Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 14757 ggr
lillmymlan
0

Kolonikatter i Linköping 18

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill börja med att tacka allra ödmjukast för alla pengar som har kommit in på Östgötakatternas konto, jag blir alldeles rörd. KyssSkäms

I nuläget är det Musse kvar i kolonin som ska komma in, så snart vår veterinär är tillbaka efter sin semester. Det måste planeras en del när Musse ska komma in då han är stark som en björn och vi ska be att få honom sövd via grävlingfällan så kan slipper att byta till transport. Tanken är att Musse ska fixas hos vet och sedan komma tillbaka till mataren ett tag för att få gå av sig sina hormoner och sedan komma in i trygghet igen.

Vi tror även att Nostippen och Fläcken är kvar (rymmarna som varit ute i snart ett år). De hittade tillbaka till kolonin och det är vi så tacksamma för. När de går i fällan ska de komma tillbaka till Matilda som väntar på dem!

Kanske att Svarta Svansen också är där, det vet vi inte i nuläget. De klarar sig bra när det är sommar och mycket råttor på platsen, men det är klart att vi fortsätter att mata, tro ingenting annat.

Mamma Vithaka och hennes bebbar chillar och vi tar det mkt lugnt med den här lilla tösen, för hon är oerhört rädd. Hon äter, dricker och går på lådan perfekt och det gör de små också.

Här är den förra tråden

Här bloggas det

Här finns vi på facebook

34 katter är i nuläget intagna, 34 stycken!

Många kramar
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Redovisning i pdf

Hur ska vi någonsin tacka? Det känns så fjuttigt att säga tack bara, men jag hoppas ni förstår vad det innebär ändå?! TACK!

Tack till alla som aktivt var med i pm, sms och mail och telefonsamtal och skjuts när vi skulle få in Vithaka och bebbarna och tack för att ni stöttar Östgötakatterna Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kvitton i pdf

Om något är otydligt så säg till så lägger jag in själva kvittot direkt i tråden.

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

*Lämnar ett tassavtryck*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tiana
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tassar förbi, hoppas att mussemannen förstår sitt bästa när det är dags.

[Nisse2002]
0

Fantastiskt arbete ni har gjort!! Guldmedalj och Rosor av finaste slag till dig Malin m fl som hjälps åt Glad

Underbart att höra att mamma Vithaka sköter sig så fint och även hennes små bebbar Kyss

Lycka till med fortsatt arbete med hemlösa katter, jag kommer att fortsätta stödja er ekonomiskt så gott jag kan på olika sätt.

Kram på er tvåbeningar och nospussar till alla era små underbara fyrbeningar

KyssKyss

Delfinen
0

Lämnar ett litet tassavtryck så jag kan följa tråden. Missar nog en del ändå när jag inte har egen dator.

Härligt att så många missar har kommit in. Hoppas nu att dom som är kvar snart kommer in också.

emjon
0

Underbart att så många kissar blivit räddade men så ligger det ett otroligt arbete bakom. Blir oerhörd glad över så många kattvänner som stöttar er och det är alla bidrag bevis för.

Nu när vithaka och hennes bebbar kommit in så känns det som vindarna vänt och era planer för Musse blir nog också bra. Nu gäller det att hålla tummar och tassar för att resten av gänget blir infångade igen.

Kram till dig Malin för din kärlek till alla kissarnaKyss

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

OCh du ser, så mycket som sakerna i dina gömmor  har gjort!!! OCh fortfarande ger….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Luecca
0

Gör ett avtryck jag med… Glad

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Cozzmos
0

Jägar Måns och Max vill också ha koll!

Nosbuff

brutt
0

Malin har skickat pm till dej i dag!

lillmymlan
0

brutt… jag har svarat :)

Roligt att ni hänger med i tråden :) och många från bloggen har även varit in och spanat och sett att deras gåva är redovisad :)

Tack alla Kyss

Har haft en dag i solen med M-H och det var skönt och varmt, solen skiner och det gör kropp och själ gott. Det är sommar! Märkte inte ens att den hade kommit… snabbt gick det va?

Bebbarna fick paket från emjon med leksaker och godis och rådisarna var så uppskattade ska ni tro. Marianne glömde sin kamera här så i morgon ska jag försöka att filma dem. De är galna i leverpastej :) och även mamma Vithaka tycker att det är gott, men hon äter när jag har gått ut från rummet.

Finaste bebbarna och finaste mamma Vithaka och finaste kolonin i hela världen! Kyss

*Nalle Puh*

Selma99
0

Blir imponerad av vilket arbete du/ni lagt ner….måste vara många timmars arbete. Kommer att följa ert arbete och hoppas att de sista katterna kommer till hem där de har omtanke och trygghet omkring sig.

Eftersom att jag själv inte har möjlighet att varken ta någon katt permanent eller som jourhem så skänker jag en slant emellanåt.

Keep up the good work!

lillmymlan
0

#15. Tack, det uppskattar vi mycket Kyss… jo, en och annan timme har vi allt tillbringat i kolonin Glad och med facit i handen så är det så skönt att det snart är slut på katter i kolonin.

2 år är det sedan jag var ner dit första gången… 2 år har det tagit och ibland har det varit otroligt tufft och jobbigt, men… envishet och tålamod lönade sig ännu en gång Skrattande Det är ju det som det hela handlar om och att vara otroligt noga!

Malin

*Nalle Puh*

Selma99
0

Det är härligt att höra om lyckade omplaceringar av dessa koloni katter men ibland gör ju sjukdom att en del katter måste avlivas. Likaväl så är det så viktigt att göra sitt bästa för att få bort katter från dessa kolonier och i bästa fall ge dem trygga hem. Just för att det måste vara så jobbigt som katt-människa att behöva ta de jobbiga besluten om avlivning emellanåt gör att man som person måste vara stark för att envist arbeta vidare som du/ni gör. All heder åt er.

MewTwo
0

Malin, det ser ju ut som att du fick rikligt med intäkter i juni, och det är dig väl unnat - för om jag lägger ihop alla månader när du haft kontot på minus så tror jag ändå att allt detta katthjälpande gjort rejäla ingrepp i din egen plånbok många gånger, eller hur?

Något riktigt plus i kassan får man aldrig med att rädda kolonikatter - men man får det i hjärtat!

Ändå vet jag att om vi skulle räkna till ytterligare reella utgifter du haft ifråga om resekostnader och vad din tid är värd, ja då landar det på otroliga röda siffror… Och du har inte tagit upp några resepengar.

Att du kommer att satsa varenda extra kvarvarande krona på de här katterna, det är ju givet. Det är ett jättejobb du tagit på dig och genomför, och det är beundransvärt!

Vi fortsätter att backa upp dig på de små enkla sätt vi kan intill den sista katten på kolonin är infångad och kastrerad! För det är de många små flödena som bildar havet - och små bidrag tillsammans räddar mer än en katt!

Kram Mew2

emjon
0

#18 MewTwo så sant som du skriver och jag håller med dig till 100%.

Vilken lycka för alla dessa kissar att Malin kom i deras väg och visst skall vi fortsätta att stötta på alla de vis som vi kan var och en på sitt sätt.

Puma77
0

Detta kort har Wikki lovat att lägga ut på auktion för östgötakatterna.

//Pia

Puma77
0

Så insidan;)

//Pia

MewTwo
0

Wow Pia vad fint kort! Det kommer upp på auktion tillsammans med ytterligare några saker i ett paket under veckan - Wikki måste först avsluta redan pågående auktion på börsar till förmån för Örebro katthem - sedan blir det turen kommen för detta vackra!

Mew2

Gullimat
0

Milda tid så vackert, vill haCool vackert som misarna från kolonin, för de är verkligen speciella, dessa svart-vita skönheter.Kyss

lillmymlan
0

MewTwo… nä, bensin och tid står vi för i nuläget. I slutet av december blev jag arbetslös och började då att ta ut för maten för det klarade inte min/vår ekonomi av på bara a-kassa tyvärr.

Vi är inga miljonärer någon av oss och vi gör det här för kissarnas skull och jag älskar dem innerligt, alla och en var. Det är hjärtat som styr och jag är glad att jag har kunnat bidra med att hjälpa den här kolonin till trygghet.

Om någon har reagerat på kvitton i pdf där det är 2 nästan lika kvitton den 9/6 på 649:- vardera så är det för att det inte fanns pengar till båda säckarna med mat på kattkontot, utan den ena är betald med mitt eget kort.

Jag är så tacksam för att du hjälper oss MewTwo och så även gulliga mail som kommer ibland, de gör mig mjuk i hjärtat. Kyss

Puma… vilken supersnyggt kort! Jösses! Va ni är snälla och gulliga allesammans!

Gullimat… din Klicka Kyss är så otroligt vacker!

Jag har mutat kattungarna med leverpastej idag, det var poppis kan jag lova. Ikväll står det kyckling på menyn.

Ska göra mig i ordning för att åka och fixa åt Musse-mannen i kolonin, bädda om och lägga nya monsi-dynor och lägga en fräsch bumbisbädd i kojan. Någon vilar ut där ibland, jag undrar vem?

Kram från Malin

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Krama Mussemannen från mig, tycker också han är så otroligt vacker, nej det går nog inte, men man kan låtsasKyss

Kaliber
0

Wow, vilket arbete ni lägger ner! Kyss

monsi
0

Tassav tryck!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

vilda-hilda
0

Malin!!!

Sören. Svart-Vit

Rapporterar att en SVART-VIT 16-årig Honkatt tog hem det allra bästa pris en katt ta hem på en utställning. Vann över alla fina katter som fanns där.

SVART-VIT =Tår på kinden.

Nalle

bymaruska
0

Fantastiskt! Härligt Malin nu har Du en liten buffert.

Men jag vet och förstår att det kommer bli många hål att stoppa i under den närmaste tiden. Gud vad skönt att Du inte behöver vara orolig över ekonomi en liten stund framåt.

Bara Musse mannen är kvar som Du behöver oroa Dig över och han klarar sig det vet Du, en stund iallafall.

Vi tar honom om en vecka!! säger jag…..  kattfångaren nja men gott kaffe ordnar jag.

Du redovisar så seriöst därför förstår jag att många vill stödja Dina koloni missar. Många känner sig säkert bekväma med sina bidrag och gåvor till just Östgötakatterna för det är ordning o reda!!

//M-H

MariannE11
0

så glad för din skull malin att det kommit in en del slantar till dej…..o glad för att vithaka o bebbar kom in till sist…

bara glad om du kan filma med min kamera…..Skrattande

måste komma med en Bellerapport en dag med färska bilder… hon är supergosig morron, kväll o natt… dagtid vill hon helst ligga gömd o sova….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

lillmymlan
0

Härligt Nalle… det var ju det jag visste, de svart-vita är ju allra bäst på att kamma hem både det ena och det andra Kyss UNDERBART!

Några äter på nätterna i kolonin, maten går åt i snabb takt, och då är inte fåglarna där och äter. Undrar just vilka det är?

Nu har det blivit städat på matstället och på tisdag ska vi ta en sväng till veterinären för samtal och samtidigt byta ut deras koja så de får en ny fin med nya fräscha filtar i.

M-H… bra att du planerar och fixar kaffe och håller mig sällskap Kyss

Gullimat… om jag får chansen när han sover så ska jag kramar honom både från dig och mig… det lovar jag! Innan dess blir det slängpussar till honom istället, men det kan vara ganska okej det med, eller hur?

Kram på er och ha en god söndag

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Marianne… så härligt med Belle Kyss jag vill se bilder på henne, sötnosen!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

OCh jag hr packat grejer som ska iväg från Tradera….. Man blir lite snopen, när vissa saker med utgångsbud går för 1 kr och folk inte betalar mer än en krona… Fisigt…..FörvånadMEn det trallar på med dina saker ändå! HAHAHA ett par saker är på väg till Norrköping igen!!!! PAckat dem idag och bokat frakt med Bussgods!

lillmymlan
0

#33. Skrattande

Imorgon ska jag lägga upp lite bilder på bebbarna och kanske på mamma Vithaka :) om hon vill posera alltså.

Vithaka har koll på att bebbarna äter ur händerna och hon har superkoll när jag städar lådorna och torkar av golvet. Hon diar däremot inte sina bebbar men hon är där, vilket gör bebbarna tryggare.

Finaste missarna!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

vad bra!!!!! skrik till när du vill ha ett annonsbidrag…..

lillmymlan
0

Tack tack Hawk :)

*Nalle Puh*

maggan47
0

finaste missebebisarna med mamma, och finaste Malin, vad vore alla dessa katter utan Malin med sitt stora hjärta

all världens kramar från Maggan47Kyss

lillmymlan
0

Tack finaste Maggan Kyss

Bebbarna

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Nyfiket spanande :)

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

URsöta……

lillmymlan
0

Avslappnad

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

En 70krona överförd från min Marginalenbank till dig för annons!

lillmymlan
0

Tack tack Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Var det mammis på sista bilden?Kyss

Puma77
0

Mmmmm vill bara fram o klia denna söta goa mage;)

//Pia

lillmymlan
0

Mamma Vithaka kommer nog på bild i morgon … vill inte gå för nära henne och störa, hon tycker att det är jobbigt nog :)

Jag vill med stoppa näsan där, men just nu matas det med godsaker från händerna så att de ser att jag inte är farlig. Men när tiden är mogen :) så ska jag gosa kattungemage Kyss

*Nalle Puh*

destiny
0

Det allra allra bästa som finns, gosa kattungemage. Kyss Fast jag gosat hundratals gånger med mina kattungemagar kommer dom ändå springandes för att möte matte varje gång hon kommer in till dom. Kyss Jag tror dom också gillar det. Flört

Hawknestgrove
0

ok då var det bebis då…. så söt…

lillmymlan
0

Kolla in fullkomligt galen-minen Kyss så söt!

*Nalle Puh*

Gullimat
0

bild #41

Undrar vem Pappa ärKyss

lillmymlan
0

#50. Ja, det kan man undra Skrattande

*Nalle Puh*

Vargtassen
0

Så sötaKyss

monsi
0

Ljuvliga!Kyss

bymaruska
0

Äpplet faller inte så långt från……

Jag har lite svårt att avgöra om det är Musse JR eller lilla syster utan pricken. Är det MUSSE JR så är det stor risk att han/hon flyttar hem till Maruska o co.

Jag är ju såld på svart/vita eller hur Josefa Flört för dom är ju helt underbara.

M-H

lillmymlan
0

Haha, det är fel M-H, det här är den du kallar "lillasyster utan pricken" din är ju som vanligt minst, men fräser mest Kyss duktiga missar!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Ganska stor "vill ha"-faktor på den "galna" ungen Kyss Men jag har ju redan två av världens vackraste katter och det kan ju vara farligt att överdosera Flört

monsi
0

Å vackra katter kan aldrig bli överdoserat med #57Glad

Sehvrin
0

#58 Nalla påstår att det går Flört fast det kan bero på att hon vill vara herren på täppan Oskyldig

Fast jag bor i så liten lägenhet att jag knappt ens kan drömma om en tredje katt; väldigt smidigt i dessa tider då det finns så mycket charmiga kattungar Flört

bymaruska
0

Jag var lite tveksam om det var Musse JR eller ej.

Håller just nu på med en kampanj på hög nivå för min sambo. Det brukar funka med lite kvinnlig list…. plus att han är helt galen i Kajsa Kavat och kan nog bli lika galen i en till. T o m när tapeterna rök förra veckan fick jag skulden inte kajsa Kavat…..

Klart jag sak ha en Musse JR. Egentligen har jag nog vetat det sedan dag ett eller den dagen jag puttade honom i huvudet med pinnen. 

M

lillmymlan
0

Jobba på med kvinnlig list,,, heja heja heja M-H :)

Nu ska jag hänga tvätt och sedan iväg till veterinären och kolonin.

Ha en bra tisdag :)

*Nalle Puh*

emjon
0

#60 Särskilt i ett sådant fall är det extra bra med lite kvinnlig list och helt underbart om familjen utökas med en sådan liten godingGlad

bymaruska
0

Jag har kommit på att det funkar att så ett litet frö och helt plötsligt var det inte min idé utan sambons…..  det funkade ju med nya soffan så varför inte.

Har faktiskt smyg tittat på trollungarna ikväll. Underbara små pigga kattungar med bus i blicken, klart att Musse JR var fräs pelle nr 1….

Mamma Vithaka lite orolig men blinkar så fint tillbaka.

Tack Malin för fina Fjärils Lavender och smyg titten!

M-H

lillmymlan
0

God natt från kolonimissarna Kyss

#62. Varför är det grå text? :)

*Nalle Puh*

Sidentass
0

Man blir nästan religiös på kuppen när man ser så vackra, så söta individer…! Kyss

lillmymlan
0

Här är enligt M-H "Musse Junior" vi får se vem som har rätt? En burk kattmat slog vi vad om.

Den här lille/a bebben gillar välling, de andra är inte så förtjusta längre. Idag var mamma Vithaka på golvet och gosade med bebbarna, tjyvkikade i nyckelhålet. Lilla fina mamma Vithaka! Kyss

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Bästa VithakaKyss

lillmymlan
0

Absolut bästa mamma Vithaka Kyss hon är såååå vacker den lilla fröken!

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Och duktigKyss

UlrikaD
0

Hamnade i insulinkoma av sötchock av filmen ju!Skrattande

lillmymlan
0

Missen med prick på hakan Kyss säger ha en god fredag

*Nalle Puh*

Delfinen
0

Vilken sötnos….vill pussa och gosa

bymaruska
0

Lilla syster med Pricken. En riktig smällkaramell !!

lillmymlan
0

Ha en god lördag säger Vithakas bebbar Kyss

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Får lite abstinens och vill pussa bebismage! Underverk har hon åstadkommit mamma VithakaKyss

emjon
0

Gosetroll är vad det ärKyss

MariannE11
0

vilken underbar rad med småkissar….dom ser ut att ha anpassat sej bra hos dej malin Glad

maggan47
0

vilka sötnosar dom är, med mamma Vithaka i spetsen förstås,

Maggan47

bymaruska
0

Nu har jag smygtittat på trollen hemma hos Malin! kan knappt tro det är 3 veckor sedan dom kom in. Oj vad det gått framåt full fart och massor med bus. Mamma Vithaka är inte alls så orolig längre, det märks att Malin avsatt massor med tid för familjen.

I kväll har vi Malin och jag haft kattfri tid……  vilket innebar fika i Söderköping på Smultronstället, promenad och massor med skratt.

Det är klart Malins kamera är med lite abstinens har hon allt när hon ligger på alla fyra och fotar ett gäng stenkaninen ut med Göta Kanal.

Bjuder på en fin sommar bild på Malin.

lillmymlan
0

Även kattfri tid är viktigt och jag käkade äppelpaj med glass, som var supergod. Har bott i Norrköping hela mitt liv nästan, men aldrig fikat på Smultronstället, så det var en höjdare. Tack för fikan M-H! :)

Mamma Vithaka har lämnat sin skyddade plats och ligger nu i fönstret och spanar. Hon är otroligt vacker såklart, precis som hennes bebbar! Kyss

Såhär kan man ligga och sova också… det är faktiskt rätt så skönt Glad

*Nalle Puh*

monsi
0

Låter som ni fick en välbehövlig lugn o skön sommar kväll.

Duktig mamma Vithaka som har börjat förstå att hon kan njuta av livet nu o inte behöver kämpa längre.

Vill ha lite go kise som kisar mot kamran.

Puma77
0

Åh jag älskar Smultronstället och dess olika glassar är ju bara mmmmmm.

Kul att få se en bild på Malin med;) jag har en på min dator men den har hon sagt att hon kommer säga upp bekantskapen om jag visar :S Så den får vara kvar i datorn;)

Vithaka med ungar är bara för goa och det är väl tur man inte bor så nära då hade jag trängt mig på hos malin varje dag för att få en skymt av dem;)

//Pia

maggan47
0

vad skönt med lite barnfri tid Malin, och vilken gobebis som sover

kramar till bästaste Malin

lillmymlan
0

Puma… den där bilden tycker jag att du ska deleta Skrattande usch!

Maggan… du vet Kyss

Vithaka kissar ner allt mjukt :( och det är inte kul! Nu blir det tyvärr inga mer mjuka bäddar, för då blir jag tvungen att tvätta varenda dag. En önskan om en tvättmaskin i lägenheten… drömmer… skulle vara härligt!

De leker och lattjar och busar och äter och gör som kattungar gör mest, mamma Vithaka håller stenkoll när jag kommer in… inte vara för nära bebbarna… nono!

Ska tala med jägarvallen om när kastrering kan ske av henne…

Kram

*Nalle Puh*

Puma77
0

Den bilden sparar  vi till bättre tider;) Lina var ju så feg att hon gömde sig bakom dig.

//Pia

lillmymlan
0

Bebbarna

*Nalle Puh*

Puma77
0

Åh viiiiiill ha;)

//Pia

Tizzla
0

*smälter*

MariannE11
0

vilken underbar film Kyss

Luecca
0

Åh va fina de är! Kyss

Sehvrin
0

Vilka sötnosar de är. Jag undrar om Malin skulle märka om man kattnappade en Oskyldig

Min blogg blev förresten kapad av Nalla idag. Hon kände att hon var tvungen att berätta hur hemskt det var att efter fem mattefria dagar åter dela lägenhet med mig Flört

bymaruska
0

Sehvrin!

Malin har satt larm på alla kattungarna!!

Cozzmos
0

Härlig film! :-)

vilda-hilda
0

Synd att man är för Gammal för fler Bebisar skulle gärna haft en Svart/vit till annars.

Nalle

lillmymlan
0

Igår blev bebbarna avmaskade för andra gången, den här gången med Milbemax och igår kväll så låg det döda maskar i lådorna, så otroligt äckligt, men skönt att det försvinner… snyltare! Glad

Mamma Vithaka ska jag försöka att avmaska idag så att hon blir av med maskarna också! Glad

Var och lämnade mat till Svanstippen i Kisa igår och då låg den lilla fröken och softade och gottade sig i sängen… och höll koll på oss såklart, men hon hade en given plats i familjen… GILLA!!!

Kommer bild på henne när jag har lagt in dessa i datorn.

Hoppas att ni har det gott i sommaren, det är vackert nu med allt lin som blommar.

Ha det gott och sköt om er

Kram Malin

*Nalle Puh*

UlrikaD
0

Alla dessa bilder skulle du göra en bok utav. Man mår så bra i hjärtat av att se dem.Skrattande

Sidentass
0

Jag säger som UlrikaD här ovan…du skulle kunna göra en bok, skriva om ditt arbete och visa de vackraste foton..!

maggan47
0

klart du ska göra en bok Malin, underbara bilder

kram Maggan47Kyss

lillmymlan
0

Kyss

Ha en trevlig helg alla Glad säger miniMusse Kyss

*Nalle Puh*

Lena
0

#96 Ja det har jag tyckt länge! Hoppas Malin gör slag i saken en vacker dag. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
0

Tänkte väl att jag inte kunde vara ensam om att tycka detta.Skrattande

Sehvrin
0

Woho! Jag har gjort framsteg med Semlan Skrattande Efter nästan ett år hos mig har hon äntligen gått med på att starta klappträning. Bara med baksidan av fjädervippan och bara på sidan av kroppen, men hon ligger kvar trots att jag stryker jättemånga gånger.

Jag är jättenöjd med det här framsteget, då Semlan tidigare flytt sin väg om man så bara snuddat vid henne.

Tillägg: Fick nyss stryka henne på huvudet också Skrattande

Cozzmos
0

Yay!!  Bra jobbat!Glad

lillmymlan
0

Sehvrin så härligt… så glad jag blir! En del går det snabbare med och en del så mkt långsammare, men varje litet framsteg är ett framsteg! HURRA va ni är bra!

Kram på er!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Idag åker Vithaka in för kastreringspaket. Nu hoppas vi att läkningen kommer att gå bra.

Sehvrin, som vi träffade igår, skänkte ett jättefint kattgym till småttingarna och ett ufo-ägg till Ruffan som börjar bli aningen rund om magen :)

Ska lägga upp en film på bebbarna så ni får se hur roligt de hade med nya leksaken :) härligt att se dem!

Tack Sehvrin Kyss

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Min fina alldeles egna kolonimisse Kajas Kavat. Nu fångade jag Dig!!!!

O matte släpp ner mig…..

lillmymlan
0

Så fin hon är Kajsa… kan inte förstå va lik hon är de andra småttingarna här hemma GladTyst

*Nalle Puh*

Luecca
0

Jösses så söta!!!  Kyss

Gullimat
0

Så fina de är, dina vackra svart-vita missarKyss

lillmymlan
0

De är bara så himla ljuvliga!

När jag äter knäcke med kaviar på så klättrar de på mig för att få smaka, men nu blir det inget sånt, för någon är dålig i magen :(

Någon som kan ge lite råd… avmaskade småttingarna med Milbemax för ca 14 dagar sedan… tror jag… nu är det någon som är dålig i magen :( och det verkar komma efter avmaskningen.

Nu ger jag kokt fisk och morotspure och trevis och frikadeller, något mer bra som jag kan ge dem.

De äter torrfoder RC babycat och RC bebismjölk och nu har jag återgått till KMR igen… suck! Varför är det skillnad på KMR och RC mjölk, jag tycker att jag märker skillnad.

Någon annan som märker att småttingar kan bli kassa i magen av RC mjölken?

Nu ligger de och sover efter frukost och fisk är ju såååååå gott och mamma Vithaka är ju bara så rolig. Hon ligger på fläkten och spanar ner på mig när jag leker med bebbarna och hon har stora ögon :) undrar om hon också vill vara med, eller om hon bara håller ögonen på mig?

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Vad kul att se att de tyckte om kattgymmet Skrattande Inte som mina tråkmånsar som knappt tyckte att den var värd att gå på Tungan ute

Jag tror på att Vithaka vill vara med och leka Flört

Hawknestgrove
0

jag hade nog avstått från fisken och gett dem kött i stället. rå köttfärs. HAr du kvar nån älgfärs?

MariannE11
0

Underbart fina kissar. Har länge tänkt skriva om Belle, fd Sötnos. Hon är så fantastiskt fin. Busig men samtidigt försiktig med bossarna. Min äldsta katt Lillan älskar hon för det är ju rätt färg o hon ser ut att vara runt halvåret ( hon är 12). Kärleken är inte helt besvarad från Lillan som tycker att man ska vara tysta o lugna. När det varit tokvarmt så har Belle gått under jorden i huset o vaknat sent på kvällarna. Hon har blivit betydligt större nu i sommar. Hon är försiktig o får komma till mej på sina villkor. Kelgris är hon o vi tränar på att sitta i famn o bli kelad. 15 sekunder brukar räcka. Vet att hon bits om hon skulle behövas. Kommer lillan upp i säng eller soffa brukar oftast Belle vara strax bakom o vill stryka sej som lillan. Jullan som är storboss tvättar henne ibland men det slutar nästan alltid med ett påhopp från jullan med snabb sorti. Ångrar inte för en sekund att Belle fick stanna. På nätterna blir det påhälsning i sängen men mer osynligt än divorna Bruno o jullan som bits, rivs o knuffas. Verkar omöjligt att få in bild direkt från mobil? Får se om jag kan ordna det ändå.

MariannE11
0

Glömde skriva att hon är som bortblåst när det kommer gäster…. om dom inte stannar för länge för till sist så dyker hon upp o kikar i trappen tillsammans  med lillan…

MariannE11
0

här är gullungen i fönstret

Hawknestgrove
0

Så fin……

Lillmymlan, lägg i dropboxen!

maggan47
0

vad bebisarna har vuxit, men så söta är dom

Maggan47

lillmymlan
0

Åh… så fin hon är Belle Kyss Sparade ner bilderna direkt Skrattande

Älgfärsen är slut, den har vi glufsat i oss själva Skäms utan att tänka på bebbarna… sorry!

Nu blir det kalvfrikadeller och trevis, de gillar ju det med. I morgon om de inte blir bättre så blir det köttfärs.

Varför har de blivit kassa i magen är ju frågan? HUM! Det oroar mig mycket kan jag säga… de var ju bra innan avmaskningen och sedan är det ju inte alla 3 som är kassa utan en kisse vad jag tror…

Inte lätt att få dem att tala om vem som bajsar löst heller, men jag gör mitt tappraste att hålla koll på vem som går på lådan och vara där snabbt.

De är pigga och leker och fröjdar annars, men det är inte kul när någon är vissen i magen Rynkar på näsan

*Nalle Puh*

Issa
0

Det är alldeles säger avmaskningen som stört tarmfloran.  Vi hade kattungar inne för flera år sedan som jourhemmet satt Flubenol på och dom fick blodiga diarrér. Brukar ta ett tag att stabilisera sånt där.

lillmymlan
0

Jag gav Milbemax.

Hur gör man för att stabilisera magarna då? Gör jag rätt, eller vad ska jag göra?

Man ska ju inte hålla på att byta hejvilt heller, utan måste ge det några dagar innan man byter metod, eller?

Jag har ju fortiflora kvar, ska jag ge det?

*Nalle Puh*

Puma77
0

Funderar på om inte Tudor hade en period med lös i magen då han hade mask som var svåra att bli av med. jag fortsatte med den vanliga dieten och det blev bättre. Men han var ju lite äldre med.

//Pia

sagan
0

#120 Då det kan ta tid så skulle jag avvakta lite längre än några dagar. Fortsätt att ge skonkost med morotspuré. Om du har diarsanyl att ge är det bättre än Trevis. Även som #119 säger kan avmaskningen ge lösa magar. Frikadeller om dem är tillagade som ni äter ska du inte ge (vet inte vad för sort du gett) . Rå färs är bättre. Gärna lamm då det är skonsammare.

lillmymlan
0

Jag ger kalvfrikadeller (barnmat) och idag var det inget löst bajs i lådorna, håller tummarna för att det inte blir det heller.

Trevis verkar fungera bra och om inte annat så har jag FortiFlora från Wikki kvar som jag kan ge dem alla. Tack Wikki det är guld Kyss

Nu ligger Vithaka och bebbarna och sover förmiddag, efter att ha ätit och busat och nu är det vila…

Sötnosarna!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja och skulle du behöva, så har jag två förpackningar Fortiflora här också.

lillmymlan
0

Tack Gunilla, hör av mig i sådana fall.

Hoppas att det går över nu, vad det nu va? Obestämd

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Lillmymlan, du kan köpa kycklingfärs och koka små frikadeller själv åt de små… styckfrys dem sen!

lillmymlan
0

Kycklingfärs, det ska jag testa! Det är ju svindyrt med barnmat, förstår att jag gjorde egen mat åt mina ungar när de var små Glad

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja, det är ju inte dyrt heller. Koka i svag kycklingbuljong…Varför tror du att jag gjorde egen morotspure?SkrattandeBättre och billigare än de små svindyra glasburkarna…

pia-app
0

Jag köper kycklingfiléer (inte jättebilligt) ,kokar och sen kör jag med en stavmixer fileérna och lite vatten som det kokat i ,det är smaskens fast det ser äckligt ut. Kycklingfileérna i små små bitar är också gott. Lilltjejen Gråis morrar för fullt åt dom andra då när hon äter.

Hawknestgrove
0

ja jag brukar faktiskt passa på och hamstra på mig kycklingfileer och övrig färsk kyckling till halva priset och frysa ner. Inget fel på det. Både vi och katterna gillar det. och kycklingfärs är ju bra pris redan till normalpris och det blir ju  änu mer prisvärt om man hittar till kort datum.

lillmymlan
0

Det var inget löst bajs i lådorna idag :) och det är jag glad över, säkert missarna också! Skrattande

Ska ändå gardera mig att det finns kycklingfärs hemma om det skulle behövas. Hur länge kan man ha det i frysen?

Kyckling älskar dom små och så även finaste mamma Vithaka.

Mellanbebis (smoke) spinner ljudligt och tycker att det är rätt okej med lite kel… filmade det såklart… härligt med första spinnet Kyss

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

#131 Kycklingfärs är inte så fett så det kan man ha länge i frysen. Jag har haft lammfärs i frysen i över ett år utan att den blev dålig (har ätit upp den, så jag vet att den höll sig okej Flört)

Hawknestgrove
0

ja, precis. Funkar bra i ett år. Älg kan man ju ha i flera år, den färsen ni fick var ju från 2009 och själva äter vi älgkött från 2007 och det är inga fel på den. MEn fläsk är ömtåligt.  6-7 månader, inte mera. Härsknar. likaså rådjur.

Lena
0

Vilken fin film på görgoa katter!

De är så personliga dessa missar! För att inte tala om Mariannes Belle!

Malin vad använder du för avmaskningsmedel på kattungarna? Banthmith brukar inte ge biverkningar med diarre, det är väldigt skonsamt för katterna men bra mot spolmask.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Jag använde Milbemax till de små, bara en halv tablett då de inte vägde 1 kg.

Banmith tar ju bara spolmask och iom att risken finns att de ätit av råttor och sånt så behövdes något annat än det.

Här kommer den lilla sötnosen med pricken under hakan Kyss

*Nalle Puh*

destiny
0

Prick under hakan och vit svanstipp! Kyss Så söt.

lillmymlan
0

Mellanbebis… även kallad lite galen här hemma för sina uttryck på bilderna :) den spinner högt Förvånad allra helst om man har godis att muta med. De älskar morotspure KyssSkrattande

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Var hittar jag den sista filmen

lillmymlan
0

Den kommer Gullimat Kyss håller på att ladda upp den, men den blir hela tiden avbruten Obestämd

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Glad

emjon
0

Härligt att kissarna nu är bättre i magen.

Tro att lilla spinnmaskinen är en liten killeGlad

lillmymlan
0

Tror att det är en liten tjej jag :) för den har inga bollar därbak

Filmen med första spinnet Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

jag blir bebissjuk…..Gråter

soso
0

Så fina, och snart tama Glad!

Gullimat
0

Så härligt och se att de har kommit så långt sötisarna,Kyss du är bara så duktig lillmymlan.

maggan47
0

vilka härliga bebisar med finaste mammanGlad

Maggan47

lillmymlan
0

Har inte kommit så långt direkt med missarna, men var sak har sin tid, det får ta tid här, så är det med det Glad

Mini-missen är blygast och svårast att komma åt, men den får väl ta lite mer tid, men de är ju otroligt nyfikna så det hjälper till mycket. De är mycket förtjusta i godis och godis är morotspure och de är oranga över hela näsan och munnen… pussungar!

Idag när det var frukost så hade mamma Vithaka hittat in i stora hundburen som de har och där ligger hon och spanar när jag städar och gör i ordning maten. Hon har ju sitt ställe för maten på fläkten, så inte ungarna kommer åt den.

Nu är missarna bra i magen igen HURRA och jag slipper en massa onödigt, så nu är det till att vara försiktig så att de inte äter Vithakas mat utan sin egen som är för bebbar!

De är ljuvliga allesammans, även blygaste mamma Vithaka, hon är så vacker! Kyss

*Nalle Puh*

Lena
0

Härligt att höra dig berätta om småttingarna och mamma Vithaka. De blir nog tama snabbare än kvickt känner jag på mig. I en sådan kärleksfull miljö brukar det gå snabbare. Det är ju det här med tilliten. Så skönt att magarna har blivit okey!

Hawknestgrove
0

Ja, morotspure brukar märkligt nog vara väldans poppis. fick du med av mig? För den hemlagade brukar vara ännu mr poppis än den på burk…..

lillmymlan
0

Fick ju av dig Gunilla, men nu har jag köpt några burkar :) och den på burk duger den med tydligen.

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja, det gör den, men det blir avsevärt billigare om du gör själv. OCh fryser in som jag gjorde i tunna plattor. Då behöver man bara bryta loss lite i taget.

lillmymlan
0

Ska göra själv idag :) och bebbarna älskar morotspure, det är som godis för dem Kyss nyttigt godis :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Någon kan låsa tråden… då den nya finns här.

*Nalle Puh*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer