varför slickar katter

Nej jag har nog inget bra svar ,min jobbarkompis katt gör också så att han slickar i ansiktet och i håret det har gått så långt att dem inte kan ha katten i sovrumet längre för dem får inte sova för katten =) Om dem tar bort honom för att han tvättar håret på dem så går han ner till fötterna och biter dem i tårna så jag förstår att dem inte vill ha han i sovrumet.

Den kanske ser dig som ditt syskon och vill sköta om dig.. ta öve rollen som mamma kanske?

Först och främst…vad söta de är, Isa och Askungen!!!
Mina mellangrabb slickar mig i ansiktet, på händer…överallt där jag har hudlotion…speciellt om jag nyligen haft på mig… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Min gamle hankatt vet att jag är väldigt slarvig särskilt när det gäller att tvätta mig runt munnen så det måste han fixa.Men ingen av de andra katterna gör det.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag har hört att det ska var ett socialt beteende som att banden mellan blir tajtare. Ett bevis på att de gillar dig. Sen kanske det beror på saltet i huden med men jag är osäker. Jag har en själv som brukar tvätta mig när vi ligger i sängen o gosar.
//Pia

#3 Haha jag känner en katt som gör så också, attans rabarber att jag inte tänkte på det
Du vargmamman jag glömde skriva vilka beådrande söta kattungar du har 
Vill ha 

tack:) de är underbara..ja undra om det finns något riktigt svar på varför de gör så..hon slickar mest bara i ansiktet,helst näsan vill hon tvättaoch allra helst i näsan men nej tack där vill jag inte ha en tunga*S*

Attans vilka sötnosar!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Speciellt näsan slickar min Indy på. Vet inte hur många gånger jag fått gå ut rödnäst?!! Ingen portvinsnäsa men en sårig avskald näsa. Det gör ont i hjärtat av att säga ifrån att han inte kan slicka fler gånger för att det gör så ont för där finns inget skinn kvar. Många gånger gör han det när jag sover och vaknar så klart vilket är det bästa med allt enligt Indy! 
Jag hoppas att det är som puma säger…att det är för att få en närmare relation.
Indy har också en stor förkärlek för att bita i näsan. Vet ej hur många gånger han har bitit mig. Alla som hälsat på har han bitit. Även uppfödaren bet han så att det hördes att brosket krasade fast jag stod 2m ifrån! En gång bet han mig i läppen och jag behövde ej någon plastikkirurg för utfyllnad som är så modernt numera för jösses vilken putmun jag fick!! 

Simson! Det var ett rejält kärleksbett………………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

aj som bara den..isaälskar att tugga på min stortå men det känns när hon helt plötsligt får tag i den och biter..hoppar till varje ggr*S*..haha vilka beteende katter kan ha
Ha ha #11 det kanske e hoppet som hon tycker e kul
//Pia

#11 Hon tycker säkert att det är roligt att du hoppar till?!! Då ser du henne direkt! Perfa tycker hon? 

#9 Vad goo han är Indy, bita matte på näsan, särskilt när hon sover :)
Vilken underbar katt som har sitt eget sätt att visa sin kärlek på :)

Jag har missar som slickar mej på läpparna…och det känns bara såå njutbart:-) Sen kan det ju diskuteras om hälsoriskerna med det, men man utsätter sig allt för mer riskabla saker i livet än så..:-: *Ljuvliga missetunga*…