Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2368 ggr
Jussismatte
0

Har du sett Jussi?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Jussi försvann från sitt hem i Segeltorp lördagen 9 juli. Han är ett år, svart med en liten vit fläck på bröstet, semilånghårig med runda gula ögon. Jussi är kastrerad och bär ett rött halsband. Tyvärr är han varken öronmärkt eller chippad. Han är nyfiken men lite skygg. Han är mycket saknad hemma! Tacksam för alla tips som gör att vi kan hitta Jussi igen! Hittelön utlovas!!

Sanna 0739651475

annebeate
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är väl Segeltorp vid Huddinge ? Leta aktivt efter honom i området. Sätt upp efterlysningslappar i området och förse lapparna med avrivningsremsor med ert telr så allmänheten lätt kan ringa. Just hittelön kan vara bra att ha med på lappen. Anmäl honom försvunnen hos polisen och kolla regelbundet om han kommit in.  Efterlys honom på andra kattsajter såsom Stockholms Katthems och www.kattforum.se Även på Blocket kan det vara bra att efterlysa honom. Hoppas att du snart finner honom.

Sidentass
0

¨Säger som Annebeate skriver här ovan..det brukar sätta fart på barn och ungdomar i letandet när man lovar ut hittelön på lappar..vår Bamse var borta en hel vecka för flera år sedan, så satte vi upp lappar- det dröjde inte lång stund innan vi fick ett samtal som gjorde att vi fick hem katten igen..

Håller tummarna!

maggan47
0

Blocket kan du också annonsera på, under efterlysningar, även på kattpolisen i fokus

Maggan47

Jourhemmet
0

Ring polisen på 114 14. Efterlys även på dom katthemssidorna som har den funktionen.

Hawknestgrove
0

Kattpolisen i Fokus……Där får du massa tips

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jussismatte
0

Hej!

Nu har det gått snart 3 veckor och ingen Jussi… Varenda dag är som en plåga. Jag kan inte tänka på annat. Vill bara tacka er alla som engagerar er och kommer med tips och råd.! Tack! Jag har gjort allt som jag kan; anmält till poilsen, satt annonser på katthemmet.se, blocket och här. Pratat med alla djursjukhus och även mindre veterinärpraktiker, annonserat i lokaltidningarna och satt upp 100-tals lappar… men inget spår av Jussi. Det tråkiga är att lapparna dras ner så man måste nog hela tiden sätta dit nya. Jag tycker att man borde fått höra om han låg död nånstans…?! Kanske har nån gammal dam tagit in honom av välmening? Det värsta var att han gick på penicillin och kortison pga av en lunginfektion (ingen riktig inflammation men ändå) och hade bara hunnit få i sig några doser.

Jag håller tummarna men för varje dag känns det svårare att hoppas…

annebeate
0

Även om det just nu känns tungt så fortsätt leta aktivt efter honom. Sprid till alla du kommer i kontakt med att han är försvunnen och sätt upp nya lappar med hittelön och avrivningsremsor  när gamla  tagits ner. 3 veckor är naturligtvis för dig en lång tid men när det gäller katter har många kommit tillbaks välbehållna efter att ha varit borta under mycket längre tid. Min grannkatt vara borta i över 7 månader. När det gäller besked från djursjukhus och andra veterinärkliniker är det svårt eller rent av omöjligt att få information  pga sekretess. Du har kanske haft med en bild på Jussi så de kunnat direkt se att han inte kommit in till dem. Hoppas så att du finner honom snart.

Sherwood
0

Du skrev inte om han var ute katt eller inne, för är det en katt som aldrig har varit ute förut och som drar när dörren har råkat varit på glänt, så brukar dessa inte hamna alltför långt från hemmet.

Hawknestgrove
0

Åh så hemskt……MEn som de säger här, tappa inte hoppet ännu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....