Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 3160 ggr
[cuutiee]
0

Kattkiss

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en svart dunjacka, som kommit kattkiss på.. hur får jag bort lukten?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag skulle ha lite ättika i sköljmedlet när jag tvättar den. Då försvinner även kisslukten för din kisse.

Kalendula
0

Brukar tvätta med extra tvättmedel, samt en god parfym i tvättmedlet.

Men använd inte mjukmedel till dunjacka. Då blir du genomvåt när du går ut när det regnar.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Jourhemmet
0

Jag gillar inte ättiksdoften så brukar ha i ytdesinfektion tillsammans med tvättmedlet. Finns på apoteket.

Kalendula
0

Men ättikslukten försvinner ju med några droppar parfym tillsammans med tvättmedlet Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Jourhemmet
0

#4 Om man ska behöva använda parfym så är ju ytdes. bra mycket smidigare.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#5 jag har alltid trott att det är lite blekande…men antar att så är inte fallet. Använder det ju i kattlådor och blanka stålytor etc här hemma annars

[cuutiee]
0

Kan jue inte tvätta hela dunjackan själv som att man måste lämna in just den på kemtvätt. tror ni galltvål kan funka och gnugga på de stället och sen ättika? bleker inte ättika ?

Atiz
0

Dettol, Är ett bakteriedödande meddel som effektivt tar bort kattkissdoft på kläder och annat. Blir inga fläckar av det. Finns att köpa i de flesta invandrar affärer.