Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4340 ggr
Marita-L
0

SAKNAR NÅGON MIG ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns det någon som saknar mig? Jag är semilånghårig men någon har klippt mig..jag är väldigt kelisugen men mager och massa fästingar och andra parasiter har nu plockats bort från min kropp..

Vid huset där jag spenderar min tid just nu har kattuppfödning med smått så jag kan inte få komma in.

Jag behöver ett hem omg. då jag har en snuva ooch fryser och ont i mina öron då jag har haft så mycket fästingar osv där..

Snälla finns det någon som kan hjälpa mig??? Jag behöver hjälp nu..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Ankie
0

men pluttar då.. finns det inga katthem i närheten?

Marita-L
0

Katten befinner sig i Viskafors

Crystal Pearl´s

Lena
0

Stackar kissen! Hoppas någon har ett husrum åt denna underbara kisse. Du kan även lägga in honom i tråden Vi söker ett hem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SMMM
0

Hejsan!

Har ni försökt med att annonsera eller så ? Kan juh vara så att kissen har ett hem…

Hur länge har den varit där den är ?

Är katten mkastrerad?

Och HUR snuvig är den ??

MVH Kim

Marita-L
0

Han är kastrerad så ett hem har iallafall funnits och har gått på vår mark i över en vecka nu.

Han är väldigt mager, bara skinn och ben så det ni ser på bilden är bara päls. Alla fästingar och blodsugandde löss är nu avlägsta. ( örontipparna är lite uppätna och frysta sedan någon vinter och det säger en hel del )

Han fick igår mat, spottonlösning,avmaskning och antibiotika i råd med veterinär. Han vistas just nu på vår veranda där han går som han vill, han har fri tillgång till mat och vatten.

Han har en grön otäck snuva och nyser väldigt men är ändå pigg.

Vi har satt upp lappar i hela Viskafors, ringt polisen, knackat dörr hos de närmaste grannarna och annonserat i Borås tidning och även på nätet…utan resultat..

Han har inget chip och är heller inte öronmärkt.

Jätte tacksam om det finns någon som kan ta hand om honom så han kan få komma in i värmen, med rätt hand och kärlek så blir han snart okej igen.

Jag gör vad jag kan och vad mitt hjärta säger men jag kan inte släppa in honom till mig pga av snuvan..smittorisken.

Jag har 13 katter så här är det fullt.

Crystal Pearl´s

Issa
0

Har du kollat igenom på Kattpolisen i Fokus om den finns med där?

SamanthaJones
0

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Liz-arden
0

Den var absolut liknande men man ser att den ena har vitt på framtassarna, den andra har det inte. Tyvärr.

Marita-L
0

bättre bilder

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

..

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Han är väldigt lik denna men tyvärr så är avståndet och att den på annonsen har fått ett nytt bra hem..

men skrämmande likt

http://www.blocket.se/vi/35798461.htm?ca=6

Crystal Pearl´s

[stefan&krister]
0

Har ni kollat om katten har chip?

Marita-L
0

nej inget chip

Crystal Pearl´s

pia-app
0

Finns det ingen som kan låta kisse komma in ? Har du kollat några katthem ?

SMMM
0

Vi har  själva en del katter hemma så det blir svårt att ta in en sjuk katt.Även om våra är vaccinerade så är det alltid en risk.

Men jag ska lägga ut detta på våran facebooksida och se om det finns nån som kan ta hand om han medans han behandlas och sen får vi försöka jobba från det. Men vad trodde veterinären mer exakt när du pratade med den ??

Vi försöker juh hjälpa till så mycket vi kan i Borås området men har väldigt begränsade möjligheter just nu eftersom det i princip är fullt överallt..

Vi är bara 2st privatpersoner som gör detta helt ideellt och på våran fritid så det är det som gör allt så begränsat tyvärr.

http://www.facebook.com/#!/groups/145626618790451/?id=277360928950352¬if_t=group_activity

http://www.kattiboras.se/

Mvh Kim

Marita-L
0

Jag har ordnat så han kan vara här och tillgång till tak över huvudet men tyvärr ingen värme mer än filtar i en box just nu..han får behandlning av mig och vet. säger kraftig övreluftvägsinfektion och det är det han får antibiotika för.

Han ser mycket piggare ut idag och de inre ögonlocken har gått tillbaks till sitt normala..han nyser inte ut grönt snor idag…så nu är det bara massa kärlek ♥ som behövs så är han snart frisk Kyss  Vi gosar med honom varje dag ..turas om så några timmar om dagen..

Vi gör vad vi kan och vi kom överrens om att finns det ingen som känner sig vid honom och han vill stanna kvar så får han det..

Vi fick ju ta bort våran huskatt för någon månad sedan pga av ålderdom ♥ och sa att vi ingen mer skulle ha…men kanske finns det en mening med allt..

Men tänk här har jag 13 tjockisar som bara ligger och päser i lyx medans jag har en mager stackare här utanför som jag inte kan ta in… ibland är livet så orättvist..och jag kan bli så ledsen ibland.. men snart kanske han också kan känna sig som en del i lyxen här..hoppas det.. ♥

Crystal Pearl´s

Roslyn
0

Stor eloge till dig som hjälper denna fina kisse.Kyss Tänker i alla fall att det kan vara värt att annonsera för att hitta ägare? Om han var rakad (säkert för tovor) så kan det inte vara så länge sedan han var inne hos någon? Finnd ju bl.a Boråstorget.se och dagstidningar förstås.

Mvh Anette

Marita-L
0

Har redan gjort detta och det kommer ut ytterligaren en annons i Borås tidning på Tisdag.

Man kan se att någon har satt saxen i honom men pälsen har vuxit ut sedan dess men ojämnt.

Nu har han också fått en hosta som inte låter så bra..skall prata med vet. idag se om det kan behövas något annat..eller vad som kan göras..

Crystal Pearl´s

Ankie
0

vet inte om kissen är avmaskad men hosta kan ju vara mask med….

hoppas det ordnar sig för kissen

Marita-L
0

Han är avmaskad av mig men allt sådant tar tid..

Idag har vi åter igen varit hos vet…efter mycket letande en gång till med avläsaren hittade vi faktiskt ett chip… jippi tänkte jag.. men ack ingen registrerad… i något av de tre registrerna.. Rynkar på näsan

Crystal Pearl´s

Misan
0

Kan han ha liftat med en flyttbil eller liknande? med tanke på att någon har klippt honom och verkar ha skött om honom tidigare. kanske kolla annonser lite längre bort.

Hoppas att han antingen hittar hem eller snart blir så frisk att han kan njuta av lyxen inomhus.

Lisa

Marita-L
0

Inget napp på annonserna men hjälp så många stackars människor som saknar sina katter.. en del ringde och grät och hoppades att det var deras katt som äntligen hade hittats efter 2 år..

Så ut med annonser är mitt råd då ni hittar en katt för många söker verkligen efter sin.

Crystal Pearl´s

Delfinen
0

Vet nu inte riktigt hur detta med chip fungerar. Men trodde att om ett djur är chipat och fått ett nummer att det då automatiskt registreras någonstans. Antingen av ägaren eller av den veterinär som har utfört chipningen. Att det fanns ett landstäckande register där alla chippade katter fanns med oavsett vart dom bor. Annars faller ju syftet med chipning bort till stor del för att kunna få fatt i oansvariga kattägare som dumpat sina katter.

Om katten är chipad och det finns ett nummer så finns där ju också en ägare oavsett vart den finns i Svergie. Katter springer bort, katter blir bortjagade, bortrövadet etc så katten kan i princip höra hemma vart som helst i Svergie.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tyvärr registreras varken chip eller id-märkning automatiskt. En del veterinärer skickar in men för de flesta måste ägaren anmäla det.

Roslyn
0

Hur mår katten idag? Fortfarande hosta?

Sidentass
0

Så skönt att missen är omhändertagen av dej Marita….nu får han iallfall mat, vatten och får känna att någon bryr sig om honom, lilla stackarn…önskar av hela mitt hjärta att det finns en dörr för denna underbara varelse som snart kan öppnas för honom…jag har så fullt här med min septett tyvärr…

putt!