Amma sökes!
En tjej ringde och har hittat en ensam 4 veckors kille, svart/vit super söt. Just nu duttar han på nappflaska men hade behövt en amma, finns nån i skåne??
Var hittades han? Undrar om det kan vara syskon till den lille jag fick från Malmö igår. En liten mager på ca 5 veckor, som låter som en hysteriskt hungrig skata.
nobeltorget men denne har bra hull :))
Amiralsgatan hade min hittats på. Han är riktigt mager med revben och ryggrad som sticker ut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
stackare, nä detta e en pigg o kry krabat, tyckte dock han hade mått bättre med kattmamma då vi just nu inte har nån, utan bara pojkar :))

Nobeltorget ligger upp till Amiralsgatan.
Det är säkert samma människa som dumpat dem. Denna gosse är också väldigt pigg och alert. Han ser rund och go ut med den fluffiga pälsen han fått nu efter badet. Jag fick värma upp honom med ett varmt bad, för han var kall när han kom hit. Men genom den fluffiga pälsen känner man alla benknotorna. Och detta är definitivt en unge som är född av en tam katt.
Stackars små kissar! Folk som dumpar sina katter finns det inte ord för. Strängare straff är vad man önskar dessa.
Hoppas det dyker upp en amma till dem!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
och att det inte springer fler i området där de hittades. Nobeltorget och Amiralsgatan korsar varann i Malmö.
M-H
Ok, har någon i Malmö lust att kolla upp?
Oj, ja de är lite för små för att höra ihop med Fridolf. Vet inte hur det är med Sweetys kisse. Var mamman tam?
Ja, de är för små..max 2 veckor. Vi har haft koll på henne ca, 1,5 vecka och hon har bara haft dessa 2 ungarna. Den sista veckan har hon varit tvungen att flytta ungarna 4-5 gånger pga både två och fyrbenta varelser som varit alldeles för nyfikna. Hon var så stressad så vi fick stödmata innan hon tog till sig ungarna igen. Så nu ska den lilla familjen få vara ifred. Det är alltså inte läge för att blanda in "fosterbarn" i den lilla familjen.
Nu har söta lilla mamma fått komma till ett hem där hon får rå om sina ungar i lugn o ro utan andra katter, hundar eller barn.
Men är mamman en hemlös kisse, eller är det någon som dumpar kissar där? Finns det fler honor i området, som då ev saknar sina ungar? Den jag har här hemma springer efter mig, klättrar upp för benen och vill gärna upp till ansiktet, så jag är säker på att han har haft kontakt med människor innan.
Jag söker ju inte surogatmamma till denna, han går så bra ihop med den andra jämngamla jag har här hemma. Jag är bara nyfiken på om det finns fler kvar där ute som hör ihop med honom. Och hur de isf har hamnat där.
Missade att säga, Denna lilla mamma är ganska tam. Hon älskar att kela men vill inte bli upplyft. Katten är anmäld hos polisen men det finns ingen saknad som matchar.
Tankar har funnits, både hos mig och Vargtass, även tidigare år om att någon i Malmö dumpar halvstora kattungar lite här och var. Men det är inget vi vet säkert.
Vi har ögon och öron öppna, om det dyker upp ungar eller tänkbara mammor.
Låter ju misstänkt om det dyker upp ungar så där med jämna mellanrum. Det är mycket mystiska saker som händer i hittekattsvärlden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så skönt för Mammakatt och de små, att ni lyckades få in dem. Söta är de. Och lille Fridolf, svartingen med de klarblå vackra ögonen.
Hur har det gått med TS kattunge
#17: han e kvar o duttar på nappflaska :) går ingen nöd på honom, men finns amma så tas det tacksamt emot, det är ju bättre :)