vanvård hälsingland
Ja sorgligt… OCh vad ska man säga? Vem ska ta hand om katterna? Visst är det fruktansvärt att de avlivades, men som sagt, det finns ju inga platser, så vad ska göras Ingen kan trolla.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vanvård skall ge påbackning på hemmet, de stackars katterna fick betala för vanvården som ledde till att betala med sina liv. USCH säger jag bara

Rätt, ja. MEn när som i detta fall, så ville ju inte ägaren ens bry sig. Vart ska de arma djuren ta vägen då? Hon/HAn sk*t ju fullkomligt i vad som hände, hade ju varken intresse att ge dem mat eller avliva dem.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej, och då skall de straffas för det också tycker jag
Ja fasiken hur det ska vara……
Katter har lixom ingen rätt till nån chans, undrar om de har getts rätt att leva om det funnits plats åt de…. skygga som det står…..
Stackars kissar 
Absolut….. Tyvärr, så blir det alltså alltid då här. För man ska ju inte kräva av LST att de ska kunna ta hand om katterna… Tyvärr.

jag börjar fundera om länstyrelsen jobbar för eller mot djuren , sällan nån fälls och numera ska dom tänka över om man ska få djurförbud fast bevisen står framför dom på 2-4 ben och halvdöda ,tänkandes,och kanske gråter inombord och skriker efter hjälp sen dödar nån dom och ägaren klarar sig galant undan . Alltid ägaren som bär yttersta ansvaret och i detta fall har ju ägaren låtit det barka iväg ist för att ta hjälp så för mig solklart djurförbud med rättsligt efterpel
Men tyvärr funkar inte sverige så längre , känns mer som vi går bakåt i tiden än framåt i utveckling för djurens bästa
Om lagstiftningen varit annorlunda och myndighetsutövningen fungerat bättre borde sådant här kunna undvikas + få en bättre utgång. Ofta får det går för långt innan något händer och sedan blir det väldigt blygsamma påföljder. Ägaren borde ju få betala höga böter som i sin tur kunde finasiera vård och omplacering av katterna.
I Sverige är det dock alltid djuren som straffas i dubbel bemärkelse. Först genom det lidande som vanvården innebär och sedan blir de avlivade.
Det kan dock fungera bättre än så här. I Stockholm har de kommit längre. Där finns samarbete mellan polis och katthemmen vilket ger katterna en ny chans. Här kan ni läsa ett exempel från Stockholms Katthem.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"