Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1055 ggr
Alexej
0

Låst tråd?

Undrar hur du Åsa som avhoppat moderator ändå fortsätter och låser tråder?

Vi alla jobbar jättehårt här med hemlösa katter! Och det innebär inte bara matning osv. det gäller känslor, inställning osh många andra saker. Som jag tycker är jätteviktiga att ventilera. Var ska vi annars göra det? Tror inte att kassörskan på ICA har lust att lyssna på mina funderingar….Jag kan bara pratar för mig, men mig hjälper det att vara med på såna känslorsama trådar. De behövs!!! Det här forum är,tror jag, en av de jobbigaste av alla sajter, för vi lägger hela oss i arbetet med katterna (Leffe, hur mycket av din tid läggar du på att hjälpa hemlösa katter?). Kanske skulle vi behöver två sajter. En för räddade katter,där man kan pratar lite om kattproblem. Fast det finns ju redan katterifokus. Och en sajt för aktiva som verkligen är aktiv! För mig är det bortkastad tid att läsa om "gulli-gullproblem".

Men om jag hatar en sak då är det ……, där folk nästan kryper …nånstans!!!Skrikandes

Varför skulle inte modelflickan vara Medarbetare,Jössan?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

##0: Tyckte jag gav ett bra svar på din fråga i inlägget i den låsta tråden.

Citerar från den tråden:
Då min tråd om att jag avgår slutar i bråk vilket absolut inte var min mening utan bara ett sätt att informera er om att jag försvinner. Så har jag valt att låsa denna tråd för vidare inlägg.

Då tråden var min från början och den totalt spårade ur faktiskt. Så valde jag att låsa. Jag avgick eftersom jag ansåg att ni vill ha högre tak än vad jag är van att släppa. Alltså klarar jag inte av att sköta mina medarbetar plikter tillfredställande. Men då min tråd skapar mer tjaffs blev det inte direkt bättre. Och jag vill inte att Lena ska möta ett kaos när hon kommer hem igen. Tycker hon förtjänar mycket mer än så.

Mina rättigheter att låsa och moderera tar Lena bort när hon kommer hem.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JosephineF
0

Antar att det är jag som är Jössan?? Vi har lagt ner och låst den tråden. Jag bad där också att vi skulle låta detta ämne vara tills Lena kom hem eftersom folk ändå inte vill lyssna på vad Vanessa eller Åsa eller dom andra säger. Det som sagts mellan mig och Modellflickan är mellan mig och just henne, dessutom har du inte läst ordentligt, jag har inte sagt att hon INTE ska vara Medarbetare, faktum är att jag sagt HELT TVÄRTOM. Hon skulle passa fantastiskt bra som just detta.

Du vill inte läsa om gulli-gullproblem? Som vadå? Kattnät på balkong? Caught in actfoton? (Refererar till mina egna trådar här) Okej, landfreak, jag ska inte skriva mer inlägg här. Jag låter mitt medlemsskap vara vilande tills vidare eftersom jag tydligen är alltför lite aktiv för dig.

Hoppas nu att ni är nöjda, här försvinner ytterligare en medlem.

vanessa
0

Suck. Hinner knappt göra andra saker, innan saker händer Det är synd. Kan vi försöka fortsätta med sajten som vi alltid gjort. Ibland med höga känslor, ibland med lösningar, en massa bra kontakter över alla kommungränser. Personligen tycker jag att det vore bra.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Gärna för mig, men jag tror att det som händer här nu är normalt och skulle har hänt med eller utan Lena. Det är normalt att folk hoppa av och nya kommer till. Men bara tillsammans kan vi fortsätter med kattarbetet. Alla behövs, men man kan inte tvingar någon att stannar kvar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
0

men gud vad detta är barsligt att håll på och bråka om detta. Vi är här för katternas skulle så nu tycker jag vi övergår till kattämne!

Erika91
0

Jag håller med helenal, vi är för katternas skull så vi kan väl gå över till kattämne? Måste vi bråka? Det är bara folk som hoppar av hela tiden och man kan ju inte diskutera.
#0 Ska vi inte skriva om "gulli-gullproblem"? Det är faktiskt trevligt att läsa sånt och när det har gått bra för katterna…det är ngt som gör att jag orkar kämpa!
Så denna sajt ska bara bli för problem? Inget gulli-gull?
I så fall vet jag inte heller om jag vill vara med, för det gör att man inte har lust att gå in här, bara läsa om problem, jag vill läsa om saker som gått bra också, det gör att jag blir glad och orkar lägga ner kraft..! Jag tkr att man kan ha blandat, ifallk det är gulli-gull problem så kan väl du strunta i att läsa det?

Erika91
0

Så ska vi ha en sajt här med bara problem då? Eller en blandad sajt med både gulli-gullproblem och problem?
Om vi bara ska ha en problemsajt så nej tack här.

Alexej
0

Jag vet, du har rätt! Jag läser de ju också och ibland skriver jag själv om sånt. Kanske det är bra med en blandning iaf?Glad

[helenal]
0

ja:)

Erika91
0

#8 Jaa det tycker jag att det är Glad

modellflickan
0

Jag tycker också det är viktigt att kunna ventilera sina känslor på ett forum utan att den blir låst eller cencureras. Ok, börjar man ta till personangrepp eller hota folk så är det ju en sak. Men diskussioner är bara bra, hetsiga eller ej.

Tänk vad tråkigt det vore om alla höll med alla hela tiden. Egna åsikter ska man ha och man ska även stå för dom.

Erika91
0

#11 Självklart ska man ha sina åsikter och så ska man ju stå för de, men man kan ju hålla en trevligare ton..det ligger faktiskt något i det, för alla här står på samma grund och strävar efter samma sak men man har olika åsikter. När vi står på samma grund så kan vi ju hålla en vänlig ton. Och sedan kan vi väl sluta bråka om det här?

modellflickan
0

Bråkar inte utan skrev en kommentar. Men visst är vi alla ute efter ett trevligt forum med olika åsikter och diskussioner. Glad

Alexej
0

Cool

anebit
0

GladKyssFlört

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
0

OskyldigSkrattande

catfoot
0

Jag läser å blir förtvivlad…Vad håller på att hända…Vi är här för vi älskar katter å vill hjälpa dom till ett bättre liv å högre status…Å vad händer, jo alla som älskar dessa ljuvliga varelser bråkar å tjafsar om oväsentligheter….Vem som sagt å påstått vad..Nä vänner nu får det vara sluttjafsat, vi lägger krutet på våra bästa vänner, katterna..Dom behöver oss..Gräv ner stridsyxan, å skaka vacker tass…Kram från Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Det har vi redan gjort!Glad

Hawknestgrove
0

Var inne på en annan sida här på fokus och blev positivt överrraskad över oss alla här inne trots allt. Vi håller ett snyggt språk i jämförelse med den sajten i alla fall!

JAg tänker så här: Jag har en styvsonson, som jag kanske skulle vilja gå in och läsa härinne. Än så länge så tycker jag, att jag kan rekommendera denna sajt. Jag är väldigt noga med, at han skall försöka vårda sitt språk i alla fall. Men den andra sajten, nix, den vill jag icke rekommendera.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tezza
0

Jag håller med dig Gunilla! Jag tycker det är trevligt här inne jämfört med många andra sajter, trots att det hettar till i bland. Men det tycker jag är helt ok så länge man inte går till personangrepp och det är det ju ingen som gör….. Det är viktigt att man får diskutera på ett forum även om man inte är överrens tycker jag.

Sidentass
0

#17 jag håller med dej helt o fullt Catfoot!

Sidentass

Alexej
0

Synd, och jag som giller att svära…!Glad

Hawknestgrove
0

Ja, när jag har ungar i närheten, så svär jag på ungerska. Påbrå från modern…..

vanessa
0

Påtal om personangrepp så gillade jag inte det omotiverade påhoppet på LeffeD.
#0 (Leffe, hur mycket av din tid läggar du på att hjälpa hemlösa katter?).

Han hjälper hemlösa katter. Ställer upp och kör dem hit och dit. Till nya hem, till veterinär när vi kontaktar honom. Han hjälper till med mässor och annat. Bär och släpar, ler mot de som vill veta mer. Han har adopterat hemlösing. Han säljer in oss på Djurhjälpen. Bland annat sett till att vi får plats på andra forum utanför detta nätverk. Han gör reklam för oss på utställningar och så vidare. Så han hjälper hemlösingar och oss som jobbar med dem. Om nu ni är intresserade av att veta, vem LeffeD är för oss som jobbar med hemlösa katter. En bra människa, med stor hjärta. /Vanessa

Faxlin
0

#24: Ohh så bra sagt Vanessa. Jag kan bara hålla med dig. Där har vi en kattvän med hjärtat på rätt ställe.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Det var när han gick in och kallade oss för typiska fruntimmer och sedan bara hejdå..Det är klart att jag undrar då!

Sorry Leffe!Generad

Lena
0

Jag vadjar nu ifran Holland dar jag berfinner mig for att hjalpa sjuka svarforaldrar att alla hjaps at och aterskapar den goda stamningen som brukar rada har. Jag har startat denna sajt for att vi ska stotta och hjalpa varandra och alla de tusentals hittekatter som finns in Sverige. Inte for att braka med varandra och skapa dalig stamning och gora sa att manniskor flyr sajten. Jag vill inte att besokare ska "vanda i dorren" for att de upplever att Hittekatter ar en sajt dar det bara brakas. Lat mig nu ha den har ledigheten utan att det ska spara ut mera.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

morgan_kks
0

Nu lägger vi ner allt detta tjafs, man blir ju mest förbannad.

Alla vi som är på denna sajt gör säkert utifrån sin situation sitt allt för hittekatterna. Skillnaden är dock dels att vissa har familjer att ta hand om (make/sambo och/eller (små)-barn), vissa har kanske ett krävande arbete som tar energi, vissa har mer fritid, vissa lägger ner mer tid än andra etc etc . Trots detta så hjälper man katterna utifrån sitt fria val så att hackar på varandra leder ingenstans… I s f klaga på mig som inte tar in nya kattärenden utan sköter andra uppgifter inom KKS (men ändå hjälper man…).

Nu ser vi framåt Glad

Morgan

vanessa
0

Är inte detta en plats där alla ska få säga vad de vill, när de vill. Fast gör man det kan det bli personliga knivhugg tillbaka. För att han kallde oss fruntimmer? Det är vi ju tilll stor del, så det är sant även om det kanske var fel att skriva det. 

Visst är det normalt att folk hoppar av. Men att folk gör det för att de inte känner sig välkomna. Då är det tragiskt. Sorgligt när folk klickar in här, kanske för första gången, för att tror att de ska få en träffpunkt, och möter pajkastning.

Ingen har bett om en gulligull sajt. Ingen kryper. Ändå så anklagas man indirekt för att vara krypande. Anklagar Åsa för att låsa trådar. Det är en tråd, inte en massa som man får intrycket av.

Jag gillar forumet, det är en ventil för mig För första gången ett hemmaforum. Där jag kan diskutera frågor som inte kanske kassörskan har tid att lyssna på. Plötsligt kändes hemmet inte lika bra. Som om familjen plötsligt börja gräla på mig, och samtidigt säger att mina vänner beter sig fel. Ifrågasättande mot vännerna. Då flyr man gärna sitt hem, söker lugnet utanför. där världen annars brukar kännas ogin men nu är skönare.

Jag vill att mitt hemmaforum ska bli hemma igen. Jag vill inte att mina vänner ska känna sig utsatta. Jag vill att vi kan diskutera, ibland över viktiga ämnen, ibland över vardagssaker. 

Får se vad jag möter när jag öppnar dörren igen./Vanessa

Alexej
0

Men vi har ju redan slutat för länge sedan!

[helenal]
0

Jag menar de , vi har slutat diskutera detta för en dag sen:) så sluta nu mina kära kattvänner!

miranda1
0

Det sista jag kommer att säga om det hela:Att Landfreak frågade vad Leffe gör för hittekatterna härstämmer frånn foljande inlägg han skrev som var riktat mot mig:

Och det ger dig rätt att tillsammans med andra prata orättheter och dylikt här och på så sätt skrämma andra som kanske har ideér hur man ska jobba med de hemlösa katterna. Verkar på ditt inlägg att man efter ett tag kan sitta med armarna i kors och säga Gud vad jag är bra.

Det var alltså ingen omotiverad påhopp Landfreak gjorde men en fråga hon ställde efter att jag blev påhoppad. Flört

/Miranda

JosephineF
0

Landfreak, är inte du Medarbetare på forumet? Kan du inte låsa denna tråd isf? Eller om Vanessa kan göra det? Det finns ingen som helst anledning att kommentera mer eftersom det hela är överspelat.

vanessa
0

Visst kan jag låsa tråden, men då kanske det dyker upp en ny tråd om att man låser trådar, igen. Att man trycker ner åsiktsfrihet. Har velat låsa tråden sedan dag ett. Men, vill inte få forumister på min strupe. Vill inte heller att folk ska skrämda. Står som en åsna mellan hötapparna. /Vanessa

JosephineF
0

Jaha.. Ja, det kan jag väl förstå.. Kanske är dumt att låsa en tråd som handlar om låsta trådar hihi =)

Faxlin
0

Då Lena har fullt upp i Holland så har jag lovat henne att stanna kvar som Medarbetare åtminstone tills hon kommer tillbaka.
Jag sätter otroligt stort värde på Lena som startade denna träffpunkt för att vi ska kunna hjälpa alla stackars katter unt om genom hela Sverige. Som gav oss möjligheten att lättare fånga upp och hjälpa varandra genom hela Sverige.
Som bara vill katternas bästa, liksom vi andra som är här inne.
Känns inte super roligt att bita i det sura äpplet och komma tillbaka, inte min stil att hoppa av och återgå. Men Lenas önskan om fortsatt hjälp gör att jag gör det ändå.

Så nu ber jag att ni alla fortsätter i den anda som är nu.
Men jag vill också säga att har ni problem med hur jag modererar så får ni antingen ta det med mig, fråga varför jag gör en sak. Jag förklarar mig gärna.
Sedan får man ta det med Lena när hon återkommer. Det går bra att pma henne om sådant. Så tar hon tag i det när hon är tillbaka som Sajtvärd igen.
Till dess så ber jag om samma sak jag gjort tidigare.
Var trevliga mot varandra. Att diskutera och ha olika åsikter, det är bra. Man utvecklas av sådant.
Men man kan göra det och vara trevlig.

Mvh ÅsaF åter Medarbetare på hittekatter.ifokus

Audiatur et altera pars

Pelusa
0

Amen! Sluttjatat om detta hoppas jag - och det "stora bråket" som i mina ögon var en liten västanfläkt i jämförelse (precis som Gunilla oxå antydde tidigare).

Hoppas nu att Lena får ta resten av sin ledighet utan att bli störd av vidare petitesser.

/Pelusa

Hawknestgrove
0

Ja och precis som Vanessa, så gillar jag er alla här inne, oavsett era åsikter, för de går till syvende och sist ut på att värna om katterna. Bra ÅSa! Stanna !