Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2547 ggr
MalinM72
0

Katter i Egypten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Mitt namn är Malin Mattsson och jag bor i Hurghada- Egypten sedan 5 år. Jag äger en restaurang här men är också involverad i gatudjuren här i Hurghada. Jag jobbar ideelt på ett djurcenter här så ofta jag kan och har tid. Det heter Blue Moon Animal Center(www.bluemoon-animalcenter.com) och drivs av en Schweizisk kvinna som heter Monique Carrera. De tar hand om gatu hundar och katter. De har en stort nätverk med europa, framförallt Tyskland, Holland, Schweitz, Österrike och många av djuren på centret finner hem i europa. Alla djuren är chippade, vaccinerade och antikroppstestade. Jag tänkte nu när Jordbrukverket ändrar reglerna för införsel av djur i januari 2012 att det finns intresse i Sverige att ta en egyptisk hund eller katt. Ni verkar ha stor erfarenhet och verkar vara seriösa så det kunde vara intressant att få veta era synpunkter på detta. Ha en bra dag, Malin Mattsson

Hawknestgrove
0

Underbart att få läsa om detta!!! Stor ros till dig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Granadina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tar hand om katter i Spanien. Men dâ just kattproblemet är sâ enormt i Sverige sâ tycker jag att det behöver "städas upp"(i positiv mening) och lösa problemen hemma först. Att ta hemlösa katter utomlands ifrân när det redan finns 100 000-tals i Sverige är inte logiskt. Däremot hund kan ju finnas en möjlighet…det adopteras ju frân hela Europa.