Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1184 ggr
Tizzla
0

Förlamad katt lider?

kattassen
0

#0 Låter olustigtRynkar på näsan Märkligt fall måste jag säga. Men undrar - sitter katten i en djuraffär?? Där får man väl inte hålla katt hur som helst?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

Håller med om att det var ett knepigt fall det här. Verkar ju minst sagt både märkligt och hemskt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åhhh..stackars arme lilla missen…jag hade nog tyckt att det varit barmhärtigast att låta missen få somna in..

brutt
0

Länsstyrelsen tyckte ju att ytterligare veterinärutlåtande var nödvändigt.Som kattägare ansvarar man för att ens katt inte lider av något som tom kan gå att åtgärda i vissa fall eller åtminstonde hållas i bästa möjliga tillstånd.Finns det inga möjligheter för katten att bete sej normalt och dessutom kanske ha ständig smärta så är det ofattbart att någon kan utsätta sin katt för det.

Hawknestgrove
0

Kattens ägare kanske  är ägare till djuraffären. MEn inte är det snyggt, det håller jag med om.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tizzla
0

Detta tyder jag som att det är ILLA:

"Flera veterinärer som senare har undersökt katten har rekommenderat att den ska få somna in."

Det brukar ha gått ganska långt innan veterinärer rekommenderar avlivning.

brutt
0

Ja det gör det och dessto mer ofattbart att ägaren inte tar till sej vad veterinärerna säger.