Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2492 ggr
vildkatta
0

Halmstad järnvägsstation?

Klev just på tåget vid Halmstad C och precis innan jag skulle kliva på såg jag ett litet knyte tulta upp för en liten kulle och in i en buske, där det rörde sej lite mer, kan vart fler.. MYCKET konstigt ställe för en tamkattunge att hålla till på tycker jag.. Jag var tvungen att ta tåget men kommer tillbax inom en vecka, någon som vet om det är tillhåll för hemlösingar där, eller om det redan finns folk som engagerar sej i dessa isf? Tipps?? Jag bor inte i halmstad men i närheten, kommer dock vara i sthlm nu några dagar..

Hawknestgrove
0

Putt för detta…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Kontakta Kattfoten i Halmstad. Vet inte hur de jobbar eller hur seriösa de är men det finns ett katthem i alla fall. De kanske har någon som kan ut och reka.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

vildkatta
0

#2 tack för tipset, det ska jag göra!

vildkatta
0

Det var som jag trodde - hemlösingar, en rädd mamma med minst tre 6-7veckors ungar. Jag å pojkvännen ställer upp som jourhem via Kattfotens katthem.

Sehvrin
0

Vilken tur katterna har som blev uppmärksammade av dig Glad Och vad härligt att ni ställer upp som jourhem Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Josefa
0

Det var meningen att en av bebbarna visade sig just när du kom förbi.

vildkatta
0

Ja det var nog meningen.. Skulle eg kliva på direkt vid övergångsstället men var lite ledsen så gick så långt bort på perrongen jag kunde bara för att få stå ifred å tackvare det såg jag den lille. Hehe, även tårar leder till bra saker :-)

Camillhe
0

Blir otroligt glad över att läsa om den lilla familjen och deras räddande ängel:)

Hawknestgrove
0

MEn vad gulligt!!!!!!Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man blir verkligen glad att du dessutom kan ställa upp som jourhem. Ibland är ödet på deras sida, de små hemlösa stackarna.Glad

emjon
0

Ibland är det oförklarligt att vissa saker händer och tråkigt att du var ledsen så så får du se denne lilla krabat och agerar direkt.

Din insats som också leder till att du och pojkvännen kan ställa upp som jourhem är helt underbart gjort. Vilken lycka för denna lilla kattfamilj och jag hoppas det kommer gå riktigt bra för er för varm i hjärtat blir jag av detta.

Stort tack till dig för ditt agerandeGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
0

Å vad bra! Men har Kattfoten lyckats fånga in hela familjen nu då?

Tack för att du var uppmärksam och att ni tar hand om kissarna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

vildkatta
0

Infångning påbörjas imorgon då jag är i Sthlm tills i morgon. Jag kommer lägga in bilder å skriva om hur det går :-)

Roslyn
0

Underbart. Tack snälla duKyss

vildkatta
0

En kattunge på ca 6v är infångad, har ätit och druckit under natten - är självklart rädd.. Jag sitter på tåget från Sthlm och ska hämta upp knytet i eftermiddag, hoppas resten av familjen fångas SNARAST så h*n slipper vara ensam utan syskon och mamma.. Vet inte om jag ska ha ungen tillsammans med mina katter (tre kastrerade honor 3+år, de har ett eget rum i ett av uthusen med kattfontän, klätterställningar, iglos etc och en kattlucka ut till en stor inhägnad kattgård) nu när h*n är ensam, eller i badrummet ensam?? Jag har Feliway - både spray och dosa.. När det kommer fler får de två rum på övervåningen, men vi har inte hunnit göra iordning där än - det är trägolv å pojkvännen är orolig för om de kissar ner golvet..

Camillhe
0

Ha dom inte tillsammans med dina katter nu i början, du behöver ha "karantän" på familjen ett tag. 6 veckors ungen behöver sin mamma så ni MÅSTE få in mamman snarast.