Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 1681 ggr
pia-app
1

Föreläsning 18/10 Norrköping

Den 18/10 är det en föreläsning om kattbeteende med Gunilla Pettersson som är djurvårdslärare på Himmelstalundsgymnasiet. Vi håller till i Ektorpsskolans aula i Norrköping och det börjar 18.30. Fika kan man göra från 17.30. Kostnad 30 kr och då ingår fika. Vår almanacka för 2012 finns för försäljning.

Välkomna

Föreningen 9Liv Östergötland

brutt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ser fram emot föreläsningen på tisdag! Glad

brutt
1

Tack så mycket för en som vanligt fängslande föreläsning av djursjuksköterska/djurvårdslärare Gunilla Pettersson från Himmelstalundsgymnasiet. De här kvällarna med olika teman är verkligen att rekommendera.Tack också för jättegott hembakat till kaffet.

Skulle vilja dela med till alla det ark vi alla fick med sammanfattning av vad som gåtts igenom beträffande kattens beteende.Tyvärr har min scanner lagt ned arbetet för tillfället men kanske någon annan har möjlighet att scanna in det skrivna.

Själv tycker jag den sista meningen är så bra.

Om du träffar på en arg katt så fråga dej" Vad gjorde jag för fel?" Skyll inte på katten .Den reagerade bara på sin omgivning.

bymaruska
1

Jag scannar in det i morgon och lägger in det här. Det var en kanon kväll massor med nyttigt att veta. Jag har redan möblerat om lite här hemma.

Tack 9liv för att Ni orkar fixa de här toppen kvällarna för oss medlemmar, vi vet ju att det är pressat ändå med alla katter, stödhem osv det kan inte vara lätta driva ett mobilt katthem som ni gör!!

M-H

Lena
0

Det låter givande! Synd att man inte bor kvar i sin gamla hemstad längre. Tänk så mycket jag missar. Och allt trevligt folk sedan! ;)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bymaruska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett litet utdrag av föreläsningen med Gunilla Pettersson.

sida 1.

bymaruska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sida 2

brutt
0

Vad bra att du scannade in det.

Djurvårdsläraren sa naturligtvis en hel del andra intressanta saker också som tyvärr inte står på det här utdraget.

Vad jag reflekterade över var att etologer bedömmer 16 veckor som den lämpligaste åldern att skilja ungar från sin kattmamman när så ska ske.