*gråter* fy va hemskt
http://www.vasteras.expressen.se/Nyheter/1.654358
stackars liten:(..hoppas de får tag i ägarenoch han el hon får dryga böter..helst fängelse och djurförbud..
usch sånt här tär på mig..hur kanman göra så mot djur..
Jag fattar inte att folk kan göra så det övergår mitt förstånd, man blir så arg och lessen

visst blir man..helt ofattbart..tur missen klarade sig..
Ja det håller jag med om, tycker bara det skulle vara mycket hårdare straff än det är

Det kan inte vara så svårt att spåra ägaren, genom att kolla vem som har en honkatt där, som har tuttar och är okastrerad. Antar att soprummet endast är till för de boende i det området. För djurplågare tänker inte så långt att de går till andras soprum och dumpar katten - för ingen bryr sig om en sådan liten sak. I deras ögon alltså, inte mina. För detta är så hemskt. Tror nästan att jag ska bli spanare, dektektiv och inspektör i djurskydd. Har en massa tankar om hur man kan komma närmare djurplågarna. Djupa förbannade suckar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det kanske kunde vara något, här hos mig har jag ett område där dom på hösten kommer och dumpar katter inte så kul det heller
Hoppas dom får fast den skyldiga
Usch, men sån tur att den lilla fick ett hem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vad är det för slags släkte man tillhör! Fängelsestraff på två år…här vore det på sin plats att lägga till en nolla..sånt folk borde inte få gå löst….vilken ångest det hela måste inneburit för lilla missen…tack o lov säger jag bara att missen hittades i tid..
Sidentass

Håller med Sidentass, ett fängelsestraff hade definitivt varit på sin plats för såna NOLLOR och k-äk! Stackars kattunge!
Men, som jag sa i ett annat inlägg, inte här på våra fina 5-stjärninga hotell. Nä, ner till Thailand med en grop i golvet….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Stackars lilla gumman! Tur att hon fått en fostermamma…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

jag blir helt stum, mitt hjårta kvider mina tårar faller stackars lilla maja, vilket hemskat välkommnannde, hoppas nu innerligt stt den som gjorde det åker dit, fördelen med att det står i pressen är ju oftadt att det är någon som känner till att det är nån granne som fått kattungar, håller mina tummar för det

Blärk, vilka otäcka människor det finns! Jag blir så arg! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Å lilla söta kise! Hur kunde någon vilja dig något ont. Straff ska dom ha 50 piskrapp minst. Men vilken tur ändå att den blev hittad och fick en ny mamma. Man blir både ledsen och glad

Att det finns såna människor!! De borde inte få finnas!! Blir så arg!! Hur kan man göra så mot ett djur?! Åh jag vet inte vad jag ska skriva så arg blir jag!!
Men det var tur att hon överlevde och fick en ny familj :)
Nåt positivt iaf..
Håller med föregående talare att sådant här är liksom bara för mycket. Tur att kissen fick hjälp och nu har kommit till en fostermamma. Jag ansluter mig till spaningsgruppen Vanessa.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#15 Tack för sällskapet. Kollade faktiskt upp utbildningen för djurskyddsinspektör, men drog öronen åt mig. För det är inte där jag bor. Men funderar på en distanskurs i hund och katt.
# 9 och 13. Att vara i fängelse, även om det verkar som ett lyxställe är ett straff. Man är instängd. Det man borde göra är att prata och utbilda plågarna, så att de lär sig om djur och djurens känslor. Men det är väl ingen större efterfrågan med tanke på att ingen verkar hamna i fängelse… /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.