Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 409 ggr
Hawknestgrove
0

Boråsfallet!

För en stund sedan, så fick jag telefon från polisen i Strömstad. Min anmälan hade blivit liggande, men nu hittade de den. De ville se länken från Expressen och tur som väl var, så hade jag kvar mailet som jag hade skickat till länsvet. Så jag vidarebefordrade det mailet, men fick tyvärr fel adress av dem. Men skam den som ger sig, jag tog och vidarebefrordrade till polismyndigheten i Västra Götaland och bad dem skyndsamt se till att polisen i Strömstad fick den. Så alla ni som har varit och vill engagera er och polisanmäla, tappa inte sugen!

http://www.boras.expressen.se/Nyheter/1.614598 Här är länken till den gamla artikeln, bara så ni kan fräscha upp minnet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Bra gjort Gunilla!!!

Tur att du inte städat i "skickat-lådan"! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

BRAVO Gunilla!!      FlörtSkrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Ja och Tack Simson för den nya länken1 Men du, läg den här! så flera får ilskna till åt rätt håll! polismyndigheten i Västra Götaland var det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

#4 Den länken som jag fick av min man och skulle lägga in här. Snacka om att inget har gått rätt i DV i Borås, vare sig från föreningens sida eller kommunens. Fy sjutton. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Gunilla, visste inte att du har varit aktiv med det. Kan du skickar mig anmälan? Jag är också aktiv där genom DV. Ska till DV RO´s årsmöte i Malmö 17/18.maj. Jag har fått en del material ihop nu. Men ska berätta mer efter mötet. Där handlar det om jättemycket pengar, som skulle räcka att kastrera mer än 2000 katter….

Här finns lite mer att läsa:

http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=1345362 

http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=1346871

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

alla gåvor som lämnas när katter hämtas/lämnas tar xxxxi egen ficka utan att ens redovisa dem för föreningen. Han har också skaffat ett bankgirokonto som heter "Djurvänners Djurhem Slussen, xxxx". Något sådant djurhem finns inte, men han delar ut sådana inbetalningskort. Bland annat föreningen fått kontakt med en dotter vars mors dödsbo förra året bad Djurens Vänner om hjälp med placering av katterna. För detta fick "föreningen" 8.200 kronor, men när fakturan kom som så stod det "Djurens Vänner Borås", men xxxx hade satt dit sitt kontonummer, så de pengarna betalades in på xxxx konto och kom aldrig till föreningen.

Har fått tag på deras årsredovisningar 2003-2006. Av pengarna som finns redovisad där har hamnat minst 870 000 kronor i xxx ficka. Jourhemskostnaderna t ex finns ingen underlag till i form av kvitton e.d. I 2006 t ex deklarar han 62 000 kronor i resekostnader utan att lämna över ett körjournal e.d.

vanessa
0

Ber om ursäkt, för att jag satt xxxx i ditt inlägg istället för namnet, men tänker på PUL och att vi inte ska bryta mot det hela. Så de som vill ha namnet får gärna pm:a. Bara för att följa lagen. Sorry. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.