Automatiska Modereringssystemet!
Modereringssystemet
Så här fungerar det automatiska modereringssystemet på iFokus.
**Gränssnitt
**
I varje inlägg och kommentar finns en länk med texten "Anmäl". Den visas för alla som har iFokus Insider samt för värdar och administratörer. En person kan bara klicka på samma länk en gång.
**Regler
**
Rösterna lagras per inlägg eller kommentar. När antalet röster når gränsvärdet, som bestäms av sajtvärden på respektive sajt, raderas inlägget eller kommentaren. Samtidigt skickas det ett privat meddelande till skribenten bakom texten.
Antal borttagna inlägg lagras sajtvis per medlem. Medlem som får tre inlägg bortmodererade på samma sajt fråntas sina skrivrättigheter på sajten under sju dagar.
Efter första omgången borttagna skrivrättigheter leder varje ytterligare borttaget inlägg till en veckas avstängning.utomat
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det här är en välkommen nyhet vi har fått med Nya iFokus. Nu kan alla medlemmar som har Insider hjälpa till att moderera sajten när det blir stökigt i trådarna. Använd dock funktionen med urskiljning. Anmäla bara när något bryter mot sajtreglerna. Läs om reglerna här!
Nu har vi gränsvärdet 3 anmälningar för att ett inlägg ska tas bort.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Grejen är bra, men har bara ETT fel. Om man inte är Sajtvärd eller Medarbetare, så kostar det 15 eller 20 kr i månaden för att man ska kunna använda sig av detta. Tänk om man är vanlig medlem och desutom har fokus minus, för att slippa reklamen. Då blir det en ansenlig summa per år.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tanken är väl att ge medlemmarna en möjlighet att påverka mera om de vill. Sedan har man ju ett eget val om man tycker det är värt pengarna eller inte. Inget är ju gratis numera.
Ser ni vem som har anmält?
Tänk om det är någon som inte gillar mig för mina åsikter… då hänger man alltså rätt löst, eller hur?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#4 Vi som sköter sajten får alltid ett meddelande när något inlägg blivit bortaget. Visar det sig då att det blivit bortaget på felaktig grund kan vi sätta tillbaka det igen. Vi kan även ta bort skrivförbud om ngn fått det på fel grund. Så den saken ska inte vara ngt problem.
Då är det bra 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
ja, jag gillar bara inet att man ska behöva betala för det…..Rör ju inte mig, men det finns ju många som inte är sajtvärdar och medisar….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....