Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 420 ggr
majvi
0

vardagslycka

Jag hörde idag att det krafsade i chiffonjén och när jag drog ut lådan var det en katt där. Möbeln är gammal och det fanns gott om luft till min misse som hade legat där från i gårkväll fram till eftermiddagen.Jag trodde att jag inte hade sett efter ordentligt när vi gick in från balkongen och att hon hade klättrat över nätet och hoppat ut.Då försvann alla andra bekymmer ett tag och det enda som betydde något var att hon skulle komma hem igen.Hon är en diskret katt så hon jamar sällan

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Åh, en sån lättnad! Stackras liten, så tråkigt den har haft! Hela naten i en trist låda…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Men stackars kisse. Tur att det gick bra.

Jenna

Erika91
0

Vilken tur att du hittade henne, hon måste ha blivit jätteglad när du hitta henne efter den långa natten.
Hälsa henne/honom från Sverker och matte Erika :)

Alexej
0

Läste i SVERAKs 50års-bok om ett råd från 1963 att stänga in en löpande katt åtminstone över natten i ett trångt utrymme, exempelvis en byrålåda.

Och 1964 rekommenderade "Allt om katter" att behandlar en katt med DDT-pulver mot ohyra…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Landfreak hemska grejer! Byrålåda… Men på den tiden fanns väl inga transportboxar…. OCh vad som gällde DDT på den tiden, det var ju"totalt ofarligt"…..Huga… inte var det bättre förr inte….

majvi
0

Katten är kastrerad så jag får väl låta bli att stänga in henne igen….

Jag läste i en gammal läkarbok om den otäcka sjukdomen sjelvbefleckelse som fanns hos människan. Hårt arbete var det enda som hjälpte.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Självbefläckelse, vilket ord dessutom… det sades att man blev koko i huvudet av det….haha, nu kommer det riktigt otäcka gamla grejer! Har själv en gammal kokbok här hemma, från 1885, Gustava Björklunds kokbok, där står hur man tilreder äkta sköldpaddssoppa… MAn blir mörkrädd….

Alexej
0

Vadå, kastade man in levande sköldpaddor i kokande vatten? Var fick de sköldpaddor ifrån?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Jag läste en bok med noveller , det handlade nog om orsaker till mord.I en novell var  det i alla fall en pojke som såg sin mamma slänga ner en levande sköldpadda i kokande vatten . På kvällen mördade han sin mamma pga det. Det börjar handla om  farliga saker här…

Alexej
0

Glad

majvi
0

Lycka för en katt kan tydligen vara att ligga i en byrålåda.nu är det samma katt som försöker att ta sig in i en annan låda.

Jenna-Gun
0
anebit
0

En kväll i höstas var jag ut på balkongen efter en sak…..

Sen flera timmar senare när jag skulle lägga mig så gick jag och letade efter Rasmus och hittade honom inte.

Men gud tänk om han är utlåst på balkongen?  Och mycket riktigt där sitter han i utestolen och tittar in genom fönstret.

Får jag inte komma in?  Förvånad

Fy vilket samvetskval jag fick, men som tur var så var det inte så kallt ute.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Nej nej, Landfreak, den kokboken är från slutet av 1800-talet och är faktiskt skriven av KarlXIV Johans frilla. JAg ska be min datordoktor att lägga ut den boken på Tradera, tror att den är ganska värdefull, här står den ju bara och dammar igen. Skriven med sån där gammladag skrift, dessutom. Googla på "Gustava Björklunds Kokbok, så kanske du kan se det läbbiga receptet… Priset för boken i förstaupplaga ligger numera på ca 4000 kr, så jag hoppas vi får en bra slant för boken…. Lägger INTE ut receptet här för allmän beskådan, det är alldeles för ruggigt, de som är nyfikna kan PM:A mig i stället.

Simson
0

Usch nej det receptet får du pm'a om! Det vill jag inte läsa! Flört

Mina grabbar är förtjusta i dörrar och springer och öppnar dem alla hela tiden. Å jag stänger dem.

Jag var in under diskbänken och rotade en dag och flera timmar senare på eftermiddagen hörde jag från vardagsrummet hur det krafsade någonstans i lägenheten. Ljudet kom från under diskbänken. När jag öppnade dörren står där en något nyvaken katt och tittar ut! Generad 

Nu har jag flera gånger sett att framför allt äldsta går in och lägger sig där när han vill vara ifred från de yngre "huliganerna". Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady