LYCKA!!!
Idag hände det omöjliga! Hon som hade tingat Zessans ena unge Smurfen, ångrade sig. Först blir man ju lite ledsen för han skull men sen säger kvinnan "Jag tar gärna Zessan istället,hon är så rar". Jag trodde jag skulle explodera av lycka. För er som inte vet så är Zessan en ca 6-7 årig brunvit honkatt som jag skrivit om i en annan tråd, som fattas ett par tänder och är smällfet, haha. Vi trodde ALDRIG att någon skulle vilja ha henne, men idag hände det!! Blir man lycklig eller???
Jag menar, Smurfen har ju såå mkt större chans till ett hem inom en snar framtid än vad Zessan hade, så jag är så glad att jag tror jag spricker! :DDDD
Var bara tvungen att dela med mig av denna solskenshistoria!!!:D <3
Förstår hur lycklig du är 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis till zessan! har du en bild på henne ?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
inte på denna datorn men i detta inlägget finns :) http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4e366c6188f472063b002eb5-vackra-tjocka-zessan-behover-ett-hem#discussions-4
Så bra då att Zessan fick ett hem! Man brukar säga att det finns ett hem för varje katt. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Grattis! Hoppas det är ett riktigt bra hem till lilla (stora) Sessan. Härligt att någon ser till personlighet och inte bara till utseendet.
Mvh Anette
Hoppas att det verkligen stämmer. Så att hon inte fått gå samma väg som flera andra av Skånekattens uttjänta kattmammor.
Grattis Sweety. OCh grattis Zessan.
#6 vad anspelas det på här?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#7 Kanske tänker #6 på Disa?
Bl a Disa.
Jag bara undrar, varför man prompt ska hugga på folk i alla lägen? Om nu Skånekatten är si och så, så har väl inte det med den här kissen att göra?
#9 Vad jag sett här är du ganska bra på att hugga själv. 
JA visst är jag det. MEn varför ska man förgifta en till synes lycklig och glad tråd? Så vitt vi vet, så har just denna katt fått sig ett bra hem. Jippi. Då ser inte jag anledning till att blanda in annat och hälla smolk i en glädjebägare. I sammanhanget värdelöst vetande.
den här katten är en Skånekatt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Du är väl inte rätt person att anklaga andra för att vara "huggvilliga". Du kunde ju låtit bli att kommentera mitt inlägg, så hade det inte blivit en diskussion av det hela.
Då kan vi väl i stället hoppas att denna katt får det bra? Ska det vara så svårt att glädjas med Sweety nu? OCh vad vi vet hittills, så är ju allt bra? Vi kan väl spara riset och tjäran och fjädrarna tills det blir så dags och inte gå på och hacka bara för att det är Skånekatten?

Kan bara hoppas Sweety92 har varit med och lämnat Zessan själv, för att vara säker på att det är sant. Låter allt lite konstigt att man tar en så gammal kise istället för en unge, de borde tagit både henne och bebben i såfall
De tar bara in ungar och dräktiga honor, alltså inte Mammor till ungarna, tänker på skyggismammor.
Det låter väl inte konstigt någonstans, varje vettig människa med uppväxta blomkrukor väljer väl hellre en vuxen, fridsam katta än en unge!
Tänk om förkastelsedomen skulle kunna lätta en aning när nu Skånekatten faktiskt åstadkommit något bra? Men bra handlingar av fel människor är oändlig mycket med föraktliga än dåliga handlingar av rätt människor på den här sajten. En del kan inte göra något fel och en del kan inte göra något rätt och det spelar uppenbarligen ingen som helst roll vilka handlngarna är …
Bra jobbat, Sweety92 som placerat ännu en kisse! Hoppas Zessan och nya matten kommer att trivas med varandra.
Ni kan kolla bilder på vår fb sida, där nya ägaren lägger upp bilder på Zessan och hennes egen katt Fidel :) Så kanske ni tror mig xD haha
Heja Gronstedt!!!! Som vanligt så kan saker inte sägas bättre än av dig.

#16 Eller persienner.

Tycker också det är bra om Zessan får en egen sann matte.
Kan bara inte tycka att man avlivar Mammorna eller låter bli att ta in dem därför att de är skygga, det är väl inte därför vi här på hittis, arbetar med skyggisar
Men nu är det så att Zessan faktiskt fått en Matte, och inget ni säger kan förstöra den lyckan! :D Nu har vi en svart mamma kvar som behöver ett hem :))
Ok, då puttar vi för den lilla snälla svarta kattmamman och som sagt låt inte din glädje grumlas.
Tack hawk, det skulle inte falla mig in att förstöra min glädje ;)
Just nu sitter jag med 2 underbara ungar (födda hos oss) iknät och beundrar deras svart/vita skönhet. Jag passar dem hos deras familj då de är i spanien ;) Alla missar som får hem är ett mirakel :D

Har ni ordnat hem till alla andra mammor, för ni har en massa kattungar och fler har ni tagit in nu, var finns deras mamma?
just nu har vi inte tagit in nån. Hon som det står om på fb är en ensam som my har hittat i ett vagnsskjul, så vart den mamman är har jag noll koll på xD Och de andra ungarna är höör kattungarna, som vi skrivit om innan.
Sen en kille som heter nico är påväg in från en bekant som tänkte släppa ut honom på gatan, så det var inte mkt annat vi kunde göra än att ta in honom :)
Och Pandora och Iza är kvar, och Labolina är oxå kvar och alla letar de hem :) så nog har vi mammorna :)

Grattis till lilla mamma katt och till dig Sweety. Förstår att du jublar.
Nalle, Lasse o Sören.
Josefa och Gullimat: Vad är det egentligen för fel på er?
Här skriver Sweety om en katt som får en ny ägare och så börjar ni direkt hugga som några gamla kärringar. Det ni gnäller om har ältats i flera trådar tidigare. Varför inte ge tjejerna en chans? Tråden och sajten i synnerhet är väl till för att hjälpa de hemlösa katterna. Inte stjälpa som ni självgoda besserwisrar gör.
Jag kan förstå din glädje Sweety92.Grattis till att Zessan får ett hem och "high five" till dig som gör ett bra jobb.
Ja, positiva handlingar ska väl uppmuntras, vem det än kommer ifrån? ÄVen om det hade varit Usama Bin LAdin som hade gjort detta, så hade jag varit glad för kattens skull!!!
Tack för ert stöd! Zessan mår bra i sitt nya hem med sin 2 åriga kompis Fidel Castro, haha vi börjar fundera på om det är mamma och son då de direkt verkade som de kände varandra och Fidel hittades i samma område när han var liten och de är KOPIER xD hade varit ganska klockrent, så för skojs skull hoppas jag att det är så ;)
Kul….. Då ser vi fram emot bilder från Castro och hans mamma!!!!!
jag ska se om jag behärskar tekniken av att sno bilder från facebook, isf kommer de snart in här xD
ja det är lite klurigt men det brukar gå bra. Bilderna får ett märkligt siffernamn, men det funkar fint!
så fin bild ju!!!!!! Det var inte svårt att plocka från Facebook?Så lika de är i färger och teckning……
Jag lyckades efter många om och men ;) haha Visst är dem, förstår du vrf jag tror de är mor och son?
Vad roligt att se att det går så bra för zessan. Så fina bilder.
Så kul att höra! Det är sånna här grejer som gör att man orkar fortsätta… 
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus