Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2644 ggr
EmyJ
0

LÖST AKUT!!

Ung katthona på ca 4-5 månader upphittad av granne igår, den var svag och svulten. Grannarna åker till Frankrike imorgon och jag själv kan inte ta hand om den då jag har innekatter. Någon som kan tänka sig att ta hand om en liten svartpadda? Ingen verkar leta efter den… Finnes i Uppsala.

www.kickemcattery.se

Jourhemmet
0

Har ni ringt polisen på 114 14, lappat området, lägg in en annons under efterlyst på Blocket.

kattassen
0

Varför kan du inte ta in den bara för att du har innekatter? Försök ha den avskiljd ett par dagar så du ser att den verkar ok. Blir det fräs och stök pröva med lite Feliway. Här har vi 4 innekatter som kommit i tre olika omgångar och det funkar braGlad

Tror nog att en sådan liten plutt blir accepterad av dina katter ganska snart och v/v.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Issa
0

Hör av dej till Föreningen Samvetet/Uppsala Katthem.

Kaliber
0

Jag bor i Knivsta och kan ta hand om katten, tillfälligt i alla fall. Skicka mig ett pm med ditt telefonnummer. Jag kontaktar polis i så fall.

EmyJ
0

#2 Jag bor i en tvåa på 54 kvadrat och har tre katter…jag tar inte in en katt jag inte vet något om pga smittorisken samt det faktum att min sambo inte vill ha fler katter :)

www.kickemcattery.se

Kaliber
0

#5 Inte ens när du skriver att det är så akut? Om en av dina katter kommer på villovägar och mår dåligt utomhus, skulle inte du bli väldigt ledsen då om folk ser den men låter den vara för att de redan har egna katter? Konstigt resonemang tycker jag. Antar att ni redan ringt polis, satt upp lappar och annonserat efter ägare eftersom du säger att ingen verkar sakna katten…

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ofta vet man inget om hemlösa katter, konstigt resonemang, detta är ett forum för hemlösa katter

EmyJ
0

Om ni nu vill gå ner på den nivån så är mitt eget liv just nu upp och ner och min mamma har cancer så nej jag tycker inte att jag har tid eller lust att ta hand om en till katt även om det är så akut. Det är som sagt mina grannar som sköter fallet jag ville bara förmedla till resten av sverige i hopp om att någon kanske ville ha katten men som så många andra gånger så möts man av bittra kärringar.

www.kickemcattery.se

Selma99
0

#8 Jag tycker du gör helt rätt som lägger in en tråd här, man vet ju aldrig om det är någon som har möjlighet att ställa upp som hör av sig.

Man kan inte ta in alla katter som behöver komma in och jag tycker att det är klokt att du resonerar som du gör. Men genom att skriva här så har du faktiskt gjort en insats.

Tråkigt att höra om din situation med din mamma, ta hand om dig!

EmyJ
0

Nej man kan tyvärr inte ta hand om alla även om man gärna skulle vilja. Det som skrämmer mig när folk skriver som dom gör är att kunskapen om att kattungen i fråga faktiskt kan bli sjuk av mina katter också inte bara tvärtom. När det talas om mitt resonemang så antar folk att man bara är egoistisk..trist. Jag vill varken att mina katter blir sjuka eller att lillkissen blir det.

www.kickemcattery.se

pia-app
0

Men Kaliber erbjudet sig ju att ta hand om katten tillfälligt,är inte det en bra lösning ?

EmyJ
0

Problemet är löst.

www.kickemcattery.se

Kaliber
0

Jag är ingen bitter kärring!

Jag är en helt vanlig 30-årig tvåbarnsmamma med älskade huskatter och jag vill inte hittekatter ska gå ute och fara illa.

Därför ville jag hjälpa till när det var så akut.

Men tyvär så är det sällan hälsotestade raskatter som kastas ut och behöver akut hjälp för att överleva. Tar illa vid mig att du resonerar som du gör.

Leffe
0

#14 Med mig är det tvärtom. Jag förstår mycket väl att hon resonerar som hon gör. Hon gör det bästa hon kan av situationen och försöker hitta någon som kan ta hand om katten istället för att bara strunta i det

EmyJ
0

#14 Det är bra att det finns med förstånd nog att förstå smittorisker katter emellan.

#13 Mina hälsotestade raskatter ska inte behöva bli smittade av en utekatt som jag inte vet något om och utekatten som jag inte vet något om ska inte heller riskera att bli smittad av mina hälsotestade raskatter, uttrycker jag mig nog klart för att du ska förstå varför jag inte tänker ta hem en utekatt.

Det skrämmer mig att det finns folk i kattvärlden som tror att man bara kan blandra katter huxflux - det är så sjukdommar sprids. Efter att nästan ha förlorat en av mina katter efter en smitta som spreds på en utställning så tänker jag ABSOLUT inte riskera något.

Jag tar illa vid mig för att du resonerar som du gör. Du behöver inte skriva något mer i den här tråden då du helt och hållet har missuppfattat vad jag vill.

Tråden kan dessutom låsas då problemet har löst sig.

www.kickemcattery.se

Inlägget är låst för nya kommentarer