Varför fick inte katterna leva?
http://www.bt.se/nyheter/bollebygd/flyttade-till-hemmet---lamnade-katterna%283005208%29.gm
Djurskyddsinspektören beslutade om omedelbart omhändertagande och avlivning.
Som vanligt.
Ja… detta är djurskyddarna från Västra Götalands län 
http://djurskyddsinspektorernasdoldaagenda.blogspot.com/
jaha men blir man nå förvånad eller……
de får ju inte ens en chans…. de små liven….:(
usch va ledsamt!!!!
Alltid samma visa! Blir så arg och trött!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Problemet i Borås och hela omgivningen är att det inte finns ett katthem där. Hemlösa och övergivna katter kan inte få en plats nånstans….Det skulle absolut behövas ett katthem där!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Frid över er små oskyldiga katter som förtjänar en bättre värld.
jamen de borde väl kunna höra med grann katthemmen då? Jag blir så arg. Så jävla trött på avlivningar av friska katter…. IDIOTER!!!!
Katthemmen i området har säkert fullt också men det är ju inte det det handlar om. Ropar man högt att man har världens bästa djurskyddslag så ska man banne mig se till att det finns statliga djurhem. Men nej, inte en enda sån finns…. Bra djurskydd kostar pengar och ska inte enbart hänga på eldsjälar på privata katthem som bränner ut sig.
#7 Yes!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj då , jag hittade för 2 veckor sedan en ungkatt i Bollebygd , har sökt men hittar ingen ägare . Hon va som ett vandrande skelett med päls på.
En tanke , kanske kom hon från denna farbror
såklart att det vore väl en önskan att det skulle finnas statliga katthem med vanliga anställda men nu ser det ju inte ut så…Får väl se det ifrån hur det ser ut idag…
Det är inte rätt att inte ens ge katterna chansen till att få ett nytt hem…Jag vet inte om det är bara polisen som jobbar så att om det är friska katter så kan de tas in i första hand på katthem, om det finns plast, sen i andra hand på kattpensionat ett tag för att därifrån se om hem kan hittas görs inte det då avlivas de..