OT katt+kantarell?
Någon som vet om kantareller är olämpligt/farligt för katter att äta…? Min lilla terrorist provsmakade nyss en kantarell och var förtjust så jag får nog vakta nu så att mammas kantareller inte ryker… Och om det nu är olämpligt för katt att äta så får jag ju vakta ännu mer!
Någon som har koll?
Jag har ingen koll men vet att för något år sedan smaskade en av våra katter i sig åtminstånde en hel stor kantarell och han lever och frodas fortfarande :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

*springer ut i köket omgående*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

hoo… det mesta var kvar iaf…
jag tror att det inte är lämpligt iaf… har för mej att det är rätt svårsmält med svamp….men mina kissar slickar gärna tallrikar där det är lite kantarellsmör som ligger på botten…. men jag tror dom slickar för smörets skull…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Min Bamse fick för sig att sno karljohan_svamp för mej ifjol…vill inte att dom gör det, för jag kan inte tänka mej att svamp är speciellt nyttigt för deras små magar..
Min Elsa stod länge och väl och slickade på en svamp på tomten innan jag hann upp för kullen och plocka bort den, undra vad det är som drar i svamparna?

Nej, man kan ju fundera på vad det är som lockar med svampen:P
Ingen mer svamp för min kisse i alla fall! Finns annat hon kan äta som godis;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De listor jag sett över ämnen från svampar som är giftiga för katter har inget med som finns i kantareller, men större mängder blir de säkert dåliga i magen av.
Mina rensade en stor kantarellmacka igår kväll men verkar må helt ok idag :-)

Min Sara är överförtjust i färska champinjoner men kantarellerna får vara i fred som tur är
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är en årlig svampplockare - men jag har märkt att jag får ställa undan den smörstekta svampen om jag vill ha den kvar! Framförallt Bamse, vår älsta bland katterna har varit på o smakat av min karljohan! Tror att det är smöret som lockar, sen är det kanske inte så bra för deras magar, men farligt tror jag inte att det är. Inte med kantarell heller, men det kan ju vara lite fränt för dom att få i sig!
Svamp är mycket mycket svårsmält så jag tror ni ska akta er.
Jag har ett exempel från idag faktiskt på jobbet. En gammal man kom in pga mycket svåra buksmärtor och han hade ätit svamp igår. Han fick akutopereras och ta bort en meter av tarmen pga ischemi, svampen hade blockerat totalt.