Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1183 ggr
snuvan
0

stackars katt

jag å min granne tog hand om en svart/vit han katt å den va så skygg så att till slut så fick man gosa me honom å va så gosig.. å så strax efter julen så fick vi in den å skickade den till katthemmet i Västerås å dom kastrerade kissen å vaccinerade den å så vidare.. men innan vi lämnade in den så fick vi veta ut av andra att ägarna hade bara släppt ut katten för vind å våg.. den va bara 2 år.. å när den hade blivit kastrerade så fick den en chock å så infektion å så försökte veterinären klara kissen, men de gick inte till slut å den dog.. men han fick de bra till slut.. fy va arg jag e när ägarna släpper kissen för vind å våg å sedan flytta till Sthlm.. får jag veta vem ägarna e så blir dom anmälda…

Lena
0

Trisst värre när kattägare inte tar sitt ansvar och bara överger en katt på det där sättet. Ledsamt att katten dog. Inte vanligt annars att katter dör till följd av kastrering. Om det sker är det i regel något annat som är fel med den. Fint av er att ni tog hand om den och såg till att den fick komma till katthem.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Men jisses, vilka idioter. Förstår hur du känner det. Skulle krossa mitt hjärta. Kolla om de kan polisanmäla ägaren. Förresten, sådana ägare borde man ha på ett register som alla katthem kan ta del av. Så att inga fler adopterar ut till dem. För även om man kollar upp dem, så kan de lura en. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
0

Fy att man kan göra så, bar aslänga ut katten?! Jag fattar inte, helt idiotiskt!
Den iden du hade Vanessa, den lät ju jättebra :) Det har jag inte tänkt på förrut, men nu nrä du skriver det fattar jag inte att jag inte har tänkt på det.
Vad synd att inte katten klarade sig :/

Sidentass
0

Jag ryser när jag läser om hur vissa personer kan agera..det är så skrämmande att man vill tro att man läser fel..vilken tur att ni fanns för missen..och kunde hjälpa honom till katthemmet..han fick känna sig omhändertagen under sin sista tid o det värmer att tänka så…

Sidentass