Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5794 ggr
wendel83
0

fortsättning Billesholmskatterna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har tack och lov en del fått hjälp.Iallafall de som levde ute.Kvar inne hos tanten finns fortfarande alldeles för många.

Imorgon ska jag försöka få in en stålgrå långhårig som jag inte vet mkt om.Han/hon har inte kunnat klappas av mataren.Tror ändå att det är en tamkatt i botten.Alla som tagits in har varit rädda ute och sedan varit världens goaste kisar när de väl fått tak över huvudet. Katten har någon kal fläck vid halsen så tror den har en del tovor som måste rakas bort.Katten är inte efterlyst hos polisen men hoppas på att hitta en märkning hos veterinären på onsdag. Har ettt tillfälligt stödhem och hoppas jag även hittar något långvarigt för honom. Men kvar finns den röda hankatten som gång på gång jamar efter sina kompisar som försvunnit efter hand.Så han vill jag akut få in någonstans med så han inte kommer bli helt ensam kvar. Han är jättesnäll mot andra katter så man kan troligtvis sätta ihop honom med de flesta.

Det är ju klart den försvarsmekanismen kommer in när folk är dumma och sparkar på katterna där.

Någon som kan hjälpa röda Pluto också????

kattarina
0

PUTTAR för dessa missar.

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

wendel83
0

Den långhåriga var inte chippad och inte kastrerad.Kan hoppas att någon saknar kisen snart.

wendel83
0

putt den röda hanen behöver också få komma in.

Sherwood
0

putt

wendel83
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Dior som idag blev kastrerad och id märkt.Ingen ägare har hört av sig så snart behöver han ett nytt varagtigt hem så Pluto också kan få komma in.

Gullimat
0

Vilken sötnos. Grått och Svart är vackertKyss

wendel83
0

ja han är verkligen jättefin.Hade man inte haft så många redan så hade han gärna fått stanna här.Väldigt lugn och snäll mot mina katter som fått träffa honom.

Hawknestgrove
0

hoppas att du får hjälp…..Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

wendel83
0

putt pluto vill också komma in

wendel83
0

Nu finns det en auktion på kattbäddar som är till förmån för katterna i Billesholm. www.kks.nu och under auktion gå in och buda = )

wendel83
0

putt

Hawknestgrove
0

så fina bäddar!!!! bjud på dem !

wendel83
0

putt

wendel83
0

Någon i närheten som har ett gammalt klösträd som ligger och skräpar? Damen som har tagit in så många katter i Billesholm har ett stort behov av ett då katterna klöst sönder hennes tapeter eftersom hon inte har något.Damen är sjukpensionär och har det  väldigt dåligt ställt ekonomiskt så tycker så synd om både henne och katterna.Allt hon har går till mat till katterna och hunden.

wendel83
0

putt ingen som vet ett bra hem för Dior?Där han ev har möjlighet att få gå ut så småningom?

Hawknestgrove
0

Putt……… för Dior… och för klösträd åt Billesholmskatter….

wendel83
0

putt har ev ett hem till dior men då har han ingen möjlighet till att gå ut.Vet inte om han accepterar det.Då han är en yl pelle och ligger mest i fönstren.Kan det ändå vara hormonerna som är kvar?Har ju bara gått lite mer än en vecka sedan han kastrerades.

Hawknestgrove
0

hormonerna kan sitta i upp till två veckor drygt har jag hört och så även fortplantningsmöjligheterna. Rätta mig om jag har fel…

wendel83
0

att de kan fortplanta sig 2 veckor efter vet jag.Så logist sett borde detta också bero på att hormonerna finns kvar. Han har även krafsat och kissat i en filt efter kastrering och nu när han kom ut i huset så krafsade han och kissa på klösträdet.Han satt ner och kissade massor så han stod inte upp och markera.Vet inte om det beror på nåt urinproblem el det bara är för här är mkt dofter av andra katter.Har använt feliway också.Men han sköter lådan bra annars.

Hawknestgrove
0

ja då låter det logiskt att det är det……

wendel83
0

Hade precis en som ringde och påstod sig äga Dior.Glad att jag ställde motfrågor för den här människan drev med mig el ville ha katten fast det inte var deras. Verkade inte klok iallafall. Sätter ni ut katter som upphittade så för guds skull skriv inte allt om katten utan spara så de har något att bevisa.Hoppas inte de lurat någon annan.Usch vad jag fick ont i magen.

Vilken dag, lilla Dior som nu blomstrat ut och stegrar när man klappar honom och har även börjat leka skulle haft en som skulle hälsa på honom.De ringde i för middags och skulle komma på eftermiddan.Väntade och väntade ingen dök upp och inte kunde de ringa heller. = ( suck och så denna idioten som ringde.

Hawknestgrove
0

vad lessen man blir på sånt…….Gråter

wendel83
0

Ja fick nyss reda på att en tjej från FFK Teckomatorp blev också utsatt för tjejen samma dag.Att lägga energi att driva med folk så. Sinnes vilka jubelidioter det finns!

wendel83
0

putt för Dior.Han har haft 2 intressenter som inte dykt upp och den första som även ville adoptera honom kom inte heller.Nu förtjänar Dior ett lugnt hem med en kattkompis.Han har blivit mkt tryggare här.Börjat kela och krypa upp i mitt knä och leker.Men han har bara en mindre yta i ett rum oftast då min äldsta honkatt inte gillar honom alls.

Josefa
0

Sånt är ju bara så j*kla irriterande. Att folk inte ens orkar ringa och lämna återbud. Det tycker att man självklart vill sitta hemma och vänta på en.

wendel83
0

ja väldigt tråkigt och när det är flera personer så kan man ju undra hur roligt de hade tyckt det var.

wendel83
0

Har flera i Billesholm som behöver hjälp.En hona och en hane behöver ett stödhem så de kan kastreras,id märkas o vaccineras.Men även se om de två också är lika gosiga katter inomhus som de andra har varit.Rädda utomhus men väl inne jättegoa.Den röda hanen som kallas Pluto och en hona som har fått p-piller ett tag nu.Mamma till de flesta av katterna som finns inne hos mataren i Billesholm.Men det är ju inte bra i längden.Damen har redan 6 vuxna inne och 4 kattungar i en lägenhet.Jag har tagit in två från Billesholm som fortfarande är kvar här. Har dessutom dykt upp två till en svart/vit och en svart som jag inte vet så mkt mer om än.Men Pluto och Kajsa har inga hem.

Någon som kan hjälpa dem?

Hawknestgrove
0

Putt för nödlidande kissar i Billesholm, förresten är det kissar som står under KKS? då kanske det kunde vara bra om det som kommer in på KKS kunde gå till dem i så fall nu?

Vinterdag
0

En ny auktion startar  på kks hemsida om ett par dagar.  Hoppas många går in och lägger bud på de fina kattbilderna som kommer att finnas på auktionen. Pengarna går till Billesholmskatterna!

Hawknestgrove
0

ok då säger vi TraderaKKS också till Billesholm denna gång!

wendel83
0

putt

wendel83
0

Ett ltet smakprov på en av kattbilderna som kommer på auktion och är orginalbilder tecknade av en tjej som har ställt ut en del tavlor på allmänna galleriet i Stockholm, dock inte på katter.

wendel83
0

fick bli en till = )

Hawknestgrove
0

jättefina!!!!!!

wendel83
0

ja så nu hoppas vi att folk budar bra.Dior fick idag åka till veterinären då han börja hosta något fruktansvärt i förr går.Så han blev röntgad och fick antibiotika då han hade förträngningar i lungorna.Och var även irriterad  övre luftstrupen.Alla katterna i Billesholm behöver också öronbehandlas och avmaskas.De som är kvar ute och ett par honor inne behöver även kastreras osv.

Hawknestgrove
0

oj……tycker mig känna igen de vackra bilderna…..Konstnärinnan heter inte LEna Rydström? Vi har fått flera vackra afischer av henne med katter på…

wendel83
0

Nej det är min sambos syster Sandra Karlsson                                 www.artbysandrakarlsson.com = )

Hawknestgrove
0

Ok … de målar väldigt lika varandrA! Otroligt vackra!

wendel83
0

http://www.kks.nu/konstauktion/index.html

Ny auktion på jättefina kattbilder i orginal till förmån för de hemlösa katterna i Billesholm.

Vinterdag
0

Putt

Hawknestgrove
0

putt för dessa vackra bilder!!!

wendel83
0

och allra helst några av katterna med = )

wendel83
0

putt för de 5 katterna som är kvar ute.

wendel83
0

En av kisarna i Billesholm skulle flytta igår men han blev skrämd och gömde sig och damen fick inte in honom i transportburen.Vi ville inte stressa han alldeles för mkt då han hade en bit att åka och har redan haft det tufft.Men då hoppade hemmet av och valde en annan katt       = (     Stackars liten han flyttade en gång men det nya hemmet hade inte tålamod med att han gömde sig först.Han är jättekelen mot damen men tar lite tid med nya människor.detta visste det första hemmet, ändå lämnade hon tillbax honom efter 2 dagar. Nu var det nästa hem att hoppa av = (

Hawknestgrove
0

OK puttar för hjälp till Billesholmskatterna. Jag har sänt iväg 200 kr till katten Mirandas kastrering så länge….

wendel83
0

Nu är även den högdräktiga honkatten i Billesholm infångad. Men kan aldrig vara säkert att katten luras och är en rund pojk.Men den har blivit rundare på kort tid och har ett utseende som en honkatt. Bilder hoppas jag kommer snart. = )

Vilken lycka 5 kattliv på en dag räddade. = )

Gullimat
0

Vilken fin killeKyss Sorgligt, det var då tur att han inte hann och flytta då.

wendel83
0

Kajsa som fortfarande lever ute har inte velat ta sin p-pilla som damen ger henne nu i flera dagar.Vi behöver ta in henne och kastrera.Har inget stödhem, men ska försöka ta in henne i damens badrum ett par dagar.Men damen ser dåligt och har redan många katter så är lite problematiskt. Men vi behöver hjälp med kastreringskostnad då det är sammanlagt 4 honor som behöver kastreras där. Vill någon här hjälpa så PM mig. Visar givetvis kvitto så allt går rätt till. Ska försöka skaffa ett konto så jag kan ha insamling här men har inte hunnit bli färdig vart jag ska ha det.Då mina veterinärer är mindre kliniker som inte har så man kan öppna konto hos dem.

Kajsa är då skygg men mataren kan klappa därför är det lite svårare.

Hawknestgrove
0

Ok Billesholmskatterna då ska ni in på Tradera och bjuda på skyltarna som är till förmån för KKS!!!! Sen får vi hoppas på att Strömstads marknad ger lite åt er också!!!

wendel83
0

En bild på högdräktiga honan från Billesholm.Vad tror ni är hon dräktig eller bara tjock? Stödhemmet har inte velat stressa henne och känna då hon fräser när man kommer nära.

Josefa
0

He, den ser ut att vara både tjock och dräktig.

wendel83
0

ja inte det lättaste att avgöra bara av att titta.Hon/han ser hel tjock ut.Hon/han är väldigt glad för mat iallafall.

Gullimat
0

Hur har det gått för röde Pluto

wendel83
0

Han går kvar ute tyvärr = ( kommer andra emellan honom hela tiden som blir mer akut.

maggan47
0

puttar upp denna viktiga tråd med kissarna ute

Maggan47

wendel83
0

fick sms tidigt i morse.högdräktiga Mimmi från Billesholm har än så länge fått 4 små bebisar, tror där kommer bli 6 då hon var gigantisk.Vi misstänkte att det var på gång i går kväll då hon var mkt orolig.

Men vilken tur hon kom in och vi hade rätt det var en högdräktig hona.

destiny
0

Så skönt hon kom in i tid. Skrattande

Gullimat
0

Härligt, ingen tjock pojke inte.

wendel83
0

Nu har vi fått tid bokad på onsdag till Kajsa på fröhandeln hos Johan Glimåker.Det blir flanksnit då hon är skygg och inte vill ha krage.Bara kastreringen kostar 1000kr så hoppas att någon vänlig själ vill vara med att hjälpa betala kastreringen.

Detta blev ju tyvärr akut då damen inte fick i henne sin p-pilla i väntan på pengar till kastrering = (

Josefa
0

Då blir det blir nog titthålsoperation och inte flanksnitt. Glimåker brukar kastrera med titthål.

wendel83
0

ja men är det inte samma. bara att flanksnitt är ett "finare" ord?

Josefa
0

Flanksnitt är ett snitt på sidan. Titthålsoperation är på magen, men man går in genom ett pyttehål som sys med bara ett stygn.

wendel83
0

aha har fått förklarat att det var samma…men flanksnitt är väl sytt på samma sätt där tratt inte ska behövas heller?De gör flanksnitt på Haga i Malmö och när jag ville göra titthåls kastrering för skygga katter som inte klarar av tratten och inte kan vara inne i 10 dagar så har de sagt att det är flanken som gäller då.

Frågan är vad som är bäst då? Glimåker har gjort det på en annan hona från Billesholm och det blev jättebra och utan tratt = )

Josefa
0

Jag har kastrerat flera honor hos Glimåker, och det har aldrig varit några problem. Och även kastrerat med titthål hos annan veterinär utan problem.Jag har aldrig behövt använda tratt på honor. Ja inte på hanarna heller.

Flanksnitt görs väl för att det är svårare för katten att komma åt såret på sidan.

wendel83
0

Bild på Mimmis kattungar ( högdräktiga honkatten från Billesholm )

Gullimat
0

Så finaKyss 

Josefa, skall stygnet tagas på titthålsoperationen?

Josefa
0

#66 Det beror på vad de sys med för något.

#65 Såna små vill jag också ha!!!

wendel83
0

det är ett stygn och det behöver inte tas, inte farligt att det sitter kvar enl dem.

wendel83
0

putt för hjälp till kajsas kastrering…

Hawknestgrove
0

finns en liten slant redan på G på mitt traderakonto!!!!

Hawknestgrove
0

finns en liten slant redan på G på mitt traderakonto!!!!

wendel83
0

71: vad bra Kajsa fångades in idag eller damen som matar kunde bara lugnt lyfta in henne.

Så nu hoppas jag att jag inte ska behöva avboka tiden på onsdag för att det inte finns några pengar = (

Kajsa behöver sedan ett stödhem eller allra helst ett permanent hem så hon slipper ännu en kall vnter som hemlös.Kajsa är nu 3 år och har aldrig haft ett hem.

Hawknestgrove
0

wendel, har lite över 200 på kkskonto, vill du ha hjälper det?

wendel83
0

Mimmi katten som fick kattungar för 3 dagar sedan har ikväll också blivit extra mamma tll en liten kattpojk som föddes idag.Pälsbollarna i Höganäs hittade honom med moderkaka på en parkeringsplats och hans mamma kom inte tillbaka efter honom. Mimmi tog emot honom direkt och han har även fått dia = )

Hawknestgrove
0

pma mig om du behöver det som finns inne

wendel83
0

damen som har Kajsa ringde mig precs, denna flicka är en smart kise.När damen vakna så var hon bland de andra katterna i lägenheten, hon hade öppnat toalett dörren själv och gått ut = )

Men hon är så lugn och snäll, hittade inga loppor på henne så hon får vara bland de andra idag och stängas in i natt så hon kan vara fastande.Men dock lär hon också behöva en dos stronghold eftersom några av de andra där har öronskabb.

Gullimat
0

Be vetten sätta på Stronghold när hon ändå är nersövd, kan inte kosta så mycket, det är väl en KKS kattObestämd

wendel83
0

Jo visst men problemet är att de andra kan inte få än, då det finns en mamma katt med kattungar som är flyttklara den 1 juni måste få sin dos stronghold när hon kastreras för hon är inte klappbar så alla måste ju få samtidigt.

Sedan hoppas jag det snart är dags för djurläkare utan gränser så de kan steraliseras där.Det är 3 honor inne som behöver kastreras.Även Pluto så han kan få komma till stödhem.

Men KKS har väldigt dåligt med pengar därför har jag gått ut med rop på hjälp till stronghold och Kajsas kastrering eftersom den inte kan vänta då hon kan ha hunnit bli dräktig eftersom inte damen som matar fått i henne sin p-pilla. Vi vill ju inte börja om från början med fler katter i Billesholm.

För varje ny katt jag tagit in har det kommit en eller två nya där. Så ärendet innefattar ett 20 tal katter.Många har jag hjälpt att få i stödhem eller permanenta hem. Har även lagt ut det mesta själv i veterinärskostnader och transport men har inte resurser för mer.

Hawknestgrove
0

och här är en kopia på kkstraderakontot med insättnignar och uttag…sedan den 15:e

De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-05-24

11-05-23

kksbilles

-250,00

13,00

11-05-23

11-05-23

traderagåv

50,00

263,00

11-05-20

11-05-20

traderagåv

25,00

213,00

11-05-19

11-05-19

traderagåv

53,00

188,00

11-05-19

11-05-19

traderagåv

25,00

135,00

11-05-19

11-05-19

traderagåv

24,00

110,00

11-05-19

11-05-19

traderagåv

25,00

86,00

11-05-19

11-05-19

traderakks

41,00

61,00

11-05-18

11-05-18

traderagåv

20,00

20,00

11-05-16

11-05-15

kksbilles

-244,00

0,00

Josefa
0

Hur har det gått idag? Sa Glimåker något om de kala fläckarna hon har i ansiktet? Eller är det bara röd färgteckning hon har på kinden?

wendel83
0

Nope hon har inga kala fläckar hon har en röd fläck i ansiktet det är hennes teckning = )

Men hon är nu kastrerad, id märkt och vaccinerad.Hon hade en förstorad livmoder så han fixa tiill det med.Antar att det är pga p-piller?

Mataren ringde mg och var orolig för Kajsa så hon kräks upp t.o.m vatten.Får inte behålla något.Så får se hur hon mår imorgon.Hoppas bätter för själv är jag på job från 8.30-00 med pendling då. Damen har ju ingen bil och ser dåligt så håll alla tummar och tassar att hon slutar kräkas.

Josefa
0

Det är nog narkosen som gör att Kajsa mår illa. Det kan ta någon dag innan de blir sig själva igen. Speciell lite äldre katter kan vara lite mer medtagna efter en operation. Skönt att det är fixat.

Hennes skönhetsprick på kinden ser på håll ut som Frejs kala fläckar gjorde.

Gullimat
0

Så bra att hon nu är kastrerad. Tiger som kommer till mig ibland kräktes och mådde illa hela första dagen efteråt. Vad menas med att?  Hon hade en förstorad livmoder så han fixa till det med.

wendel83
0

ja jag vet inte vad de gjorde för jag varken hämta eller lämna så har inte hunnit prata med dem ordentligt eftersom jag jobbat så långa pass flera dagar. men antagligen tar de bort mer från livmodern eller hela.Vet faktiskt inte exakt vad han mena.fick det vidare befodrat att han tog inget extra betalt för det, så borde vara nåt man gör pga förstorad livmoder.Kanske är såret lite större,

Sadies
0

Som jag förstod det gick kastrering till som vanligt. Det var däremot bra att hon blev kastrerad i tid eftersom förstorad livmoder kan ge hälsoproblem. Titthålet behövdes inte göras större utan det gick bra ändå.

Josefa
0

Berodde inte den förstorade livmodern på att hon var dräktig?

Sadies
0

Nej, hon var inte dräktig enligt veterinären, hon har fått p-piller innan så det kunde ev. bero på det.

Gullimat
0

Hoppas hon nu mår bättre.

Glimåker kastrerar kanske inte i vanliga fall, bara steriliserar

Josefa
0

Nä, han kastrerar….sterilisering förekommer knappast numer.

Gullimat
0

Undrade med anledning av wendel83:s inlägg #84. Vid kastration tar man bort allt.

Josefa
0

Vissa veterinärer tar bara bort äggstockarna. Det gjorde ju både "veterinärer över gränserna" och den andra veterinären ni var hos med trelleborgskatterna.

Iaf förr så tog Glimåker bort både äggstockar och livmoder. Sa han iaf. Vet inte om det är nytt nu att man bara ska ta bort äggstockarna. Har blivit mer och mer vanligt. Sägs att risken för livmoderinflammation minskas rejält, om man bara tar äggstockarna, eftersom det är de som oftast är orsaken till att det blir livmoderinflammation. Och man ska inte ta bort fler organ ur kroppen än vad som är nödvändigt. Mindre påfrestande.

wendel83
0

För nån vecka sedan dök 3 nya katter upp hos mataren.2 grå tigrerade och en svart med halsband.Den svarta med halsband ska vara väldigt rädd och gömmer sig.Mataren har sett honom äta papper.Måste vara en katt som kommit bort.Har själv inte sett honom när jag varit där.En av de gråtigrerade är en hona utan svans, pratar mkt och är rent förtvivlad och vill med in.Hon satt ute i ösregn.Mataren misstänker en familj som bor i närheten som enligt dottern har en katthona utan svans.Familjen har även en hund som aldrig får gå ut och de åker iväg veckovis utan att hunden har tillsyn.Damen anmälde till polisen för hunden skällde förtvivlat.Katten har tidigare inte gått ut heller.Nu plötsligt finns där en katt utan svans utanför damen.Ken ev va dräktig då jag tycker att hennes spenar är lite större. Damen frågade dottern om de var av med sin katt, då tittade hon i marken och sa nej.Den andra hankatten som är tigrerad är okastrerad och under året skulle jag tro.De två gråa tycker om varandra och skulle behöva ett stödhem tillsammans så jag kan leta nytt hem eller om man skulle hitta ägare till dem.Hanen hade ett antal stora fästingar som jag tog också. Har ingenstans att göra av dem.Har ev ett stödhem för en hona men hemmet finns i Västerås så är lite långt iväg ifall en ägare skulle hittas.Ska ringa polisen imorgon och kolla om någon efterlysning stämmer på dessa 3.

Kajsa mår bättre och kan äta nu utanb att kräkas. = )

wendel83
0

Rosa och Ramse kallar jag dem.

Issa
0

Katterna ser ut att vara brunspotted. Om man tittar på ränderna så går de ej ihop utan det blir punkter istället.

wendel83
0

putt för Rosa och Ramse…Rosa kan behöva kastreras så hon inte blir dräktig eller är dräktig.Finns en liten misstanke om det.men har ingenstans att placera henne.  = (

wendel83
0

Svanslösa Rosa

destiny
0

Den svansen hon saknar där bak ser hon ut att  ha där framme. Flört

När du lägger in bilder kan du kryssa i rutan längst nere "Visa bild direkt i inlägget" så blir bilden större. Glömmer man det från början (som jag brukar göra) kan man ändra det upp till en timme efter det man gjort inlägget.

wendel83
0

97:    = )

hon är rent förtvivlad lilla stackaren.Hon sitter ute i ösregn = (  Hoppas någon snart kan hjälpa den lilla flickan och Ramses med såklart.

Om här finns någon som vill hjälpa mig med någon katt och bor längst västkusten Falkenberg, Halmstad och upp mot stenungssund så säg till.Har transport dit längre fram.

Josefa
0

Men om katten har en ägare så kontakta dem. Hur många rumphuggna katter finns det i det området? Mataren vet ju antagligen vem som är ägaren. Om inte för något annat så behöver de en knäpp på näsan.

Sen om mataren låter mat stå kvar på matplatsen så dras väl snart alla Billesholms lösgående katter dit. Både de med och de utan ägare. Kanske inte så lycket. Tänker mest på att det hela tiden dyker upp nya katter. Tycker att de två senaste katterna ser ganska välfödda ut, men självklart går de ju dit där det bjuds på mat.

wendel83
0

Ja jag tänkte själv gå till familjen som vi misstänker äger katten utan svans och sätta upp lappar i affär och ringa polis osv.Men vill hitta en lösning för dem innan, så jag vet att jag kan plocka in dem om det behövs.Maten brukar mataren hålla koll på och den står bara framme senare på kvällen och in på natten.Hon får ju inte mata för hyresvärden så hon får göra det när det är mörkt. Katterna ser fina ut i pälsen men ett antal fästingar, ingen märkning, halsband och hankatten är okastrerad.

wendel83
0

Putt för hjälp till Gnistas kastrering.Hennes små flyttade igår.Hon saknar dem väldigt mycket nu = ( Hon behöver kastreras snabbt så alla kan få öronbehandling mot skabb.Dock spännande hur vi ska få in henne i en transportbur.Hon är väldigt rädd för händer.Sover hos damen i sängen men vill inte bli rörd.

Hon behöver även ett stödhem eller permanent hem där hon kan blomma ut.Det var damen som tog in henne när hon var liten och var då jätterädd och hoppa in i fönstret osv så hade varit bra om hon kommit till någon annan med mindre katter så hon får mkt tid och kanske litar ännu mer på den människan.Ända gången damen fått röra henne var när hon födde sina ungar och inte visste hur hon skulle göra.

Hawknestgrove
0

putt för lilla flickan nu!!! OCh jag har ju en del ute till Billesholm, så det kommer små slantar!

wendel83
0

Supermamman Mimmi tog emot ännu 3 kattungar utan mamma sent igår.Hittades på en skördetröska som färdats från Sundsvall till sölvesborg.De små hade navelsträngen kvar.Mimmi är nu mamma till 8 små.Får se om hon har mjölk så det räcker men stödhemmet prova att stödmata de med men de var mätta = ) De små var väldigt kalla och hade inte klarat sig länge till.

Josefa
0

8 små? Hon fick väl 3 själv + en extra från Höganäs? Har hon fått en till extra?

Tänk på att kattungarna kanske inte vill ha från flaskan, pga att de inte är vana vid napp. Och inte för att de är mätta.

wendel83
0

4 själv, en från höganäs och 3 från sölvesborg. Tjejen som har dem är van vid så små så litar på henne. = ) Har även sagt att hon ska hålla koll så hon ser alla får äta.

Josefa
0

Ah, det är jag som som vanligt läser som en kratta.

Hawknestgrove
0

oj vilka små långväga varelser, vilken tur de hade!!!

wendel83
0

japp mimmi är en klippa, hade hon kunnat rädda alla mammalösa kattungar hade hon nog gjort det.

Litet smakprov på en av sina egna.

wendel83
0

glömde visa bild direkt i inlägget. = )

wendel83
0

Vill starta en lotteri med vinsten ett golv till taket klösträd.Någon som har lite ideer på hur jag kan gå vidare.Hur man ska dra vinnaren, och hur många nummer som kan vara lagom.

penga Vinsten kommer gå till Billesholmskatterna.

Lite tips är välkomna = )

wendel83
0

Bild på underbara Mimmi med alla sina bebisar.Eller ja kan faktiskt inte avgöra om alla 8 är med på bilden = )

wendel83
0

större bild

Hawknestgrove
0

vilen söt röra

destiny
0
wendel83
0

Fick precis sms från mataren i Billesholm.Rosa har blivit mkt tjockare nu så är nog som jag farade för…Rosa är troligtvis dräktig.Suck! Så nu är det ännu mer akut att Rosa och Ramse kommer in i stödhem.

Har satt upp lappar, polisanmält och lagt ut annonser på blocket och inga ägare har hört av sig tyvärr.Kontaktade en tjej som var av med en honkatt utan svans men tyvärr var det inte samma.

Hawknestgrove
0

Stackare……. Puttar upp för er där också

wendel83
0

Ikväll ska jag hämta in Rosa som fått stödhem.Ramse vill också få ett stödhem alt permanent hem snart… Ny bild på underbaraste Dior.

Hawknestgrove
0

Putt för Ramse!!!!!!!

wendel83
0

Ikväll ska jag hämta in Ramse och ta han till vet för att kastreras och id märkas imorgon.Sedan får han vara hos min pappa till jag hittar ett nytt hem.Hoppas snabbt för vill ta in en liten ungkatt från Asmundtorp också. Han hade nämligen passat att bo permanent hos min pappa och små syskon.S¨å länge han hade blivit accepterad av andra katten vill säga = )

wendel83
0

En liten bild på sötnosen.Kanske vet någon ett hem som skulle vilja adoptera en liten Ramse.

Sadies
0

Kastreringen gick bra, han är ID-märkt och vaccinerad också.

Veterinären trodde han var ca 2 år.

Han är så fin och snäll verkligen jättekär, fast det tycker jag ju alla är…

Hawknestgrove
0

Men lullegubben då…….puss på dig…. OCh jag önskar dig ett bra nytt fint  hem, där du är älskad….

Sadies
0

Här kommer ett bildmontage på Ramse.

wendel83
0

Lite uppdatering om Billesholms katterna. Dior flyttade på prov för ett par dagar sedan.Hoppas han vill ge med sig där snart.Han var ju apatisk här i början för att sedan bli den underbaraste katten.Tycker om att bli buren runt av mig då sträcker han på sina framben och tittar på mig medan jag pussar honom.Var med mig överallt…han är nu rädd i nya hemmet som han var från början här men jag vet ju att det går så han blir säkert lika underbar mot dem med.

Rosa har fått 4 kattungar i sitt stödhem.två utan svans, 1 med stump och en vanlig.Så verkar inte som Rosa blivit av med sin svans för att någon varit elak el inavel.Hon passar in på allt som har med en manx katt att göra.Högre bakben och hennes personlighet stämmer precis.

Ramse kom till stödhem hos min pappa och minsta syskon.Där trivs han bra.Men smet en natt då han öppna ett fönster.Men sa till att ha balkongdörren öppen och sätta mat eftersom han inte kom under dagen och kvällen de letat och kallat.På morgonen vakna de och då låg Ramse hos min minsta syster i sängen = )

Miranda har fått nytt permanent hem med liten hund kompis och hon mår utmärkt.Har sommarstuga och alt = )

Mimmi har ju 8 små sötnosar.4 som hon tog hand om förutom sina egna hamna på KKs bladet som veckans hjältinna då hon tar hand om alla som sina egna.Hade man satt fler så hade hon velat ta hand om dem med. = )

Kajsa mår bra efter kastrering och finns inne hos mataren men behöver ett nytt hem som vill mysa mkt med henne.

Pluto, Musse och gammel katten går tyvärr fortfarande ute i väntan på stödhem.

wendel83
0

ny uppdatering för de som är intresserade eller kanske kan hjälpa.

Pluto ska jag försöka få in idag och få kastrerad för att sedan transporteras till stödhem i Bodafors.

Gammelkatten Bigles behöver akut få komma till stödhem el permanent hem.Han är ca 10+ men troligtvis 16 år när damen räknar.Han är jättekelen och go mot de han känner igen.

Hon har flera ggr blivit tillsagd och varnad att sluta mata.Nu fick hon ett nytt brev trots att hon matar m nätterna för ingen ska se.Slutar hon inte blir hon vräkt!

Så nu riskerar alla 7 katter i hemmet och den omtänksamma damen att bo på gatan med de andra hemlösa som är kvar. Bjuvsbostaäder som hyresvärden är är inte kloka.En granne vräktes då de fick reda på att han hade 5 katter = (

Snälla någon hjälp Bigles.

Sherwood
0

Hjärtlösa människor finns det gott om och hoppas någon har en vrå över. Jag själv har huset fullt tyvär.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.