Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 8832 ggr
Gullimat
2011-06-11 22:12
1

Berömda Sören

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Destiny och jag träffat berömde Sören, på Skurups marknad i Skåne. En stor, lång, vacker svart-vit fd. hemlös katt. Coolare kisse får man leta efter. Han sov igenom allas klappar och nästan hela vårt besök, inte mycket kunde väcka honom. Jo, när husse tog honom i svansen tittade han upp, men somnade snabbt om. Han samlar pengar till hemlösa misar han, 1:- klappen.

Gullimat
2011-06-11 22:16
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer vad jag tror Sörens tjänare, två supergoa kattmänniskor som är så kul att träffa

Gullimat
2011-06-11 22:19
0

Dessa fina örhänge halsband och kattgräs blev dagens köp och lite klirr i Sörens Kassa.

MewTwo
2011-06-11 22:20
0

Heja Sören du är världsbäst! Din matte och husse likaså! Vi ses om en vecka!

NosPuss Wikki

destiny
2011-06-11 22:36
1

Sören, coolaste katten i stan. Kyss Helt otroligt så fint han låg hela tiden, rörde nästan inte en fena fast olika och helt okända människor klappade honom. Jätteroligt både att träffta Sören och hans matte och husse. Glad

vilda-hilda
2011-06-11 22:56
2

Kan berätta att vi var tvungna att smygräkna Sörens klappkassa innan vi stängde ikväll och den passerade precis 1000 kr att dela TILL trelleborgskatterna öch Hornbachskatterna. Så vi hoppas på en givande dag i morron´n oxå. Dessutom har det blivit några 100 lappar till till Östgötakatterna. Hurra säger vi och Sören och kram till Gullimat och Destiny.

Nalle o Lasse

O Mew2 Ja vi ses längtar

UlrikaD
2011-06-11 22:58
0

Men en sån strålande bra idé.

Fick nån idé om att man borde kunna ta entré för folk hemma hos mig, jag har ju ett mindre zoo.Tungan ute

lillmymlan
2011-06-11 22:59
1

Vi tackar allra ödmjukast Kyss vi fick 540 kr som vi snabbt köpte kattungemat för. Nu blir de tjocka och fina missarna därute Skrattande

Goaste gulligaste, snyggaste Sören och en jättego matte och husse också Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2011-06-11 23:01
1

Det var inte dåligt att Sören klappat ihop 1000 kr! Välkomna pengar både till Trelleborgs- och Hornbachkatterna! Bra jobbat!

Kul att få se Sören med Matte och Husse på bild!

Fina saker du köpte Gullimat! Precis i min smak! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
2011-06-11 23:10
0

Oj! 1.000:-- Förvånad Inte dåligt.  Skrattande Oemotståndlige Sören så många klappar han fått idag. Kyss Trelleborgskatterna hälsar och tackar för sin del. Skrattande

Gullimat
2011-06-11 23:11
0

Ja, Lena, men jag frågade Nalle och Lasse om det var ok och Nalle svarade ja för dem bådaSkrattande

Lena
2011-06-11 23:17
0

#10 Skrattande

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vilda-hilda
2011-06-11 23:18
0

Inte var det synd om Sören Destiny???

Nalle

destiny
2011-06-11 23:21
1

Nädå, det såg inte ut som att han led precis tvärtom han såg ut att trivas ganska bra faktiskt.Glad

Lena
2011-06-11 23:25
1

Han verkar må som en prins den kissen! Häftigt att han är så cool! En kisse som jobbar hårt för sina medsystrar och bröder som är kvar därute och behöver hjälp.

Vargtassen
2011-06-11 23:38
0

Tack vilda-hildaGladtråkigt att jag inte kunde komma och träffa erGråtermen det kommer väl fler gånger.

vilda-hilda
2011-06-11 23:45
0

Alldeles säkert

Kram Nalle

Hawknestgrove
2011-06-12 09:17
0

Vilka underbara nyheter!!! OCh som upplysning, de söta påsarna med kattgodis, är så vansinningt vackra! det är delfinen som har gjort både påsarna med pärlbroderier på en del och även godiset! Gullimat, katthavren är jättebra. Jag har ju både sålt och använt den här hemma med. säljer ju på Tradera av den också. En påse räcker till 4-5 krukor. Så det blir verkligen inte dyrt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vilda-hilda
2011-06-12 22:56
1

Åter hemma och Sören njuter av att rusa runt ute efter alla sovtimmar. Och vad gjorde vi då. Tömde bössan och räknade förståss. 1500 kr blev det inte konstigt att han ser lite luggsliten ut i pälsen. Skall sätta över pengar i morron eller på tisdag tjejjer.

Barbro var nere och hälsade på.

Så kom Monsi  med  3 säckar spännande saker att tillverka kattsaker av. Så så fort tiden räcker skall vi se vad vi kan fixa ihop.

Kramisar till er alla.

Nalle , Lasse o Sören

Hawknestgrove
2011-06-12 23:10
0

Oj va kul!!!!! lille söta Sören…..puss på nosen från mig… Han är ju så lik Arne i kroppsformen och den långa svansen…..

Gullimat
2011-06-12 23:10
0

Då får han bättra på den luggslitna pälsen innan kattutställningen i Trelleborg. Han har några veckor på sig. Pussa honomKyss, ville inte själv göra det efter att precis ha rökt, usch hade han väl sagt.

Kramisar till er också

Hawknestgrove
2011-06-12 23:13
0

ja, röklukt luktar aber….. hahah man bir rabiat när man har slutat!

vilda-hilda
2011-06-12 23:16
0

Men han är ju van vid rökluktspussar så det hade inte varit något som helst problem. Du får ta det om ni dyker upp i Trelleborg.

Nalle

Hawknestgrove
2011-06-12 23:43
0

Ok tänkte inte på att du rökte faktiskt……Men när du säger det så…..

monsi
2011-06-13 08:39
0

Å Sörens päls är så mjuk o silkes len inte ett enda hårstrå låg fel eller satt löst.Kyss

Undrar om jag ska ta ner mina fällande hundar nästa år, fast tror tyvärr inte de kommer att få in lika mycket pengarObestämd

Tusen tack igen Nalle o Lasse för tofflorna till liten o tack Sören för att jag fick ge dig några klappar för tur.

Hoppas vi alla kan ses nästa år.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
2011-06-13 09:02
0

hoppas jag med!!!

vilda-hilda
2011-06-13 12:58
0

Bankärendena Klara

750 till Trelleborgskatterna, 750 till Haga Vetrinär ( glömde skriva puss Sören på meddelandet) och 375 till Östgötakatterna för sålda böcker godis och kattgräs.

Nalle

destiny
2011-06-13 13:58
0

Pengarna har kommit in. Skrattande Jättestort tack till matte och husse från trelleborgskatterna. Kyss En sån superidé att få in pengar till hemlösa katter på det här sättet. Fast jag tror det var Sören som kläckte idén. Flört Pussa Sören från mig. Kyss En helt underbar och cool katt. Och så vacker dessutom, älskar svartvita missar. Kyss

Hawknestgrove
2011-06-13 14:47
0

ni är för goa!!!!!!!

Gullimat
2011-06-13 19:10
0

Tack för bidraget SörenKyss, det är du som gjort jobbet, som låter dig klappas enbart för de hemlösa misarnas skull. Aja, för all del, tackar vi din goa Mamma och Pappa, Nalle och Lasse också.Skrattande

[sheserazade]
2011-06-13 20:48
0

Tack för att vi fick klappa dig Sören. en sådan fin  kattherre som du va är svår att finna…. trevligt att träffa husse o matte igen…Till nästa år

SEE YOU!!!!!!!!!!!!!!

vilda-hilda
2011-06-13 20:55
0

Detsamma. Hittade gubben en plånbok då??

Blev så snopen när jag helt plötsligt kände igen er efter att ha spänt ögona i er och säga att det kostade en krona att klappa katten. Sån´t man kan skratta åt efteråt.

Kramisar Nalle o Lasse o nospuss från Sören

Puma77
2011-06-13 20:59
0

Det där konceptet vore något för Cindy. Hon kunde tjäna in ett antal kronor på en dag;)

//Pia

Hawknestgrove
2011-06-13 21:02
0

haha ja helt säkert.. Puma du har mail

Sagolika
2011-06-13 21:36
0

Själva klappandet har han nog inget emot, många katter älskar ju att bli kelade med, även om en del katter nog hade protesterat mot SÅ MÅNGA klappar. Men tänk på smittorisken! Precis som man gör på utställningar bör ingen få röra honom utan att noga ha spritat sina händer först. Folk kan ha klappat sjuka katter först och sen honom.

[sheserazade]
2011-06-13 21:39
0

31#  ingen plånbok till gubben…. .jomen visst såg du konfunderad ut när vi dök upp.(men jag kan trösta dig med att du inte är den förste…haha)

vilda-hilda
2011-06-13 21:45
0

Han är den ende som har en lapp på sin bur på kattutställningarna att Klappa mig gärna . jag finns hos husse o matte i Försäljningsmontern. Hemma är han ute på fri tass och äter både fåglar, möss och diverse insekter. Man kan inte vara rädd för allt då skulle vi ju få låsa in oss allihop. både människor och djur och tänk vad kramar jag skulle missat jag som kramar så många kattvänner när vi träfffasoch det känns gott!!!!!!!!!!!

Nalle

Sagolika
2011-06-13 21:53
0

Om man har fått sina katter smittade med magsjuka på kattutställning så är man mer försiktig efteråt. Det är inget kul vare sig för katterna eller en själv.

vilda-hilda
2011-06-13 22:00
0

Denna kisse är en kisse som är hittad utomhus och säkert härdad på ett helt annat sätt än de som föds upp i avelssyfte.

Vi ÄLKSKAR att ha honom med oss och att han kan göra en STOOOR insats för sina Kompisar ute som inte har det lika bra som han. Vi räknar inte med att han skall bli magsjuk bara att han skall kunna få hjälpa andra.

Tycker du du att det är fel ???

Nalle

Sagolika
2011-06-13 22:11
0

Nej, själva konceptet som sådant är ju jättetrevligt och för en god sak, men det är väl inget som säger att man inte kan be folk att sprita händerna först innan de klappar honom, för hans säkerhets skull. Bara förklara att det är pga smittorisken.

Det kommer ofta fram människor och vill klappa mina katter på utställning och det får de lov om de spritar sina händer först. En liten flaska handsprit har jag med mig och den står lättåtkomligt på buren. Det är ingen som har nekat att sprita sig innan de klappar och de förstår när man förklarar att det är som man är rädd om katterna. Så svårare än så behöver det inte vara.

Han är jättefin förresten! Verkar ju ha ett underbart temperament också.

vilda-hilda
2011-06-13 22:19
0

Det har han oxå Sagolika. Ställer du ut i Trelleborg så får du träffa honom vår lille bebis.

Nalle

Sagolika
2011-06-14 10:59
0

Jag tror jag såg honom i Malmö. Jag ska inte ställa i Trelleborg, men i Helsingborg.

vilda-hilda
2011-06-14 11:06
0

Vi var inte i Malmö. Skall inte till Helsingborg. Men till Scandinavian Winner och var det Hörby? Om Vi får säljplats där.

Sagolika
2011-06-14 11:10
0

Hm, kan det ha varit i Kristianstad?

vilda-hilda
2011-06-14 11:21
0

Ja där var vi.

monsi
2011-06-14 13:17
0

När är trelleborg?

Hoppas du får nytta av det i säckarna Vilda- hilda.

Hängmattorna är välldigt poppulära framförallt de unga busarna gillar dem o Mariannes Bruno när han väl hittade sinSkrattande

vilda-hilda
2011-06-14 13:30
0

2+3 Juli och gissa vem som mer är där. Bim den fantastiska kattmålaren som hade sina underbara tavlor i Skurup.Sen kan du vinna ett fårskinn i ett lotteri om du har turhttp://www.sviss.se/

Har inte ens orkat kika i säckarna än. Men det blir nog super Monsi.

Ser fram emot att kanske få se dig och Bebben där.

Kram Nalle

monsi
2011-06-14 13:38
0

För er som inte sett Bims glada tavlor länk

Hoppas kunna kommaGlad

Hawknestgrove
2011-06-14 13:41
0

haha då får du skynda dig att kläcka!

vilda-hilda
2011-06-14 14:11
0

Pia du får ta en skrammelbössa med när du går på promenad.

Nalle

[Daisy-Moa-Elsa]
2011-06-14 15:40
0

# 46/47 vilka underbara tavlor, man blev ju så glad av dem

Åå Sören man vill ju bara gosa in näsan i hans mage….fast det måste kosta många kronor Flört

lillmymlan
2011-06-14 17:59
0

Förresten Nalle, har inte Sören ett klappkonto där man kan sätta in en klappslant :) jag betalade dåligt och klappade nog för mycket, jag kan ju inte låta bli! Sören, värsta godingen! Kyss

Bästa matten och hussen också… Kyss

Tack för klapp-pengarna Sören… du ska få frisyrgele av mig när vi ses nästa gång, eller kanske en peruk? Kärlek till Sören och mina händer minns och känner hans mjuka päls i händerna… mmm…. me like a lot!

Kraaaaaaaaaam

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
2011-06-14 18:30
0

ja han är ju så nice, den katten! Mina var ju inte så där väldigt sociala och charmande…..i synnerhet inte lilla Mee….

Hawknestgrove
2011-06-14 22:19
0

Nalle, tänkte på en sak…Så lite havre i en kruka! Som du har målat givetvis och ha som Demo! Eller sälj färdigt!

vilda-hilda
2011-06-14 23:08
0

Inte tyckte du väl att jag såg ut som en trädgårdsmästare Gunilla?? Vattnar mina blommor inomhus var 3:e vecka om det behövs eller ej. Trädgården aldrig. Men ide'n var god. Nalle

Hawknestgrove
2011-06-14 23:12
0

Nä, jag har inte gröna fingar heller, men ni kan ju ha med er i bussen! Och gör du som Wiki säger, så kan du inte misslyckas! Tänk dig en söt målad kruka av dig med havre och så en påse havre vid sidan om….Pris X kr…….Tänk på det! Ta och testa med en i alla fall!

monsi
2011-06-15 08:06
0

En mycket bra ide Gunilla.

O målade krukor med kisar på vem vill inte ha det?

MewTwo
2011-06-15 10:12
0

Hm kan man inte bara göra ett kit med:
1 fin målad katt-kruka*
1 påse havre
1 odlingsinstruktion + "Allt du behöver göra är att tillsätta jord och vatten!"

*Bör dock målas på glaserade krukor. Jag målade på oglaserade krukor och när fukten trängde omkring i keramiken så bubblade färgen och ramlade av…

Gronstedt
2011-06-15 11:02
0

Eller en färdigmålad med växande havre: "Tillsätt endast katten!"

Gullimat
2011-06-15 12:25
0

#58Skrattande

vilda-hilda
2011-06-15 13:07
0

Men ni är ju bara för mysiga. Kul med nya idee´r.

Helgen tillbringar Sören och vi tillsammans med Bloggkatten Wikki Hennes tjänare samt tjejjerna från livbojjen i Eskilstuna. Får se om

folk är lika generösa där som i Skåne Tog en köbild därifrån men den blev inte bra så klart.

Nalle

Hawknestgrove
2011-06-15 14:47
0

Gronstedt, den var en klar 10-poängare!!!!!

Nalle, nu är ditt paket färdigt i hallen och väntar på transport!!!! Då hoppas vi att ni får sålt mycket av allt ni har!!!!

vilda-hilda
2011-06-15 14:56
0

Ja kan inte annat än å hålla med. Skulle ju varit med i Eskilstuna då Livbojjen har 25 kattungar att få hem till.

Gräset först och katten sen´

Tack Gunilla

Hawknestgrove
2011-06-15 15:01
0

haha Nalle vilket gräs? HAHAHAHAHAAHA!!!!!!

Hoppas alla fattar att jag skojar!!!!!!

Gullimat
2011-06-15 19:28
0

Nu har jag satt kattgräs, kattgräs som är tillägnad en älskad hittekatt, till förmån för hemlösa katter, står det på påsen. Får man fråga vilken mise det syftar på, om någon vet.

Hawknestgrove
2011-06-15 20:21
0

ja, det är till minne av Gronsteds första hittekatt… Hon kanske vill berätta lite om den kissen? OCh de påsar jag säljer från mig direkt, de går till Kattkedjan.De som är på Tradera från mig, de går till Kompis. De som Nalle säljer från samma ställe har jag för mig att hon tillägnar Lillmymlan.

Gullimat
2011-06-15 20:32
0

Tack, det känns extra gott när man vet vilken mise det handlar om

Gunlog
2011-06-15 21:39
0

Hoppas verkligen att jag är frisk till Trelleborg. Tungan ute

Har varit sjuk i 5 veckor, varit frisk i 1 vecka och åkt på en ny förkylning igen! Skrikandes

Jag vill ju också träffa er, allihopa! Cool

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Hawknestgrove
2011-06-15 21:41
0

jag har bett Gronstedt att kanske skriva om den lille missen…..

kattassen
2011-06-15 22:14
0

Hörni Nalle och Lasse! Har ni fler marknadstillfällen inbokade i sommar. Tänkte om man var på resande fot framöver och skulle råka ha vägarna förbi.

?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
2011-06-15 22:16
0

kolla deras hemsida…..

vilda-hilda
2011-06-15 22:33
0

Vår Hemsida:http://pawsnwhiskers.webs.com/ Hoppas att den inte ser lika lustig ut hos dig Kattatassen som här. Uppdaterar efter hand.

Gunlog det är ju den veckan du är frisk eller hur.

atycker oxå det hade varit bra att få höra on din första hittekatt Gronstedt då kanske vi hade kunnat sälja mer gräs( till katterna Gunilla) Har betalt på Tradera.

Kramisar Nalle

Hawknestgrove
2011-06-15 22:37
0

Nalle, man får välja visa kodning västeuropeisk iso8859-1 för att er sida ska se bra ut.här kör jag med UnicodeUTF-8

Gronstedt
2011-06-16 07:19
0

Här finns berättelsen om hittekatten på havrepåsarna. Det är nu drygt två och ett halvt år sedan han dog, men jag saknar honom fortfarande, även om såren läker med tiden. Någon liten mise var han inte, han klockade 7,3 kg när han var i full sommarform, bortåt 8 kg i vinter-/soffliggarform Flört, och då kunde man ändå känna revbenen under pälsen. Ett muskelpaket med kalaskula!

Det känns bra att hans bild och minnet av vår kärlek bidrar till att samla medel till andra kissar som ännu inte hittat en människa att ta sig an, som han gjorde.

MewTwo
2011-06-16 09:53
0

Jag läste din berättelse och igenkännande tårar rann. Både för dig, Grönstedt, och din kisse.

Vi gör våra val längs livets vägar. Ibland kommer en katt och leder oss, något att vara ödmjuka och tacksamma inför.

Jag kommer att tänka på den här berättelsen "I dag räddade jag en människa"…

Livet får mening när man får rädda en behövande misse…

Vi ses om fredag, Nalle! Låt oss ta Eskilstuna med klös och ös!

Kram Mew2

vilda-hilda
2011-06-16 16:04
0

Läste oxå din historia så utlämnande lärorikt och sorgligt.

Den kissen visste vem han skulle välja.

Tänk att en sån liten varelse kan förändra en människas liv på det sättet.

Kram till dig Gronstedt

vilda-hilda
2011-06-16 16:06
0

Mew2 Den historien är också en sån där som man bara skvalar av att äsa.

Såå vacker.

Ja vi ses på fredag med Ös och Klös.

Nalle

Hawknestgrove
2011-06-16 18:55
0

ja så där ser ni, vad den lille änglakissen fortfarande jobbar för… För de som inte möter upp Nalle, så har jag den katthavren jag med. Den är lokalt odlad i västSverie, utan gifter.  En påse räcker till 4-5 små krukor. OCh jag kan lova att  til och med mina katter äter den!

Gullimat
2011-06-16 19:28
0

Vilken berättelse, så sorglig, så vacker, med tårarna rinnande. Helt underbart att en mise har gjort underverk och fortfarande som änglamise gör underverk med de hemlösa där ute, som ännu inte fått känna på kärlek, mat och ett hem att gosa i och på grund av honom, genom dig, har ytterligare hemlösa fått ett hem hos dig

Gullimat
2011-06-16 19:51
0

Idag har jag varit på ett viktigt möte och då kan man passa på att göra reklam för de hemlösa misarna, med att bära ett vackert örhänge. Tack Sören

Hawknestgrove
2011-06-16 21:38
0

Så vackert……

vilda-hilda
2011-06-17 13:37
0

Nu är Vagnen parkerad i Eskilstuna och om några timmar ska Sören få träffa den goa Bloggkatten Wikki systern Nova och alla hennes människor och landetkompisarna

lillmymlan
2011-06-17 13:49
0

Ha det så härligt och hälsa så mycket till människor och missar! Kyss

*Nalle Puh*

Jina
2011-06-17 13:55
0

Vilken kul idé.

(hälsa gärna Livbojen att små bebisar inte passar att visas upp och petas på av stor folksamling, blev väldigt ledsen när jag såg dem på Djurmagazxinet)

Kaliber
2011-06-17 14:12
0

Vilken underbar ide'! Samla pengar och samtidigt visa vilka fina och goa familjemedlemmar hittekatter kan bli. Den där havren, finns den på Tradera nu? Länk?

Hawknestgrove
2011-06-17 16:10
0

kaliber, jag pmar dig….

Här är länken annars.

http://www.tradera.com/Katthavre-till-din-kisse-stod-Katthemmet-Kompis--auktion_280404_134286872

Den jag har på Tradera har jag valt att dedikera till Katthememt Kompis. den jag säljer utom Tradera går till vår lilla förening.

Sherwood
2011-06-17 17:57
0

Vad roligt att man kan träffa Sören i helgen och låta vänner och bekanta klappa honom, så att det blir lite kulor igen till bra ändamål.

Hawknestgrove
2011-06-17 18:37
0

så skoj!!! Då hoppas jag att Sören verkligen drar in mycket med sin charm!

vilda-hilda
2011-06-17 23:33
0

Vet ni vad den rackaren gjorde?? Han morrade åt Landetkatterna och han morrade t.o.m åt Wikki o Nova.

Så nu får han smisk på rumpan.

Nalle o Lasse

destiny
2011-06-17 23:36
0

Han anmäler er till KO, Kattombudsmannen. Flört

Gullimat
2011-06-17 23:39
0

Ingen smisk på Sören tack

Tizzla
2011-06-17 23:53
0

Morrade? Sören?FörvånadFörvånadFörvånadFörvånad

vilda-hilda
2011-06-18 00:09
0

Ja han morrade. Men Ok då Inget smisk. Han får en chans till.

Nalle

Tizzla
2011-06-18 00:21
0

*förstummad* Tänk att bli dissad av SörenFörvånad jag hade gråtit mig till sömns en vecka! Minst!

Men en puss, lite pedikyr och lite hårinpackning kanske kan bättra på humöretFlört

monsi
2011-06-18 09:56
0

Fy Sören morra på det viset gissar att de inte hade rätt godis med till dig =)

vilda-hilda
2011-06-18 20:04
0

Idag har Sören blivit kompis med Livbojens Gizmo en Kinesisk nakenhund och fått in 1638 KR iEskilstuna till lokal katthjälp.

[Nisse2002]
2011-06-18 21:52
0

Sören är bäst!!! Kyss Han väljer sina vänner med omsorg Glad

vilda-hilda
2011-06-18 22:43
0

Glömde ju säga att Sören träffar Sherwood med son ?. här i Eskilstuna och som en sann kattvän la han många pengar i bössan.

Så många I Fokusvänner vi har träffat sista året. Det är ju helt sanslöst och otroligt roligt.

Kram till er alla.

Nalle, Lasse o SÖREN

Gullimat
2011-06-18 22:57
0

Där har ju Sören, du och Lasse en stor fördel, som åker runt i hela landet, lite sotis är man

Sherwood
2011-06-19 09:33
0

Riktigt roligt att träffa dig, Lasse och den berömde Sören på Vilsta marknad. Sören coollugn som vanligt då, låg bara och njöt i solskenet. Hoppas bara ni fick ihopp till lite kulor igen och att ni kommer igen nästa år.

piamaria
2011-06-19 11:32
0

En sån härlig katt Sören verkar vara. Kyss Och så duktig som hjälper sina mindre lyckligt lottade släktingar.

Hawknestgrove
2011-06-19 14:42
0

lille Sören….. hur kunde han få för sig att morra åt desa goa folk? Hur gick det med försäljning av kattgodiset och kattgräset?

vilda-hilda
2011-06-19 22:16
0

I dag har det ösregnat precis hela dagen. Så hur många hår på marknad då? Sören vill tacka alls som klappade honom. 1955 kr till Livbojens 25 Kattungar. Dedsutom fick dom in en massa pengar på sin Loppis. Gunilla vi har sålt gräs för 200 till men inget godis tyvärr.

Hawknestgrove
2011-06-20 13:47
0

MEn så bra!!!!!! Ja godiset tror jag mest på att du kan sälja på kattutställningar…HAHa! låter härligt sålt gräs för 200….SkrattandeNi är bara för underbara!!!!

vilda-hilda
2011-06-23 22:18
0

Idag har Sören gjort en insats för Kattkommando Syd och lyckat att skrapa ihop 1368 kr till Kattkommando Syd i det snåla Karlskrona.

Morgan skall nu få bestämma vilken av alla projekten som pengarna skall gå till.

Gullimat glömde ju kommentera den där fördelen vi har med att åka runt. Ja det är underbart att få träffa alla er kattkämpar IRL.

Kramisar till er.

Nalle, Lasse o Sören

Camillhe
2011-06-24 02:40
0

Helt fantastiskt vilka summor vackra Sören och hans tjänare drar in;) Ni är fantastiska!

lillmymlan
2011-06-24 10:18
0

Duktiga Sören och duktiga Nalle och Lasse Kyss

Trevlig midsommar på er!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
2011-06-24 15:28
0

Fantastiskt!!!!!! Goe Sören!!!!! Ge honom hans  godismat nu som tack!

Bigless
2011-06-24 18:42
0

Stort tack Nalle för gårdagens insats. Härliga Sören sket fullständigt i mig utan bara snarkade vidare när jag kom och hälsade på samt klappade. Nalle, vi valde ju att pengarna går till kastrering av katter för att förhindra fler nödställda.

Inte fått reda på hur mycket det blev i insamlingsbössorna som aktiva gick runt med.

vilda-hilda
2011-06-29 18:07
0

I dag är pengar överförda.

Sören var ute och slogs med en huggorm i måndags så det har varit lite strul kring Kungen.

Ganska rejält morfinpåverkad på bilden. Tror att han hallucinerade också.

Nu har han utegångsförbud och Terrar alla di´gamle här hemma.

Husse är på Öland utan Sören men hämtar oss på Fredag kväll för transport till kattutställning och försäljning i Trelleborg.

Så skånetjejjer vi ses igen.

Nalle

Hawknestgrove
2011-06-29 18:46
0

haha, han ser verkligen påtänd ut! FlumSören!

vilda-hilda
2011-06-29 19:07
0

ja och det var inte av kattgräs jag lovar.

Hawknestgrove
2011-06-29 19:09
0

Haha ögonen går i kors…..

Gullimat
2011-06-30 21:49
0

Ja, han ser säkert något spännande som ingen annan serCool

vilda-hilda
2011-07-01 00:27
0

Fy ja han såg verkligen spöken. Kunde ju inte ens sova på sitt goa skinn och med matte klappandes och pratandes med honom.

Stackare.

Nu är han nybadad och Fit For Fight i Trelleborg. Inget haltande på Ormtassen inte. Han har nog haft en himla tur.

Gissa om ja var genomsvett och hade hjärtklappning när vi drog iväg till Vetrinären.

Nalle

lillmymlan
2011-07-01 11:37
0

Stackars Sören… han måste ha sett otäcka saker, det ser man ju på hans blick Gråter jag tycker så otroligt synd om dem när man inte kan trösta eller hjälpa dem när de blir virriga av mediciner…

Härligt att komma till Trelleborg, hoppas att det går bra på utställningen och försäljningen där!

Kram på er och en världens Nospuss till Sören Kyss

*Nalle Puh*

[Sweety92]
2011-07-01 15:49
0

Vi ses i Trelleborg, Miranda är oxå Fit for fight! :DD

vilda-hilda
2011-07-01 16:54
0

Ställer du ut Miranda denna gången ?????

Va kul. Då kan vi gå på gemensam promenad om inte Sören sjunker ner i sitt vanliga medvetslöshetstillstånd.

Vi ses

Nalle

Hawknestgrove
2011-07-01 17:30
0

Nalle, passa Sören noga, så han inte ger sig ut på vandring till nån skum typ för att köpa knarkSkrattande…. Hur gillade han lyxkäket? Det i konservburken?

[Sweety92]
2011-07-01 18:03
0

Vilda-Hilda: Självklart gör vi det om inte Miranda blir rädd för fällarna som sist haha ;)

vilda-hilda
2011-07-01 18:18
0

Malin! Glömde ju säga att Sören skickade en jättepuss tebax till dig. 34 st Imponerande, verkligen Imponerande.

Nja Gunilla Lyxmat var inget för nån av våra djur. Det är bara husse o matte som gillar sån´t.

Sweety. Du får väl hålla henne väck från den gången stackars Miranda.

Nalle

Hawknestgrove
2011-07-01 18:38
0

sickna kräsna kisar. applaws med kyckling, som är så fint…..Skrattande

MewTwo
2011-07-01 22:51
0

Lycka till nu Sören! Sopa catwalken med dem! Visa vem som är kungen! (Om än ormbiten!)

Mew2

Gullimat
2011-07-01 23:17
0

Jag säger också lycka till SörenKyss och sopa mattan för alla de andra. Kanske vi ses igen till helgen

Vargtassen
2011-07-03 15:53
0

Det var kul att träffa er i dagGlad Sören är helt underbar, vilken cool kattKyss

Gunlog
2011-07-03 21:46
0

Och jag hade inte tid att åka och träffa er allihopa!

Vi har fullt upp här hemma med trädgården som ska vara städad till nästa helg då vi ska ha fest för en väninna.

Jag retar mig så…

vilda-hilda
2011-07-03 23:26
0

Det var ju så varmt och äckligt oxå så det var nog många som tänkt gå på den där utställningen men som stannade hemma i stället av publiksiffran att döma.

Tycker mest synd om dom som ordnar utställning. Det kostar en stoor förmögenhet med Lokare och utländska domare

Sören fick i alla fall träffa 2 nya hittekattsflickor idag. Vargtassen och Atiz var där och la en klappeng i bössan.

Puss på er tjejjer.

Sören/Nalle

Hawknestgrove
2011-07-03 23:36
0

va gulligt…..Kyss

vilda-hilda
2011-07-04 20:57
0

I morron drar vi till Norje för att träffa den berömde Kung Sotis igen.

På onsdag hoppas vi att ALLA Sölvesborgare skall visa sig generösa för då är det dags för Marknad igen.

Nalle

Hawknestgrove
2011-07-04 21:07
0

vad bra!!!!!! och håller tummar och tassar för att alla i Sölvesborg är givmilda mot vackre Sören

vilda-hilda
2011-07-05 23:11
0

Idag har den berömde Sören träffat Kung Sotis av Norje Ni som minns honom och han Människor. Vi har haft en mysig eftermiddag i deras vackra trädgård.

Gissa om han har det bra nu. Är mycket borskämd och går bara ut i koppel och vilken rastgård han och Sara har fått. Inget Gunnebostänsel här inte. Sotis, Siv o Stig Hälsar alla som hjälpte dom med Kungen.

Nalle

lillmymlan
2011-07-05 23:26
0

Härligt att höra om Kungen av Norje, Sotis Kyss

*Nalle Puh*

Sherwood
2011-07-06 15:56
0

Verkligen nice att höra att kungen av Norje o våran Sotis mår bra, för han kan nog uppskatta detta lyxliv mot förut eventuellt,heh.

Puma77
2011-07-06 16:13
0

Hm vad är det för fel på Gunnebostängsel nu då? ;)

//Pia

vilda-hilda
2011-07-14 01:00
0

Hoppas på storm i morron´för då kan jag hinna med att lägga in Kung Sotis Kort

Gullimat
2011-07-14 13:11
0

Härligt att kungen mår bra och han kan vara stolt över att ha fått träffa Sören, som hjälper så många hemlösa misar.Kyss

Ser också framemot bilderna, här i Skåne både regnar det och stormar

kattassen
2011-07-14 13:29
0

#130 Det var goda nyheter! Har tänkt så på dessa rara människor och lille Sotis många gånger under våren och hoppats att allt är bra - vilket vi nu fick bekräftat.Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MewTwo
2011-07-29 09:51
0

Vi ses i morgon, Sören!

NosPuss Mew2 & Wikki Crew

Tiana
2011-07-29 18:54
0

Hur gick det med insamlandet i Tingsryd? Jag var ju förbi en sväng efter jobbet men det stod många andra där som ville klappa den sovande lille killen, så jag backade undan.

Du var inte där just då Nalle.

vilda-hilda
2011-07-29 19:11
0

Nytt rekord 2020kr . I morron övverlämnar Sören en Tuuuuuuuuuuuuuuung spann med pengar till Maritha o Sonny.

Nalle

[LucyInTheSky]
2011-07-29 19:33
0

Träffade och klappade på fina Sören här hemma i Mörbylånga på marknaden. Han bara sov, sov och sov.. Brydde sig inte ens att vi klappade och pratade med honom =)

Sadies
2011-07-30 11:21
0

Här är Sören när han hjälpte KKS på Röstånga marknad.

Tack så mycket goa Sören!

MewTwo
2011-07-30 18:38
0

Idag spanade Sören in Marithas höns på katthemmet  Kompis invigningsdag:

Gunlog
2011-07-30 19:11
0

*MOFF!* Gosingen…

wendel83
2011-07-30 23:02
0

Sören klappade in 1041kr  under Röstånga marknad som för övrigt var väldigt folktomt.Men vilken underbar katt och alla blev så imponerade. = )

Selma99
2011-07-30 23:17
0

Vilken katt! Hårt arbetade för bättre behövande. Å vacker är han också.

Sherwood
2011-07-31 00:21
0

Men idag sov inte Sören hela tiden som han brukar utan Lasse fick full sjå att hålla honom i koppel , när den lille killen drog hussen med sig för att få spana in hönsen.

vilda-hilda
2011-07-31 00:25
0

Mmmm han har ju studerat dom där läckerbitarna innan och visste var dom fanns,

Nalle

Gullimat
2011-07-31 11:20
0

Goa Sören, en kisse som hjälper behövandeKyss

Puma77
2011-07-31 13:04
0

Och vem kan detta vara?

//Pia

vilda-hilda
2011-07-31 14:16
0

Konstig tunga det djuret har.

Nu har vi varit hemma några timmar och han har varit i fight med Snurrebuss och ätit massor av gräshoppor medan vi fikade med Lasses dotter med familj på Marithas mumsiga kakor.

Nalle

lillmymlan
2011-07-31 17:13
0

Goaste Sören jobbade hårt igår på Katthemmet Kompis invigning. Han är ju bara så fenomenalt gosig att man inte kan låta bli han…. myskillen!

*Nalle Puh*

wendel83
2011-07-31 22:07
0

Tänk om lilla Sören kunde varit på Helsingborgs djursjukhus nu och skramlat för en kattfamilj i Helsingborg.Hela familjen skulle transporteras till stödhem 33mil här ifrån och under färden blir de sämre.Var lite snuviga men nu bröt det ut ordentligt.Efter råd från veterinär åkte de in till djursjukhuset i Göteborg och då visade det sig att alla hade lunginflammation och kattsnuva.Enn av de små som fångades in sist hade troligtvis fått en tagg i ögat och var blind på ena och hade en blödning bakom ögat som skulle kunna sprida sig till hjärnan om man akut inte opererar bort ögat.Den lilla är endast ca 10 veckor stackarn så hela livet framför sig.Efter samtal med stödhemmet så hoppade de aveftersom det var en smittorisk för deras egna.Det togs också blodprov för att se om det kan vara herpes. De fick antibiotika och smärtstillande.Sedan ska den lilla få åka vcidare till Helsingborgs djursjukhus så han kommer opereras inatt.Men detta blir en kostsam historia som måste lösas. Eftersom det var akut så kunde vi inte använda våra veterinärer på Öland som ger oss bra rabatter och på en vardag.Bara borttagning av ögat går loss på 15000kr.

Bilden är på mammakatt.Har tyvärr ingen på den behövande lilla.Men de har samma färger.

vilda-hilda
2011-07-31 22:19
0

Suck va lessna vi blir Wendel. Vi öronmärker pengar på nästa marknad till dina kissar.

Kramisar Nalle. Lasse o Sören

wendel83
2011-07-31 22:56
0

Tack Nalle, Lasse och Sören ni är underbara. = ) Nu hoppas jag den lilla snart kommer må bra.Han hade väldigt ont i sitt öga. Nya tillfälliga stödhemmet/transporten kommer ringa mig inatt hur det går. = (

wendel83
2011-07-31 22:59
0

Ni kan även följa mina kisar på facebook gruppen hemlösa katter i skåne där uppdateras flitigt.

Lena
2011-08-01 00:04
0

Lägger också in ett foto på Sören här med husse!

vilda-hilda
2011-08-01 15:52
0

Sörens möte med hittekattsfolk börjar bli många. Dessa har han mött från Hittekatter i Fokus.

Gullimat, Destiny,Vargtassen, Monsi,Barbro 55, Mew2, Wikipedia, Marianne11, Maggan47, Lillmymlan, Maruskaoville, Cosmos, Sherwood, Lillan o X-ray, Mison, Martdat, Tizzla, Essut, Hawknest, Lucy in the Sky, Tiana, Lena, Kattatassen, Selma99, Gunlog, Emjon, Wendel83, Sweety92.

Har jag glömt nån får ni hojta till.

Dessutom från bloggar o Katthemsidor.

Klosterkatternas båda mattar, Indra o Bastians matte och Indra förståss, Kjelle bus med Matte, Puma o Sixtens matte.

Och en massa människor som jobbar med djurskyddet.

Kram till alla klappkompisar hälsar Sören

Lena
2011-08-01 15:54
0

#157 Han börjar verkligen bli en kändis av hög rang nu! En av de mer kända i landet! :)

Puma77
2011-08-01 15:59
0

Jag också ju;)

//Pia

Ria74
2011-08-01 16:02
0

Även jag har träffat gosiga Sören på Degeberga marknad, där jag kom  tillbaka flera gånger för att  klappa Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

vilda-hilda
2011-08-01 16:10
0

F´låt Pia. Han skickar en X-tra stor nospuss till dig. Hur kunde vi glömma dig den som han sist träffade.

Puma77
2011-08-01 16:19
0

ha ha ja jag var ju en självklarhet som stod och sålde bredvid honom att jag glömdes bort i mängden;) Men ingen fara, fick så många pussar av honom så;)

//Pia

Gullimat
2011-08-01 17:32
0

Det var en massa hittisfolk som har haft förmånen att träffa Sverigekända Sören. Det är vi nog alla stolta över. Puss på dig Sören och dina tjänareKyss Det är så roligt att få följa dig och din familjs arbete för de hemlösa katterna.

Sadies
2011-08-01 17:36
0

Mig med, även om jag inte skriver här så ofta :) Tillbringa hela 2,5 dagar med gospojken i Röstånga :D

destiny
2011-08-01 21:28
0

Det är en ära att ha fått skaka tass med Sören. Kyss

Itchy
2011-08-02 02:05
0

måste bara tillägga att jag oxo träffat kung sören…jag höll fram honom segrande i panelen på örebro kattutställning ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

Lena
2011-08-02 05:08
0

#166 Skrattande

Gullimat
2011-08-02 11:27
0

Han är så otroligt fin och söt och han är så lik min Klicka, dessa svart-vita skönheterKyss

Lena
2011-08-18 17:59
0

#73 Jättefin bild! Han är så fin där han pryder sin plats på kattgräspåsarna! :)

vilda-hilda
2011-08-18 22:52
0

På Kattgräspåsarna är det Grönstedts älskade katt som är med på bilden.

Historien om honom har funnits med här på Hittis för inte så länge sedan. EN UTLÄMNANDE OCH ÄNDÅ UNDERBAR HISTORIA VAD EN kATT KAN GÖRA FÖR EN MÄNNISKA.

Sören kör annars på som vanligt. Förra Helgen samlade han in 3100 kr till Klosterkatternas mattar som mist en av sina älskade katter pga ett Huggormsbett( Sören vet ju hur det är men klarade sig trots husses racingfärd till Vet)Denna helgen är det Malins tur att få in lite pengar till sina söta Kattungar som skall Bråckopereras.

Vi är i Skåne och hoppas på att det utlovade regnet skall hålla sig borta.

Kramisar till alla fans från Sören genom matte

Selma99
2011-08-18 23:00
0

#170 Hårt arbete lönar sig  Sören är nog Sveriges högst lönesatta katt skulle jag gissaFlört! Och han är värd varenda krona.

Å vad det värmer att läsa om att pengarna går till behövande kissar!

Hawknestgrove
2011-08-19 15:43
0

Ja jag rekommenderar verkligen, att ni kontaktar Vilda-Hilda om kattgräset. Jag körde med det i vintras till mina. Sen vetskapen om, att det är närodlat och naturligt odlat gör det ännu bättre. Man får inte skriva KRAV om man inte uppfyller alla larviga krav….MEn detta är så när a det man kan komma.

Gronstedt
2011-08-19 15:53
0

Nja, det är varken ekologiskt odlat eller KRAV-odlat. Det är havre från en bonde här i trakten som försöker vara miljövänlig så långt det är möjligt och ekonomiskt rimligt - men inte mer. Även om det räcker ganska långt Flört.

Hawknestgrove
2011-08-19 16:05
0

Du det räcker väldigt långt anser jag, för de löjliga Eureglerna om ekologisk odling är uppåt väggarna. Bättre då med det du beskriver. det är samma sak som de äggen jag köper. De får inte kallas KRAV ägg, för  de hönsen får ine EXAKT den maten kravhöns ska ha. MEn  jag säger så här, hade jag varit värphöna och fått välja bostad, då hade jag velat bo  och äta  på det stället. OCh vilka ägg!!!! WOW…..

lillmymlan
2011-08-20 10:26
0

Nalle och Co Kyss och alla andra som också behöver en Kyss

*Nalle Puh*

Lena
2011-08-20 11:28
0

#170 Underbart att höra Nalle! Håller tummarna för bra väder och givmilda skåningar!

Skickar en cyberströmming till Sören från Saga som tycker att Sören är hela Sveriges katthjälte nummer 1!  Och vem håller inte med Saga om den saken?

vilda-hilda
2011-08-20 23:06
0

Sören tackar för den Firren med en nospuss till Sara. Den piggade upp.

Regn igår o storm idag men det kommer ju en helg nästa helg med.

Hultsfred och Flygsfors så det är lugnt.

Kramisar Nalle

vilda-hilda
2011-08-29 16:23
0

Vi hade hoppats på en Kanonhelg i Småland med massor av stenrika Besökare som shoppade loss och stoppade 1000 lappar i klappbössan.

Vi trodde så på detta så vi fick låna in en vakthund för rånriskens skull.

Nu blev det ju inte så men här ser ni när Pia Pumas SÖTA Cindy agerar bössvakt.

Hawknestgrove
2011-08-29 16:54
0

Vad sorgligt……..MEn som sagt, för er del är det ju en helg till. Vi får vänta tills Vårmarkanden igen. MEn jag har fått en ide, som jag ska ta upp med STNB elelr kommunen…..

Puma77
2011-08-29 17:27
0

Hoppas ni får bättre lycka och plats nästa år och kanske då Cindy och jag kan hjälpa er lite mer;)

//Pia

vilda-hilda
2011-08-29 18:03
0

Det är vi redan lovade Pia. Ställer Cindy upp igen då ??

Kramisar Nalle o Co

Puma77
2011-08-29 18:28
0

Ja om vi har möjlighet till det så kan jag höra om hon ställer upp;) Hon och Lasse kom ju så bra överens med;)

//Pia

vilda-hilda
2011-09-10 20:09
0

Det här är vår kille i väntan på att få visa upp sig hur en äkta korthårig Huskatt ser ut på Scandinawian Winner. Alla andra fluffbollar satt i famnen på husse eller matte medan Sören stegade upp i sitt fäggranna koppel på egen tass.

Nja han blev ju bara 2:a men han har idag klappat ihop 750 kr till Samvetet. Uppsalas Katthem och i morron är en annan dag förutom tävlan förståss.

Sören skickar NOSPUSSAR till alla på Hittekatter genom Matte o Husse

Selma99
2011-09-10 20:52
0

Grattis till andra platsen Glad Å så har han hunnit "arbeta" också, inte dåligt Sören:)

lillmymlan
2011-09-11 06:55
0

Hurra till Sören och husse och matte, att komma 2:a är också en vinst, men han kommer för alltid vara den snyggaste missen för mig. Sören, hela han är världens hjärtegull Kyss

*Nalle Puh*

Lena
2011-09-11 11:00
0

Det är svårt att mäta sig med Sören! Där ligger de flesta katter i lä! Och även om det nu blev en andra plats har han första platsen i allas våra hjärtan här på Hittekatter!

Det var duktigt jobbat - 750 kr till Samvetet! :)

vilda-hilda
2011-09-12 20:17
0

Den totala summan från Sören blev 1770 kr till Samvetet men deras totala insumma för helgen blev bra mycket mer. Egen försäljning fiskdamm, lotter och försäljning + entreavgift som kattklubben dublerade blev åtminstone 30 000 kr. Suveränt. Eller hur?????????

Nalle

Tiana
2011-09-12 20:21
0

Tycker nog att Sören ser lite mer intresserad ut av vad som händer än husse på bilden ovan Flört

vilda-hilda
2011-09-12 20:29
0

Så sant Tiana. Det var en väldigt låååååååång väntan Husisarna kommer ju alltid sist utom för oss som är Ägda av dom.

Nalle

MewTwo
2011-09-14 22:13
0

Sören är med på Agrias hemsida också - länk finns här i Wikkibloggen!

Grattiskram från Mew2

vilda-hilda
2011-09-14 23:27
0

Idag är det precis ett år sedan Vår Bebis klev ur Transportburen, bröstade upp sig för gamlingarna och sa `` Nu är det jag som är Kung Här´´ och det är han fortfarande.

I kväll har vi firat med Makrill i Tomatsås, vin, ost och vindruvor. För det är ju inte bara SÖREN som är lycklig över en egen Soffa och Buss. Vi är ju minst lika lyckliga över att han älskar att dela vårt liv.

Nalle o Lasse

Gullimat
2011-09-14 23:33
0

Kollade Agrias hemsida. Vackre SörenKyss

David
2011-09-16 18:20
1

Ja, alla parkeringspengar på 10.000 kr + 5.000 kr x 2 = 20.000 kronor skänktes ifrån arrangörerna av Scandinavian Winner till Samvetet i Uppsala! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
2011-09-16 18:21
0

Och själva checken är självklart tillverkad och sponsrad av TUPP reklam! Flört

// David

Hawknestgrove
2011-09-16 18:23
0

.

vilda-hilda
2011-09-16 22:17
1

Det var helt sanslöst att se Samvetets personal när dom förstod att dom fått dessa pengar. Önskar att andra katthem fått samma chans. Men så var det oxå en massa personal som engagerade sig på utställningen. Heder till dom allihop. Nalle,Lasse o Sören

Lena
2011-09-16 22:55
0

#196 Ja det unnar man ju alla katthem att få in den typen av bidrag. Det skulle göra gott för de hemlösas skara.

David
2011-09-17 00:27
0

På nästan alla kattutställningar är katthem etc. varmt välkomna. Oftast upplåter kattklubben monterplatser helt gratis om man bara hör av sig. Jag som är runt på en hel del kattutställningar är förvånad att så få katthem tar den här chansen. Även om inte alla kan få sådana här gåvor brukar det ändå bli några kronor i bössor och en hel del av de här provpåsarna som alla utställarna får.

Så ett tips, håll koll på utställningslistan på www.sverak.se och kontakta kattklubben som arrangerarar utställningen. Men såklart, man bör nog inte ha inställningen att kattutställare/uppfödare är av ondo då Flört. Vi ondsinta kattutställare betalade glatt parkeringsavgiften i Uppsala när vi visste att den skulle gå oavkortat till Föreningen Samvetet Glad

// David

vilda-hilda
2011-09-18 18:09
0

Helt rätt David.

Vi har inte varit på så många utställningar ännu men de vi varit på har alltid varit nåt Katthem/katthjälpare med. Katthemmet Kompis på utställningar i Kalmar, Örebro Katthem på utställningarna i Örebro och Skånekatten på flera utställningar i Skåne.

Hoppas verkligen inte  att man tycker illa om kattuppfödare men vi vet ju att huskatterna alltid är dom vackrasteFlört och dom som ffa behöver massor av hjälp med att få komma till alldeles egna hem och att massor av bidrag behövs för att förhoppningsvis få bukt med hittekattseländet.

Uppfödare eller inte. Många öppnar sina plånböcker till detta ändamål.

Nalle, Lasse o Sören

Foto Emma Rosblad

Sagolika
2011-09-19 09:34
0

Ska Sören ställas i Lund i oktober?

vilda-hilda
2011-09-19 12:30
0

Ja vi har fått klart med monterplats där nere. Så vi hoppas att han kommer med på utställningen oxå. Men det verkade vara gott om plats.

Han skall som vanligt ligga o päsa på sina fällar.

Du då?????????

Nalle

Sagolika
2011-09-19 18:04
0

Vi kommer på söndagen med en avkomma (om vi kommer med).

Lena
2011-09-19 19:27
0

#201 & #202 Lycka till båda två! :)

majvi
2011-09-22 19:14
0

Raskattsklubbarna i Uppsala har alltid varit generösa mot Samvetet.Det kan delvis bero på att en fd uppfödare var med och startade Samvetet.På utställningarna brukar det också skänkas en hel del kattmat ,både av kattuppfödarna och kattmatsfirmor.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MewTwo
2011-09-22 21:45
0

Sören, Tanja hälsar och tackar ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ för bidraget! *svansdans*
//Mew2

vilda-hilda
2011-09-23 00:32
0

Sören skickar en nospuss till Tanja

Nalle

vilda-hilda
2011-09-24 22:30
0

I dag har FC-Wikki Sören o Vi Kamperat ihop på Marknad med Maritha o Lotta från Katthemmet Kompis och Sören har blivit klappad av självaste grundaren av Chickas Minnesfond (Chickas Matte) en urtrevlig människa. Sören passerade idag 29 000 inklappade kronor. Så nu är han väl värd en hel veckas terroriserande av sina kompískatter här hemma. VART TOG DOM VÄGEN ???????

Nalle

Lena
2011-09-25 00:22
0

Ingen dålig summa som Sören har klappat ihop! Han borde allt komma med i Guniness rekordbok snart! :)

Selma99
2011-09-25 11:10
1

#207 Chickas matte Siw är en gammal kompis till mig, hon är en fantastisk människa och Chicka var en fantastiskt vacker Airdale terrier som också var med och "kämpade" för djurens rättigheter, alltid med på möten och marknader å annat i djurskyddsarbetets tecken. Jag vill gärna slå ett slag för Chickas minnesfond, en fond som är väl värd att stödja och tänka på om man har några kronor att skänka!

Och Sören - vilken katt - många kronor till behövande kissar har han arbetat sig till, toppen.

lillmymlan
2011-09-25 14:20
0

Underbara Sören Kyss

*Nalle Puh*

Lena
2011-09-25 16:32
0

#209 Chickas minnesfond har hjälpt många katter i nöd som varit aktuella på den här sajten. Den fyller verkligen sin funktion. Fint gjort av Chickas matte att starta den fonden. Bättre minne för en kär vän kan man inte ha.

Sagolika
2011-09-27 10:02
0

#203. Tack Lena! Vi får se om vi kommer med.

mel-gibson
2011-09-27 22:40
0

Sören är Klar till Hittekattsavdelningen.

Nalle

Sagolika
2011-10-13 09:41
2

Ville bara berätta att jag gosat med fine Sören  på kattutställningen i Lund och pratat med hans trevliga matte Nalle Glad Kul att mötas på riktigt & grattis till Sörens BIS!

Puma77
2011-10-13 10:25
2

Ja ni som bor i närheten at Västervik och har tid titta förbi på höstmarknaden den 19e oktober och hälsa på fina Sören. Kanske även lilla Cindy finns med denna dag vilket det än så länge finns chans till.  jag själv kommer i alla fall att finnas på plats med Nalle, Lasse och Sören (tar alla chanser jag får att pussa på Sören).

//Pia

vilda-hilda
2011-10-13 10:37
0

Trevligt att träffa dig också Sagolika o din söta Misse. det är alltid så kul att ha ett ansikte på folk.

Pia hälsa Cindy att knipa ett tag till med sitt löp så vi kan få några nya goa Fällbilder på dom 2 sötisarna tillsammans igen.

I morgon o på Lördag är vi på Växjö Marknad. Det är då precis ett år sedan Sören var med oss ute på sin första Marknad.

Nalle

Puma77
2011-10-13 11:28
0

#216 Ska försöka, jag som tagit semester och allt hoppas ju nu att hon håller sig;)

//Pia

Puma77
2011-10-16 18:10
1

För er som finns i krokarna på onsdag;)

//Pia

Lena
2011-10-16 19:49
0

#218 Fin annons Pia! :)

vilda-hilda
2011-10-16 20:13
0

För er som Kanske tittar dit.

Marknaden är öppen mellan 9-17.

Nalle

Sidentass
2011-10-17 21:10
0

Så fin annons..och vilken härlig kisse som jobbar för sina kollegor där ute:_)

Puma77
2011-10-20 12:17
2

Sörren och Cindy klappade ihop 909 kr under en blåsig, kall och regning höstmarknad i Västervik.

//Pia

Puma77
2011-10-20 15:10
0

Artikeln.

Högerklicka upp bilden i ett nytt fönster så kan ni läsa texten.

//Pia

Sidentass
2011-10-20 20:36
0

#222 Helt underbar kollegie-duo!! Sen tyckte jag om texten också i artikeln som jag först efter beskrivning kunde läsa, men bättre sent än aldrig:_))

Puma77
2011-10-20 21:21
0

#224 Ja jag tyckte de hade fått ihop en kanontext i den med.

//Pia

MewTwo
2011-10-22 10:01
0

Nu håller vi tummar, tassar, klor och allt man vill för Sören idag på Calmare Kattklubbs utställning! Heja Sören! ♥

Sagolika
2011-10-23 22:46
0

Grattis på namnsdagen Sören! Kyss

Sidentass
2011-10-24 12:13
0

#227 Jasså minsann, den vackre mannen firar namnsdag:-) Ha nu en riktigt fin dag Sören-gubben..du är en helt enormt underbar varelse!Kyss

vilda-hilda
2011-10-24 14:20
1

Men tack för gratulationerna hälsar Sören med en nospuss flickor.

Lena
2011-10-25 20:55
0

Oj har det varit namnsdag! Grattis i efterskott Sören! Allas vår goding!

wendel83
2011-10-30 11:48
0

Pluto tackar sören för hans klappbidrag på Tomelilla och Höganäs marknad.1654kr klappade han in till Pluto. Vi skramlade även in 1845kr i våra bössor i Hyllinge till Pluto.Så 4000kr till Pluto. 7000kr är kvar på hans veterinärvårds räkning.

Tack Sören du är bäst!

annebeate
2011-10-30 12:07
0

Sören är kanon!Kyss Jag vill också träffa honom. Han var i Lund men jag missade honomSkämsVar det mellan den 2-11 oktober var jag utomlands annars får jag skylla mig själv.

Sören kanske kommer ner till oss igen snart.Flört

vilda-hilda
2011-10-30 23:46
0

Ja Anne-Beate utställningen var när du var iväg. Vi planerar att ställa ut Klappkatten i April i Malmö om vi kommer med och han vill förståss.Det är ju han som bestämmer här hemma.

Innan dess blir det inget Skåne vad vi vet.

Sören hälsar att han gärna vill träffa dig oxå.

Nalle

Gullimat
2011-10-31 14:36
0

Han är ju så go denna söte Sören, och en riktig vacker fotomodell oksåKyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.