Hjälp, någon?
Kan ni hjälpa mig att stoppa annonsen på Blocket. Halland 20.57 Hon säljer kattungarna redan nu som bara är 4-5 veckor gamla. Fick till svar: dom äter ju själva. Jag har anmält annonsen men det blir svårt då hon inte skrivit ut hur gamla dom är, men bilden är nytagen. Kan ni inte gå in så många som möjligt och anmäla annonsen?
Anmäl till Lst. Och skicka med både annonsen och mailsvaret när du anmäler.
Risken är stor att dom hinner sälja ungarna då tyvärr. Usch jag blir så ledsen.
Blocket kan väl tyvärr inte göra något om de kryssar i rutan att de inte säljes innan de är 12 veckor. Det kanske går om du mailar mailsvaret du har fått till Blocket. Finns väl mailadress direkt till kundservice.
Bäst är om du tar en printscren på annonsen och skickar till lst. För annonsen kanske hinner bli borttagen snabbare än man tror :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Ringde du till henne och hörde hur gamla kattungarna är?
Är det bilden där hon sitter med fyra kattungar mellan händerna??
Vill bara dubbelkolla innan jag anmäler….:-)
Såg att det ligger en till ute….annonsen insatt 2011-09-28 med Texten Kattunge 8 veckor idag…i Halmstad.
Anmälde denna annons i alla fall.
:-S
Gjort dagens goda gärning….anmält till Länsstyrelsen angående inlägg #6. Vet inte hur mycket det hjälper men nu har jag gjort något i alla fall.
Fast bara för att man sätter in en annons när kattungen är 8 veckor behöver det inte betyda att man lämnar iväg den direkt. På Blocket får man kryssa i en ruta där man intygar att katten inte är yngre är 12 veckor när den säljes, så har annonsören gjort det så kan Blocket inte göra så mycket. Förr var man tvungen att skriva själv i annonsen att de inte lämnades iväg innan de var 12 veckor. Det var bättre, även om många kattungar säkert såldes tidigare.
#6 Jag har också anmält den annonsen. Enligt ägaren så var den också flyttredo trots sina åtta veckor. Och så fort man nämner att man tänker anmäla så blir dom flesta rädda eller skriver att dom ju såklart inte menade att katten skulle få flytta just nu. Jag tänker inte ge mig trots att jag en gång fått ett mycket allvarligt hot riktat mot mig.