letar kattunge
Tyvärr fick jag ta bort min katt efter 15 år pga problem med hjärta. Hon fick väldigt besvär med att andas och det gick inte att hjälpa henne.
Hon var en gatukatt, som kam till mig när jag arbetade i holland med gatukatter, bara 3 veckor ung, tillsammans med hennes bror och sister, när hennes mor blev överkört.
Sister och Bror blev placerad med 12 veckor, men hon stannade.
Men nu är hon död och det känns tomt.
Jag vill gärna har en ny katt, helst hankatt.
Måste dock vara en ungkatt, för vi har 3 hundar och de ska vänja dig med varandra. Vi bo på landet..
Helst i gislaved/värnamo trakten.
Det finns säkert en kissa som kan passa in hemma hos er här på sajten. Katthemmet Kompis ligger ju inte allt för långt ifrån Värnamo. I Ronneby finns det också en verksamhet med katter där det burkar finnas katter/ungkatter. Kan även finnas hundvana katter där.
Lägger in lite länkar här som du kan klicka dig vidare till:
1.b Blekinge län
- Bäckareboda Katthem i Karlskrona
- Hökamåla katthotell i Rödeby
- Katthemmet i Sölvesborg * Ronnebys Hittekatter & Co
1.d Kronobergs län
1.e Kalmar län
- Djurhemmet i Skälby; Kalmar
- Djurskyddet Kalmar
- Djurskyddet Okarshamn
- Djurskyddet Västervik
- Katthemmet Kompis, Nybro (Småland)
Kul föresten att du också bott i Holland!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Okej, tack. Jag ska leta upp Kompis och verksamhet i ronneby.
Jag vill helst inte köpa en katt hos en som avlar katter m.m.
De finns ju redan för mycket katter och jag vill inte hjälpa till människor som inte tar ansvaret genom inte kastrera deras katter.
Vilken underbar inställning du har! Beklagar sorgen efter din katt.
ja både Kompis och Naquita i Ronneby är att rekommendera när det gäller katter. Bästa rekommendationer när det gäller katter för dem båda. Båda är jättenoga med vart deras katter hamnar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#2 Om du är sugen på att kika lite närmare på Katthemmet Kompis så tycker jag att du skall försöka komma på deras invigning av det nya katthemmet nästa lördag den 30/7 kl. 11.00-17.10 Se denna tråd
Kompis drabbades ju förra nyårsafton av en förskräcklig olycka när hela katthemmet brann ner till grunden. Nu efter 1,5 år har de byggt upp ett nytt fint katthus och välkomnar till invigning.
Kom och titta på de fina kissarna - det är det värt!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

ok tack så mycket för info. Jag kommer säkert att hitta en kisse.
Kaliber, min instälning har allt att göra med mitt arbete i holland i en stiftelse för gatukatter/hemlösa katter och katunger utan framtid.
Jag var i styrelse och vi arbetade tillsammans med polis och djurskydd. Jag vet att det finns för många katter och att människor oft inte bry sig ett dugg. De hämta en ungkatt och kasta ut de när de tröttnar, de tar inte ansvar genom att inte kastrera så att det kommer kullar utan framtid m.m.
Ibland var det jätte jobbigt.
Har haft många många sjuka kissar hemma (oft när deras vilde mama döds men även oft när de blev dumpad) , kasterad gatukatter och tagit hand om katter med ungar (ibland fortfarande i magen, när de kam till oss)