Sundsvall:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Såg det nyss,det är förskräckligt.Kan omöjligt förstå hur någon kan göra sånt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såg också det nyss. Så ofattbart hemskt! Hoppas någon hittar idioter/idioterna innan polisen så den/dem får ett rejält, kännbart straff och inte Sveriges mesiga straff om djurbrott.
Det är inte så att katten kommit i vägen för en skördetröska eller liknande?

#3 funderar på något liknande. katter springer ju inte alltid undan.
Men är det en människa som gjort det så blir jag mer säker på att jag gjort rätt som håller mina som innekatter…
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Det står ju att det hittats en kartong med kattungar utan huvuden. Knappast skördetröska där?

Å vill inte ens läsa artikeln…

----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
De ungarna har ju bara den påstådda upphittaren sett. Det kan lika gärna vara någon som vill ha lite uppmärksamhet. Sen gick upphittaren ut i skogen och där hittade h*n minsann huvudena. Måste vara en riktigt liten skog. Och tänk att man kommer på tanken att gå ut i skogen för att leta efter huvudena. Och att man sen inte polisanmäler det man hittat.
Fast hittar man sin katt i en nytröskad åker går man inte ut att katten blivit halshuggen av någon.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tyvärr så är en katt i en nytröskad åker sällan nåt man hittar i hela bitar ens… Så det stämmer inte in på det här scenariot.
Om man hittar något över huvud taget mer än slamsor efter att tröskmaskineriet gjort sitt. Här på Landet håller man katterna inomhus de dagar som slåtterbalk, slaghack eller skördetröska rullar.
Mew2
Katten hittades på en åker utan huvud medan ägaren var på semester. Katten var begravd när ägaren kom hem, och när hon ville gräva upp den fick hon reda på att den hittats utan huvud. I det uppjagade tillståndet kan vilka tankar som helst flyga genom ens hjärna. Tycker det är konstigt att föräldrana som hittade katten inte polisanmälde det hela om de varit så säkra på att katten blivit halshuggen av en galen kattmördare.
Sanningen kommer nog inten att få veta…
Knepigt att ingen har polisanmält händelserna om det nu som det sägs har hänt flera gånger. Är inte det det första man gör i en sådan makaber situation?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ja..jag sätter mej på händerna här, annars skriver jag sådant som inte är tillåtet på internet!