Katthemmet Kompis invigning
Katthemmets kompis invigning kommer att vara lördagen den 30 juli mellan kl 11.00-17.00.
Välkomna
//Pia
Ska göra allt jag kan för att få vara på plats! Om jag så ska behöva lifta till Kompis från Eskilstuna!
/ Mew2 & Wikki Crew
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul att de äntligen kan öppna igen och fortsätta sitt välbehövda arbete 
Hade så gärna kommit men det är kattungetider och det finns ingen chans:(((
Hoppas de har öppet hus till hösten:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1. Har bil och bor i E-tuna, men kan vi bli ett litet gäng som delar på bensin så vore det perfekt, kanske fler vill haka på?
Jag skulle behövt vara på plats hela lördagen så jag kanske försöker åka ner på fredagen redan men om någon har plats hem efter invigningen och åker förbi Västervik åker jag gärna med.
//Pia
#4 Det låter som en bra idé! Vi kan abslout hitta på något sådant… Tror att jag vet en person till som i så fall hakar på! *blink*
Vi får höras! Hoppas vi kan träffa Nalle & co då också!
#6 Låter kanonbra, pma gärna mig veckan innan så kan vi se hur många vi blir.

Vad roligt det ska bli att träffa både gamla bekanta och nya kattvänner. Nalle
Sitter här hemma och har räknat igenom alla kattleksaker som jag tillverkat och som kommer att finnas till försäljning på invigningen. I nuläget är det över 650 st och summan på styckpriset på alla dessa går upp mot 5300 kr. Har även fått tag i material för silverbandet som säljs för att visa att man stödjer arbetet med katter i nöd. av dessa kommer det finnas 55 st. Har även lite annat som går att inhandla och stödja kompis med;)
//Pia
Ja den invigningen vill man ju gärna komma till. Sitter och kollar tågtider etc för att se om det är möjligt. Och helt omöjligt det är det inte. Kommer till Nybro i alla fall. Bor ju själv i "världsmetropolen" Mellerud men kan ta mig en bit på vägen om det går att samåka med någon.
#4 Vilken väg åker du om du kör från Eskilstuna ned till Småland?
#9 Inte dåligt Pia! Du ska väl även sälja de där fina kattstenarna då också?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vi jobbar febrilt på att sy ihop ett Kristianstadbesök, Norjebesök, Nybrobesök, Lundabesök för att sedan återvända till Göteborg. På 3 dar! Vi får se hur och om vi löser det
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tror inte du kan låta bli Kattatassen. Klart att du fixar allt. Dessutom får du ju träffa Sören som skall dregla på Pias leksaker.
Nalle

#12 Det är ju dessvärre inte bara jag själv som är inblandad i hela denna resa. Ett gäng andra människor skall också få ihop sina almanackor men vi skall inte ge upp ännu. Det hade varit jättekul med en turné
Absolut är Sören ett stort dragplåster! Och lille Sotis förstås

Lille Sotis är mer katt än när han åkte ner med dig och Siv o Stig är Lika gästvänliga.
Nalle
#11 Låter som en riktig utmaning det där Kattassen! ;)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
10# Blir vi ett litet gäng som åker ner fr Eskilstuna till stället utanför Nybro, så åker jag eller vi Katrineholm-Norrköping och Västervik som är fågelvägen ner.
#16 Sherwood, jag och min dotter tingar varsin plats i din bil från Eskilstuna, och vi bidrar självklart med bensinpengar! Vi får höras om samordning och restider!
Läääääääääääääääääääääängtar!!!!
Kram Mew2
#16 Det blir inte riktigt min väg. Själv kan jag ta mig till Göteborg, Borås, Herrljunga och däromkring. Så det stämmer ju inte riktigt.
#17 MewTwo, jag hör av mig till dig veckan innan nedfärd genom pm.
#18 Lena, hoppas någon bor närmare Mellerud, så du kan samåka med någon.

Puttar upp.
Gänget kring Kompis är taggade till tänder.
Skall bli så kul att se alla goa Kattvänner.
Champisen ligger på kylning
Kramisar
Nalle
#20 Har bokat en billig tågbiljett istället. Hoppas nu att jag kan komma också. Det är inte riktigt klart till 100% ännu. Men jag jobbar på det.

#22 Hoppas du kan komma ifrån och åka. Det hade varit så roligt att träffas!
Vi (maken och jag) kommer, har vi planerat. Vi är ju i Kristianstad och skall åka till Norje och hälsa på Sotis (Siv o Stig) också på vägen hade vi tänkt.
Sherwood jag har PMat mitt tel nr så kan vi bestämma närmare!
Mew2
Nalle, börjar du få ont om katthAvre, så säg till! JAg skickar i så fall med Schenker, billigast. Svårsålt på Tradera.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

3 Påsar kvar, Vi tar gärna fler påsar. <ska skriva till grönststedt och rapportra försäljningen .
Nalle
Wow!!!!!!!Då behöver du ju mera!!!!! det får vi fixa, har ju mycket här hemma!
Nalle jag pmar dig….
#9. Om inget annat så finns det garanterat en plats ledig i bilen om du skall hemåt till Västervik på lördag Puma77.
#29 Tack för erbjudandet men jag har fått klartecken att åka med Max och Måns husse och lillmymlan. Det är bara dem i den bilen.
Men tackar för omtanken;)
//Pia
#23 Jag hoppas kunna komma. Om inget strular till sig bör det gå vägen. Kommer redan på fredagen vid kl. 16:00. Jättekul att ni kommer!

Vi kommer dit vid 11-tiden när det startar på lördag hoppas vi. Hoppas vi kan känna igen varandra. Får väl ha mötesplats vid Sörens klapp-monter
Det blir bra det, alltså samling hos Sören. Verkar bli en hel del hittisfolk ändå.
Sören får vara huvudfiguren den här dagen! :)
Ja jag står vid sörenbordet så det är inte så svårt att se;) Är det lite kyligare kanske jag t.o.m har en tröja som det står Puma på;)
//Pia
Okej jag tar med material till namnskyltar och textar upp på beställning, när vi är på plats!
Mew2
Någon som vill åka med mej? Kommer att åka väg 32/31, Tranås - Aneby - Eksjö - Vetlanda - Nybro, och sedan samma rutt tillbaka.
Egentligen utgår jag från Örebro, men har konstaterat att köra både fram och tillbaka på samma dag är lite väl jobbigt, så jag tänkte faktiskt i så fall få ta mig en övernattning i Tranås på hemvägen, om inte någon från Örebrotrakten (typ Askersund/Kumla/Hallsberg) kan tänka sig att dela på körandet, för då är ju det ett alternativ också, även fast man kanske blir sent hem…
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Vill du ta med dig Wikkis matte från Örebro kanske, så slipper hon åka tåg till Eskilstuna för att lifta med Sherwood och mig?
#38, det låter ju som en mycket bra plan! 
#38 & #39: Problemet är dock vem jag ska åka med hem igen om FruFilur ska övernatta i Tranås och det är fullt i Sherwoods bil…? Eller kan vi ordna plats där på hemvägen? =)
Nääeee, men alltså, om jag har sällskap så blir det hela vägen hem igen, det var om jag åker allena som jag inte tror jag orkar med hela vägen
Du slipper bli strandsatt i Tranås, lovar!
Det ser ju ut att ordna sig bra här med alltsammans! :)
Kanske att Maruskaowille hänger med också… :)
Vi var och träffade Sören i Rejmyre idag och klappade och betalade för oss såklart. Varenda krona som finns i hela världen är han värd. Gosekillen! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Men det vore väl kul Malin om hon också vill med. Lite plats i bilen bland min packning kan vi nog ordna;)
//Pia
Det är ju lika bra att vi fyller bilarna, så att dom som tänker åka ner till Kompis invigninsfest slipper krångla med tåg och dylikt. Jag har en till plats ledig för vägen ner Eskilstuna-Katrineholm-Norrköping och Västervik och ner, så säg till bara.

Nu drar vi söderut och påbörjar vår lilla rundresa. Vi börjar i Kristianstad i dag och i morgon samt Norje. Sedan övernattar vi någonstans på vägen mot Nybro och dyker upp på invigningen på lördag!
Ses då allesammans!! Kör försiktigt!!
#41 Men du får komma ihåg att jag saknar körkort så du skulle få köra hela vägen i så fall. Vi får titta på det men blir jätteglad om jag kan åka med dig ner i alla fall =)
Bara man har sällskap så är det inget större problem att köra; det brukar alltid vara jag som kör på familjens utflykter, men att sitta ensam i en bil är inget kul 
Förresten… Den bifogade bilden är till alla katthemsvolontärer!!!

Marknadsvagnen parkerad på Kompis o Sören är ute och tränar dina benmuskler efter allt fällsovande sista veckan. Nu ska vi bädda in husvagnen. Skippa tältet Pia verkar som du har nog packning ändå.
Då skippar jag tältet för Lena skulle sova där med väl? har kollat vädret hela veckan och det växlar hela tiden men mestadels ser det ut som om fredagen och natten blir regn om man gör ett överslag av växlingarna.
//Pia

Jaq du får dela bo med Lena Pia
#51 Bara en liten praktisk fråga. Behöver jag ta med mig madrass för husvagnen?
eftersom det ärså mycket kattfolk, så kolla in delfinens vackra pärlbroderade små påsar med hemlagat kattgodis!!!!
Det ska jag definitivt göra. Är det Nalle som har dem?
//Pia
ja, jag lämnade dem med henne. Det är urvackra små påsar och godiset är ju lagat efter recept i katternas kokbok…..Alltså helt hemlagat godis fiskfritt!
Bra för jag står under hennes marknadsvagn med så då lär jag se dem;)
//Pia
ja fråga om dem annars. Du har samma del som vi hade då?
Ingen fara jag ska allt gå ock kika runt en hel del;)
//Pia
Det låter spännande det där med hemmagjort kattgodis i vackra påsar! :)
Ja, de är såvackra! vi fick ju med dem till marknaden i strömstad, det är torkat levergodis, så det håller ju jättelänge. Delfinen fick receptet av mig och gjorde fint godis och la i vackra påsar. Jag valde att låta nalle ta över de små påsarna, för sånt är svårt på tradera.

jag satte ner dem till 30 kronor och sålde en nu sista marknaden och då har jag ändå ändrat lappen till katt/hundgodis. Det är nog 3 kvar och Malin skall få dom pengarna av mig för det som jag sålt åt henne på Kompis invigning. Så kan hon ju slösa pengarna på korv o hembakade pajjer. Kanongoda som Maritha gör.
Synd att du inte kommer ner.
Gissa om vi ska partaja i morron.
Nalle
Jag har ett 20tal FORTIFLORA kvar och tar med dem för utdelning till dem som ev behöver!
Mew2
#48 Skriver här och pm-ar dig, kan vi höras om tider imorgon? Har skickat ett mail med mitt mobilnr, bifogar även i pmet.

Inte så ofta härinne men då och då och såg denna tråden. Vi åker i morgon till Kompis från Karlskrona och har platser lediga om det är någon som vill samåka upp till invigningen och kela katter, hör av er i s f.

Invigningsfesten har börjat.
Nalle o Co
Tack alla för en härlig dag på Kompis! Trötta men nöjda är vi nu på väg hemåt, Sherwood och jag…. Men det är en bit kvar!
Kändes skönt i hjärterötterna att få krama Sonny och Maritha!
Mew2

hadde jättekul! träffade massor av kattfolk o er , men kattassen, var du där,? dej missade jag nog.. men det blir lite svårt när man inet vet hur man ser ut, fick gå runt o fråga folk om de var nätfolk,,,,, kattehmmet var fint med stooora uterastgårdar, vill med ha!!!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hoppas ni haft en underbar dag på Kompis. Hade så gärna velat komma men har kissebebisar i gäststugan som inte kan lämnas ensamma så många timmar, så det blev till att stanna hemma och leka "katt-mamma".
Tar lite bubbel här hemma i stället och skålar för Kompisgänget. Väntar spänt på era bilder och berättelser från dagen.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Hade två helt underbara dagar även om det regnade så det stod som spö i backen på fredagen.
Skitkul att träffa alla hittekattsfolk och få ett ansikte på dem.
//Pia

#67 Oja visst var jag det! Men - jag missade nog tyvärr en hel del. Fick chansen att hälsa och prata med flera men misstänkte att ni var fler som var där som jag inte hann att få koll på
Men det var en mycket trevlig dag och så roligt att se det nya katthemmet!!
Jag rekommenderade Sonny att låta detta bli en tradition som återkommer en gång om året, men det får ju inte heta Kompis öppningsfest till nästa år, utan med något helt annat namn, men vi får se. Mycket trevligt var det att träffa så mycket folk härifrån.

Sherwood vi har pratat Julmarknad med risengröt o skinkmacka i kvälll och räknat en massa pengar. redovisningen kommer på Kompis hemsida men i Sörens spann fanns 7359 kr, Så ett STORT tack till alla er som klappar honom
Nalle

Roligt att träffa en del av er hittisar som man aldrig tidigare hade träffat, samt några som jag var bekant med sedan tidigare. Roligt att det var så mycket folk och hoppas slutresultatet blev lyckat samt att flera katter blir tingade framöver.

Det var ingen dålig summa Sören fick i sin spann

#75 Får man gissa på någon som jag sett skymten av på annat foto. Ja Lena känner jag igen och lillmymlan med kamera.
Det är Marianne11, Lena, Martdat och lillmymlan i rakt nedåtstigande led;)
//Pia

kunde ni inte redigera bort dubbelhakorna!!! haha,. Ja det var supertrevligt att träffa så mycket nätfolk på en gång, missade ju till o med endel,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är bara du som ser dubbelhakorna Martdat;)
//Pia
Ja det var två lyckade dagar som vi hade på Kompis. Kom ju redan på fredagen och fick äran att prya lite på katthemmet. Träffa katterna och stå i loppisen bl.a. Även om det regnade mycket sken solen inombords.
Lägger in några bilder.
Första bilden är på Katthemmets huvudbyggnad.
Jösses jag ser ju ut som en jätte bredvid Malin;)
//Pia
Mer kommer i en särskild artikel sedan!
Jättekul att träffa alla som var där! :) Det var även fantastiskt att möta Maritha och Sonny och att se deras livsverk som nu har återuppstått. Ett katternas paradis! Tack för att ni finns!

Vilka fina bilder det blev! och så trevligt det var!
Mig skymtas runt kaffebordet - hihi

Ja ni alla inte är det speciellt svårt att tycka om Sonny o Maritha. När man sedan ser deras kärlek till katterna blir det ännu bättre.
Lena, Lasse Pia Puma Emma från Öland o jag hade särskilt favör att få hjålpa till att mocka lådor och samtidigt få våra små samtal med alla små godingar på katthemmet. Det gör vi gärna om.
När alla åkt hem igår kom solen fram och när vi äntligen plockat in alla pryttlar blev det GOS med Karantänskatterna, pizza och pengaräkning fast både Sonny o Maritha hade behövt hoppa i säng.
Men gissa om vi alla blev glada över resltatet och över alla fina bilder vi sett i dag Morgans, Christers film, Pia Pumas ( kram tjejjen) Malins Kärleksbilder och nu Lenas. och dom på Wikkibloggen SÅ KLART
Kramisar till er alla.
I morrron skall Sören redovisa hur många .
Hittekatter i Fokusmänniskor han träffat.
Hoppas att han inte är lika förvirrad som jag. Då får ni hojjta till.
Kramisar ALLA.
Nalle
Fick just höra att det kom in 31.000:- under invigningsdagen till Katthemmet Kompis! Fantastiskt och jättebra!
Igår kväll fick jag världens migrän attack så jag kunde inte sitta vid datorn alls och följa alla bilder och inlägg som började strömma in. Har inte haft sån migrän sen Cindy kom till mig men det har ju varit en hel del denna helg.
Så nu ska jag ta och kolla runt lite mer och se vad som lagts ut av denna underbara helg för det var det verkligen även om vädret visade den sämsta sidan i början.
//Pia
Nu har jag yxat ihop en artikel om Katthemmet Kompis!
Hi hi jag verkar bara ha fastnat på bild i Christers film!
Mew2
#97 Tror jag såg en ryggtavla på dig i ett av mina foton. :)
Lägger en länk till resterande foton här om någon vill se!
Så fint det har blivit!
Önskar jag kunde varit där men det näst bästa är ju att få se alla kort såklart! Helt underbart att de lyckades få in så mycket pengar! 
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Men vad sjutton vad jag fastnar på bild helt plötsligt.
//Pia
Ingen korv i vare sig hand eller mun Pia, det är ju otroligt 

*Nalle Puh*
Du var ju överallt Pia, är det konstigt om du fastnar överallt då? 
*Nalle Puh*

Överallt - med eller utan korv
Ha ha nej då var var inte överallt bara nästan men jag kan inte rå för att ni plockar fram kameran så fort jag kommer och tar värsta konstiga bilderna…. mmmm du vet vilken jag menar Malin.
//Pia
Ha, ha - du hade en framträdande placering den där dagen Pia. :)
Jo det var jag och sören ser det ut som;)
//Pia

Lilla Puma jag vet hur mycket du handlade för. JAGhar pratat med min kattvakt så jagvet.
NOS PUSSAR Sören
Oj då :S Men jag lovar att jag handlade för mina egna pengar och inte för dem jag tjänade in till kompis ;)
//Pia

Ett stort tack till alla som hade möjlighet att besöka oss denna dag. Och ett varmt tack till alla andra för allt stöd.
Själv kunde jag dessvärre inte medverka eftersom jag arrangerade en bussresa. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis