Viktig Läsning för Alla!
Syftet med Hittekatter iFokus är att vara en mötesplats för alla oss som på olika sätt engagerar oss för hemlösa katter, samt vill höja kattens status.
Tanken är att vi på sajten ska få stöd, goda råd och hjälp i vårt arbete med och för katterna. Att kunna utbyta erfarenheter i en trevlig anda.
För att syftet ska uppnås kräver det en del av oss alla. En viktig sak är att hålla en god ton och att vara med och bidra till att den trevliga andan upprätthålls.
Även om du inte älskar alla medlemmar som du träffar på sajten är det viktigt att du fokuserar på det som förenar, nämligen vårt engagemang för de utsatta katterna. Lämna därför stridsyxan och eventuell negativ energi utanför sajten, när du loggar in på Hittekatter iFokus. Har du något otalt med någon ta det i så fall med denne personligen via PM.
Om du som medlem känner sig otrevligt bemött av någon - hör då av dig via PM till mig som Sajtvärd eller någon av de andra medarbetarna.
Att arbeta för och med hittekatter är ingen tävling. Tänk på att ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Det är det vi gör tillsammans som kan göra underverk.
I artikeln Ditt ansvar som medlem på Hittekatter iFokus kan du läsa allt som är viktigt att tänka på om du skriver på sajten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Enormt viktiga ord.
//Pia

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra skrivet Lena!!
Ja hittekattsarbete är ett tugnt och käslofyllt arbete så det är viktigt att kunna få ventilera sej någonstans och om man så önskar få råd och tips av varandra för att orka.
#3 Precis! I den här så tuffa branschen är det stöd och hjälp man behöver, inte hårda ord, knivar i ryggen och sådant som ökar på bördan. Den som vill ägna sig åt sådant har helt enkelt inte på Hittekatter iFokus att göra.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Man får tillräckligt med dålig energi av den nya uppdateringen av iFokus-sajten . :-) Tänkvärda ord, Jag tror att det är såhär att på sajter där det finns personer som alltid kan och vet allt bäst och går till angrepp på dem som inte är lika duktiga enligt vederbörandes mening så skräms många bort. Nya vågar inet ens börja skriva många sajtdeltagare som funnits ett tag varke orkar eller vill engagera sig i sajten längre. Skulle vara tråkigt om det händer här på Hittis. Jag tyker att det är viktigt att vi alla tänker på hur vi skriver här på sajten och att vi försöker vara hjälpsamma och trevliga. kan man inte vara trevlig för att man ogillar en viss person får man försöka vara neutral och kan man inte det heller så kanske man ska strunta i att skriva i hans/hennes trådar. Det enda som händer om vi inte kan hålla sams och skrämmer bort sajtmedlemmar är att färre katter kan få hjälp. Oh det är det väl ingen som vill?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Hur än det är med kunskap och inte och hur än det är med skrivsvårigheter och allt annat så är det synd att inte kroppsspråket syns för jag tror att "allt" skulle bli mindre "strid". Vi tappar en hel del av kommunikationen utan kroppsspråket.
Jag är också en mästare på syftningsfel så det jag skriver kan nog uppfattas som helt annorlunda än det är menat. 
Jag har också varit här inne mycket mindre än förut och det har berott mycket på alla bråk som har fått mig att tappa intresset för denna site
men inte för katter. Däremot har iFokus inte gjort det mer välkomnande den senaste tiden med uppdateringen/nylanseringen men det är en helt annan fråga.
Hoppas dock på ett vänligare ställe i framtiden här inne.
Kram Lena och alla som jobbar för ett bättre Sverige för katter och för ett bättre mildare hittis.iFokus! Heja ni! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Mycket bra skrivet!
Då vill jag passa på att säga att jag personligen blivit mycket bra bemött här på hittekatter! Som fullständig novis fick jag förtroendet att bli stödfamilj åt en misse… Jag känner att jag har stöd här inne och att jag skulle få tips och råd om jag bad om det. *ler brett* 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Simson, det är därför jag digge-ligge-diggar dig: du försöker se gott i allt, och du är alltid så varm, positiv och rolig (och ibland totalt utflippad precis som jag
)… Det borde finnas fler som du här inne… Om vi kan se till att få det roligare här inne, samarbeta bättre, och nonchalera "bråkstakana" så kanske "bråkstakarna" tröttnar till slut.
Lena / Sajtvärd: Det kanske vore på sin plats att skaffa en ämnesgrupp som man kan döpa till "Roligt" eller liknande, där man kan skriva roliga historier eller en rolig berättelse om sina pälsklingar? Det kanske kan öka på den positiva energin?
Då ser man också en helt annan sida av de personer som är här inne, och kanske rentav får en annan uppfattning om andra?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
#8 Instämmer! Värme och positiv energi behöver vi mer än någonsin på en sådan här sajt. :)
En lite roligare avdelning kan säkert hjälpa till att lätta upp stämningen här inne. Bra idé!
Är också en av dem som knappt vistats här senaste halvåret skulle jag tro. Tittar in sporadisk jämfört med dagligen förr. Så synd att stridigheter ska förstöra så mycket gott som denna sida har åstadkommit och även förhoppningsvis kommer fortsätta åstadskomma. Vi kan alla lära av varandra, jag har iallafall oerhört mycket spännande kvar att lära mig om katter, hittekatter, proaktivt arbete mot bestämmande instanser med mera
Jag håller långt ifrån med alla här, men vi har lika många åsikter som medlemmar och ibland får man bita ihop. För vad säger att jag har sakrätt?
Min fd akutkatt Nick skakar på huvudet och håller med om att en lättare stämning behövs mellan varven för att orka med det seriösa arbetet med hittekatter
#10 ha ha den som inte ler av den där bilden måste vara en riktig surprutt.
//Pia
Ja, den är riktigt "crazy". Riktigt bra foto! 
Håller med den var en riktigt bra bild det där som får oss att tina upp riktigt ordentligt! :)
Ja, allt stöd jag fått under årens lopp här på Hittis har jag nog aldrig fått någon annanstans. Hjälp å råd i frågor om allt som berör katter. Å ett enormt stöd under en period som många av er här vet vad jag menar. ..
Men tyvärr som fler än jag känt, har det istället blivit påhopp, å stödet till personer som sökt hjälp varit borta..Min önskan är att Hittis åter blir ett forum som alla blir väl bemötta….
Även Butte Bolis och jag undviker numera att skriva - och t o m läsa här vilket ger mig stundtals dåligt samvete. Jag vet ju att ingenting blir bättre av att man drar sig undan och lämnar fältet fritt men det känns bara så tungt ibland. Jag som annars gillar livliga diskussioner och debatter känner att jag ids inte läsa alla dessa försåtliga hånfullheter, spetsfundigheter, hårklyverier, vassa stickord och diverse öppna personmotsättningar medlemmar emellan…. vilket ju känns väl igen från det gamla "blåa forumet".
Bra rutet Lena, jag hoppas på bättre, kamratligare anda framöver!
/Pelusa & kissorna
Då skickar jag en kram till dig och Herr Poliskonstapel, Pelusa.
Kram tebax, Gunlog… *Butte bugar*
Ibland undrar jag om kattfolk är ett särskilt svårt släkte när det kommet till att dra jämt? Är det så tror ni?
#18 Envisa gamla kärringar, det kan inte bli annat.
//Pia
#18 Känns som att det behövs en riktig skärpning i leden! Vi hjälper inte katten att få bättre status om vi själva beteer oss som grälsjuka och otrevliga satkärringar. Det får tyvärr motsatt effekt. Och det vill väl ingen - att vi ska göra det ännu svårare för katterna.
#19 Tror inte det handlar bara om envisa gamla kärringar, tror det handlar om "kärringar" i alla åldrar oavsett kön… ;(
Även unga kan bete sig som envisa gamla kärringar;)
//Pia

#22 Kärring har inget med ålder att göra
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#23 nej det är ju det jag menar, man kan både vara ung och gammal för att bete sig som en "gammal kärring" som man uttrycker det.
//Pia
Ja, jag tror inte det bara handlar om oss kärringar
..tror att ämnet, hemlösa små kissar, gör att det blir laddade trådar, där inte alla har samma syn på hur man löser div, situationer..Det är där man måste stanna upp, var å en som skriver i trådarna..Läs, vad har jag skrivit, kan detta misstolkas, hjälper jag TS, med dessa ord..Ja, osv…
Tror ni lägger för mycket vikt på orden jag skrivit det är beteendet bakom orden och catfoot tog nu precis upp det omedvetet skulle jag tro.
//Pia

Vill säga hej till er alla, är ny här på sajten….En verklig kattälskare, tycker alla som engagerar sig i just hittekatter gör ett enormt jobb.
Så kallat "kärringbeteende" har mycket riktigt inte med åldern att göra. Tycker egentligen inte själv om benämningen "kärring" men tyvärr är det ofta så som många beskriver oss på den här sajten. "Galna kattkärringar" och liknande föga smickrande benmäningar.
Vi blir inte tagna på allvar riktigt pga att det osar hett allt som oftast på ett osunt sätt. Därför är det viktigt att vi tänker efter och skärper till oss. Det är ju faktiskt ganska allvarligt att många goda krafter har valt att lämna sajten på grund av just detta.
#25 Det ligger mycket i vad du skriver Catfoot.
Om alla följde våra Skrivregler så skulle vi slippa den här typen av tråkigheter. Synd att vissa medlemmar inte inser det, utan istället gör sitt bästa för att bryta mot dem. :(
Länk till artikeln: Ditt ansvar som medlem på Hittekatter iFokus.

Bra skrivet Lena och mycket välbehövligt.
Jag blev rätt less på denna sajt ett tag då det blev mycket prestige och onödiga konflikter.Men har bestämt mig för att ge den en ytterligare chans.
#28 Hej och välkommen, gatonegro :) Jag tar det som att du också är sambo med en stilig svartnos?
#29 Håller med dig Lena, är oxå smått allergisk mot ordet "kärring" och använder det sparsamt själv.

#31 Och jag kallar mig själv för kärring utan problem.
Syster kallar mig tant o det reagerar många på även om jag inte ens reflekterar över det alls som något negativt. När jag flyttade från hälsingland hade jag inte en tanke på att fruntimmer kunde tas som negativt då jag alltid sett fram emot att bli kallad fruntimmer då det är en positiv benämning hos mig. I stockholm däremot reagerade tanterna mycket negativt när jag smickrande kallade dem för fruntimmer.
Så allt kan vara både dialektalt, kulturellt och även vilken del av Sverige man kommer från…förutom inte tala om socialklass. 
Jag blir ofta kallad för kärring och jag tar det åt mig på ett positivt sätt varje gång. Blir man kallad för kärring så har man gjort ett avtryck hos någon annan, man blir uppmärksammad. Jag tar kärring som positivt för att jag vet vad ordet betyder, var det kommer ifrån, och eftersom jag vet det så blir jag inte arg.
Om någon yngre kallar mig för kärring så säger jag: "Javisst, jag är en kärring. Det är för att jag har sååååå många fler års erfarenhet än vad du har, så när du kommit upp i mina år så kan du tänka efter på vad du just nu har kallat mig." Då får man en blick som säger: "Oj, hon har rätt!"
Vissa av mina vänner kallar mig för kärring. Min sambo kallar mig för tant. Jag tar det till mitt hjärta och blir glad av det.
Om jag ena dagen blir kallad för surkärring så säger jag nästa dag till den personen att idag är jag inte sur, så idag kan du kalla mig för bara kärring.
Däremot ordet satkärring. Det är ett mycket fult ord i mina öron.
Att det är många kärringar här inne, tycker inte jag är något negativt. Det är nog istället för att skriva att här är många kvinnor. Sedan kan ju män kalla varandra för kärringar också, så ordet kärring har nog ändå fått en annan betydelse i dagens läge.
Gällande envis: Ja, här är en Bengtsson som är mycket envis. Jag är född i Oxens tecken, så då kan ni säkert förstå.
Gammal? Nja, denna kärringen har ena foten där i alla fall (37 år), men jag är nog relativt ny medlem då jag varit med sedan november 09, tror jag det var. Här finns de som varit med mycket längre, och är då gamla i den bemärkelsen.
Är då jag en envis gammal kärring? Tja, varför inte! Det är väl trevligt att bli kallad det. Det tar jag som att jag i så fall kallas för en målinriktad och erfaren kvinna.
Jag har inte varit här inne på ett tag nu, eftersom det blev för mycket med påhopp, anklagelser och, i mina ögon, fula ord. Det var en fågel som viskade om Trelleborgskatterna så därför gick jag in här. Det är mycket lugnare här inne nu, verkar det som, så jag hoppas att jag kan stanna kvar här nu.
Kram till er alla! Ni är alla värda lika mycket, allihopa!
Ordet kärring står för gammal kvinna egentligen och har inget negativt alls.
Gammal i sig behöver ju inte betyda i år utan precis som gunlog säger kan det lika gärna vara att man har många års erfarenhet inom något, man är gammal i gemet.
//Pia

Kärring = Käresta! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
"Karlar kallar sig grabbar tills de ligger med näsan i vädret, kvinnor blir kärringar redan som tonåringar…" (insändare i AB idag).
Åter till TS' ursprungsinlägg_**:
**Att arbeta för och med hittekatter är ingen tävling. Tänk på att **ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Det är det vi gör tillsammans som kan göra underverk".
**Bra talat, tjejen!_
anebit, då får man ta bort ett r. Då blir det käring. Men tyvärr, jag tolkar kärring som något väldigt negativt och blir mycket sårad. Ok kalla mig gärna elak bitch, satmara , räpa eller ösregn. Det drider jag i. Men som sagt, jag har åldersnoja så det räcker och blir över och för mig så tog jag åt mig väldigt mycket.
ANM: Inlägget redigerat pga olämpligt innehåll. //Lena - sajtvärd
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Käring och kärring är samma sak bara att det kan stavas olika.
Vad jag vet är det ingen som kallat dig det Gunilla bara du själv som tagit åt dig.
//Pia

Eller som när jag skriver till Puma att hon är en skitunge o barnrumpa så förstår jag att folk som inte känner oss två o vår historia bakåt kan tro att jag menar det nedlåtande men det är med varm kärlek jag skriver det men det syns ju inte utan kroppsspråket o tonläget.
Kram på dig skitunge men lilla barnrumpa! 
Ja även pensionärer är säkert jättevälkommna att skriva om hittekatter här. Skulle faktiskt tycka det vore toppen om vi kunde engagera fler äldre kattälskande människor i hittekattsarbete.
Är ju betydligt lättare att hinna med när man inte måste gå till jobbet varje dag dessutom.Alltså fram för fler pensionärer och arbetslösa ungdomar i hittekattsarbetet.
Man behöver inte gilla alla människor,Men vi kan försöka för katternas skull.
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
#54 Visst är det så! Engagemang och kärlek till katter handlar inte ett dugg om ålder. Vi är dessutom flera som kommit upp i mera mogna åldrar.
#55 Precis! Det är så vi måste tänka!
Tyvärr har det insmugit sig en ovidkommande diskussion i den här tråden. Efter storstädning där jag tagit bort drygt 40 inlägg öppnas tråden igen.
Ber alla att hålla sig till ämnet och att diskutera på ett allmänt plan. Det känns inte så vidare värst kul att det ska utbryta ett stort bråk i en tråd som handlar om våra Skrivregler och att hålla god ton på forumet.
Nu återgår vi till #0:
Syftet med Hittekatter iFokus är att vara en mötesplats för alla oss som på olika sätt engagerar oss för hemlösa katter, samt vill höja kattens status.
Tanken är att vi på sajten ska få stöd, goda råd och hjälp i vårt arbete med och för katterna. Att kunna utbyta erfarenheter i en trevlig anda.
För att syftet ska uppnås kräver det en del av oss alla. En viktig sak är att hålla en god ton och att vara med och bidra till att den trevliga andan upprätthålls.
Även om du inte älskar alla medlemmar som du träffar på sajten är det viktigt att du fokuserar på det som förenar, nämligen vårt engagemang för de utsatta katterna. Lämna därför stridsyxan och eventuell negativ energi utanför sajten, när du loggar in på Hittekatter iFokus. Har du något otalt med någon ta det i så fall med denne personligen via PM.
Om du som medlem känner sig otrevligt bemött av någon - hör då av dig via PM till mig som Sajtvärd eller någon av de andra medarbetarna.
Att arbeta för och med hittekatter är ingen tävling. Tänk på att ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Det är det vi gör tillsammans som kan göra underverk.
Hej!
Läser och funderar……och kliar samtidigt (lite frånvarande) en go missekatt.
Jag arbetar inte aktivt med hittekatter och har aldrig följt några sajter där det tydligen, stundtals, varit en låg nivå på diskussionerna. Det började nästan bli det, återigen på denna.
För mig har denna sajten varit en glädje
.
Genom Camilla el Gunilla (har glömt vem det var) på Kattkedjan fick jag nys om den.
Det jag vill berätta med mina inlägg är: Hur mina missar är och hur de har det och HUR HAR JAG DET!!!
Ibland letar jag goda råd angående överskottsenergi. Hittills finns inga som funkar kan jag meddela.
Katter är individualister liksom vi är men…de kan inte tala, skriva eller läsa. De lever sålunda:
"Gillar du inte någon eller något så kryp under täcket och: antingen knorra eller spela död"! eller…
Jag gillar inte digmenjaglåtsasnärskadugedig??????
Kanske borde vi ta efter?????
Jag ansvarar för mina hittekatter och gör mitt bästa för dem.
Jag kommer att fortsätta kolla in på sajten och skriva när andan faller på. ALLTID på solskenssidan.
Kramar Eja, Bill o Bull

Flera borde göra som #87 som skriver om sina två busfrön ser alltd fram imot uppdateringarna om dessa kisar det är en riktig stämnings höjare dessa uppdateringar plus #87 brukar skriva många kloka ord.
På ett sett är det lite synd att denna tråd har städats pga den visade verkligen vad som kan hända pga att man tolkar ord olika.
Den ena tar åt sig o den andra tyckte att men det var inte så farligt sen är det som en lavin.
I stället för att båda biter i hopa o ev tar vidare sinsimellan diskution via Pm eller helt enkel be om ursäkt för att den ena har utryckt sig lite klumpigt o den andre acepterar detta o båda går vidare i arbetet med katterna.
Denna tråden visade också hur fort det urartade med hjälp av andras inblandning o lavinen var igång.
Att be om ursäckt för ett missförstånd är inte svårt, att erkänna okej förlåt jag utryckte mig kanske lite klumpigt är inte heller svårt.
Vi borde alla bli bättre på att förstå att det vi skriver kan såra även om det inte var tänkt så från början, vi borde även bli bättre på att be om ursäckt för om vi råkar såra någon med våra ord.
Personligen tycker jag ett uttryck som envisa gammla kärringar inte är det bästa ordvalet på en sajt där man vill höja katternas status, då många inte tar orden envisa gammla kärringar som något possetivt utan som en kränkning,
Vet att Puma inte menade det som en kränknig utan mer åt humor sidan tyvärr kan vi inte se Pumas goa glimt i ögat i texten.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Monsi, I love you……..

Och jag är väldigt villig att ta steg två. dvs ursäkta att jag tog åt mig.
Jag trodde ärligt inte att någon skulle ta illa på det sättet för det var det absolut inte meningen till utan snarare en skämtsam mening med hur folk därute ser på oss hittekattsfolk. Det är inget illa menat och vi ska nog vara tacksamma för att vi har just den egenskapen att just det. Utan det skulle vi aldrig klara av jobbet med katterna som vi gör.
Vid det här laget trodde jag att ni borde sett att jag aldrig skriver negativt om folk eller kränker folk över huvud taget. Bråk och tjafs är det värsta jag vet och är inget som jag försöker framkalla.
//Pia
#92 Ja det är ju så vi vill ha det här. Att husfrid råder så att vi istället lägger vår energi på katterna. Det är ju så tufft jobb det där och då behöver vi vara snälla mot varandra här inne.
Puss och kram på er alla! 

Ok Puma, ledsen att jag for ut mot dig. Är tyvärr väldigt lättstött just över detta och tänder och blir vrållessen. Så det kan ju som sagt bli så j****a fel med det skrivna ordet.
#95 Ingen fara Gunilla trodde du kände mig vid det här laget och förstod att det inte var menat så som du tolkade det men skönbt att du tänkt över det och insett att det inte var något illa.
försök bara ta det lungt och tänken gång extra när det börjar tända till det brukar jag och efter ett tag inser jag att det kanske inte var så illa.
//Pia

Kram på er alla hittekatts-tjejer! 

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
Den skygga kattens hemsida!
KRAM på er Pia och Gunilla att ni är goda vänner igen 
!!!!!
Puttar upp den här tråden igen.
Jag märker att det hela tiden uppstår konfliktsituationer i diskussionera på forumet. Oftast handlar det om privata förhållanden mellan olika medlemmar som präglar diskussionerna. Någon har något otalt med någon annan och kan inte hålla det ifrån sakfrågan i diskussionen.
Här gäller det att ta ett djupt andetag och försöka lägga känslorna på hyllan. Om vi alla försöker hålla oss strikt till sakfrågan kommer det att flyta bättre på sajten. Alla kan inte älska alla på en sådan här pass stor sajt. Men vi kan ändå dra vårt strå till stacken när det gäller hemlösa katter om vi bara lägger manken på.
Nu tar vi ett djupt andetag och nya tag!
Har idag gått ut med ett massmeddelande till alla våra medlemmar där jag påmint om syfter med sajten. Ungefär samma text som i #0.
Någon har missuppfattat meddelandet och trott att det var riktat mot honom/henne personligen. Vill därför förtydliga att det var ett allmänt meddelande som alla får som är medlemmar här. Detta då jag tror det är viktigt att påminnas om syftet ibland.
Mycket bra skrivet. Håller även med inlägg 30. jag går nästan aldrig in här då det är så mycket bråk och ibland känns det som om det sitter människor som letar efter att kritisera. Särskilt kritisera andra föreningar för att framhäva hur duktig deras egen är. Detta gör bara skada för katterna. Vissa pratar som om de vet hur illa alla andra arbetar utan att ens träffat människorna. Himla tråkigt. Gick bara in här nu igår då jag hörde om ett katthem i vår förening och när jag läste tråden blev jag bedrövad över att man kastade skit på allt i vår förening och allt var i NI form. Väldigt tråkig läsning och jag tänkte, har inte folk mer att göra. Hoppas det blir bättre och trevligare anda på sidan för många som vill hjälpa katter men inte läsa sånt går inte in och läser det bra heller för att slippa läsa elakheter. Förlorarna blir katter som annars kanske kunnat få hjälp av någon som inte vill läsa alla påhopp. Glad påsk alla.
Mycket bra att det här problemet tas upp tycker jag.
Vill också berätta att hittekatten Bamse som ni hjälpte mig med i julas, bor hos mig och trivs jättebra. Han är världens gosigaste katt, men också härligt envis och tjurskallig ibland. Det gör honom bara ännu härligare
. Han kommer bra överens med mina andra katter och det känns skönt!
Fint att se att samarbete inte är omöjligt! 
Fick man skriva om sånt som hot om avlivning dränkning osv?? Isåfall vet jag fler såna….
Vill gärna veta så man inte gör fel.
ANM: Delar av inlägget borttaget då det innehöll emailadress till annan person. //Lena - sajtvärd
Det ovanstående har jag klippt ur och klistrat in från en annan medlems inlägg. Hemskt iaf!! Tacksam för svar!
ANM: Det är inte lämpligt att klistara in inlägg från andra personer som har publicerats på andra forum/sajter. Man får inte heller lägga in emailadress, telefonnummer, adress eller personuppgifter på någon annan privatperson på ett internetforum. // Lena - sajtvärd
MA, man får inte hota här inne med att avliva. Man får inte heller ta upp ägda katter som söker hem. Inte helelr får man i andra eller tredje hand skriva om avlivningshot. MEn detta var ju en annons, någon försökte väl rädda dem, vet inte om det var tillåtet med epostadressen i inlägget.
Att dränka katter är ju en klart olaglig handling, så det borde man väl få skriva om om man ser?
att slå ihjäl upp till 14 dagar och att skjuta får man ju göra helt lagligt. MEn dränkning är ju en metod som är totalförbjuden i alla fall när det gäller katt. Dagsgamla kycklingar får man fortfarande dränka.
Följande text hittar du på Om sajten. Den finns även med i välkomstmeddelande som alla nya medlemmar får samt i artikeln ditt ansvar som medlem på Hittekatter iFokus:
Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.
Har du en katt som du behöver omplacera hänvisas du till iFokussajterna Djurannonser iFokus eller Omplacering iFokus. Gäller även de föreningar eller privatpersoner som hjälper andra kattägare att omplacera sina katter.
Lägger även in en text om PUL från artikeln ditt ansvar som medlem:
PUL
Det är oerhört viktigt att vi inte röjjer någon annans identitet. Du får inte publicera någon annans namn, adress, telefonnummer, personnummer eller andra personliga uppgifter. Vi får inte heller länka till andra sidor där sådana uppgifter framkommer. (T.ex. länka till annonser med personuppgifter). Av säkerhetskäl är det inte heller lämpligt att du lägger ut dina egna personuppgifter öppet på sajten.
Brott mot PUL kan leda till åtal med straffpåföljd.
Puttar upp den här tråden för att vi ska kunna fortsätta att diskutera andan på Hittekatter iFokus. Något som jag sett att det finns behov av i olika andra trådar som handlar om andra ämnen.
#112 Bra där Lena! Tycker också att det är viktigt att hålla liv i den här tråden emellanåt. 
Viktigt är att vi här inne försöker att stötta varandra i arbetet med hemlösa katter och när vi är kritiska så kan man välja vilken ton man ska ha i inläggen. Vi riskerar att värdefull hjälp tappar sugen om man i något inlägg här genast blir attackerad för att man kanske inte uttryckt sig helt korrekt eller helt enkelt inta ännu har den kunskap som många här besitter.