Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 6107 ggr
WinterPrince
2011-06-23 16:34
0

Hittekatt sökes!

Nu har jag äntligen bestämt mig! En katt till ska det bli! "Tyvärr" blev katten jag tittat ut tingad på annat håll medan jag velade.

Jag vill ha en katt till då min nuvarande hittekatt tydligt visar att hon känner sig ensam hemma.

Hon är en ganska bestämd dam med lite diva tendenser. Hon är ungefär 5-6 år och leker mest gatlopp men sover stora delar av dagen.

Den katt jag tror skulle passa bäst är en ungkatt som hon kan bossa lite över. Hankatt tror jag är en fördel för två divor brukar gå illa oavsett art.

Sen till mina önskemål. Jag vill allra helst ha en helvit katt, men även en helt röd med kanske en lite bröstfläck  eller gul/ljusröd skulle vara trevligt.

Hoppas hitta en lagom till semestern så jag kan vara hemma med dom första tiden. Bor strax utanför Växjö.

Har ni några stackars katter där ute som vill ha ett hem?

Jourhemmet
2011-06-23 16:48
0

Josefa här inne har massor med ungkatter fråga henne.

Josefa
2011-06-23 17:24
0

Tyvärr har jag bara FULA svarta och svart/vita kissar. Och de är ju inte värda ett eget hem!!!!

Jourhemmet
2011-06-23 17:28
0

Ja just ja, såna fulingar vill man ju inte ha. Skrikandes

Mona22
2011-06-23 17:33
0

#2-3 så man får inte ha önskemål alls?Tyst
Bara för att man råkar önska sig en speciell färg betyder det inte alltid att man tar hem en sådan.beror ju väl på vilken man fastnar för?

Puma77
2011-06-23 17:44
0

#4 jag håller med. Jag ville inte ha en svart då min kompis hade två svarta så det kändes som om jag härmade henne men ödet sa annat och nu sitter jag med tre st som jag inte ångrar ett dugg.

//Pia

Hawknestgrove
2011-06-23 17:47
0

Växjö, men då har du ju rätt nära till Kompis? Katthemmet, alltså

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

WinterPrince
2011-06-23 17:53
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Det där gjorde mig uppriktigt ledsen! Klart att alla katter är värda ett hem, men jag vill ha en katt som jag kommer trivas med resten av dess liv! Med tanke på hur många katter det finns där ute så borde man väl kunna få välja färg utan att någon är elak mot en? T ex går även långhåriga bort då de inte faller mig i smaken…

#6 Nära och nära, 8 mil är det ungefär. Har tittat på deras hemsida men ingen katt jag fallit pladask för.

Jourhemmet
2011-06-23 18:07
0

Det jag menade var att du måste ju träffa kissarna först för att se om du faller pladask. Man faller väl inte pladask för en viss färg utan för hur katten är? Om du åker hem till Josefa och bekantar dig med alla kissarna så är det säkert någon du faller för. Två av mina egna är också svarta skönheter.

Josefa
2011-06-23 18:12
0

Vad då? Så du vet redan innan att du kommer att trivas med en viss katt beroende på att den har en viss färg?

martdat
2011-06-23 18:55
0

kolla på djurens vänners kattehem , de har hem både på älgvägen men även på lillebo öster, vilka åldrar som finns inne vet jag ju dock inte,.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mona22
2011-06-23 18:58
0

#8 kanske var lite dumt skrivet av dig men nu när du förklarar hur du menar så förstår jag medGlad
Jag har alltid velat ha en helvit kisse och hur många sådana har jag nu eller har haft , inte en endaTungan ute.Har fallit för personligheterna på de katter jag har/haft.

#7 man faller inte alltid för katten man trorSkrattande

MewTwo
2011-06-23 20:36
0

Jo men hör ni, har ni inte alla någon gång liksom haft en "drömkatt" i sinnet, när ni börjat leta? Och så tittar man på katter via annonser, via katthem och hos vänner - och när man minst anar så har den allra fulaste spetiga kattunge eller mest sönderrivna gamla hankattsbest - så långt från drömkatten man kan komma ibland - huggit sin klo i ens hjärta, och poff så har adopterat den!

Men visst kan man börja med både en bild och en önskan!

Och om man nu verkligen har en instinktiv känsla för att "just en si och sådan x x x katt är det meningen att jag ska söka" - då tycker jag att den önskan ska väl respekteras? Vi vet ju inte vad som ligger bakom den…

När för 15 år sedan min dotter skulle välja katt på katthemmet (Då vid Löta i Eskilstuna) så fanns bara en enda önskan, och den var huggen i sten: Hon skulle ha en randig kattflicka! Vi tittade på alla lediga katter, och den enda randiga kattdam som fanns var tingad, stod det på buren. Det var en 8-åring som bistert kämpade med tårarna, tills katthemmets föreståndarinna som vi talat med tidigare i telefon kom dit. "Jag visste ju att ni ville ha en randig katta, och det här var den enda vi har inne just nu, så jag satte den tingad för er!" sa hon. Katten följde oss hem och gav oss femton lyckliga år.

Hjälp WinterPrince med tips på det som frågas om istället - en adopterad katt mer ger ju plats för en ny i jourhemmet.

Kan du tänka dig en lite skyggare katt eller bör det vara en tryggis? Kommer den att få vara inne- eller utekatt? Finns barn i familjen och vad mer kan vara bra att veta om dig så att det är lättare att tipsa om en passande katt?

Luecca
2011-06-23 20:42
0

Jag jag gick genom hela min barndom och drömde om en svart/vit katt… Nu sitter jag med 4 stycken och det var bara en som var planerad. De andra ramlade bara in på olika sätt. Glad

Det är väl inte så konstigt att ha en drömkatt. Nu är mina drömmra en Siames så som de såg ut förr och en helvit med olikfärgade ögon.Men vi kan inte ha mer katter och jag älskar mina fyrfota barn väldigt mkt.

Jag tycker däremot att man ska vara öppen för allt och inte stirra sig blind på färgen. Det är inte i den som personligheten sitter. Åk och kolla på lite olika katter och se vem du förälskar dig i… Du kan ju alltid ha tre katter (det är inte jobbigare än 2), då kan du få din drömkatt och rädda  en till Flört

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

WinterPrince
2011-06-23 21:44
0

Tack MewTwo!

Min katt var halvskygg när hon kom. Gömde sig under sängen i ett par dagar. Föredrar faktiskt en skyggare katt som hellre ligger jämte en i soffan än en som ska klättra upp och lägga sig på bröstet hela tiden.

Katten blir främst innekatt, men så småning om kan den få gå ut under övervakning. Det gör min egen katt idag. Inga barn i hushållet.

En stor eloge ska ni ha som tar hand om alla katter ni hittar oavsett färg och form. Ni är riktiga kattvänner!

Men jag ligger på en annan nivå… Jag vill inte ha en katt enbart för att rädda den från ett uteliv. Jag hade lika gärna kunnat leta efter en katt på blocket, men jag vill göra en god gärning samtidigt! Förstår ni hur jag tänker?

En vacker dag, när jag fått min gård som jag drömmer om, så vill jag också kunna ta in flera katter för att rädda dom undan sitt öde.

vilda-hilda
2011-06-23 22:06
0

Spöket Laban på Katthemmet Kompis är en jättego misse. Helvit. Träffade honom för 1 vecka sedan när vi var där. Kommer fram och kelar och är jättemysig.

Kort på en hemsida säger inte allt. Så åk dit och hälsa på om du har möjlighet.

Nalle

Selma99
2011-06-23 22:22
0

WinterPrince jo jag förstår vad du menar. Och en god gärning gör du om du väljer en hemlös katt naturligtvis.

Jag tycker inte alls att det är fel att ha önskemål, det finns hemlösa katter med alla sorters färger så vilken katt du än väljer så gör du en hemlös katt till en familjemedlem

. Lycka till!!

WinterPrince
2011-06-23 22:38
0

#15 Åh Spöket Laban var ju helt underbar! Ska genast kontakta dom för mer information.

Josefa
2011-06-23 22:54
0

Jag har så länge gått och tänkt att jag vill göra en god gärning så nu vill jag hjälpa en hemlös katt som har haft det svårt. Men det ska absolut vara en katt i någon av de mer ovanligare färgerna. Jag måste ju kunna skryta lite när jag visar upp den. Skit samma att det inte brukar vara så svårt att hitta hem till dem. Det är en sån jag vill ha, och inget annat.

Eftersom jag alltid har önskat mig en blåtabby katt, så vill jag hädanefter bara ta emot sådana. Och de ska vara korthåriga, för då syns det fina mönstret bäst.

Granadina
2011-06-24 00:02
0

[sarasvati]
2011-06-24 00:41
0

#18 Flört Förstår din tankegång.

Trodde själv fr början att tråden var en ren provokation. Men så verkar ju inte vara fallet. Där ser man. Roligt om spöket Laban får ett hem.

#19 oh den cremigt-röda fina hannen! Missat den tråden tyvärr. Men kanske inte så bra för TS som ju har en divig 5-6-årig dam som vill bossa över en ungkatt?

Hoppas du hittar en hemlös katt att ge ett gott hem TS!

WinterPrince
2011-06-24 00:58
0

#19 Han var också fantatiskt fin, men Sollentuna är väldigt långt bort för mig…

Alexej
2011-06-24 05:02
0

Helvita eller katter med mycket vit fäller mycket, min erfarenhet. Så om jag skulle kunna välja aldrig en vit;) men det kan ju vara olika…

Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MewTwo
2011-06-24 09:53
0

#18 Mer syrligt och ironiskt än så kan man inte säga det..? Men jag kan inte tänka mig att fortsätta haka fast vid att vara spydig på det här sättet mot en TS som bara söker en katt och har lite önskemål… Det känns verkligen inte som att TS är ute efter att hitta en "skrytfärgskatt" - då tror jag inte att hittekatter valts som forum. Men å andra sidan tar jag hellre positiv ställning än att sätta taggarna utåt, för det vinner vi hittekattsfolk ingen katthjälp alls på!

#22 Har haft katter i snart sagt alla färger och därav vita som knappt fällt alls - sedan är det nog individuellt med fällandet från katt till katt, samt ganska avgörande vad man har sin inredning i för färger och om det kontrasterar… Ja har man vita soffor och en helsvart katt, så nog "fäller den färgen värst", bara för att det syns så extremt?!

Just nu dammar min röda katt av sig rullar av päls i enorma mängder… Och allt verkar ligga på mitt vita golv, men inget på det bruna golvet, så jag får väl byta golv??! Flört

Och egentligen är färgen av pälsspillet rätt ovidkommande - väljer man en katt som husdjur så är man (Eller borde man alltid vara!) inställd på att få päls precis överallt, alltid och evigt - och det, liksom kattlådetömmandet och veterinärkostnaderna m m är självklara omständigheter som ändå känns försumbara i förhållande till glädjen, nöjet och njutningen av att bli kattägd!

Kaliber
2011-06-24 10:05
1

Men snälla ni som som är spydiga, kan vi inte alla vara glada för att TS vill ta hand om en hittekatt? På det här viset skrämmer man bort folk och det blir bara "kattokiga tanter" som sitter med alldeles för många katter hemma hos sig.

Samma sak om någon vill ta hand om en hittekattunge, nej då är det inte heller bra för kattungar är ju söta.

Hade jag inte man och barn (som sätter vissa gränser) så skulle jag också bli en "kattokig tant", så inget ont mot er. Ni är guld värda! Men visst behöver vi fler kattvänner som väljer hittekatt framför Blocket eller raskatt?

Tänk om fler kattspekulanter skulle tänka som TS -toppen!

Josefa
2011-06-24 10:08
0

Ja och tänk om fler hade varit villiga att ta hand om de katter som var i mest behov av hjälp.

Kaliber
2011-06-24 10:11
0

#25 Kan ju faktiskt vara så att det börjar med att man vill ha en viss färg och väljer hittekatt, för att sedan få mersmak på att hjälpa och då öppnar sitt hem för flera hittekatter i framtiden. Glad

Alexej
2011-06-24 13:27
0

#23 Nu var du spyddig;) Mitt inlägg var allvarligt menad. Jag har en nästan helvit katt och en padda med mycket vit. De 2 fäller mer än alla mina andra tillsammans. Det går inte ens att klappa de då snöar det hår. De är också de 2 som jag måste borsta hela tiden. Medan mina andra knappt fäller. Men det är säkert individuellt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-06-24 13:48
0

Ja oavsett, tänk om lille Spöket får ett hem, då finns det ju plats för en annan katt! OCh visst, det är ursvårt för  dessa våra vanligaste svart/vita.  det är ju såna vi får hand om också. Finns det ett syskon i kullen, som har annan färg, så är den borta innan de andra. Frukansvärt tråkigt, men jag skulle aldrig döma någon för färgönskemål. HAr man länge gått och önskat sig en helvit kisse, så har man och skälen kan vara vad som helst. Vad är då bättre, än att man söker kisse bland de som verkligen önskar sig ett hem?

Hawknestgrove
2011-06-24 13:50
0

Granadina, just den beiga7ljusröda borde det inte vara svårt att finan ett gott hem åt. Röda katter, både ljusa och mörkare är också såna där önskekatter. Varför har jag svårt att förstå. löjligt talesätt är att de är snällare. Fånigt.

Mandusius
2011-06-24 14:24
0

TS, jag säger som många andra här träffa lite olika katter och se om du hittar din drömkatt i personlighet istället :) Visst har man den drömkatten min dömkatt är en röd långhårig hona men det får bli senare då två andra hann före;) 
Vart jourhem och föll pladask för två! Oh inte är det någon av dom en långhårig röd hon inte x'D Den ena är svart och vit och den andra är brunsköldpadd men jag är supernöjd ändå:)

Sen har jag en under sängen som jag precis har börjat kunna klappa som faktiskt är en blåtigre lite underbar dock väldigt rädd varelse:P (som jag fortfarande är jourhem åt)

Jag hoppas innerligt att du hitar DIN katt :) Och att Han är över dina förväntningar :D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Hawknestgrove
2011-06-24 14:37
0

WinterPrince, någonstans väntar en katt på just dig……

jollycox
2011-06-24 14:58
0

TS: du hittar din katt så småningom, hör av dig till katthem nära dig.

Många vill ju ha raskatt för ett visst utseende(tex jag vill ha en devon) och då får man skäll för att man skaffar en raskatt och inte en hemlös katt. Var istället glad att TS ska skaffa en hemlös! Det finns värre saker att haka upp sig på.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[sheserazade]
2011-06-24 15:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kattens personlighet är väl viktigare än färgen på den

här kommer en midsommar hälsning till dig från Borrje

Hawknestgrove
2011-06-24 15:26
0

Både och….. JAg vet ju, att när jag och min sambo miste vår gråa halvlånghåriga kisse när vi kastrerade henne,  detta var för många många år sedan, så sökte vi efter en exakt likadna. detta var före Blockets tid…..För ca 30 år sedan… vi lusläste DN varje dag. OCh helt plötsligt, så såg vi en annons om halvlånghåriga kattungar…. vi åkte dit, och där satt hon. Lilla Boracha, grå halvlånghårig  med gröna ögon….Min dåvarande sambo tittade på den lilla och sa, jasså du har väntat på mig, och tog upp henne. hon började spinna med en gång. Vi betalde 200 kr för lilla kissen, vilket var väldigt mycket för en huskatt då. MEn så kan de faktiskt vara! MAn söker en speciell katt och någonstans väntar en katt……

Ankie
2011-06-24 15:46
0

jag har bara velat haft svarta katter förut, har alltid haft en förkärlek till sånna katter. Men sen har det där med färger försvunnit mer och mer. Vi har en rödvit, en röd, en svart, en chokladfärgad padda och en grå,vit svart misse….Skrattande, nu är det bra med katter Flört

blev många missar innan det blev färdigt här och alldeles för underbara är de allihop. Jag förstår att du tänker dig en färg, det har jag gjort med men efter det att jag träffade Rödis, som är helröd, som hade en för alldeles underbar personlighet så har jag märkt att jag tänker mindre på färgen idag.

Lycka till med ditt kattletande!

Josefa
2011-06-24 17:14
0

Om man har låt oss säga 10 kattungar som man annonserar ut och en av dem är röd, en är blå, en är bruntigrerad och resten är svarta och svart/vita, så kommer den röda och den blå att få hem ganska omgående och när de fått hem, så kan någon tänka sig att ta den bruntigré. Sen blir de svarta och svart/vita kvar. Och då spelar det ingen roll om de svarta och svart/vita är supersocials och de andra är skyggisar.

Jag brukar skriva i mina annonser att kissarna är fd hemlösa katter för att människor ska vara beredda på att katterna kan vara lite blyga, och då brukar folk när de ringer mig babbla en massa om att de länge velat skaffa en katt till och då verkligen funderat på om de inte samtidigt skulle göra en god gärning och ta en katt som inte har haft det så bra. -Jovisst, säger då jag, det är ju jättebra att ni tänker så. -Ja och det är jättefina katter allihopa, men den vi fastnat för är den röda eller den blå, säger de då. -Ja men tyvärr det är redan flera som har rikngt på just de två katterna, så de har redan fått ett hem. Men de andra katterna är också trevliga och de behöver också ett hem, säger då jag.  -Men nä, det var ju någon av de andra två vi hade tänkt oss, menar de då.

Vad f*n är det för j*kla bullsh*t att de tänkt göra en god gärning? De har velat komma över en billig katt i deras önskefärg. Eftersom hittekatter oftast måste säljas rejält mycket billigare än vad det kostar att göra vid dem, för att de över huvud taget ska kunna få ett hem. Jag har iaf aldrig stött på någon som har erbjudit sig att betala så mycket som det har verkligen har kostat att få katten färdig för ett nytt hem.

Så konstigt då att jag blir en aning irriterad, när folk först vill göra sig duktiga för att de vill ta hand om en hemlösing, när de i nästa andetag rabblar upp vilka krav de har på utseendet. Att de har vissa krav på kattens personlighet kan jag förstå, men utseendet har ju knappast någon betydelse.

Hawknestgrove
2011-06-24 17:22
0

Spöket Laban är inte kvar på hemsidan.. hittar honom inte……

Gronstedt
2011-06-24 18:49
0

Stå på dig, TS och leta efter den rätta katten, både till utseende och kynne! Oavsett vilken hittekatt som kommer till dig (om den är violett eller svartvit eller vad det blir), så blir det en katt till som fått ett hem och det blir plats för en katt till att få hjälp. Och det ÄR en god gärning.

Kaliber
2011-06-24 20:04
0

#36 Förstår din reaktion om folk som hör av sig till dig beteer sig så. Själv skulle jag jättegärna vilja ha en svart eller svart/vit katt. Är väldigt svag för just svart/vita katter, tycker de är hur fina som helst!

Har en svartsilvertabby, en rödtabby/vit och en svartsmoke plus hittekatten som är svart sköldpadda med mycket vitt och bruntigré.

Men den dagen det finns plats och önskemål om en katt till så kommer jag inte välja efter färg, samtidigt som jag förstår andra som gör det.

Josefa
2011-06-24 20:21
0

Och ännu värre är de som skäms för att säga att de isf inte är intresserade och bokar en tid de kan komma och titta på de kvarvarande, och sedan struntar i att komma.

Lena
2011-06-24 20:34
0

#36 Tror inte vi vinner något på att skriva spydiga kommentarer mot dem som önskar sig en katt utifrån speciell färg eller andra faktorer. Det brukar nämligen inte fungera så bra om man nu vill få någon att tänka om i den frågan.

Jag har personligen fått skäll för att jag bara har vita och röda katter som den skällande kattälskaren hade fått för sig var fallet. Det råkar inte ens stämma. Vi har, och har haft katter i alla färgskalor här hemma. Sedan att jag tycker det är något speciellt med vita djur ska jag väl inte behöva skämmas för. Eller? När det väl kommer till kritan älskar vi naturligtvis alla våra kissar för dem de är. Att vi har tre vitröda katter beror på att det i Norrland var överflöd på den färgskalan på det katthem som skulle läggas ned. De hade inte många svarta eller svart-vita katter där för de var mer poppis än vad rödvita var. de bheövde hjälp att rädda tre skygg bröder som råkade vara röda. Allt är med andra ord relativt.

Nej skärpning i leden. Sådant här bemötande vill jag inte se på sajten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2011-06-24 20:36
0

#40 Samma här nu. Har 8 jourkatter.

5=svart-vita

2=hel svarta

1 grå-vit och ingen som vill ha de…

Josefa
2011-06-24 20:53
0

Självklart kommer personerna inte att tänka om i frågan, men de kan gott få veta att det inte är utseendet som borde vara det viktiga.

WinterPrince
2011-06-25 12:07
0

Jag förstår att man måste titta till kattens personlighet. Men jag har ännu inte hittat någon katt vars personlighet jag inte kommer överrens med.

Katten jag har nu skaffade jag utan att ha träffat henne. Hade endast sett en bild där hon dessutom låg och sov.

#37 Har bara hittat en bild på bloggen.

Lena
2011-06-25 12:34
0

#43 Det är en annan sak. Att diskutera det hela utifrån den aspekten. Och det kan jag verkligen intyga att det är kattens karaktär/personlighet som gör dem så speciella. När man har en katt eller flera innan är det dessutom viktigt att hitta en katt som stämmer överens med den/de andra.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
2011-06-25 12:39
0

ja lilla Spöket Laban var på Bloggen. Stämmer. Inte bland katter till salu.

vilda-hilda
2011-06-25 18:16
0

Har kort på Laban. Skall lägga in nån´här.

Nalle

WinterPrince
2011-06-25 18:17
0

#46 Tror du han har fått ett hem redan då? Inlägget i Bloggen var ju från den 18e… Ska ringa nu på måndag när dom hade telefontid! Hoppas han är kvar! Och hoppas dom tror han skulle kunna passa med min donna…

#47, ja lägga gärna in fler bilder!

vilda-hilda
2011-06-25 19:15
0

Har PM:at dig Winter Prince. Laban finns kvar. Att försöka att bygga upp ett nedbrunnet Katthem och hålla Hemsidan uppdaterad samtidigt är nog inte det lättaste.

Och alla ni som reagerar negativt över detta inlägg. Har ni inte drömmar??

Jag vill gärna ha en Öppen sportbil, en Jätteflott husbuss mm. Men kör med skrot.

Att man har vissa favoriter vad det gäller färger är det fel ?????

Om katten är svart eller röd eller vit eller Sköldpadda. Vi har ändå våra alldeles speciella tankar om vilka katter som är finast.

Har själv just nu 7 Svart  2 Svart-vit 3 Surpaddor och en grå-vit.

Tjura inte utan var glada om en hittekatt till kan få ett hem Vit eller inte.

Nalle

vilda-hilda
2011-06-25 19:18
0

Mera Spöken

mel-gibson
2011-06-25 19:32
0

48 Jag har läst  denna spalt och jag tycker du skall ha dina önskningar.Man skall ha  sina önskningar. För vad vore livet utan drömmar. Du har dina drömmar om en vit katt men vad säger att du kommer hem med en sådan???? Det kan komma en annan som snor ditt hjärta.den Kan vara helsvart eller sköldpadsfärgad.

Jag tycker att vi som är inne på detta forum skall uppmuntra dom som vill ta hand om en hemlös oavsett färg!!!!!!!!!!

Ny på sajten och jag tycker det är mycket snack om bagateller!!!!!!!!!!!

mel-gibson

soso
2011-06-25 20:18
0

Innan jag köpte min häst, tänkte jag att jag skulle absolut inte ha ett sto, och inte en vit häst.

Jag har nu ägt mitt vita sto i tolv år Skrattande.

Josefa
2011-06-25 20:23
0

Men vad händer med alla katter som ingen drömmer om…..

wendel83
2011-06-25 20:26
0

Pepsi i Kristianstad är en katt under året som behöver nytt hem.Finns mer bilder på honom på www.kks.nu under Angelicas katter

wendel83
2011-06-25 20:28
0

Lokis 1 år är en annan kelgris som behöver nytt hem.Han finns i Billesholm.Han är lite blyg för främlingar men en super kelen katt när han lär känna dig.Finns också på www.kks.nu under Angelicas katter.

vilda-hilda
2011-06-25 20:29
0

Dom får oxå ett hem Josefa. Förr eller senare.

När vi var på kompis sist var där ett par med sin mamma som skulle ha en grå-vit katt. Dom bokade 2 svart-vita och en 6 årig sköldpadda.

Nalle

Josefa
2011-06-25 21:19
0

Hurra för såna människor.

UlrikaD
2011-06-25 23:13
0

Det är väl ingenting fel i att önska sig någonting särskilt. Sen vad det slutar med är en annan sak.

Jag hade en familj som ville ha en vit chinchilla-bebis, de ville absolut inte ha en "tråkig" standardgrå. Jag reagerade väldigt negativt på dem när jag läste deras mail men beslöt mig för att bjuda hem hela familjen.

Efter att ha gosat med mina chillor slutade det med att de föll pladask för två stycken grå äldre syskon som var här för omplacering.

Kärlek vid första ögonkastet går inte efter färg.Skrattande

Lena
2011-06-25 23:56
0

#49 Underbart bra sagt:

"Tjura inte utan var glada om en hittekatt till kan få ett hem Vit eller inte".

Skrattande

Hawknestgrove
2011-06-26 08:12
0

Ja, NAlle, du har rätt inställning.En hemlös katt mindre är en hemlös katt mindre. OCh den absolut goaste katten hos mig, rent kelmässigt är precis en svartvit, som jag aldrig trodde att jag skulle falla för. Så nästa katt, om jag får välja, blir nog just en svartvit. MEn jag är så pass gammal, så det blir nog inga fler katter hos mig

Sherwood
2011-06-26 10:30
0

Jag tycker inte heller att det är fel om några människor har önskemål om färg eller karaktär på katten man vill ha, beroende att vi människor är också olika på det viset att en del tycker att det är rätt viktigt och det får vi ecceptera. Jag själv råkar bara vara av den typen, att det räcker med att jag har tid och råd till att ge dessa eller den ett bra liv oavsett färg eller karaktär eller personlighet. Att någon tar en hittekatt får mig att storjubla.

Hawknestgrove
2011-06-28 12:19
0

Winter Prince, precis fått besked om att Spöket Laban finns och väntar på dig på Kompis!

WinterPrince
2011-06-28 12:35
0

Och jag har precis fått besked om en uteboende vit katt från Ronneby. Nu blev det ju jobbigt! Känns mer akut med den stackaren som bor ute, men den vet man inte så mycket om. Önskar jag kunde hjälpa alla katter i hela Sverige!

Hawknestgrove
2011-06-28 12:59
0

Oj……. det var svårt. Men kanske den utegående kunde få komma in i stället för Laban? Kolla!

kattassen
2011-06-28 13:19
0

Här verkar läget vara akut:

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4df1eeb588f4725b38001caa-upphittad-beige-hankatt-sollentuna#discussions-1

Kanske kunde vara något även om denna kisse inte är direkt kattunge.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

WinterPrince
2011-06-28 13:23
0

#65 Han har varit uppe tidigare i tråden och är tyvärr inte aktuell för han bor alldeles för långt borta.

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
2011-06-28 14:48
0

#66 Ok jag missade det. Men transporter brukar ju ordna sig. Många reser mycket nu under sommarenFlört

Sedan vet du väl att Daisys Reskassa finns om någon hittekatt behöver resebidrag?

Mandusius
2011-06-28 14:51
0

Går även at gå in på djurtransport iFokus och se om det kanse erbjuds något där:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

UlrikaD
2011-06-28 15:07
0

Två hittekatter istället för en kanske?Flört

Hawknestgrove
2011-06-28 17:42
0

Josefa, jag förstår  att det är väldigt frustrerande att känna som du, man blir ta mig tusan panikslagen nästan. MEn tänk så här, i all välmening, du får inte mer avsättnig för dina fina kissar för det, kanske snarare tvärtom? Jag vet att du inte har många korvören till övers för mig, men jag tänker på katterna. Dina kissar och alla andra hemlösa kissar. En hemlös katt mindre är en hemlös katt mindre, om det så är en vit eller svart eller svartvit. Dessutom, så bor ju TS på andra sidan Sverige och tycker att avståndet är för långt, vilket faktiskt är ganska sunt tänkt. För ponera, att det inte funkar? Vad gör man då? lillmymlan sitter också med en hoper svartvita.

[Sweety92]
2011-06-28 18:38
0

Håller med #73!

Vi satt med 4 svartvita och en blåvit, och tro det eller ej så var det de svartvita som blev tingade först, hela högen, redan vid 6 veckors ålder var de tingade. Den blåvita blev tingad först vid 8 veckor.

Och likadant nu, har vi en kull på 3 ungar , 2 silver ungar, en tigré och en tabby samt en svartvit tös, och det va banne mig den svartvita som blev tingad först…

Och just nu har jag en kull på 8 ungar, 3 paddor, en röd tigré, en blåvit, en cream/vit, en bruntigré och en svart/vit, och GISSA vilken som är tingad? jo den svartvita….

Så inte är det omöjligt inte…Men man måste bara hitta ett sätt som funkar för just sig själv…det är iaf vad jag tror :))

Hawknestgrove
2011-06-28 18:57
0

ja, för tyvärr, allt är inte alltid bara svart eller vitt. förlåt det plumpa skämtet…..

kattassen
2011-06-28 19:19
0

Håll er till ämnet!

Fortsättningsvis skall tråden handla om det som TS har startat den för. Alla diskussioner om färger och allt trams hur olika föreningar jobbar får ni ta någon annanstans.

_Blir det mer sånt kommer inläggen att tas bort! _

Granadina
2011-06-28 20:21
0

Om jag vore i din situation TS, med 2 lämpliga kandidater hade jag nog funderat pâ möjlighetn att ta hem bâda. Situationen är ju verkligen katastrofal pâ alla hâll Rynkar på näsan Man kan aldrig hjälpa nog tyvärr, speciellt som vi är fâ som delar pà bördan och vi räcker inte till pâ lânga vägar.

WinterPrince
2011-06-28 21:22
0

Jag tror det blir för mycket för min nuvarande katt att få två nya kompisar. En får duga i dagsläget och det lutar åt stackaren som fortfarande bor ute i en bod i Ronneby.

Lena
2011-06-28 22:15
0

Tyvärr har den här tråden blivit full av ovidkommande sidodiskussioner som inte har i tråden att göra. Här förekommer dessutom påhopp både på medlemmar och föreningar. Jag kommer därför att gå in och göra en rensning. Då det är så många inlägg som kommer att rensas bort kommer jag inte att ha möjligheter att PM var och en som gjort övertramp/skrivit om helt andra saker än vad tråden handar om.

Tänk på följande:

Håller er till ämnet i respektive tråd. Vill ni diskutera något annat så starta istället en ny tråd om det ämnet.

Skriv på ett sakligt och trevligt sätt. Gå inte till personangrepp mot andra medlemmar eller skriv nedvärderande. Gäller även föreningar. Kritik mot föreningar ska vara sakligt grundad och bör helst framföras direkt till respektiva förening.

Har du något otalt med någon så ta istället det via PM. Låter inte trätomålen färga forumet. Det här är en sajt med fokus på hemlösa katter och inte någon arena för privata strider.

Lena
2011-06-28 22:41
0

För dem av er som vill diskutera fenomenet intriger & bråk när det gäller arbetet med hemlösa katter hänvisar jag er till artikeln och diskussionen Intriger i Hittekatternas värld!

[MadameAhlin]
2011-06-28 23:05
0

Tack Lena för att du rensar upp!! Har läst tråden och tycker att de hoppar på en man säger något överallt härinne. Jag ville ta hand om en kattunge men eftersom det är nästan 20 mil dit (tar 2.5 timmar att åka) så fick jag inte ta honom. Fats jag haft vilda katter förut som jag hittat ute. och som har 2 egna. är över 50 år bor i hus osv på landet. Men då blev det stopp. Tycker att man kan gott få välja också när det finns så många hemlösa. Katthemmen här har aldrig en unge och mina vuxna katter gillar inte vuxna. Det blir slagsmål då. Men det fick man skit för. Man ver väl bäst vad som passar en? Då blir ju allt till det bästa. Katten själv kan ju inte välja.

[sarasvati]
2011-06-28 23:17
0

#90 Hjälp! tror Lena menade att INTE fortsätta tjafset här, utan använda den tråd som länkas till i #89 istället Flört

Lycka till TS. Kan vara vanskligt att starta med en utegående misse kanske - för både dig och din nuvarande katt? Obs det är en fråga! Utmärkt bra att den kissen får ett hem, men viktigt att ha plan B också om det hela inte skulle fungera. Hoppas det ordnar sig!

Lena
2011-06-28 23:23
0

#91 Helt rätt tolkat! Om ni vill diskutera tjaffs/bråk så gör gärna det i denna tråd istället: Intriger i Hittekatternas värld!

Ni kan även delta i en omröstningsfråga angående det här om det är rätt eller fel att önska särskild färg/utseende på en Hittekatt. Länk till omröstningen som ska hållas på en allmängiltig nivå.

vilda-hilda
2011-07-02 21:41
0

Måste bara rapportera från kattutställningen i Trelleborg.

Den allra finaste utnämningen en katt kan få på en utställning är Best of the Best= Domarnas bästa katt alla kategorier togs hem av en långhårig SVART-VIT HUSKATT 16 år gammal hona och gissa om vi jublade.

SVART-VIT

Sören med matte o husse

Icna
2011-07-02 22:04
0

har du valt katt än? fanns en tråd med många röda och rödvita katter i Höör som behöver hem, tama, talvskygga och skygga

här

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4e0dcd4588f47219f30025d5-hoor-katterna#discussions-1

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Ankie
2011-07-03 10:52
0

puttar

WinterPrince
2011-07-03 11:31
0

Läget just nu:

Har inte hört något mer från katten i Ronneby sedan mailet för ca 1 vecka sedan. Jag nojjar lite, men förstår att det antagligen är mycket att göra. Får avvakta ett tag till.

[Dezederia]
2011-07-03 14:30
0

Jag har precis lagt upp en tråd med tre kattungar som behöver hem. Där va en fjärde med som redan fått ett hem och han är svart och vit!

TS Så mysigt att vara sökande efter en katt till :) Hoppas du hittar vad du söker :D

wendel83
2011-07-05 18:11
0

Winterprice har du hittat din katt? Har fått ett mail från en i KKS som har fått in ett avlivningssamtal idag om en vit honkatt i malmö, skulle det kunna vara nåt, ring mig direkt 0733182044.

Jennifer94
2011-10-11 16:16
0

Hej har du hittat någon hittekatt än? Annars har jag en om du vill ha..

WinterPrince
2011-10-11 16:44
0

Jag har hittat lilla Zoe som nu snart bott hos mig i 3 månader.

Jennifer94
2011-10-11 16:48
0

aww.. du vet inte någon som vill ha en katt? Har en katt som kom hitt förra året men hon klarar inte vintern :( så vi måste hitta nytt hem till henne.. vi har satt ut henne på blocket och försökt med allt men det är ingen som är intresserad..

Josefa
2011-10-11 16:54
0

Börja med att kastrera henne, så att hon inte får en kull till innan vintern. En vuxen katt som har blivit kastrerad är det lättare att hitta hem till. Och tjejen har ju vackra färger, så det ska inte vara omöjligt att hitta ett hem till henne.

Jennifer94
2011-10-11 16:59
0

Ja hon är jätte fin och väldigt snäll :) Ska ta upp det med dom andra här hemma :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.