Nä nu...
Blocket, Grums kl:16.12. Djurplågeri.
???????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ok hittat och anmält
Vilket län ligger Grums i?
Värmland. JAg pmar dig annonsen
Flyttade inlägget till Rubriken Annonsdiskussioner som vi skapat för detta ändamål.
Bra att ni anmäler om det bryter mot lagen. Finns mycket skumt ute på annonsforumen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, det är ju i mina kvarter (nästan)
FY!
anmäl……
Och hur ska man hindra en katt som tillåts gå ut att stoppa i sig en mus eller sparv lite då och då???
Är lite nyfiken på vad en vegankatt äter? Vegan är väl vegetarisk rå mat eller? Inga ägg eller mejeriprd. ?
Och vem går med på att köpa en sådan katt!
Man slutar aldrig att förundras…….
ja just därför, anmäl till Blocket som opassande
Jo självklart. Man kan ju hoppas att dom som redan är tingade köps för att få ett normalt liv som katt. Skickar ett mail och frågar hur dom tänkt sig att katterna ska leva sitt liv som veganer.
Hej!
Nej, tyvärr är ju kruxet att vegankäket inte finns i vanliga affärer, utan måste beställas från t.ex. Goodstore i Sverige (Stockholm), eller Veggiepets i Storbritannien. Och det är ganska dyrt. Men förhoppningsvis blir det bättre med tiden. De äter ett som heter Benevo, men det finns åtminstone ett annat också, som heter Ami. Har ställt några fler frågor, återkommer om jag får svar.
Undrar lite var taurinet i fodret kommer ifrån. Att människor kan vara så otroligt idiotiska.
Folk som är veganen är det väl oftast för att de inte vill att andra djur ska behöva lida för deras skull. Men det är tydligen helt ok att deras katter får lida pga helt galen utfodring.
Är ju att gåför långa om man som vegan även tycker att ens katt ska gå på sådan diet. Märkligt! Då kan man inte vara fullt insatt i katters behov.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Svar på några fler frågor. Man kan ju undra varför dom valt att ha katter som husdjur?
Hej!
Ja, risken för jakt finns ju alltid där, tyvärr. Det är inte roligt att se. Vi har inte kunnat hindra våra vuxna katter att gå ut, då känner vi oss elaka, men om jag vet till hundra att de ska döda så hindrar jag dem förstås. Kattungarna är innekatter just nu, och kan säkert fortsätta som det så länge de får god stimuli och motion, så det är nog inga problem. Då upphör i alla fall, som du säger, risken för mask (men de är ändå avmaskade för säkerhets skull - mamman går ute, pappan är okänd, men vi tror att vi vet). Mamman har levt på vegankost nästan hela tiden som vi har haft henne, men pappan vet ju inte så mycket om då.
Suck. Kattstackarn har väl överlevt för att hon får gå ut. Blir kattungarna veterinärsbesiktigade innan de flyttar?
Jag undrar så hur en kattungemage som växt upp på veganmat reagerar när den får i sig sin första sork/mus/småfågel?
Jag tycker att det här beteendet går emot hela vegotänket - det är ju inte det minsta djurvänligt.
Undrar hur länge en katt lever på enbart veganmat?
#17 Det undrar jag med. Tur att dom får gå ut och jaga lite möss och sorkar.
#16 Förmodligen blir väl kissen lite risig i kistan. Men efter det vill den nog inte gå hem å få nån vegan-mat längre…….
Detta har uppmärksammats i media http://svt.se/2.33874/1.2504309/kattagare_ger_kattungar_veganfoder?lid=puff_2504311&lpos=rubrik
Det finns en artikel på Aftonbladet.se om det nu också, kan tyvärr inte länka eftersom jag surfar från mobilen, men hoppas att åtgärder vidtas mot det här!
det handlar nog om samma.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13490856.ab
Jag gick ur Djurens rätt efter att ha läst en artikel i deras medlemstidning om just veganmat till hundar och katter.
Där tyckte jag gränsen var nådd och passerad för vad som är OK. Kan man inte acceptera att katter är rovdjur så skall man kanske skaffa ett par marsvin istället.
Det kan väl knappast vara lagligt att utfodra utpräglade rovdjur med veganföda?