Julia
Jag startar en ny tråd om Julia eftersom den andra börjar bli lite lång och rörig. Julia letar fortfarande efter ett permanent hem eftersom hon kom tillbaka till mig då det inte fungerade i det nya hemmet. Hon har blivit väldigt social, lekfull och trygg, hon vaknar inte ens när jag dammsuger. Det fungerar bra mellan Julia och mina katterna men jag har inte längre möjlighet att vara stödhem åt henne så vi kämpar för att hitta ett nytt hem åt Julia.
Här finns de gamla trådarna om Julia, tråd 1 och tråd 2.
Ni kan också läsa mer om Julia på KKS's hemsida
/Matilda
Hej!
Hon är så underbart söt Julia. Jag har alltid drömt om en sköldpadda ( som skulle heta Roslyn
) men det har aldrig blivit så att jag har kunnat välja. De som kommer de kommer om man säger så…
Om jag inte jag haft fullt så hade jag tagit Julia, men det hjälper ju inte dig.
Puttar för ett kanon permanenthem i alla fall.
Mvh Anette
men putt upp för vackra lilla paddan Julia!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken söt tjej! Hoppas verkligen att hon hittar ett eget hem!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Julia, fina Julia 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Hon är ju superfin denna Juliatjej! Hade man inte haft fullt så… Men det finns ett perfekt hem åt henne där ute - det är jag säker på. Det gäller bara att hitta det.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja a och o är ju att uppdatera annonserna i blocket….
Julia tackar för komplimangerna. Än så länge har ingen hört av sig. Det är verkligen synd, hon är en så otroligt mysig och go katt! Någon i närheten av Eskilstuna som har plats för Julia? 
/Matilda
lilla fina Julia!!!! Ingen som har plats för en vacker padda?
paddor… de där paddorna… åhhhh….
*Nalle Puh*

Hon ser så lycklig ut lilla Julia, puss på nosen
Det börjar närma sig ett helt år sen hon kom till dig med sina bebbar, vad tiden går fort
och att ingen har nappat på denna krok?????
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det har fortfarande inte dykt upp någon intressent på Julia. Jag skickade iväg ett mejl till KKS förut och hoppas på att de har fått in något. Känns lite tråkigt att inget händer men det är bara att fortsätta försöka hitta rätt hem till henne.
/Matilda
hon är ju så fin putt för vackra Julia!!!
Det är synd att ingen har tagit Julia och det är maximal otur för henne enligt mig. Var över till Calico senast när jag hämtade Stella och när hon tittade en i ögonen, så berörde hon mig på ett konstigt sätt med blicken, som är lite svårt dock att förklara. Ge inte upp,för rätt som det är dyker det upp något.
Gå in på Blocket och sök på Katter, Köpes Hela Sverige. Finns en annons om någon som vill ha en padda där. Kolla noga om det är någon seriös.

Hon är ju vacker som en dag, Julia, och jag puttar för henne..! Tänk så gärna jag skulle vilja..men så har jag ju min kattseptett i huset här!
Har du bara Julia kvar nu av Stattenakatterna? Har dom andra det bra i sina nya hem??? Det känns bra veta att det har gått bra för dessa kissar så dom slipper springa på det där hemska stället längre. Hoppas också det ordnar sig för fina goa Julia….Det var länge sen hon satt hemma hos mig nu…. Mycket vacker kissemiss!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Tack till er alla som kommer med uppmuntrande och snälla ord. Det gör både mig och Julia så glada. 
#16 Tack för tipset. Ska genast in och kolla om jag hittar något. Det har stått helt stilla för Julia den senaste månaden, inte en enda intressent. Hoppas, hoppas att det ändrar sig så tjejen får ett eget hem.
#18 Det är bara Julia kvar här. Kattungarna har fått egna hem så all energi läggs på att hitta Julias hem nu. Vad jag vet så går det bra för alla tre i deras nya hem. Lucas bor ju hos Anebit, Stella hos Sherwood och Kasper trivs väldigt bra hos sin familj i Västerås. Han är jättebra kompis med deras andra katt och hund och familjen älskar honom. 
/Matilda
lilla vackra Julia… Putt för henne!!!!
Jag känner mig så frustrerad. Julia har fortfarande inte hittat något nytt hem och det känns helt hopplöst. Jag kan verkligen inte ha henne kvar men hon har ju ingen annanstans att ta vägen. Jag har bett KKS att uppdatera blocket annonsen och verkligen försöka se sig om efter ett nytt stödhem åt henne. Vi hade en intressent på Julia men som vanligt så blev det inget och jag orkar inte mer. Om någon har plats hemma eller får höra talas om någon som är intresserad av en supermysig och vacker svartsköldpadda så hör av er! Julia vill så gärna hitta ett eget hem.
/Matilda
lilla gumman….. hon är ju så vacker. hur ofta uppdateras annonsen? OCh hur står det? MAn måste ha riktigt bra fakta och hjärteknipande text. annonsen måste beröra hjärtat.
#22 Den är inte uppdaterad på väldigt länge nu. Vet inte varför, vet om KKS förväntar sig att jag ska göra det. Jag har bett de ett par gånger att uppdatera den. Ska kanske sätta mig ner och skriva ihop något hjärtgripande om Julia. Någon som har bra tips och idéer på hur och vad jag ska skriva? BC har pratat om att även sätta ut en annons i VLT (tror jag det var) men det har inte blivit av än.
/Matilda
testa den här texten med lite modifierangar som pasar dig
Lilla snälla Esmeralda söker ett varaktigt och kärleksfullt hem. Hon har slitit ont i sitt liv, som utslängd katt uppe vid Nordby Köpcenter.Trots detta är hon den snällaste, vänaste lilla kattflicka som tänkas kan.Hon är kastrerad,avmaskad, vaccinerad, ID-märkt och registrerad hos både Sverak och SKK. Nu har hon äntligen fått komma in i värmen och slipper få ungar mer. Hon är helt rumsren och väldigt lugn och kelen.Hon är ca 2 år gammal enligt veterinärens bedömning.Kattkedjan skriver avtal när vi överlåter, för våra skyddslingar är inga leksaker eller slit-och-slängvaror. Esmeralda trivs alldeles utmärkt som innekatt, men om området är kattvänligt, så kan hon få gå ut när hon har blivit hemtam.
Tack Hawknestgrove! Den ska jag sätta mig och ändra om så den passar Julia och sen skicka vidare till KKS. Fler förslag mottages gärna! Julia och jag tackar för all hjälp på vägen som vi kan få.
/Matilda
ok ta den här då som vi tog till lilla Eulialia
Finns en lugn vrå åt lilla Eulialia?
Lilla Eulialia är en försiktig dam, som har haft ett hårt liv. Hon har i hela sitt tidigare liv varit hemlös och fått mat vid ett äldreboende. Nu finns hon på Hoppet och väntar på… Dig?
Lilla gumman är var som helst mellan 7 och 10 år, fullt frisk och vad vi kallar en skygg katt, dvs hon litar inte på människor ännu. Men med massor av kärlek och ännu mer tålamod, så kan hon bli världens goaste tjej. Hon kommer att vara helt klar när du tar emot henne, alltså vaccinerad, idmärkt och vaccinerad. Är en liten sköldpadda något för dig?
Ring då eller maila till
………………………………………………………………………………….
Hon är ju så himla fin den kissen! Paddor brukar vara väldigt populära. Det måste finnas ett hem även till Julia någonstanns.
Har du prövat med annons på Svenska Katters annonsforum: www.katter.nu Där finns ett särskilt annonsforum för omplaceringskatter. Har själv positiva erfarenheter därifrån.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack igen. Jag ska sätta mig ner nu och skriva ihop ett par texter som jag skickar till KKS. Fick jättebra "inspiration" av dina texter och den första blev väldigt bra när jag ändrade den så att den passade för Julia. Håll tummarna för att det nappar och ett perfekt hem för Julia dyker upp!
Julia skickar massor av pussar till er här inne!
#28 Jag testade där förut. Ska kanske göra det nu igen och se om det dyker upp någon intressent.
/Matilda
#29 denna dam är självklart kastrerad…..så ingen pilsk dam där inte
#29 Precis som Hawknestgrove skriver så är Julia självklart kastrerad.
/Matilda
Vacker sköldpaddsfärgad katthona söker hem.Säljes genom KKS.Vid intresse kontakta (namn telefonnummer).
Bild på Julia och annons i lokaltidningen tror jag mest på.
Att hon är är en lugn och trygg katt ska tilläggas förstås.
#32 den erfarenheten jag har utav en padda är att hon va pilsk ÄVEN fast hon va kastrerad..hon juckade på ben,rullade på rygg,satte sig i skor och pinka,skrek osv…verkligen visade att hon va pilsk…
#34 Jag har haft och träffat flera paddor och alla har varit väldigt lugna och goa. Ingen av dem jag mött har någonsin betett sig så, inte ens innan de blev kastrerade. Så det har nog inget med paddor i allmänhet att göra.
/Matilda
MEn Zommar, alla är inte så. Har aldrig hört att någon beter sig så bara för att den är padda. Vi har en liten sån dam här hemma och något goare får man leta efter. Finns säkert många paddägare här som håller med mig. Och en enkel saklig annons med texten som i 33 är tyvärr inte säljande på Blocket. Här gäller det att köra kniven i hjärtat på folk och vrida om. Den om lilla Esmeralda, som var en alldeles vanlig svart katt med en dessutom ganska dålig bild fick vi lyckträff efter 4 dagar.
34.Jaså du men Julia har jag träffat och hon hade inga av de tendenserna.En lugn vacker katthona helt enkelt som tålmodigt svarade sina dåvarande kattungar med ett dovt mjau när de påkallade hennes uppmärksamhet.En otroligt vacker och lugn katt.

Den paddan var nog inte ordentligt kastrerad.
Möjligen steriliserad.
//Pia
#38 är det Lucas från KKS? jag står fortfarande som försäkringsfadder på honom på KKS sida fast jag bara hann och betala nån månad innan han flyttade.
Har haft ett par paddor i mitt liv och erfarenheten som jag har är tvärsom att dom har varit snällare än genomsnittet. Jag hoppas innerligt att du Calico hittar ett bra hem till Julia, som är en otroligt vacker misse.
calico, jag har en liten slant på mitt lilla privata annonskonto om du vill lägga ut en Blocketannons. som täcker…..ska kolla hur mycket. se där!!!!!
det räcker för två annonser! tre om det är så att du nöjer dig med en bild!!!!Pma mig om du sätter in annons med länk och ditt kontonummer, så fixar jag de slantarna! Tar en krona från varje Traderaauktion och lägger på det lilla kontot, så det blir en slant……
SEK
159,14
Håller tummen för napp på de nya annonserna!
Ok, hoppas du ser detta för 140 elelr 150 kr är dina, dvs två eller tre uppdateringar, beroende på om du har flera bilder
Du får nog lägga in en annons själv, det gjorde jag. På femte försöket fick jag napp. Ska du sitta och vänta på att KKS lägger in en så lär du få vänta.
det var det jag tänkte att jag kunde hjälpa med…..
Ja det är nog bara att köra på med annonseringen. Förr eller senare blir det ett napp.
putt, hur går det???
Hej alla. Jag har inte riktigt haft tid att gå in och kolla här men nu kommer lite uppdateringar. KKS har lagt ut en ny annons på blocket som vi hoppas få napp på. Jag har redan en intressent på Julia som bor i närheten så vi ska se om vi hittar en dag som passar henne för ett besök. Håll tummar och tassar för Julia! 
Anebit: Vilken mysig bild! Så stor och fin han har blivit. Han har en så gosig och pussgo mage! 
Zommar: Ja Lucas är från KKS, han var den första av mina stödisar som flyttade till eget hem. Men jag har inte hört något om att han skulle ha haft en försäkringsfadder. Fast det har ju varit lite dålig kommunikation ibland med KKS, även om det blivit mycket bättre nu.
/Matilda
va bra. Och som sagt, mitt erbjudande står kvar!
50.Så spännande med intressenten som bor i närheten håller tummar och tassarna för att tycke ska uppstå från alla inblandade parter.
#51 Tack! Det känns skönt att veta att det finns hjälp om KKS dröjer med annonser igen. Men nu har jag äntligen fått lite fart på dem.
Jag har inte riktigt haft så mycket tid själv så KKS har engagerat sig mer i Julia nu.
#52 Både jag och KKS hoppas att det här kanske är det hemmet som Julia har väntat på.
/Matilda
då hoppas vi på attt det kommer funka!!!
Håller tummarna för vackra Julia! 
*Nalle Puh*

Då får vi hoppas att Julia får ett eget hem till slut! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Nyfiken i en strut…
Här kommer en liten uppdatering. Jag har inte hört något mer från intressenten på Julia, väntar på svar om när hon kunde komma hit och hälsa på tjejen. Inte heller har det dykt upp någon annan men jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
/Matilda
ja och pma mig om du vill ha annonshjälp
Hej! Jag är intresserad! Men jag bor i Göteborg.. Jag har en liten hund också om hon är hundvan! Vill gärna hjälpa till:)
Puttar!!!
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Putt…. Tänk om det kunde funka med en sån vacker liten skäldpaddsdam!
Helena, Julia kan du inte släppa ut på din innergård. Det ska du inte göra med någon katt när du bor som du gör.
#63 var stod det? Det går ju inte……
Helena har lagt ut annonser överallt och i en stod det att katten skulle få vara ute på hennes innergård.
Oj…….. nä det går ju inte.
Lagt ut annonser överallt? Lagt ut en annons att jag vill hjälpa till. Jag är ingen oseriös människa. På min innegård menade jag inte direkt bara släppa ut så utan den skulle varut inne hos mig men med tiden om den trivs att vara både ute o inne fanns möjligheten också.
ja, som stödhem så funkar inte innegård. För stödhemskatter måste ha 110% rymningssäkert hem. Innergårdar har väl dessutom en förbindelse med den yttre världen och andra männskor som har möjlighet att ha tillgång till den och kan släppa ut katten. Säger det inte av otrevlighet utan bara som ren upplysning. Vi hade tex aldrig godkänt ett stödhem/akuthem så. Under omständigheter av denna art hade nog även vi krävt total innevistelse av katt även vid adoption av katt.
Ok jag förstår!:)
#60 Jag vill helst hitta någon som bor relativt nära mig så att Julia inte behöver åka alltför långt. Men tack för erbjudandet.
KKS skulle sätta ut en annons i någon tidning, minns inte vilken, så vi hoppas att det ger något. I övrigt så mår Julia väldigt bra. Hon brukar ligga i sängen eller ute på balkongen och mysa. Ska se om jag hinner fixa lite nya bilder på henne snart. 
/Matilda
Underbara kissemissar.Vilken lycka att han hamnat hos Anebit och så stor han blivit !!!!
Har också försökt mig på en liten annons !
Denna vackra kattdam är född och uppväxt vid en liten dunge med trafikerade gator runt omkring. Har nu blivit omhändertagen och fått komma in i ett tillfälligt hem och känna värme för första gången i sitt liv.Blivit kastrerad,vaccinerad och märkt. Eftersom hon aldrig haft ett eget riktigt hem utan alltid fått kämpa mot hunger, kyla och försvarat sig mot andra djur, tar det lite längre tid innan hon vågar lita på och känna trygghet bland oss människor men hon är verkligen en kämpe som visat hon vill leva vidare och bör få möjligheten bo hos kärleksfulla människor som förstår och ser till hennes behov i första hand, får hon den tiden blir hon den underbaraste och tacksammaste lilla kattfröken som kommer att spinna av lycka hos sin nya familj.
Det finns också gratis annonser om man är intresserad av dem..
Debattia
#71 Tack, vilken fin text.
Här kommer lite nya bilder på Julia. Min förändrade familjesituation gör att jag verkligen inte längre kan vara stödhem så nu kämpar Birgitta och jag stenhårt för att hitta ett hem åt Julia. Så om ni eller någon ni känner är intresserade av en vacker och gosig sköldpaddsflicka, hör av er! Världens finaste Julia vill också få ett eget hem! 
/Matilda
Putt för vackra söta lilla Julia!!!
Putt för vackra Julia!!!!!
Puttar upp för lilla gumman !!!! Det är henens tur nu t få ett tryggt och bra permanent hem !!!!
Debattia

anonserar ni fotrtfarande på blocket? lokaltidningar kan vara bra med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Putt för lilla Julia!!!!!
Puttar upp för vackra Julia.
Debattia
#79 Ja vi har en annons ute på blocket. KKS har koll på den och Birgitta har pratat om att annonsera i olika tidningar, men jag tror inte det har blivit av än.
/Matilda
Puttar upp för ett bra hem till vackra Julia!!!
Debattia
Putt för vackra Julia!!!!
Putt för sötnosen!
*Nalle Puh*
Tänkte uppdatera er lite. Det har inte hänt så mycket än, Julia letar fortfarande efter ett hem. KKS hade en intressent men hon hörde inte av sig igen. KKS har uppdaterat Julias sida med lite nya bilder och skrivit att hon är i stort behov av nytt hem. Vi får väll se hur det går, jag hoppas på det bästa.
/Matilda
fattar inte, en sån vacker katt…….

Calico
Vi kommer till Eskilstuna i mitten på Juni. Vilsta Marknad. Tänk det är snart ett år sedan vi erbjöd oss att transportera Julia upp till dig. Om inte Julia har fått Hem till dess då så skulle vi kunna ta ner henne till Birgitta?????????????????
Nalle
Jag förstår inte att ingen vill ha henne. Hon är ju bara så vacker! :( Så synd att vi redan har 5 katter, annars hade jag inte tvekat en sekund.
Lilla Julia *putt* för dig!
kan inte helelr förstå…. Är annonsen så dålig?

Nu håller jag alla tummar jag har!! Har skickat ett tips om henne till en kompis vars föräldrar letar efter en vuxen honkatt. Önskar av hela mitt hjärta att vackra Julia kan få ett hem!
men… lilla söta Julia!!! hoppas hoppas!!!!!
Håller alla tummar och tassar för att vackra Julia får ett bra permanent hem någongång hon med.
jag hoppas jag med. en sån söt flicka!!!
Det skulle väl vara märkligt om det missar en sådan chans till att ge underbara Julia ett hem.
Hoppas för både Julia och deras skull att de tar chansen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
hoppas jag med… verkligen!!!!!!

Det lät inte så lovande idag när jag pratade med kompisen, föräldrarna hade funderat på att låta bli att skaffa en till. Men jag tänker fortsätta hålla tummarna, för jag tror det är ett bra hem och att det skulle vara bra för alla inblandade om det blev hennes hem. Hoppas, hoppas…
lilla gumman, ska hon aldrig få ett bra hem? en sån fin kisse…..
Lilla söta ljuvliga Julia, ingen som kan ta sig an dig?

Jag har inte hört något mer…
Tänkte på Julia nästan direkt när vi började prata katt…hoppas så innerligt att hon kan få sitt eget hem snart.
ja, ibland så undrar man va ddet är för fel.. Jag vet en kisse, som Sofia86 och vi på kattkedjan försökte hitta hem åt. Missan. Helt omöjligt. OCh ändå, så var det en helt underbart snäll katt. Det tog över ett år….

Ja det är lite märkligt, Julia som är så vacker! Hon har väl snart varit hos Calico ett år?
ja det är det. måste varit dålig fart på annonserna

#103 det o det faktum att blocker svämmar över av billigare katter, även kastrerade,
#100 Håller tummarna att kompisen föräldrar ändrart sig. Det hade ju varit toppen!
Synd att det ska ta sådan tid, Juila är ju en underbar katt. Men jag är säker att det perfekta hemmet väntar där ute någonstanns.

Ja jag hoppas fortfarande lite…
Lilla fina Julia, ingen som kan öppna sin dörr för dig?
puttar
lilla fina Julia!! putt för henne!
Den senaste tiden har vi, såvitt jag vet, bara haft en intressent på Julia och den tjejen ångrade sig. Så det står fortfarande stilla. Jag har haft så fullt upp med alla tentor att jag inte har hunnit uppdatera något eller pratat med KKS. Men jag antar att de hör av sig när någon dyker upp. De sköter hennes blocketannons så jag hoppas att de uppdaterar den också.
Skulle vara underbart om vackra Julia kunde få ett hem snart, hon har varit hos mig i 10 mån nu. KKS vet att jag inte längre kan vara stödhem men jag har inte så mycket att välja på än att få det att fungera ändå, Julia har ingen annanstans att ta vägen. Det är synd för hon är verkligen världens goaste katt!
/Matilda
ja ingen lastar dig… ÄR Blocketaanoonsen uppdaterad varannan vecka minst? Annars så är det ju dödfött

söndag morgon e en bra dag att uppdatera har jag märkt,
ja vi körde stenhårt varje vecka…..

Puttar för vackra Julia.
Det står fortfarande helt stilla med Julia, inte ett enda napp på evigheter och jag börjar känna mig frustrerad. Har uppdaterat några annonser och skickat nya bilder till KKS så jag hoppas de uppdaterar blocket annonsen. Eventuellt ska Julia få nytt stödhem eftersom jag inte kan ha henne kvar men KKS har inte möjlighet att hämta henne förrän i juli och det är ett bra tag kvar tills dess. Jag försöker komma på fler sätt att hitta hem åt Julia, tycker det är så synd att ingen vill ha denna underbara katt.
Ska nog försöka sätta upp några nya lappar runt om i stan och hoppas att någon får upp ögonen för Julia. Håll tummar och tassar!
/Matilda
Julia är tydligen en kisse som ingen ser förutom vi som redan har fullt hus. Förstår precis vad du menar med social trygg och en underbar katt. Hon är välödigt lik min Molly som också har en underbar personlighet.
Julia är absolut en sådan kisse jag hade nappat på om det funnits minsta möjlighet. Hoppas så att någon annan får upp ögonen för henne så hon får komma till sitt alldeles egna hem där hon får bli älskad och stanna livet ut.
åh fina fina julia.. håller med emjon, hon hade gärna fått flytta in här, men tyvärr finns ingen möjlighet. fattar inte att det är så svårt att hitta ett hem till henne.
Helt obegripligt, en så vacker flicka….. Ok puttar upp för söta Julia!!!!!
och en bortglömd liten Julia, ingen som har kunnat fastna för denna vackra katt?
Återigen en liten bortglömd vacker paddfröken… Ingen som vet en plats för henne?
Hur har det gått Calico? Har du lilla gumman kvar eller tog någon seriös person henne?
ja jag blir så ledsen över kissar, som är så vackra och inte kan få ett hem… Finns en tråd om fyra ungkater i Dalarna också….
#121 Julia är fortfarande kvar hos mig.
Vi har inte fått ett enda napp på någon av annonserna som ligger ute. Det har inte hänt något på flera månader. KKS vet att jag inte längre kan ställa upp som stödhem, har sagt det flera gånger de senaste månaderna. Känns så tråkigt för lilla Julias skull. Hon är världens mysigaste katt, älskar att gosa, bli borstad och sova i sängen.
Jag ska försöka hinna med att lägga upp ett par nya bilder på tjejen.
/Matilda
Putt för Julia! 
*Nalle Puh*
Calico
Har du flyers så kan jag sätta uopp dem i Göteborg. Det är långt ifrån men bättre än ingen hjälp kanske. Hoppas Julia ska slippa flytta många gånger då hon verkar vara en känslig liten dam.
Mvh Anette
#125 Jag har inga nya, det är flera månader sen jag senast hann fixa med sånt. Men jag kan försöka fixa iordning några nya flygblad och lägga upp de här. Julia är inte så känslig, hon måste bara få lite tid på sig. Annars är hon faktiskt en riktigt tuff dam. 
/Matilda
OK Putt för tuffingen Julia då.
Mvh Anette
Jag har tyvärr inte hunnit med att fixa några flygbland, har haft lite mycket att göra. Men jag har idag pratat med en jättetrevlig tjej som är intresserad av Julia.
Hon har redan en katt och när jag pratade med henne så kändes det som om det skulle kunna fungera riktigt bra. Så nu håller vi tummarna för att hon bestämmer sig för att ta Julia. Det här kanske är det hem som Julia har väntat på.
Julia skickar en sommarhälsning till alla här inne. 
/Matilda
Håller tummarna att denna otroligt trevliga kattdam får sig ett gott och bra hem nu!

hoppas hoppas att det blir ett egethem nu,

Håller tummarna att kärlek uppstår.

Söta Julia .
Vi hoppas på en förevigtmatte nu.
Nalle
Underbara Julia… håller tummarna stenhårt! Hon har en stor charm den missen 
*Nalle Puh*
ja verkligen. För KKS intresse vekar ju inte vara stort helelr att hjälpa. Annonser måste uppdateras varje eller minst varannna vecka.
Håller tummar och tassar! <3
så vansinnigt söt tjej…….
Håller också alla tummar och tassar för att Julia äntligen får ett bra hem.
Hur går det för Julia?
Håller tummarna!
*Nalle Puh*
Jag har fått mejl från Birgitta och den här tjejen vill ha Julia så nu ska vi försöka samordna så att Birgitta kan ta med sig Julia i nästa vecka när hon ska hämta en annan katt en bit upp i landet. Jag vet inte riktigt hur vi ska samordna det hela eftersom Birgitta åker tåg upp och jag inte kan ta mig hemifrån nästa vecka då jag är både hundvakt och barnvakt hela veckan. Men på något sätt ska vi nog lyckas lösa det så att Julia äntligen kan få ett eget hem. 
/Matilda

Härlig läsning. Vart skall hon flytta ?? Klart att ni kan fixa överlämnandet på något sätt. Puss på nosen till lilla damen.
#141 Det låter ju kanonbra att Julia äntligen får ett permanent hem nu! :)
Åh hoppas ni kan fixa det!!!!!!
HURRA att Julia får ett alldeles eget hem… så glad jag blir! 
*Nalle Puh*
Hurra!
Transporten kan ju inte få bli ett hinder nu. Måste väl gå att ordna på något sätt. Vart ska Julia?
Hoppas nu att Julia äntligen får ett riktigt bra hem, eftersom jag har träffat henne ett par gånger så känner jag en hel del för henne.
Ja hoppas verkligen, att det kan bli verklighet. Du får be om hjälp med hundar och ungar i värsta fall och åka och möta upp Birgitaa.

Putt för Julia
Julia ska flytta ner i landet igen. Hon ska hela vägen till Ystad (har jag för mig att det var) där hon verkar ha ett bra hem som väntar på henne. Jag tror inte resan ner kommer vara så stora problem för henne då hon nu är ganska van vid att åka bil. Den senaste gången hon åkte någonstans var hon jättelugn och verkade inte bry sig så mycket om bilen eller vi som satt i den.
Jag är så glad att hon äntligen ska få komma till ett bra hem med kattsällskap och på något sätt ska vi nog lyckas ordna med resan ner. Huvudsaken är att Julia ska få ett permanent hem! 
Julia och jag håller er uppdaterade med hur det går. Som det ser ut nu så åker lilla damen härifrån på torsdag.
/Matilda
puss till fina Julia! 
*Nalle Puh*
men så underbart!!!!! Har ju följd denna söta flicka så länge….

Hurra för Ystad och Julia.
Lång väg ner, men huvudsaken är att lilla Julia får ett bra hem.
Idag vid lunch åker Julia. Tjejen som har den andra katten som ska ner till Birgitta kör båden den och Julia dit. Julia får mellanlanda hos Birgitta så kommer hennes nya ägare och hämtar henne där. Katterna har fått lite extra god mat nu på morgonen och jag håller på att leta fram Julias papper så att jag inte glömmer något. Nu ska jag ta och pyssla om tjejen lite extra innan hon åker härifrån. Sen är det bara att hoppas att hennes resa går bra och att hon får det riktigt bra i sitt nya hem.
/Matilda
Lilla Julia, fina Julia, håller tummarna för att det är ett jättebra hem och att hon kommer att trivas jättebra.
Gosa lite med tjejen från mig med… en sån fin padda… 
*Nalle Puh*
Denna gången MÅSTE det gå bra.
så attatt Julia slipper flytta mer.

Lycka till Julia.
Calico du kommer att längta ihjäl dig efter henne när hon åkt hon har ju varit så länge hos dig nu.
Nalle
Hoppas, hoppas, hoppas, att lilla söta Julia äntligen fått sitt hem!!!!!
Om allting har gått bra så borde Julia nu vara med sin nya familj. Känns lite tomt här hemma utan henne och jag saknar henne självklart men jag är så otroligt glad för hennes skull att det tar över helt. Jag tror nog att min lillasyster kommer sakna Julia mer än mig, hon har bott hos mig hela sommaren och Julia var en av hennes favoritkatter.
Får jag höra något om hur det går för Julia i hennes nya hem så berättar jag det för er. Både Julia och jag tackar för det stöd och den hjälp ni gett under det år Julia har varit hos mig. Jag hoppas att hon får ett underbart liv i sitt nya hem och att de ger henne all den kärlek hon förtjänar. 
/Matilda
Ja en så vacker katt……hoppas att allt går bra!!!!!!
Så skönt att höra!
Hoppas vackra Julia kommer trivas i sitt nya riktiga hem! 

Lucas hälsar till sin mamma och önskar henne allt gott i sitt nya hem!

Håller tummar att vi får rapporter från Julia
Nalle
Vad glad jag blir för lilla Julia och att hon nu äntligen får ett eget hem.
Hoppas nu att det blir ett bra hem där Julia blir älskad för den underbara kisse hon är och att det blir ömsesidig livslång kärlek i det hemmet
Håller tummar och tassar för att det går bra för lillla tjejen och hoppas också på uppdateringar så vi får veta hur det går för henne.
Det blev en lång resa för Julia igen ända ned till Ystad.Vi håller alla tummar och tassar för att det är ett jättebra hem och att hon kommer att må som en prinsessa där vackra goa Julia.
Du har verkligen ställt upp till 100% för henne med ungar sedan de kom till dej förra sommaren.
Stella önskar också allt gott till sin mamma och att hon skall trivas i sitt nya hem .
Lilla fina Julia, hur har det gått?????
#168 Jag har inte hört något från Birgitta så jag antar att det har gått bra. Jag har tyvärr inte kvar numret till de nya ägarna så jag kan inte själv ringa och höra hur det har gått. Men på något sätt känns det som om det går bra för Julia och bara de har gett henne tid att komma tillrätta och lära känna dem så borde det ha gått bra för henne. Hon är ju en sån underbart go katt.
/Matilda
Men oj, lämnar du iväg en katt utan att ta reda på var den hamnar?

Har du pratat innan med ägarna och vet vad de heter är det inte svårt att ta reda på numret.
Julia är ju en KKS katt, så det är väl först och främst Birgitta på KKS som har ansvaret för att det finns kontakter och uppgifter på de nya ägaran.
OCh om man vill ta reda på folk så går man bara in på Ratsit
Hallå? hur går det här????Nyfiken i en strut om den lilla vackra damen
#170 Jag skulle aldrig lämna iväg en katt utan att veta vart den hamnar! Var inte så snabb med att döma folk innan du vet all fakta. Jag skriver inte alltid ut alla detaljer här på iFokus. Jag har pratat med de nya ägarna på telefon men råkade rensa samtalslistorna innan jag hann spara deras nummer. Julia är en KKS katt och det var Birgitta som var ansvarig för henne och överlämnadet så hon har alla uppgifter om de nya ägarna. Jag har inte hunnit med att höra av mig till Birgitta för att höra hur det går men jag ska göra det. Jag bad KKS att höra av sig om hur det gick för Julia eftersom hon har varit hos mig i över ett år och jag vill veta hur det går för henne, så jag hade hoppats att de skulle ha hört av sig men det har de inte gjort.
#173 Ska försöka få kontakt med Birgitta idag, har varit bortrest så jag har inte riktigt hunnit med. Men nu hoppas jag få veta lite om hur det går för Julia.
/Matilda
ja, jag tänker på den fina tjejen varje dag och vill så gärna att den lilla har fått det bra……
Putt? Några nyheter om vackra Julia?
Förlåt att jag har glömt att uppdatera om hur det har gått. Jag har haft lite fullt upp och mycket att tänka på. Tänkte vänta med att skriva om Julia tills jag fått veta senaste nytt om henne. Vad jag vet så ska hon iallafall stanna kvar i sitt nya hem.
/Matilda
Fick senaste nytt från Birgitta idag. Julia ska som sagt stanna kvar i sitt nya hem. Allting har fungerat bra, hon trivs och de är väldigt förtjusta i henne. Så nu har Julia äntligen fått sitt eget kärleksfulla hem. 
/Matilda
#178 Det var riktigt roligt att höra! Toppen att vackra Julia äntligen hittade sig ett hem. Du har gjort ett fint jobb med hela den här familjen.
Calico/ Stella vinkar från soffan och hälsar så gott.

Skam den som ger sig. Vad roligt att det blev så bra till sist.

Lucas hälsar att han är jätteglad att hans mamma har fått ett alldeles eget hem och att hon trivs.