Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 648 ggr
infernalisk
0

Blocket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fann en annons ute på nätet idag och jag blev riktigt förvånad den löd så här:

**"Hej!

Ni som känner igen annonsen även denna gången har helt rätt då hon har varit ute på annons förut pga oseriösa köpare…Dessa behöver inte höra av sig igen!

Nu är annonsen ute för sista gången!
Hittar hon inte ett bra hem innan veckan är slut så måste jag som ansvarfull djurägare göra slut på hennes samt mina egnas katter lidande…. Synd bara på en sån FIN KATT!!**

Naturligtvis undrar ni varför hon måste placeras om så akut och detta är svaret: Min Perser fick en kull på 8st planerade bebbar i måndags samt att jag har tagit mig an ytterligare en katt för en tid sedan som ska ha kattungar snart.Och tyvärr så är det nu kattfajt flera gånger varje dag,inte ens dörrar kan hålla dem åtskillda.Och min perser med sina bara några dagar gamla ungar är oerhört stressad pga detta. Därav så ville jag sälja henne INNAN bebisarna föddes,men sådan tur hade jag ej… Så nu är det alldeles jätte akut,för jag vill inte att kattmamman ska överge sina småttingar!! "

Jag vet inte hur ni reagerar, men visst låter det som att hon vill avliva katten? Jag skickade ett mail till henne på en gång, men så var inte alls fallet. Hon behöver bara bli av med katten, men hon skriver ju så himla dramatiskt! Skriver hon bara så för att man ska vilja köpa katten? Det är ju helt absurt! Vill hon ge katten ett bra hem eller inte? Jag förstår inte. Jag vet att katter ibland verkligen inte kan komma överrens, men det här är bara för mycket. Sen så skriver hon till mig genom mailet att hon vill ha en kull med denna katt som hon försöker sälja.

Jag blir så ledsen när jag ser alla annonser ute på nätet och även när jag är inne på alla dessa sidor där det är bortsprungna katter och utslängda katter, övergivna katter mm. Varför i all sin dar gör folk så här? Skulle dem göra det mot sina egna barn?

Det finns ingenting som kan få mig att lämna bort mina juveler. Självklart ibland är man så illa tvungen. Men priset på katterna tycker jag är hemskt litet. Det får inte folk att tänka sig för.. :/ Det tycker jag är mycket mycket synd!

Alexej
0

Fattar inte mycket,  persern med 8 ungar vill hon behålla och blir av med en dräktig hona (huskatt)? Och vilken kull vill hon behåller för att sälja sedan? Marknaden för huskattsungar är väl inte så lönsamt? Hur mycket ville hon har?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Som jag tyder det så är perserkatten första katten in i hemmet, och hon tog sedan hand om huskatten. Så jag ser det som att hon prioriterar originalkatten. Vilket jag själv skulle göra om en katt hamnade hos mig och inte fungerade ihop med de jag har. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Puma77
0

Hm jag tolkade nästan som om hon tagit hand om en dräktig katt till, då inte denna. Men är det den här som är dräktig?

//Pia

anebit
0

Jag tolkar det oxå som att hon har 3 katter.

Sin Persier som fått ungar nu.

Samt en katt som hon tagit hand om som snart får ungar

Sen den här som hon vill bli av med men som hon vill ta en kull på sen.  ??????????????

Jag fattar nada?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

JosephineF
0

"Hittar hon inte ett bra hem innan veckan är slut så måste jag som ansvarfull djurägare göra slut på hennes samt mina egnas katter lidande…. Synd bara på en sån FIN KATT!!"

Hon tänker avliva katten, det är jag helt övertygad om att hon menar. Vad annars vore SYND på en så fin katt?? Det var dock intressant att få ta en kull på henne efter omplacering, har jag fattat dig rätt då, infernalisk?
Kan inte någon bara hämta katten? Var bor hon? I mina öron låter det som om denna katts liv hänger i en liten tråd. Hur vore om människan kunde kastrera henne för pengarna hon får för bebbarna hon ska sälja framöver, då kanske katterna inte skulle bråka mer. *suck*

Hennum
0

usch… så besvärligt det låter!!! hennes annons är väldigt rörig… man kan ju inte skilja på dom olika katterna :S hoppas katten inte behöver avlivas!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan