Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5180 ggr
GoliatsMatte
2011-09-05 19:09
0

Ulricehamn

Jag fick ett samtal idag om en kattunge på ca 10 månader som verkar bo på en återvinningssation. Jag var där efter jobbet och detta är ingen vanlig hemlösing, den är mer än kontaktsökande och supersocial. Jag hittade minst 5 fästingar men vågade inte ta dem på grund av de långa klorna. Jag satte på honom ett halsband med mitt nummer och hon som ringde skulle låna en chip läsare för att se om han är märkt. Han hade ingen tatuering och är okastrerad. Jag hoppas verkligen att denna underbara varelse har ett hem. Men varför skulle han då vara på återvinningsstationen? Han ser ut att vara choklad eller blå men mycket rufism

annebeate
2011-09-05 21:34
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ring och kolla med polisen om det finns någon efterlysning som stämmer in på honom.

GoliatsMatte
2011-09-05 22:39
1

Tack! Ska svänga förbi där i morgon.

Vinterdag
2011-09-06 11:17
1

Vilken återvinningsstation är det? Det finns en tjej i Ulricehamn som kan hjälpa till.

GoliatsMatte
2011-09-06 18:55
1

PMa mig gärna hennes namn. Vill inte skriva vilken station det är då risken finns att det blir folkanstorming och då har vi inte längre kontroll över det hela. Var hos polisen idag, de hade ingen efterlysning där och halsbandet sitter fortfarande kvar på katten. Om den varit hemma borde ju ägaren ha reagerat på ett halsband.

Vinterdag
2011-09-06 19:54
0

#4 Du har pm.