Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 5113 ggr
Mari
2011-08-23 13:22
0

Problem med ögat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu strax ska jag iväg med en av kattungarna hos Bill & Bull, jag är inte så duktig på sjukdommar hos katter men vad jag kan se på ögat så ser det inte något vidare ut.

Jag hoppas på en kraftig infektion eller liknande så det snabbt blir bra med behandling.

Har ni lust att hålla en tass för att det går bra nu idag?

Den lille killen har inget namn än och är 9veckor gammal.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jourhemmet
2011-08-23 13:32
0

Ojoj stackars liten. Det kan ju inte vara pga kattsnuva iaf för då skulle båda ögonen vara inflammerade.

Ankie
2011-08-23 13:36
0

men lilla gubben, kanske fått in nåt i ögat. Hoppas det går bra och att det inte är något allvarligt

Josefa
2011-08-23 13:59
0

Jo det kan vara pga kattsnuva. Det är inte alltid båda ögonen är infekterade.

Hawknestgrove
2011-08-23 15:00
0

MEn stackare liten. Vi håller alla tummar och tår för en sån liten stackare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mari
2011-08-23 16:50
0

Vi fick inget riktigt svar på vad det var utan prover är skickade, de trodde på något virus, tex. herpes eller klamydia, provsvaren skulle komma så snart de var klara

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2011-08-23 17:08
0

Hoppas det kan bli bra det lilla stygga ögat nu då…. Plutte…..

Alexej
2011-08-23 17:43
0

Clamydia hos katter och kattungar har vi framgångsrikt behandlad med Terramycinpulver. De blev helt bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mari
2011-08-23 18:01
0

#7 Tack Alexej, det ska jag lägga på minnet om det nu visar sig vara detta.

Den lille ska nu med sina bröder och mamma sitta frånskilda från andra katter så att det inte skulle råka smitta vidare. Fick även koksaltlösning för att skölja ur ögat några gånger om dagen, det kunde även hjälpa. Skulle han bli sämre så fick vi åka in igen och börja behandla mot något av vad de nu kan vara men jag håller tummarna att vi ska slippa det.

och så har han fått en ordentlig liten krage istället för partyhatten som klipptes till igårkväll Tungan ute

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2011-08-24 10:56
0

lille vännen… partyhatt…..Kyss Som du vet, så har jag ju kragar om ni behöver. 100 kr inklusive frakt blir det nu för Hittekattsfolk. Hade ju ett rent netto förut 83,75, innan jag hade betalt fakturan. MEn nu är ju baautafakturan betald, så då väljer jag att låta Kattkedjan få 16 kr.

Gullimat
2011-08-24 10:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Partyhatt eller inte, man tager vad man haver, bättre än inget. Hoppas på bättring till den lilleKyss

Hawknestgrove
2011-08-24 11:04
0

ja, helt klart. Tyckte bara att det lät så kul…..

Gullimat
2011-08-24 11:11
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja visst gjorde detGlad

Mari
2011-08-24 11:44
0

Hawknest, vi har två sånna där uppblåsbara men jag försökte sätta på honom en sådan men tyckte att den inte satt nå bra, den blev liksom för stor och gled runt. Fast det är inte samma modell som du har.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2011-08-24 11:50
0

Ok… lille gubben. Hoppas nu att ögat blir bra i alla fall.MEd eller utan partyhatt.Kyss