Hittekatten i Borlänge
Här kommer en lite uppdatering av hittekatten från Borlänge!
Efter att ha tillbringat ett och ett halvt år utomhus i stekande het sommar och vinter med tempraturer ner mot minus 30 grader har han fått flytta hem till mig och mina hundar.
Fungerar alldels utmärkt men..vägrar att gå ut;) Han får göra precis som han vill för dörren står öppen men han väljer att sitta på tröskeln och titta.
En underbar gosig snäll liten pojke vid namn Hösten!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så söt så. Ganska vanligt om de levt ett hårt liv ute och får ett underbart liv inne. Härligt du kunde ta hand om Hösten
Lycka till Hösten, detta är du väl värd!!!

härligt, han har nog fått nog av utelivet.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Du det där känner jag igen från flera hittekatter som vi haft. Det där med fritt uteliv har liksom tappat sin charm efter allt de varit med om. De är nog rädda att mista det goda livet de fått och vill inte riskera något.
Vilka fina bilder! Dem tycker jag att du ska tävla med i våra fototävling Sommarkatt som pågår nu. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Till min förvåning är detta också ett nytt bevis för att många utekatter blir mer än gärna innekatter efter att fått nog av utelivet. Men vilka fina bilder du har fått till det av Hösten.
Min Wille som levde ute under kanske upp mot ett år som kände till. Han vill inte vara ute! Han är så nöjd med att vara fönster jägare.
Jag får ibland dålig samvete när jag inte har möjlighet till balkong där kissarna kan vara, då kopplar jag på och går ut en stund. Hela tiden kollar han att inte dörren blir stängd jag riktig känner att han är rädd för att bli utlåst gång till!
Han är verkligen en innekatt. Enda språret som hemlösing är att vi måste hålla koll på soppåsen han är nästan manisk i att leta efter någonting att äta trots att han aldrig är hungrig.
M-H
MEn så fin!!!! Ja vi har samma sak här, Lilla Mee går gärna ut i rastgården, men är inte det minsta rymningsbenägen. Hon har fått nog.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Stort tack er alla som kommenterat!
Jag är själv förvånad över att han väljer att stanna inne med tanke på hur länge han bodde ensam utomhus men jag är givetvis superglad att han nu trivs med tillvaron.
Tror det är som ni säger att ha har fått nog av äventyren ute i det vilda.
Givetvis tog jag honom till veterinären när jag fick hem honom för hälsoundersökning osv och där konstaterade man att han var i toppskick förrutom lite mask i magen och dessutom var han redan kastrerad vilket jag hade bokat tid för :))
I skrivande stund ligger Hösten och mina två labradorer tillsammans i min säng och sover ikapp medan regnet öser ner utanför fönstret.
Ha en underbar sensommar med era små vänner!!
Du underbart vacker bild i första inlägget, vill jag bara säga……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack Hawknestgrove!! En av de bilder jag tog på honom när han började våga sig fram även när hundarna var ute på gården :)