Akut omplacering hittekatt
Hej!
Vi har en katt som kom till oss förra sommaren som en liten kattunge som nu behöver komma till ett nytt hem. Hon är ca 1 1/5 år och har haft en kull kattungar nu i sommar vilket hon klarade fint, men det var tuvärr inget som var planerat eftersom att vi har försökt att sälja henne pga allergi..
Finns det möjligtvis någon vänlig själ som skulle vilja ta emot henne och ge henne ett livslångt och bra hem?
Mer information kan man få och också mer bilder.
Mvh Jennifer
Du har en tråd för katter till salu här till vänster.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kastrera katten ,annonsera sedan på t.ex blocket, tidningar.Får hon gå ut okastrerad är det mycket möjligt att hon får en kattungekull till för er att hitta hem till.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Säger som #2. Om ni bryr er om katten så kastrera henne, och annonsera sedan ut henne. Och ta betalt för vad kastreringen kostat. Så är chanserna större att hon hamnar i ett seriöst hem.
Vi har försökt med allt o få henne till ett bra hem.. Men det är ingen som är intesserad av henne vilket är synd :/
#4 Om ni inte har kastrerat henne har ni inte försökt med allt. Det finns flera som är intresserade av färdiga katter, dvs kastrerade och vaccinerade men som inte är intresserade av en okastrerad katt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Men har man inte pengarna till det och det inte är någon som är villig att hjälpa till o betala så kan man inte kastrera.. Vi har faktiskt försökt att få henne kastrerad men har inte råd…
Men då lär hon vara dräktig igen. Ni kan självklart inte släppa ut en okastrerad katt för då blir det en "oplanerad" kull till. Håll henne inne och lös kastreringen, det är sånt man får ta med i beräkningen när man hjälper en katt.
ppilller…. är inte dyrt tills råd finns
Vad har hänt med kattungarna?
Hoppas hon är en innekatt och att du inte släpper ut henne tills vidare, hon inte är kastrerad. Annonsera och skriv lappar så mycket ni kan. Sist men inte minst, var finns denna misse?
#8 Jo vi tänkte att vi ska pröva p-piller men man har hört så mycket om det..
#7 Vi har absolut inte tänkt att släppa ut henne innan vi har löst det.. Utan hon bor på våran inglasade alltan än så länge.
#9 Alla kattungarna är sålda till vänner.
#10 Absolut skulle alldrig släppa ut henne så hon får mer kattungar det finns redan förmånga hemlösa katter :(
Hon finns i borås :)
P-piller är mycket riktigt ingen bra lösning. Ring runt till olika veterinärer då priserna kan skilja rejält. Försök att låna ihop pengarna.
Annonsera på Blocket och förnya annonsen en gång i veckan så att den hamnar överst igen. Ni måste ha en mycket bra bild och bra text så att folk fastnar för henne. Skriv inte bara "pga allergi" för det har alla hört till leda. Det går om man ligger i då jag själv sålt flera vuxna hemlösa katter.
Tack :) Ska testa att skriva en bra text på blocket och ringa runt till olika veterinärer :)
fast ppiller är väl en bättre lösning om man nu inte har råd med kastrering..här går de på över tusenlappen…
jag har heller inte så mycket att välja på med våran katt som vi har tagit hand om som bor i nere, hon vågar inte komma upp till alla våra kastrerade katter. Hon får ppiller tills vidare, en kortsiktigt lösning och jag anser ändå med den katt du har hos dig så är det väl bättre än att katten blir med barn, en olycka händer så lätt…..
Fast om katten inte släpps ut så lär den inte bli dräktig heller. P-piller tar bara bort själva löpningen, inte möjligheten att bli dräktig.
men ger man inte ppiller för att katten inte ska bli dräktig och som du säger ta bort löp? Kan den bli med barn även fast katten får ppiller?
Har du pratat med tjejerna på Hittekatter i Borås? Dom kunde kanske kunde lägga upp katten på sin sida att den söker hem?
Nej det har jag inte.. viste inte att det fans något sånt. Hur kan man ta kontakt med dom? :)

Hittekatter i Borås har en FB-grupp:
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tack :)
P-piller tar bara bort löpet.
Här är flera tips på där du kan annonsera efter hem åt kissen:
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack men det gick bara att klicka på den sista :/
En katt får ägglossning när hon blir parad. Så om den blir våldtagen så ska hon alltså kunna bli dräktig fast hon får p-piller.
ja du ser nu fick jag lära mig nåt nytt… hade jag ingen aning om. Våra honkatter är kastrerad så det är först nu jag kommit i kontakt med ppiller och hon katter…. men ska söka vidare om detta å få mer info…..
Hej! Hur kan man ta bort detta inläng? Finns det någon som kan göra det?
Mvh Jennifer