle plutt,,Sååå söt han är
Myse missar
Ja, han är så söt och fin lilla Lunde..Finns inget elakt i honom.Jag har aldrig hört honom morra eller varit arg mot någon annan katt. På nätterna går han runt och jamar innan han intar sin nattsömn.
Nu går ögonen i kors på mig så jag kommer också in i morgon.Natti,natti !!!
Debattia
Fattar inte varför jag inte får tillbaks min avator??????????+
Debattia
Debattia fråga inne på Support om du vågar. Risken är ju bara att du blir lynchad, som jag

Så alla katterna har fått fadder nu? Är jätteglad för din och katternas skull i så fall
.
Ja, nu ska alla ha fått..
Jag tackar alla så hemskt mycket !!!! Har skrivit hop ett litet brev som jag tänker skicka till samtliga, måste in till lilla staden och köpa kuvert för att kunna skicka dem,sen kommer dom….
Har jag inte blivit lynchad ännu så klarar jag kanske mig?
Den kom tillbaks efter jag skrivit i tråden…
Debattia
HURRA så bra 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
vilken gosplutt…..
59 va mysig han är 
Myse missar
Debattia, du har samma kattkokbok som jag har…..
Lagar du mat ur din bok????
Debattia
har testat lite kattgodis…
Tyckte dom om det ?? Jag har gjort med köttfärs.
Jag har nu skickat ut ett litet brev till er samtliga.Hör av er om det inte kommer något.Jag kan också ha missat min adress,märkte jag nu när jag redan har skickat dem….
Debattia
65 Tack för brevet,,Vilket fint kort på lunde,,
Myse missar
ja de gillade det sådär…
Aha…
Lunde, Greyboy,Blueberrie, Tajge,Sollie, Pyret.Tackar alla goa faddrar så mycket.
Debattia
Greyboy hälsar och tackar sin fadder så mycket för hjälpen i maj månad. Jag är fortfarande lite rädd av mig fast jag har blivit lite tuffare,så vill jag gärna ha möjlighet springa in när jag är utomhus. jag är en jättesnäll liten kisse misse som alls inte bråkar med mina kompisar.
Debattia
Undrar hur min lilla fine fadderkisse Grebyboy mår
… tittar ofta på det fina kortet du skickat på honom Debattia 
Han mår bara fint den lille gubben som nu blivit ett år. Han är fortfarande väldigt försiktig och gör alls inget väsen av sig direkt.Men han är enormt kelig och vänskaplig. Utomhus leker han och brorsan så det bara flänger om det,men inomhus är hans bror stöddig mot honom och morrar och fräser ibland. Ibland undrar jag vad som rör sig i deras små huvuden ???
Debattia
Hej hur mår lilla lunde?? Han va ju bara så söt.
Myse missar
Ja, dessa kära katter ……. man blir nog aldrig riktigt klok på dem
…. men det är väl det som är tjusningen med katter 
…. men det är ju synd om Greboy att hans brorsa är dum mot honom, han får tuffa till sig
.. ge honom en extrakram och nospuss från mig 
Min goe fadder mise..Ge han en stor kram från mig..Han är ju bara sååå söt lilla gubben..
Myse missar
Jag har ju glömt att säga Grattis på 1-årsdagen i maj till min lille söte fadderpojke Greyboy 
… nospussar i massor …… hoppas allt är bra med honom och att han tuffat till sig lite mot brorsan 
Dom är ju för söta både Greboy och Lunde och Blueberry, vilka underbara katter!
Pyret tackar också sin snälla fadder.Jag lyckades inte ta något kort på den fröken idag…
Debattia
vad underbart att du får hjälp!!!
Ja,det hjälper mig verkligen,mycket bra !!!
Debattia
Vilken härlig läsning på kvällen. Blir rörd så jag blir tårögd över alla underbara människor som finns. Sånt här ger mig hopp om mänskligheten.
Har inte sett denna tråd innan. Har ju inte så ofta tillgång till dator numera. Men redan då jag började läsa tråden tänkte jag att här kan jag göra något då jag inte kan ta in någon kisse till mig. Hittade till och med en kisse men vips så var alla katter upptagna.
Hoppas fler nappar på denna ide och att jag hinner med då.
ja, men det finns säkert kissar hos någon annan som behöver lite hjälp på samma vis!!!
Jag har en kisse till som skulle behöva en fadder.Hon heter Sammali,är två år. Ska nu kastreras inom dom närmaste dagarna.Hon är mamma till Blueberry och greyboy.Jag tog in henne presis innan jag flyttade hit upp så hon inte skulle behöva gå och svälta och frysa där nere.
Här är hon det lilla livet !
Debattia
Är alla dessa katter hemlösa från början? Är det katter du tänker behålla eller katter som söker permanent hem?
De söker väl permanetna hem på lång sikt….. MEn hur lätt det är att hitta hem åt vuxna kissar, det vet vi ju och det kan ju ta väldigt lång tid….
Kan i alla fall bara ge plus åt Debattia, henne kan du lita på till 100…
Är Sammali ledig så blir jag gärna fadder till henne 
Instämmer helt och hållet med #87!!!! 
jippie!!!! då har du fått täckning där med!
Tack så mycket Delfinen.Då kontaktar jag dig via pm för jag vill ha din adress för att kunna skicka kort på din fadderkisse..
Debattia
Väntar på spänning på Pm och springer iväg och sätter in pengarna så länge.
Har nu satt in pengarna. Jag har SEB banken och dom godkänner bara nästkommande vardag som överföringsdatum. Så pengarna syns inte fören på fredag.
Min bank är även snål med utrymme för meddelande så jag fick inte plats med både fadder och Sammali så jag har bara skrivit Sammali som meddelande.

Det är tack vare Debattia vi kom igång med vårt projekt med raketfart.
Debattia erbjöd sig ta in ungkatterna på området som verkligen levde i misär. Nu ligger dom katterna och solar sig i soffan och njuter av livet.
Hade inte du Debattia erbjudit dig ta dom katterna vet vi inte hur det gått för dom. Vi kan inte tacka dig nog. 
ja och slutmåler är ju förtås, att även de kissarna ska få egna hem till slut….
Hur går det för alla faddermissarna? Är minst lika nyfiken på dom andra som på min egen hi hi hi
Längtar tills jag får en egen liten bild på "min" misse.
kul att det funkar så bra för kissebarnen….
Sammali hälsar och tackar sin snälla fadder! Här ligger hon nyss hemkommen från veterinären och lite yrvaken. Hon har blivit kastrerad,vaccinerad,chipsad och fått sina öron rengjorda från öronskabb,öronen riktigt glänser nu. Just nu är hon säkert sur på mig men det känns säkert skönare för henne om några dagar.
Debattia
Greyboy hälsar också och tackar sin snälla fadder! Han har blivit lite säkrare nu men fortfarande följer han mig som en lurvig liten vovve. Han ska alltid dela sängen och det är han som först dyker i den,sen kommer fler. Just nu kommer han sist in om kvällarna,dom andra kommer när maten vankas och han kommer någon timme senare,men alla kommer in om natten .
Debattia
Tajge hälsar också sin snälla fadder med jättemycket tack !! Han har börjat godkänna nu att han blivit omhändertagen men är ändå reserverad när jag håller på runt omkring honom. Han undrar nog om han verkligen vågar lita ordentligt på mig.
Debattia
Sammali hälsar och tackar sin snälla fadder! Här ligger hon nyss hemkommen från veterinären och lite yrvaken. Hon har blivit kastrerad,vaccinerad,chipsad och fått sina öron rengjorda från öronskabb,öronen riktigt glänser nu. Just nu är hon säkert sur på mig men det känns säkert skönare för henne om några dagar.
Debattia
Det här blir mer och mer spännande. Jag skrev en helt annan text till bilden om buren och jag har heller ingen knapp till att ändra texten.Jag skrev ju om Sammali i första rutan?????
Jag skrev att jag inte är inne så mycket i datorn nu för tiden för jag håller på med huset ,kissemissarnas hus o,s,v, Jag visade en av uteburarna som jag fått hjälp med att bygga,har byggt två stycken. Sen har jag köpt två nya bodar här uppe och håller på och tar bort all inredning så kissarna ska få det lite mer hemtrevligt.Har slängt ut flera järnskåp,dusch,torkskåp,kylskåp,vattenho,o.s.v. Ska ta ett kort inomhus också så ni får se hur kissarna bor där inne också.
Destiny !Jag är glad jag fick möjligheten kunna hjälpa några av era kissar men det är ni som gjort och gör ett enormt jättearbete och jag hoppas det löser sig för dom alla. Jag har ingen bråska med att hitta hem till dom ännu,det får ta den tid det tar.
Delfinen ! Jag har tagit hand om flera som får stanna permanent samt några som jag ska söka hem till när tiden är mogen för dem.
Debattia
Lunde hälsar också sin snälla fadder och tackar så mycket.. Han är lika go som han ser ut här på bilden.Kivar aldrig med någon av dom andra utan går bara runt och kelar med dom. Nu springer han in och ut som bara den,förut satte han världens fart om jag stod i dörrhålet men nu har han vant sig vid att jag står i vägen för honom ibland.
Debattia
Åh så underbart att se och tänk vad skönt att du fick upp dem…..
Så bra att det löst sig med faddrar till alla katterna nu! En mycket bra idé det där! :)
Vilken fin utegård du byggt till katterna! De verkar stortrivs uppe i Norr kissarna. Ser så glada och välmående ut allesammans! :)
Tack Debattia för rapport om lille underbare Greyboy m fl underbart fina katter 
Vilket underbart liv katterna har hos dig och vilken fin uteplats du har byggt och nu ska dom få egna bodar att bo i. Dom får gå ut och in som dom vill. Bättre liv kan väl ingen katt önska sig och som grädde på moset har dom en massa kompisar :)
Nospussar till söte Grebyboy 
Kissarna hälsar och tackar för alla fina ord ni skriver!
Skickar ett kort på röran utanför bodarna just nu,här ligger alla skåpen o.s.v. och igår så bara ösregnade det här.
Hängmattan är bra att ha ibland.
Debattia
Tack debattia för att jag får vara lundes fadder…han är ju bara sååå underbar mise..han ser verkligen nöjd ut..Ligger och njuter i solen..jag säger till nässta gång jag betalar in pengar till min söta fadder mise..är inte här alls längre så vi höres på pm igen nässta gång..krama lunde från mig
Myse missar
Lunde hälsar och tackar dig ska du veta.Jag ska försöka krama honom ,ska läga på all min charm för han är lite reserverad mot mina närattacker. Varför ska du inte vara härinne?
Här är det andra rummet .Här ska också bli mysigare.
Debattia
Det är ett beslut jag har tagit..jag kommer följa lunde här ialla fall..vi hörs snart igen..
Myse missar
Så härligt att läsa om alla missarna. Hoppas Sammali är lite piggare och inte sur på dig längre. Pussa henne på nosen från mig. Blir hon sur får du skylla på mig *S*
Sollie hälsar och tackar sin snälla fadder ! Tyvärr är både tajge och Sollie på rymmen nu. Dom hittade ett hål i sommarburen och vips,så kröp dom ut. Dom håller sig här på gården bara och vet dom bor i boden.Jag har satt mat så dom ska gå in och äta,få se om jag kan lura in dommen dom är ju som kalvar på grönbete just nu. möjligt jag kan ha dom ute också om dom kommer sams med övriga gänget,det värsta är att Tajge inte är kastrerad ännu.
Debattia
Blueberry hälsar också till sin snälla fadder för hjälpen.
Tack alla ni som ställer upp och stödjer mina kissemissar !!!!
Hoppas verkligen inte jag glömt någon för då ber jag så mycket om ursäkt och hör då av dig till mig… Jag kan strula till det ibland…
Debattia
Vilket härligt kattliv …. man blir nästan avundsjuk
…… underbar bild!
Kan inte jag också få vara kisse hos dig Debattia? 
Roligt när allt går bra. många tårar har fällts för de söta missarnas historia. synd att jag inte fick ta hand om en kattunge som blir 12 veckor snart som hittadets med sin kattfamilj - men de sa att avståndet var för långt från Sthlm till Borlänge ca 20 mil. tar knappa 2.5 timmar att åka. (såg att din hade åkt 200 mil) Jag bad att få ta hand om en men fick inte!! suck Livet är hårt. Nu är det jag som gråter. Så går det när man ska vara snäll!!
Det var debattias egna katter… som hon hade haft när hon bodde i Helsingborg. debattia flyttade och snälla Mison körde och hämtade dem upp till hälsingland. Så det var inga stödkatter. MA, du har fortfarande inte förstått, att det var STÖDHEM, som var aktuellt i det fallet. Man ska inte dela på mamma och barn om det är möjligt och dessa hade inte åldern inne för att delas på, Om du fortfarande är intresserad, så finns ju kattfamiljen på Norrrtälje katthem, så kan du ju tinga en av ungarna där! Den kostar ju inte 1800 kr som den du säger på Blocket. det är ju bara det vanliga kravet, avtal och krav på kastrering förhoppningsvis i tidig ålder, jag vet inte hur de gör.
Delfinen !Så du vill vara kisse hos mig !!Välkommen upp så du får fånga några möss!
Madan Ahlin!Hoppas du hittat en kisse nu.Det finns säkert kissar i Borlänge också som är i stort behov av nya hem…
Delfinen !Nu kommer det ett brev till dig!Äntligen!!! Sammali springer nu både ut och in tills med dom andra busekissarna.Tajge och Sollie likaså.
Så här såg Sammali ut när hon blivit mamma.
Debattia
Oj vilka söta ungar Sammali har. När fick hon dom? Hur gammal är bilden?
Fick i dag ett stort vitt kuvert i min brevlåda. När jag öppnade det fanns där en supersöt bild på fröken Sammali. Oj så glad jag blev.
Två av dem är Blueberry och Greyboy som är här hos mig. De två andra flyttade till ett hem i Helsingborg.
Debattia
Men va söööt lunde är..Lille gubben
Myse missar
Tajge njuter av livet som rymling.Han går mer och mer tills med mina övriga katter. Läste i någon tråd om en mus man kan köpa och lägga i fällan.Funderar på att göra det så jag får in honom så han kan komma till vetten.Tack och lov verkar alla katter här runtomkrig vara kastrerade.
Debattia
Sollie njuter också av friheten. Ibland hör jag någon som jamar bland buskarna ,då är det Sollie som går där och pratar,så kommer hon fram ,lägger sig en bit från mig och fortsätter prata.Pratemaja!!!
Debattia
Hej hur är det med kunde?
Myse missar
lunde ska det stå
Myse missar
Har inte varit inne på ett tag nu.Dels har jag haft besök av släkt och vänner som tagit sig hit när dom varit ute och snurrat på sina semestrar.De flesta är intresserade av hur jag fått till det, men det är bara trevligt.Sen har jag något krångel med datorn för det tar sån tid med den,kan vara att jag måste ha ett annat modem när jag bor här??? Kissarna tackar alla sina faddrar för hjälpen. Det är bara bra med dem,samtliga. Dom springer ut och in nu som dom känner för det för jag har satt en kattlucka i ytterdörren.Dom sticker ut om mornarna så ser jag dom knappt under dagarna,på kvällarna kommer dom när det är matdags.Samira har jag inte sett på några dagar,hon är den skyggaste och här har nu varit mycket folk ,tror därför hon gömmer sig nu och kommer fram senare när det är lungt ute.Här har också börjat blivit mörkt om kvällarna nu så jag har svårt kolla in om hon varit och ätit eller ej.Men hon brukar hålla sig här på tomten.Tajge har blivit kompis med mina övriga katter nu,dom brukar sitta och nospussa varandra. Lunde har blivit mer trygg och van vid folk. Jag sätter in kort på dom små busarna snart,lite sommarkort.
En kissefröken som fick nytt hem för tre år sedan har varit ute på vift i fem veckor från sitt permanenta hem. Hon har aldrig velat gått ut men rätt vad det var så bara stack hon. Matte och husse fick låna en fälla och ställa på sin altan från pälsbollarna i Höganäs.En kväll satt lilla fröken i den, så nu är hon hemma igen.Det blev en solskenshistoria.
Debattia
Katarina ! Som du ser så är det bara fint med Lunde,bunde… Här har varit så mycket folk i sommar så han har blivit mer van vid oss människor nu,han går lungt ut och in fast här är folk.
Debattia
Är Samali försvunnen? 
Debattia!
Jag har skickat PM till dig!
Usch usch vad det regnar idag 

Hallo hallo var är du Debettia?
Jag har skickat PM till dig 
Jag har varit dålig på att vara inne i datorn i sommar och jag blir också så trött på min dator för det tar sån tid innan jag kommer in någonstans. Förmodligen är det dålig täckning här där jag bor eller så är det för jag har mobilt bredband ????
Det är bra med alla kissemissarna. Dom som är i huset springer alla ut och in nu.Jag har satt kattlucka i ytterdörren så vill dom får dom även gå ut om kvällarna nu .Likaså om natten…Jag blir väl mer och mer van att bo i skogen och hittills har det gått bra…
Tajge brukar också komma in i huset nu ibland ,fast han är rätt skygg då annars sitter han på trappan tillsammans med mig och dom andra kissarna och så.Dom kommer bra överens,likaså Sollie är tillsammans med dom andra . Tajge, Sollie och Sammali har ett rum i boden med kattöppning så dom kan gå in och ut där.
Jag har haft rätt mycket folk här i sommar och det tycker inte Sammali om för då gömmer hon sig om dagarna och kommer hem sent på kvällen när här är lungt. Sammali håller sig mer för sig själv ännu ,men hon ska väl också bli mer och mer säker av sig.. Nu kommer hösten häruppe och det börjar bli mörkt tidigare om kvällarna,men det gör inte buskissarna någonting,det är nog bara jag som inte riktigt tycker om det.. Jag har alla kissarna kvar fortfarande. Har funderingar om att söka nya hem till Greyboy och Blueberry ,har satt in den på Facebook.Annars har jag inte annonserat något direkt. men hittar jag bra hem till dem så kanske dom flyttar.Dom har större förutsättningar få nya hem eftersom dom är helt tama.Jag ska sätta in annonser och söka hem till några nu i höst. Först ska jag åka till Helsingborg en vecka och en tjej ska bo här och sköta om kissemissarna under tiden…
Här ligger Tajge och han är säkert intresserad av vad som finns i ryggsäken.
Debattia
Vilken hög med sötnosar * pussar runt*
Tack för hjälpen alla faddrar !!! från mig och kissarna….
Jag har nu varit i Helsingborg en vecka och en tjej och hennes familj bodde här och skötte om kissarna…Det gick bra..
Lunde och Sammali har blivit mindre skygga och tajge kommer in i huset lite då och då,men sticker snabbt ut igen om jag kommer in och stör honom. Sammali och greyboy har börjat nospussa varandra,undrar om dom båda kommer ihåg ,för det är ju mamma och son.
Debattia
Här är lille Tajge ,han har blivit mycket tamare nu och är kompis med dom andra katterna. Han tycker också om att ligga uppe på vinden.Kommer in i farstun men vågar sig inte in i köket .Men jag håller på och ska försöka lura in både Sollie,Samira och Tajge in i huset innan vintern kommer.Får se hur det går.
Debattia
Skrev fel namn på kissefröken,menade Sammali.Har några att hålla reda på.
Här ett kort på Sammali. Hon håller nu mer till hemma på gården. Kommer tidigt om kvällen och jamar "Nu vill jag ha mat låten " Är inte så skygg längre och kommer bra överens med dom andra kissarna.Hon verkar så lugn och snäll av sig,lilla gumman….
Debattia
Jag avslutar med en sovande Greyboy.Han och Sodora ser nästan likadana ut så man kan tro dom är syskon. Får nu se om jag hittar ett bra hem för Greyboy och Bluberry. Det ska absolut inte bli som förra gången då dom hamnade i ett dåligt stall utan min vetskap.Jag måste tyvärr söka hem till dem för tror dom har det bättre när dom slipper dela allt med många kompisar.Bluberry vill vara rätt mycket för sig själv. Men det är jättegoa kisar och dom är hur keliga som helst.Finns inget ont i dom. Greyboy följe mig som en hund förut men har nu blivit mer självsäker ,men han ska alltid dela kudde.
Debattia
Lunde och dom andra kissarna tackar åter igen alla snälla faddrar som hjälper oss. Har ännu inte satt ut någon annons på Greyboy och Blueberry ,men tänker göra det.dom är de kissarna som är mest socia just nu och klarar sig best i ett nytt hem.Ska försöka få ett hem där dom kan vara tillsammans. Har just nu placerat två kissar från Trelleborg i sitt nya hem och har separationsångest varje gång.Jag lär mig nog aldrig.
Lunde har blivit riktig kompis med Tajge,Sammali och Sollie och går in och äter tills med dem nu.
Debattia
Här kikar lilla Pyret fram.Jag har varit dålig på att ta kort på kissarna sista tiden ,det har bara blivit några stycken.
Här har inte blivit så kallt ännu, utan det är en skön höst. Skönt för kissemissarna men det verkar vara slut på jaktsäsongen med möss. Tack och lov. En dag kom en av dem in med en liten ekorre och jag höll på få dårdimpen, tack och lov kunde jag rädda den. Jag hade helst sett dom varit vegetarianer,men dom vill inte höra på det örat,dom små liven.
Debattia

Hälsa dina misar tillbaka. Ser 3 fd. misärkissar i bakgrunden
Alla kissarna är tills . Jag har alla inne i huset nu. Samtliga har tyvärr varit misärkissar. Skyggisar som blir hur sociala som helst bara dom också får changsen till bra liv.
Debattia
Härligt att logga in och se att det har skrivits i tråden.
Fick ett litet fnissanfall när jag fick se bilden på den nybadade kissen. Fick läsa texten flera gånger innan jag fick in i skallen att det verkligen var en katt. Trodde det var en liten lurvig hund.
Förlåt missen vem du nu är av dom 
Nä, men den i mitten är väl Debattias hund!
*16
Var säker på att det var en hund men läste sen " en stor nybadad katt i mitten " hmmmmmm någon som driver med lilla mig?
Förstora bilden.
Det var jag som skulle försöka vara rolig…
Det är en hundfröken vid namn Nikita som ligger i mitten.Jag har tagit hand om henne ett tag så får vi se vad som händer ????
Debattia