Höör katterna - igen.
Här kommer jag lägga upp de bilder på Höör katterna som jag har. De är öppna för jour och permanenta hem! Jag skriver vad jag vet om dem. Hon som bor där har låtit kastrera en del men inte hunnit med alla,,,
De skygga katterna kommer att tas bort av kommunjägaren om jag inte lyckas få ut dem :(( Vill ni hjälpa mig??? Hon som bor där måste få bort katterna av giltliga skäl (vill inte hänga ut henne här) Men i slutet av sommaren (aug-sept) ska de vara borta…:(( Det är såå synd, jag har varit där massor med gånger och det är suuper trevliga misar. Även några av de rädda stallkatterna har kommit fram och nosat på mig. Med lite tid och kärlek kommer de bli hur goa som helst!
Efter att ha läst tråden som Onslow skapade om Nässjö katterna blev jag sååå inspirerad. Dessa katter är i MITT intresse att rädda, inte min förenings, så jag hoppas på lite hjälp! :D
Tack!
Bilden är på en kille jag kallar "Grey" , han är 2 år, heltam och kastrerad, van vid andra katter, gillar att vara ute men kan bli innekatt (det kan de flesta katter tror jag).
Problemet med Hittekatter är att de flesta redan har för många katter. Jag skulle nog försöka få in en snyftartikel i eran dagstidning. Då brukar många höra av sig. Plus att du lägger ut alla katter på Blocket med fina bilder.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta är en rädd stall hona (hon ser ut att vara padda :) ålder okänt, okastrerad!
#2, jo jag vet…men jag bor i Malmö och katterna finns i Höör, en bit ifrån, och folk jag hört med tycker det är för långt att åka :(( Och ingen vill ha en skyggis av de jag pratat med :((
Tänkte att får jag bara ut en eller 2 här så är det en vinst iaf :))
Måste säga att jag tycker det är fint av dig att du lägger ner tid på att rädda de här katterna och att du försöker lära dig mer från duktiga kattmänniskor härinne.
Tack Kaliber ! :D
Här ser man en bild på vackra Palefaces täckning. Hon är 1 år okastrerad och om jag tolkat sognalerna rätt så har hon precis parat sig.. men isf är det inte långt gånget så jag tänkte kastrering kanske ?
Super kelig, äkta knäkatt!

Gör ett bildkollage och sätt ihop en fin historia om dessa katter - lägg ut på Blocket. Jag vet att vi hade en sådan "aktion" för ett tag sedan. Det var debattia (då boende i landskronatrakten) som hade annons ute.
Jag vet att det var många som hörde av sig.
Jag gjorde bildkollaget åt henne och vi satte namn på katternas bilder - det blir lite mer personligt då.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Putt för hem till ALLA kissarna.
Kramisar Sören, Nalle o Lasse
Putt för alla fina missar.
Mvh Anette
Kattassen kom med en bra ide där…. Kan tyvärr itne hkälpa dig mer än detta…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt för Höör-kissarna