insamling katthemmet
Vi hade tidigare en insamling och flera långa trådar om vanvårdsärendet med svarta och brunmaskade katter men då de flesta katterna fått nya hem och är färdiga i jourhemmen startar vi en mer aktuell insamling:)
Vi har flyttat till landet och håller på att göra ett mysigt litet katthem. Ännu saknas det en hel del och bidrag behövs för att kunna göra katternas lilla enkla hem ännu hemtrevligare och mysigare!
http://ronnebyshittekatter.se/2011/10/06/nya-katthemmet-uppbyggnad-och-rastgardar/
vår hemsida www.ronnebyshittekatter.se
bankgiro: 472 2047
Plusgiro: 59 25 72-2
Finns även ett lotteri här där ni kan hjälpa till och stödja katterna + vinna fina vinster
http://ronnebyshittekatter.se/2011/10/06/superlotteriet-som-raddar-liv/
Så bra att ni bygger upp ett katthem nu Naquita! Det blir alla hemlösingar i Ronnebytrakten glada över! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej jag vill gärna skänka en del till katthemmet. Kan jag sätta in bara?
hej MadameAhlin ja du för över valfri summa till det konto som står häruppe eller på hemsidan:) vill du att det går till något särskilt skriver du det i överföreningen=) Allt redovisas under stöd oss--> ge ett bidrag:)
Puttar på lite! Vi kan inte komma in förän fler avdelningar byggs eller jourhem/adoptörer dyker upp samt vår ekonomi blir stabilare. En kattunge hittade aktiva i RHk död(och uppäten bara en svartvit tass kvar) under grillen, troligtvis av en räv!!!
Vi blir inte matade och sommarstugeägarna struntar i oss!
Läget är AKUT!
Vad svårt ni har det med hittekatter i Ronneby trakten! Så himla ledsamt för kissarna att leva och ha det så besvärligt. Ert katthem är verkligen efterlängtat!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det är fruktansvärt mycket här i vår lilla stad och det är så svårt att se dom lida därute..Men just nu finns det inte ekonomi till att bygga färdigt katthemmet mer än de 3 avdelningar vi har:( Dessutom behövs det pengar till kastreringar, vacc osv till de vi tar in och allt är det brist på just nu:( vi behöver hjälp NU
Och snygga och goa är de också katterna i Ronneby. Det kan vi ju intyga härhemma!
Ja, dom är helt fantastiska ;) Tyvärr har jag en koloni nu med mycket gamla sjuka katter, jag vet inte hur jag ska ha råd att hjälpa dom:(
Denna gamla kattherre behöver hjälp, han verkar blind och är mycket mager och luggsliten. Han har kattsnuva och är kärlekstörstande. Jag har ställt dit hundburar till honom med mat, bäddar och mysigt men mer behöver göras snarast:( Vi räcker inte till!! ska starta en insamling till Snörvlas och hans vänner!
Mitt hjärta blöder… Kissen…
Vi har ett golv till tak klätterträd som ni kan få och lite filtar. Vi bor i Kalmar men min man kör ibland genom Ronneby med sin lastbil på väg hem och då skulle han kunna lämna över grejerna.
Men är det svårt att ta sig till hemmet med en stor lastbil med släpp? Eller skulle någon kunna ta upp allt någonstans där min man har det lättare att ta sig till? Trädet är nu isärplockat så det tar inte stor plats.

#11 Jag har möjlighet att möta upp kvällar och helger, alternativt dagtid uppe i Tingsryd där jag jobbar.
Snörvlas och gänget hälsar att en klösmöbel tas tacksamt emot, och varma goa filtar!
Jag blir alltid lika ledsen och berörd över människor kallhet, Snörvlas kompisar har inte alla överlevt..En kattunge hittade vi ju uppäten och bara en liten söt svartvit tass kvar under utegrillen:(
Ja, det är svårt att ta sig upp. Smal grusväg och en backe upp på en slänt tyvärr. Är klösmöblen svår att sätta ihop eller fås beskrivning?:)

Så ledsen man blir
Hinner inte skriva mer nu, är bara hemma för att släppa ut hunden för en drill och ska tillbaka till jobbet.
Hör av mig på kvällen - ca kl.22
#13 Nej men kissen då! En sådan fin gamla kattherre! Man blir ju både gråtmild och glad på samma gång. Ledsamt att han som så många andra fått ha det så tufft, men glädjande att han nu kommit in. Det är ju något speciellt med dessa äldre luggslitna kissar. Man önskar ju dem allt gått.
Snörvlas vill ha kel efter medicineringen! Han är mycket trött:(

lille killen vad ledsen jag blir,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag köpte sex nya filtar till Snörvlas och gänget igår på jobbet.
Har ni något tel.nr. så att man kan komma i kontakt med Er?
Lille killen då "/
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
#20 japp, här ser du våra telefonnr http://ronnebyshittekatter.se/om-oss/kontakt/ Tanja har lättast att möta upp, och kan finns ju här om ni vill komma ner och lämna:) Vet en annan tjej som också vill skänak filtar och mattor i Kalmar, kan ni ta med hennes också?
Glenn kan ta med sig tjejens grejer också, bara det inte är för mycket ;-) (en pall med grejer t.ex.)
Glömde svara om trädet - det är nedplockat och vvi har inte någon beskrivning kvar… Men det är lätt att plocka ihop om jag bara hittar någon bild på hur det såg ut ihopplockat…
Jag hör av mig så fort jag vet att Glenn kommer att köra genom Ronneby igen. Han brukar få veta det kvällen innan, så det kan vara lite tajt.. Kan tjejen i Kalmar lämna av prylarna hos oss?
Vad ni kämpar! Har ni tänkt på vilket slags nät ni ska ha till uterastgårdarna? Eller är det tänkt att hägna in hela trädgården? Funderade bara, rådjursnär är ju ett lite billigare alternativ..
Har ni köpt något av tjejen i Kalmar som har grejer till Er?
nej hon skulle skänka till oss:) det är ett av våra jourhem.
Puttar upp denna behjärtansvärda insats! :)