Kolonikatter i Linköping 19
Ska det bli den sista tråden om kolonikatterna den här gången? Kanske, det får tiden utvisa!
Musse ska komma in den här veckan och få komma tillbaka till mataren efter kastreringspaket.
Kvar i kolonin är Nostippen och Fläcken, busfröna som rymde från stödhemmet och hittade tillbaka till kolonin, vilken tur!
Vithakas bebbar ska till vet i morgon för att få vaccination och check av deras små magar. Jag har känt att 2 av bebbarna, mellanbebis och mini-musse har knölar på magen, troligen bråck? Vi får se vad veterinären säger i morgon och då får vi också veta vilket kön det är på dem… spännande!
Tack för gåvorna och tack Hawknestgrove för att du sliter med tradera så att det kommer in pengar till missarna 
Tack också för Nallebudet som kom till mig, efter Mamsens bortgång, för att överlämna lugn och ro och massor med kärlek och omtanke, det berörde mig djupt och innerligt… TACK
Redovisning i pdf, både kvitton och redovisning på in och ut.
Kram
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Redovisning
*Nalle Puh*
Kvitton
*Nalle Puh*
Tusen Tack Malin för dina så enormt bra redovisningar och uppdateringar! Som jag brukar säga är du ett föredömme på den punkten liksom med ditt tålmodiga och fina arbete överlag.
Håller tummarna att det inte dyker upp några nya katter sedan rymlingarna har blivit infångade igen. De är både okloka och visa på samma gång dessa rymlingsbenägna herrar. Om de bara visste hur bra livet kommer att bli som kastrerade mysfarbröder.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har du satt upp tavlorna än;)
//Pia
Ja, hoppas att den här tråden blir den sista om kolonikatterna, i alla fall den sista som innehåller katter som fortfarande är på fri fot (Jag vill ju kunna följa dem sen också, åtminstone tills de fått egna hem
)
Jag får väl ta och uppdatera lite om mina stödisar också:
Nalla gör just nu inga större framsteg, men med tanke på att jag får kela med henne näst intill obehindrat kring huvudet när hon ligger ner så är hon ändå väldigt duktig. Jag får till och med hålla på med öronen; vända dem och dra lite i dem utan att hon reagerar. Hon tycker det är så skönt att bli kliad och ofta slutar våra kelsessioner med att antingen jag tröttnar eller hon rullar över på rygg (och då blir allt helt plötsligt mycket farligare enligt henne)
Semlan har visat stora framsteg på senaste tiden. Dels har jag börjat få klappa henne med fjädervippan, även om hon är motvillig till det, men med mutor så funkar det ganska ofta. Just nu klappar jag en till två gånger per dag. Hon har också börjat visa sig för folk som inte är jag. Senast i lördags hade jag en kompis på filmkväll och Semlan var ute riktigt mycket och vågade nosa försiktigt på honom och senare under kvällen var hon riktigt avslappnad. Alla mina kompisar som sett henne lite mer avslappnad håller med i min bedömning om att hon kommer bli en riktig kelgris när hon väl är tam 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller tummarna för mussekillen nu 

Den gamla förvirrade har satt in lite pengar till dig idag.
Det är för dina böcker. Gröstedts kattgräs och Delfinens levergodis.
635 kr om jag nu glömt skriva meddelandet.
Kramisar Nalle o Lasse o en stoor nospuss från Sören så klart
#7 Så bra! :)
#5 Kul att läsa om dina stödisar! De verkar ju trivas bra med sina nya liv!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tavlorna ska sättas upp :) lovar Pia :)
Härligt med framsteg Sehvrin det gillar vi 
Tack snälla Nalle och Sören och Lasse och Grönstedt och Delfinen-pingvinen
Nu har maten kommit, porta21 som vi ska testa att föra över missarna på :) hoppas att det kommer att fungera bra :) för det är billigare alternativ än RC-fodret som vi annars använt.
*Nalle Puh*
Nalle… vem är gammal och förvirrad? Ser mig misstänksamt omkring :)
*Nalle Puh*

Blir glad över att höra om nalla o semlan. Ibland är framstegen så små så dom knappast syns men dom är lika mycket värda på vägen upp till deras riktiga jag. Bra jobbat! Bra jobbat Malin! Jag är så imponerad över vad du gör för kissarna. Kramar o nospussar från mej o Belle
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Åh snart, snart får jag se underverken;)
//Pia
De är så söta såååå :)
Idag ska vi till vettisen kl 16.00 så tum och tasshållning att det går bra med dem :)
Ska få in dem i buren innan dess också, men tur att det finns godis att muta med 
*Nalle Puh*
Du får nog räkna dem efter mitt besök sen Malin;) det är kattnappningsvarning;)
//Pia
Det går inte Puma, för de ska opereras alla 3 :( för stora bråck! Du får ta dem när de är helt klara istället :)
Fanfar… jag hade rätt, det är 3 små flickor
och M-H är skyldig mig Bozita, för det var det vi slog vad om 
Den 1 sept har "Lillasyster med pricken" och "Mellanbebis" fått tid för sina operationer och Mussan måste troligen ha ett nät inopererat och få en andra bedömning av en annan veterinär. Mussan har allra störst bråck och det både syns och känns tydligt… lilla pluppan!
Nu måste jag ha stenkoll på dem och känna och se på dem så att de inte blir större eller lila, för då blir det akut!
Vad ska töserna heta? Tripp, Trapp, Trull har jag kallat dem i pappren, men sötnosarna måste ju ha namn :) förslag?
Om någon vill skänka en slant till Östgötakatterna så blir vi jätteglada, det kommer att bli dyrt med operationerna :( men de är nödvändiga!
*Nalle Puh*
Namnförslag:
Sammet, Siden och Silke… ?
När Wikki-bloggen krånglar lite mindre, så ska jag fixa en auktion till deras förmån! (Just nu lyckas jag knappt lägga upp en enda bild.)
KramMew2 & Wikki Crew
Småfisarna men tänk vilken tur att de är inne hos dig då Malin och inte springer ute.
Jag har ju fortfarande kortet som ska auktioneras ut till dina missar Malin. Kan säkert hitta på något mer.
//Pia
Som jag hade som förslag första natten 02.30, Holly Polly och Molly.
Duktiga var dom alla tre, fina tjejer det kan föresten inte bli annorlunda med en så tålmodig och duktig "matte" som jobbar dag som natt för att de ska bli härliga sociala och lyckliga missar.
M-H
Går det att kastrera kattungarna i samband med bråckoperationerna?
Namnförslag Faith, Hope och Love
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Olika på olika veter. Vår hade gjort det…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Samtliga ska kastreras i samband med bråck operationerna. Fröken Musse ska snarast opereras vilket är väldigt bra då bråcket är stort även hon kommer då att kastreras.
Holly, Polly och Molly…….
vad bra!!!!!!! så skönt att placera ut småttisar som inte kan föröka sig…
Ja…. fina namnförslag… måste fundera på det lite och "se" vad de heter sötnötarna
Vilken fantasi ni har…. djupt imponerad! 
Tack snälla Mew2 & Wikki Crew och Pia-Puma! 
*Nalle Puh*
Hörru fröken Johansson!
Tar Du inte mina förslag så blir det inga platspåsar!!!!!
Fröken Johansson tar förslagen maruskaowille
bara för att få platspåsarna… nejvars… jag ändrade ett av namnen 
*Nalle Puh*
de små underverken är lika små och söta som matte;)
//Pia

Fina dom är Max o Måns lycko katter!!
Marie-Helene
Malin!
Tack, jag förstår det var plast påsarna som hägrade 

#17 Jag hade en hittekattskull för ett tag sen som hette just det! 

#30 Kan inte annat än att hålla med om den kommentaren.
Tiana… den kullen minns jag 
Fina missarna Max och Måns 
#30 & 35… 
*Nalle Puh*
Fina namn på fina bebbar! :) Blir smått avis på Pia som ska hälsa på er!
Lillmymlan har du fått något hum om vad det kan kosta med deras operationer. Jag tycker du kan starta en särskild insamlingstråd för just detta ändamål eftersom det blir en större omkostnad nu. Det kan bli lite mera gynnsamt.
Navelbråck brukar man kunna ta i samband med kastreringen. Vad som risken med navelbråck, som ju beror på att magmusklaturen inte vuxit samman, är om en tarmslinga sätter sig fast så det blir ett stopp för maten att passera. Då blir det bråttom. Risken är större vid mindre bråck än vid ett större, då brukar tarmen glida tillbaka själv.
De här navelbråcken ska inte vänta, utan man gör kastreringen i samband med att man tar bort bråcken.
De mindre bråcken är som en golfboll i storlek (alltså stora) och det jättestora är över 10 cm och är jättestort för kattungar.
På Polly ser man att tarmarna ligger långt ner iom att muskelaturen är helt öppen, därför ska ett nät sättas in snarast. Veterinären som är bra på detta kommer tillbaka efter semester på måndag och då hoppas jag få besked.
De 2 mindre bråcken kommer att åtgärdas den 1/9 och i samband med detta även kastreras.
Kajsa Kavat hade också ett bråck, men inte så stort som Polly och hon betalade 2000:- för Kajsa, så jag tror att det blir samma för de mindre, det större ska jag fråga om när jag pratar med rätta veterinären, som kan operera in nätet som är tvunget när det är helt öppet som på Polly!
Enligt vet så kan det om man har otur klämmas och då blir det akut. Allra helst skulle jag velat ha det gjort innan jag började jobba den 15/8 men hon ville att de skulle växa till sig så länge som möjligt innan man opererar dem, så vi fick tid den 1/9 med Dolly & Molly!
När jag jobbar har jag inte en chans att kolla läget på dem och jag jobbar heltid
. Missarna är ca 14-15 veckor gamla så det blir en tidig kastrering och operation.
Startar en ny tråd Lena, när jag vet vad kostnaden blir till 100%
*Nalle Puh*
Igår ställdes grävlingfällan i kolonin och Musse var på plats, dock inte vid fällan, men i alla fall på trappan :)
Fina Musse, nu ska han väl ändå komma in för kastrering i alla fall!
Jag var också och hälsade på Nalla, Semlan och Sehvrin och hon bjöd på varma chokladmuffins med hallon
som var världsgoda! Fick se Nalla på nära håll och Semlan såg jag ansiktet på…. så fina de är missarna
och man ser att de känner sig hemma hos dig
Tack för att du är ett himla bra stödhem Sehvrin! 
*Nalle Puh*
Wow vilken misse Du är Musse!! hoppas Du känner Dig lite ensam nu mer och därför gillar läget och går in i fällan bums.
Han är snygg… Snygg-Musse 
*Nalle Puh*
Ja han är ju ursnygg Musse! Han ser ut som en nalle tycker jag. Älskar den där huvudformen hos katter.
Lägg upp en tråd redan nu. Även om du inte vet var det kommer att kosta förstår vi ju att det blir en extra kostnad. Bra om det börjar ramla in lite bidrag redan nu. ;)
Nu äntligen har jag fått chansen att kolla in här….blir glad över att se hur många missar som har kommit in.
Blir så ledsen när jag läser om Dolly, Molly och Polly och deras operation. Skall försöka hitta på något som kan inbringa lite pengar till dom. Får gnugga geniknölarna ordentligt. Har så låg inkomst så jag måste hitta på något extra så även jag kan bidra på något sätt.
* startar geniknölarna *
Gulligt av Dig! hoppas det är flera som vill hjälpa till med de här tuffa kostnaderna som Malin och Östgötakatterna står inför under Augusti månad.
Jag vet att Malin oroar sig väldigt mycket.
Det är tre kattungar som ska bråck opereras innan september. Två av kattungarna kommer att genomgå normala bråck operationer och i samband med det även kastrering. Kostnad per kattunge ca 2000 kr.
Lilla Polly som har ett väldigt stort bråck ska operaras snarast av veterinär som har kompetens för just de här väldigt stora bråcken. Det kommer att operaras in ett nät. Kostnaden för lilla Polly kommer säkert att bli mer än de här 2000 kr.
Musse som just nu går på inmatning kommer att förhoppningsvis att sitta i fällan inom en vecka. Ska kastreras ingen jätte kostnad, men tyvärr vet ingen den övriga hälsostatusen för Musse vilket kan bli en rejäl överaskning.
Mitt bidrag en Barbie = kostnaden för en kattunge 2000 kr.
Alla bäckar små!!!
Marie-Helene

Snygg-Musse. Håller med Lena, att den huvudformen med de öronen är bara så
Malin kommer, på inrådan av mig, att starta en extra insamlingstråd för kattungarnas opåerationskostnader. Det är bra om vi kan hjälpas åt att göra lite extra PR för dessa kissars veterinärvård. Även om vi bara kan skänka en tia var så blir det mycket om vi är många.
Sitter i kolonin och vaktar fällan. Musse är inte synlig :( Håll tummarna! Malin
*Nalle Puh*
Förresten, Musse behöver inte gå ut igen, han har fått Stödhem :)
*Nalle Puh*
#49 Men det är ju fantastiskt! Hoppas nu att han springer in i fällan fortare än kvickt ^^

Vilken nyhet. Så dumma Mussekatten snabba dig på nu så Malin slipper att sitta där o vänta på dig.
Nalle
då får vi hoppas han kommer in nu äntligen
Detta är ju riktigt spännande. Lillmymlan vs Musse. Vem ska vinna??
I slutändan är ju Musse den stora vinnaren när han väl är inne förståss!
Jag ska vara lite kärringen mot strömmen och tror faktiskt att Musse vinner den här ronden tyvärr. Dumma misse som inte fattat att Hilton väntar.
Men jag känner ju Malin och hon ger sig aldrig så är det!!
Men grejen är att Musse ska komma in, helst den här veckan, för sedan börjar jag att jobba. Om det inte sker så får jag ge det mer tid och tålamod och faktum är att jag vet att tålamod och förbannad envishet lönar sig, det har jag sett så många gånger.
I morgon bitti 05 så finns vi på plats igen och hoppas att han eller någon av Fläcken eller Nostippen går in i fällan. Vi har flera transporter med ifall någon annan går in :) alla ska ju in till slut i vilket fall, så är det ju!
Delfinen-Pingvinen 
Ni ska veta en sak… Musse har varit med sedan dag 1 och aldrig varit nära fällan, utom när han har pissat ner den många många gånger. Han är så envis, men det är jag också… så come on Musse… det är du och jag du vet 

Jag älskar den här killen och han berör mig så mycket, jaja, precis som alla de andra missarna i kolonin… mitt hjärta bankar för dem alla 
Tänk när jag kan åka dit en dag och veta att det inte finns någon misse kvar där… drömmer gör jag!
Ingen får tveka… utan alla måste tro… för jag är helt övertygad om att tron kan försätta berg och även få in en hel koloni, jag vet!
Malin som tror, hoppas och fortsätter att drömma om kissar i trygghet och en egen soffa att sova… för det är alla värda, det allra bästa 
*Nalle Puh*
Han är bara så snygg Musse.
När jag växte upp hade vi en randig stoooooor hankatt som just hette Musse och han var världens goaste.
//Pia

Oh så härligt att Musse slipper tillbaka till kolonin, duktiga dig

Vi har fått en jättekartong med Gronstedts Kattgräs från Gunilla idag och eftersom Gronsteds själv tyckte att dina Missar var ett bra gåvoprojekt så fortsätter vi att sälja gräs tiil dig o dina katter Snorpan.
Kramisar nalle
Tack snälla Nalle och Lasse och Sören och Gronstedt :) underbart!
I morse kl 05 var vi på plats med laddad fälla, men ingen Musse i sikte, nu har vi varit hemma i några timmar och gosat med missarna här hemma och gett käk så nu drar vi igen…
MUSSE… kom igen nu!
Så skönt att slippa släppa tillbaka killen, bara det är en stor seger :)
Kram på er!
*Nalle Puh*

Lycka till! 
Håller tummarna
ja och så kul att ni säljer gräset bättre än jag! Hos mig går det trögt. MEn ni rör er mer i svängarna där katter finns. HAde ju ute på lilla forumet här också, men det var itne mycket intresse. OCh på Tradera är det knappt lönt med deras avgifter. Ok, nu har ju jag haft dem till förmån för kompis, men det ska ju inte ha någon vare sig för elelr nacvkdel. Jättekul, att de jag lämnade hos er, Nalle, gick så fort och så går de ju iväg nu den stora kartongen antar jag med. Apropå ingenting, vi fick vår karta till Strömstads marknad i dag. fick plats nr 14 på Södra hamngatan.
Putt Hur går det?
Mvh Anette
Sitter här med laddad fälla men ännu ingen katt i sikte :( men vi ger oss inte :). Uthållighet och envishet :). Inatt får vi sova i skift ifall han dyker upp, vilket skulle vara underbart. Han är envis och det är ju jag med så, vi väntar tålmodigt! Så är det i nuläget :)
*Nalle Puh*
Hoppas hoppas att ni får belöning för er envishet och vi håller tummar och tassar här.
Har inte kunnat nå dig idag då 3 ligger helt nere men jag tänker på er det vet du
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Stort lycka till!!! Kom igen nu Musse!! 
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Kunde ni verkligen vara på kattjakt natten som var då väderprognoserna inte var det bästa här hos oss vräkte regnet ner.
Hoppas ni hade det bättre och tum och tasshållning fortsätter för er.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Den där envise Musse, han skulle bli dragen lite i svansen, sådär lagom kärvänligt såklart 
Han har inte visat vare sig nuna eller svans där och inte heller någon annan av missarna som vi önskade in.
Inatt sov vi i skift men ingen misse var där och ät, däremot vet jag inte hur många skator som slog igen fällan i dag
och jag galopperade och trodde att NU… men icke… hum! Det har inte funnits någon mat alls de här sista dagarna bara för att fällan ska vara aktuell, alltså bara godsaker i fällan.
Vi har haft uppehåll över natten, regnet gick nog runt, lite droppar men inget mer. Idag har det varit solsken och varmt och inte en katt i sikte. Nu är det en vecka sedan jag såg Musse, men jag tror att han gör som han gjort förut… drar iväg för att leta efter brudar, det finns ju inga där längre 
Nu är fällan uppställd för inmatning igen och nu kommer det att ta tills helgen innan försök görs igen. Vi får frångå vår tro att få honom till veterinär direkt, vilket gör ont i hjärtat. En annan planering måste ske nu då jag börjar att jobba heltid på måndag mellan 07-16 så det blir sent och himla svårt för mig att ta ledigt det första jag gör, det tror jag inte blir så populärt och jag behöver varenda krona dessutom.
Jag ger inte upp, men jag måste planera om. Musse har ett stödhem som väntar tills han kommer in, även om det kommer att ta lååååång tid, vilket känns skönt!
Kära Musse… om du bara går i fällan så lovar jag att ge dig det bästa jag kan ge dig… massor med god mat och en säng och soffa att sova på, ett fönster att titta ut på fåglarna genom och så småningom så hoppas jag att din rätta ägare dyker upp… för någon ska ge dig massor med tålamod och kärlek och blinka till dig när du blir orolig, någon finns därute, det gäller bara att hitta den rätta människan för just dig… Kom bara in så ska jag ge dig allt som du behöver och vill ha :)
Kram
Malin
*Nalle Puh*

Musse din filur. Inte skoja med Malin längre. Han kommer tillbaka när han checkat läget utanför sin zon

Det positiva är att inga okastrerade flickor finns kvar naturligtvis
men han kommer säkert, han vet var godsakerna finns.
JA, han dyker nog upp igen när vädret blir sämre.
Ikväll åker vi för att mata igen och då hoppas jag att grabben är på plats, även om han inte vill gå in, så är det skönt att få se honom 
Ha en god lördag
*Nalle Puh*
Men så glad jag blir att Musse har ett stödhem som väntar honom. Nu är det bara han själv som fattas. Att han låter sig infångas den snygge grabben. Fortsatt tumhållning givetvis.
#58 Jag är i stort behov av kattgräs till våra gäng här. Kan man köpa det via er? Bättre det än via Zoobutiken. :)
LEna….. Jag skickar dig de 8 påsarna jag har kvar. HAr två på tradera, men utan bud så då är det bättre att du tar dem.
så packat o klart. går med posten i morgon
#75 Tack snälla Gunilla! Jag kontaktar dig om betalningen.
#75 Nu har kattgräset kommit! 200:- överförda till Östgötakatterna.
Så bra nu har vi räddat vintern för katterna här hemma när det gäller kattgräset.
Tack snälla för pengarna på kontot :) och tack Gunilla och Gronstedt 
Igår var maten i fällan inte rörd, kanske att det inte var god mat? Bozita är det matat med nu i alla fall :) håll tummarna!
*Nalle Puh*

putt från belle

Putt från Marknadsgänget.
ja, putt för er nu…..
och ni som vill ha katthavre, kontakta Vilda-hilda. hon har fått det tillsänt sig, för hon säljer bättre av det än vad jag gjorde.
Ikväll åker vi till kolonin för att mata igen och vi hoppas att Musse-pusse sitter där och gluttar på oss och vill ha mjukmat i fällan.
Håll tummarna!
Kram
*Nalle Puh*
Fortsätter att hålla tummen Malin! :) Nu måste han komma in Musse pojken!
Hur funkar räkor på den grabben?
#85 Tänk så bra det hade varit om man kunde fresta honom med räkor! Det brukar vara oslagbart i de fall som de är räkfantaster.
Ja, och kanske kaviar? Det luktar ju väldans gott. Jag tar ju lille Arne här. Han får inte äta räkor, men blir alldeles tokig när jag ibland köper det till mig, alltså. OCh kaviar är väldigt attraktivt också, får inte ha såna mackor ifred om jag inte lägger rå lök på dem
Musse, in i fällan nu och mumsa godis, hotellet väntar
Maggan47

Håller hårt i tummarna för att Musse inser sitt bästa….gå in nu fina lille misse!

hoppas musse kommer in, tänkte på han innan i dag ,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Musse gick inte i fällan, men förhoppningsvis så går han in idag :) hoppas gör jag! 
*Nalle Puh*
#91 Då blir det nya tum- och tasshållingar för fällgång i dag!
Hoppas hoppas * håller hårt i tummarna*
Håller tummarna. Och för att det inte regnar.
Håller också tummarna att Musse går i fällan.
tumhållning
Maggan47

#91 Hoppas, hoppas två tummar och 28 tassar hålls här;-)
Gör en ny tråd med redovisning för augusti
Tack alla ni som är med i vått och torrt… ingen nämnd och ingen glömd, alla behövs ska ni komma ihåg!
Kram på er
*Nalle Puh*
Låser den här tråden och hänvisar till den nya tråden.