Kolonikatter i Linköping 20
Vill börja med att be om ursäkt att jag inte har redovisat förrän nu, brukar vara noga, men tiden och orken har inte riktigt räckt till förrän nu. Hoppas att ni har förståelse för detta? 
Vilken hektisk tid det är och nu jobbar jag dessutom heltid och har full speed när jag kommer hem med både mina egna missar och Vithaka och bebbarna och hålla koll i kolonin.
I torsdags 1/9 så blev Molly & Dolly kastrerade och fick sina bråck borttagna. Det blev en mkt större operation på Molly som har ett sår från bröstbenet och ner mellan benen då hon hade ett mkt större bråck än vad veterinären trodde och kände. Första natten satt de tillsammans i en hundbur och det var inte alls kul. På morgonen innan jobb fick de komma in till mamma Vithaka och Polly och ni ska tro att det var ett kärt återseende… kurr och spinn och åhhhhh… så mysigt. 
Nu handlar det om att hålla koll på Molly & Dolly och se att de inte slickar på såren så vi slipper infektion. Igår satt min dotter och passade dem och försökte att avleda dem när de fick för sig att komma på tanken. De har tratt för kragarna (de uppblåsbara) testade jag inatt, de är för stora för pluppisarna i nuläget, så de åker på om jag ser att de slickar.
Molly & Dolly får metacam 3-5 dagar nu för det gör ont på dem. Molly tycker att det är rätt så äckligt med medicin, men Dolly tycker att det är gooooott.
Musse, den rackarns grabben håller sig undan när vi är där, hum, undrar hur vi ska få tag i honom? Den busen är svår, otroligt svår, men vem hade räknat med något annat!?
Fläcken och Nostippen har jag inte sett på länge nu men jag hoppas att de är där och äter på nätterna, för jag tror trots allt att de är kvar i området. Tur att de är kastrerade i alla fall, inga bebbar kommer från dem, det är jag tacksam över.
Prio just nu är Vithaka och bebbarna och att få Polly mer tam innan veterinärbesöket den 19/9. Polly är den som är blygast och hon vill inte alls att man ska ta på henne, men det gör jag ändå, men under vissa villkor såklart.
Tack alla ni som samlat in pengar för Polly och resten av kolonin. Tack alla ni som puttar och skickar sms, pm och bryr sig om och visar empati, det gillar jag!
Tack från hela mitt hjärta, tack!
Tack M-H för att du fixade så vi kan använda bilen ett tag till, utan den är det kört för oss och så även för missarna!
Många kramar
Malin
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Redovisning i pdf
*Nalle Puh*
Kvitton i pdf
*Nalle Puh*
Gör ett litet tassavtryck här och passar på att bjuda på en (dålig) bild på Nalla från kolonin då hon vägrade flytta på sig när jag ville sitta i fåtöljen. Har varit i samma sitution flera gånger sens dess och senaste gångenn försökte jag putta henne åt sidan så jag fick mer plats, och hon rörde knappt en min.
Nalla, Semlan och jag håller självklart tummar och tassar för att allt ska gå bra med kattungarna och att Musse, Fläcken och Nostippen kommer in snarast.
Tusen Tack för din uppdatering Malin! Och inte behöver du be om någon ursäkt som alltid är så exemplarisk med din uppdatering!
Förstår att det är mer än fullt upp med nyopererade småttingar därhemma, arbete och allt annat. Skönt att operationen gått bra ändå.
#3 Härlig bild!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vilken fin bild på Nalla nära nära…. åh… spännande! KRAM
I morse laddade vi fällan och hoppades att Musse skulle gå in i den, men icke, han var inte synlig! Dumme katt! 
Småttingarna är så duktiga med sina sår, bara ytterst lite slick och då får man ju avleda… men när jag sover då sover jag, så hela tiden kan jag inte passa dem… det ser fint ut i alla fall… ska lägga in bilder ikväll så ska ni få se så stora sår det är… stackars pluppisarna! 
Molly är hemskt kär i min Lillen här hemma… ska se om jag kan filma dem ikväll
de är så söta tillsammans så man storknar!
Härom dagen så stoppade jag ner handen i klöset och trodde att jag klappade lilla Dolly, med vit svanstipp… men det kände jag att det inte var, det var mamma Vithaka
hon blev stel som en pinne och nu har hon stora ögon när jag kommer in till dem… hennes ögon säger… pilla inte på mig, för då!!! Glad att hon inte bet mig i alla fall 
Helgen försvann fort och nu är det jobb i veckan igen… och jag får LÖN, hurra! Jag kan leva igen och då är det fest!!!
Ha en magnifik vecka och sköt om er 
Kram
*Nalle Puh*
Så härligt att höra att det har gått bra för dom små som har blivit opererade.
Men tycker nu att det är dags för herr Musse att få lite förstånd och inse att det är dags att komma in. Hade det gått så hade jag gjort en gosekatt som luktat löpande hona och satt i buren så hade det vel varit sjutton om han inte hade gett upp :P

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Max och Måns vill ha koll och skickar med deras "Sover"-video.
:-)
Idag hände något stort: Nalla spann! 
Visserligen bara i några sekunder och visserligen var hon jätteirriterad på mig, men ändå. Hon till och med sträckte sig lite mot handen för att det var så skönt (samtidigt som hon försökte hitta en öppning för att daska till mig för att jag var så irriterande).
#7 Den härliga sovarvideon piggar verkligen upp!
#8 Underbart att höra!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Cozzmos vilken fin film… 

Sehvrin, visste ju att Nalla kunde, frågan var bara när…. så härligt!
Sitter i kolonin med laddad fälla, komsi komsi Mussegrabben eller Fläcken och Nostippen!
*Nalle Puh*
#10 Han är envis allas vår Musse! Nu får han ta med sig damerna och komma in tycker jag. Vi behöver andas ut i denhär tråden! ;)
Tumhållning pågår på högsta nivå.
Ingen Musse i fällan… den där dummern!
men skam den som ger sig, envishet måste ju löna sig, även den här gången!
*Nalle Puh*

Hade du hicka igår kväll vi 22 var det bara jag och Sören som satt o vinka och spana efter en liten go tjejj med stoooor ryggsäck och kamera men vi såg ingen. Sören var vaken mellan Norrköping och Söderköping i hopp om att få se Malin eller Christer. OOOOtroligt men sant.
Nalle o Co skickar KRAMISAR till dig.
Va? Åkte ni förbi utan att stanna för fika?
Kameran har lagt av, men jag har fått lånat en annan som tur är, men stor ryggsäck har jag alltid, nästan.
Sören… missade jag Sören, slår mig för pannan… näääää…. han skulle kanske kunna ropa på tjejerna som inte vill komma in, Fläcken och Nostippen menar jag
Om de såg Sören så skulle de kasta sig in och bara ÄLSKA honom… mmm, det är sant!
Massor med kramar tillbaka till er alla och en stor mjuk fluffig klapp till Sören… och en liten nospuss 

*Nalle Puh*
I morgon bitti ställs fällan igen och vi hoppas på någon av missarna där. Tumhållning tack och ha en god helg!
*Nalle Puh*
Marie håller tummen från andra sidan jordklotet. Han går in nu det är klart att jag kommer missa hela finalen på kolonin. Kram saknar Dig!! M-H

Men Malin förlåt.
Det var ju sent o Söndagkväll och vi har ju sett att du är uppe väldigt tidigt så vi trodde inte du skulle uppskatta att bjuda på Nattmacka förra veckan. Hade vi passerat tidigare hade vi klart ringt.
Hade varit hemskt trevligt att få hälsa på hos dig o missarna
Kramisar Nalle o Co
Nalle… ni är alltid välkomna, när som helst på dygnet 
I kväll försöker vi få in missar från kolonin, Nostippen, Fläcken eller Musse, vem som helst av dem är välkomna såklart :).
Annars är det lagom förkylt här hemma, har världens hosta och snorar som en bäng, men jag är mycket bättre nu, så nu ska jag snabbt bli frisk :)
Småttingarna är ljuvliga som alltid och nu ska det göras en annons till Dolly och Molly som behöver ett alldeles eget hem. Molly är tamast och älskar kel, Dolly håller sig på sin kant, avvaktande men nyfiket.
En nospuss och en trevlig helg till alla från Dolly 
*Nalle Puh*
#18 Nospuss på er själva! Dessa snyggingar borde det bli kö till! Tänk vilken förmån att få vara matte/husse till så fagra damer!
Hoppas på ett riktigt gott hem till sötisarna. Så lika mina ungkatter är dom 

Putt för sötisarna.
Nalle o Co
Idag har Semlat visat lite av den där myskatten som jag vet att hon egentligen är: Hon spann högt och tydligt och länge när jag klappade henne med fjädervippan 
Härliga framsteg även med Semlan
pussungen!
*Nalle Puh*