Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 513 ggr
Erika91
0

Om påkörda Pelle

Idag var jag hos farmor och träffade hennes bror Elis vars katt jag berättat om har blivit påkörd :(
Han sa att han pratat med grannen mitt emot och han hade sett en mörk skåpbil köra på Pelle…Hur kan den som kör på inte stanna? Inte bromsa?! Det är låg hastighet så han må ha kört fort :/
Elis tror dessutom att han som såg Pelle blev påkörd har skrämmt iväg honom efter att han varit på hans tomt…Så att Pelle sprang ut på vägen… 
För det har han gjort en annan gång, det har Elis sett…Om han skrämmde Pelle så att det bidrog till att han blev påkörd vet jag inte… Men jag har mina aningar. Dumma gubbe!Skrikandes

Sedan så vill Elis ha en ny katt… Men han vill att den ska kunna gå ute men då går den bara ut på vägen tror han så att han kommer bli påkörd… Han vill inte ha en innekatt för han tkr att katter ska kunna gå ute… Det skulle vara toppen om han kunde ta en katt från katthemmet som behöver ett hem…men vi får avvakta och se…

vanessa
0

Sorgligt med bilen och att de skrämde honom ut. Som sagt avvakta och se med ny katt. Tänk på att om ed skaffar en katt, så håll den inne minst en månad. Och om det blir en kattunge håll den inne tills den är kastrerad och märkt. Sedan kan jag även ge rådet jag gärna ger till alla som har hus. Att bygga en rastgård för kissen. Fruktansvärt sorgligt med Pelle och hela händelsen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Trisst värre att bilen inte stannade och ändå tristare om det berodde på att grannen skrämde iväg honom ut på gatan. Jag skulle nog tänka mer än en gång innan jag ånyo skaffade en utegående katt i det området. Om grannarna inte gillar kattbesök i sina trädgårdar och det dessutom är så mycket trafik att katten kan bli påkörd är inte miljön så vidare lämplig för en katt att vara ute helt fritt i. Skulle istället slå för Vanessas råd att bygga en rastgård.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Ja han ska avvakta så det lär inte bli någon på ett tag som det verkar. Jaa, en rastgård vore bra :) Det måste jag säga till honom! Tack för rådet! :)