Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 20624 ggr
lillmymlan
0

Kolonikatter i Linköping 17

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar en ny tråd då den andra börjar bli trögladdad.

Bloggen finns här

Vi finns på FB

och här är förra tråden

Katter som behöver komma in:

Vithaka + bebisar (hur många vet vi inte i nuläget)

Musse (mkt synlig för att uppvakta Vithaka igen)

Nya, nyaste missen (osynlig)

Nostippen + Fläcken (har stödhem som väntar) varit osynliga ett tag Rynkar på näsan

Trissan som kom in den 4/5 och det visade sig vid kastrering att hon hade bebbar ute. Det verkar vara 2 kullar under rampen under huset och troligen har duktiga Vihaka även tagit hand om Trissans bebbar som blev kvar.

Just nu lägger vi mest fokus på att dokumentera Vithaka och bebbarna för att få veta hur många bebisar det är där. Tid och tålamod!

Kan någon med erfarenhet vara stödhem för Vithaka och bebbarna skulle jag bli otroligt glad och tacksam. Om du kan så maila oss på ostgotakatterna@live.se

Newie kom hem till mig härom dagen för att kunna umgås med sina kolonivänner och vi hoppas att hon snart vågar komma fram som de andra gör Kyss

Nu hoppas vi på att småttingarna snart kan komma in med mamma Vithaka och Musse skulle också behöva komma in, så han inte drar dit flera tjejer nu när det börjar bli tomt på dem.

30 katter inne i trygghet Skrattande och fler ska det bli! Undrar vad siffran stannar på?

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Kramar Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
1

Ja, ikväll så väntade dom på mig, eller i alla fall på maten Skrattande för den är nog mer poppis än vad jag är… otroligt nyfikna småmissar satt och tittade på mig när jag låg på mage och spanade efter dom. Snacka om att jag blev snopen när jag satte mig upp och fick se 3 nyfikna missar.

En del bilder blev det… och nu behöver jag verkligen hjälp med att vi ska se hur många vi har fått bild på… idag har jag fotat 3 tror jag, men jag vet inte om det är samma missar som har varit på bild i förra tråden, hjälp ett blindstyre!

Här är liten misse 1 (den med vit svanstipp och en svart prick på hakan)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

En som verkar mer brun i pälsen, eller är den smutsig? Foten i munnen

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Misse nummer 3 är också mer brun… har jag fått för mig Foten i munnen

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Mamma Vithaka Kyss

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Lämnar ett tassavtryck här för att kunna följa alla vackra katter Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tizzla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det måste vara samma vackra, vackra missar…näst intill bombsäker…och hoppas innerligt att jag har rätt så det inte är fler!

Den i #2 är ju en underbar liten smoke ♥♥ *svag för smoke-kissar och svag för svarta katter med vit haka och vita morrhår*Foten i munnenTyst

Men var är den/de andra, långhåriga? Hoppas den/de dyker upp och vill bli fotad/e också snart…och gå i fällan…

Issa
0

Det som verkar brunt i den svarta pälsen är solblekning. Svarta katten kan bli nästan åt det röda hållet om det blir mycket. Försvinner på vintern.

UlrikaD
0

Otroligt fina kissar.

Det är så svårt att tro att de är hemlösa, när du tar så otroligt vackra bilder.

Vargtassen
0

Så sötaKyss

Hawknestgrove
0

ja så fina de är och de ser ju så pigga och friska ut…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

bymaruska
0

Trollen är friska, pigga och matglada! mamma Vithaka är en klok katt och flyttade sina ungar till en skyddad och luftig plats. Jag tror det är bra, den tidigare boplatsen var sunkig och fuktig. 

Kan Ni tänka! det är nästan tomt i kolonin. I 20 år har det funnit katter vind för våg på den här platsen och nu är det bara MUSSE och Vitkaka + ungar kvar i allafall av de som är stationära. Det kommer säkert dyka upp någon ny rackare….

Nästan en tom koloni bara för att en liten tjej å lite Bertil förstås haft en plan, tålamod och ett jävla anamma.

Malin Du är bara BÄST!!

[Mimsynims]
0

Men gud vilka sötnosar! Kyss Och jag håller med #11, vilket jobb du/ni har gjort! Skrattande

Får hålla tummarna att det ramlar in några bra stödhem snart också då… :)

(Fick du mitt sms Malin? Har full förståelse om du inte har haft tid/glömt bort att svara, det har ju hänt mycket på kort tid för dig nu Glad Glömde nämna att jag har tid i helgen med om det passar bättre…)

Hawknestgrove
0

ja vill nu passa på att slå på trumman för de fina böckerna, som Malin har gett mig i förtroende att lägga ut på Tradera för dessa katters räkning. Bjud nu, det är NYA böcker! Som MAiln fått tag i på sitt förra jobb!

Hawknestgrove
0

Finns dessutom massor av fina grejer som är dedikerade åt just Östgötakatterna. 70% av auktionspriset går oavkortat till Malins kissar 30% måste jag ta ut för att täcka upp Tradera och osåltauktioner, så är det bara.

lillmymlan
0

Tack för puttar och stöd :)

Igår var jag och M-H och spanade och matade småttingarna och Vithaka och Musse, han är där, det är jag övertygad om, även om han inte är synlig för oss.

Idag var Mamma Vithaka på promenad med de små när jag och Bertil kom och jag blev ju orolig… sådär får man inte skrämmas heller.

Efter en stund så dök de upp, de 3 små och vackra mamma Vithaka.

Här är mamma med en bebis Kyss

De kommer så snart de hör att man fixar med maten, skak av välling och diverse småprat, de verkar gilla maten Skrattande

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Bebis 2 och den minsta bakom

*Nalle Puh*

destiny
0
lillmymlan
0

Matdags

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Tripp, trapp och trull, vackra hjärtegull Kyss

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Malin jag blir galen vad söta dom är. Jag är kär!

Jag vet inte bara hur jag ska lura sambon en gång till……… tips tas tacksamt emot!!

//M-H

UlrikaD
0

#19 Nu dog jag nästan i ett litet hörn så söta de är!Kyss

lillmymlan
0

M-H imorgon ska vi smida planer Flört för visst behöver ni i alla fall en misse till, men det är orättvist… tänk…. alla är svartvita… din bästa färg och alla söker hem, även mamma Vithaka :) ja, så fick alla ett hem hos M-H Skrattande jag bara skojar! Flört

Tack för att du hänger med till "mini-kolonin" M-H Glad i morgon ska du ta med dig din kamera, så "skjuter" vi från varsitt håll Förvånad eller hur?

Kram

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Så söta så,Kyss en mini Musse sitter främst

vilda-hilda
0

Klart att alla som inte har minst 8 katter behöver minst en svart-vit tll. Idag har Vi fått in lite pengar till åt dig inte så mycket men 300 kr i form av dina böcker vi fick i Strömstad, Levergodis från Delfinen och kattgräs från Gronstedt.

lillmymlan
0

Absolut :) håller med dig Nalle :)

300:- är mycket pengar och guld värt nu när småttingarna behöver dyr-mat och KMR. Tack snälla Nalle för att ni säljer och tack Delfinen-Pingvinen för att du skänkte kattgodis och tack Grönstedt för att du skänkte kattgräs  Ni är så himla gulliga! Kyss

Kraaaaaaaaaaam!!!

*Nalle Puh*

vilda-hilda
0

Tebaxs från oss alla 3 Malin.

Nalle

bymaruska
0

Härligt att det skramlar in lite slantar till Malins tomma konto! Jätte kramen till Er alla som hjälper till.

Malin man vet inte är vi tillräckligt listiga så…..! jag har en plan!

Lena
0

Jösses så söta de är! Och vilka underbara foton du tar Malin! Gillar deras huvudform de är ju som små nallar ju!

Det får bli en kattbok av det sedan Malin! En hittekatt-bok!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

M-H Skrattande har du en plan… nu kan jag inte sova inatt… för jag blir så jäkla nyfiken ju Flört

Missarna, allesammans är så otroligt fotovänliga och poserar sådär fint, de blir så nyfikna när jag gör pussljud, då stannar de upp och tittar in i kameran, ljuvliga missarna! Kyss Finaste mamma Vithaka och bebbarna, alla kolonimissarna är vackra, var och en på sitt vis! Jag ÄLSKAR dem!

Ja, tänk om det kunde få bli en bok en dag… drömmar ska man aldrig ge upp, bara ge dem tid att mogna, tack Lena! Glad

*Nalle Puh*

Lena
0

#29 Boken ska vi nog få till ska du se! :)

Det är ovanligt med så fotochicka kissar! Inte ens mina tamisar är så fotoglada som dina kolonikissar! Men det beror nog på fotografen! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Selma99
0

En bok med dessa fina bilder vore ju jätte-fint….eller en almanacka. Blir glad över att läsa om ert arbete i Linköping….! Skänkte en slant häromdagen till eran verksamhet - det känns gott med människor som arbetar hårt för att förbättra livet för dessa goa katter.

Hawknestgrove
0

MEn vad roligt att det går att sälja kattgräs och Delfinens levergodis!!!! Vilda-Hilda, jag tar och pm ar dig Mew Twos fina bruksanvisning här, så kan du som jag gör, skicka med när du säljer! Man kan få in tre texter på ett A4

Hawknestgrove
0

Psst… jag har också samma katthavre…….Skrattande

lillmymlan
0

Tack Selma99… om du märker din gåva med ditt nick så syns det på redovisningen den 1:e varje månad Kyss

Mee… är hon söt eller? Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

visst är hon gullig…. MEn bara för oss hahaha!!! Inga andra får se hur söt lillfröken Meenlös är! hon är så snäll så hon är menlös….. OCh kolla in nu på Tradera, jag har lagt upp en hel hoper saker till till förmån för Östgöta!

lillmymlan
0

Tack Gunilla… måste kolla i morgon :)

När M-H och jag kom till kolonin idag så var det först bara en bebis där och sedan 2 och mamma Vithaka… den 3:e låg förhoppningvis och sov :)

Det blåste rätt kallt idag :( M-H hade en jättefin koja med sig som missarna fick att sova i, om de nu förstår det, det återstår att se :)

Bebis 1 som M-H lekte med och klappade på huvudet, så nära så nära.

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Bebis 2

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Leka är roligt :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Finaste mamma Vithaka

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Man måste vila lite ibland också Kyss

*Nalle Puh*

monsi
0

Drägel slurp farlig tråd att titta i risk för data krach!Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

Lillmymlna, tre av dina flodhästar lämnar Strömstad om en timme… pengar finns på ditt konto redan….Kyss

lillmymlan
0

Härligt Gunilla! Det ligger många auktioner ute nu, håller tummarna att de går bra :) HURRA!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Idag ska jag hämta sanden, som har hamnat på postens uppsamlingsställe igen… fy fanken för att bära 120 kg sand igen :(

De påstår att de har försökt att få kontakt med mig, men ingen har ringt *SUCK*

Jaja, nu ska jag bara lista ut var sanden ska vara? Det är den ständiga frågan när det är dåligt om utrymme, men det är skönt att ha sanden hemma i alla fall.

Idag ska vi flytta droptrapen till det nya stället och vänja dem vid att äta i den så att det blir lättare att fånga dem, Vithaka och bebbarna.

Vi får se när det sker… en dag händer det :)

Ikväll ska vi till Nalla och Semlan och Johanna och lämna en säck med mat, spännande att se om vi får se dem… de är så fina missarna!

Maggan… du får säga till när du behöver mat och sand igen till Svanstippen (TT).

Kram

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Lillmymlan, testa Olivers sand. den körs ut med DHL….OCh ta och skäll ner posten efter noter…..De ska inte ljuga dig rätt upp i ansiktet.

destiny
0

Jag höll mig hemma en hel dag eftersom jag väntade på ett paket. Ett stort och tungt! Hörde inte att någon ringde på dörren men när jag sen kollade brevlådan låg det en lapp att dom varit här och sökt mig och nu kunde jag hämta det själv på posten. Jag ringde och sa som det var, jag hade varit hemma hela dagen, ingen hade ringt på dörren. Människan jag pratade med skrev en reklamation och nästa dag körde dom ut det utan kostnad.

Hawknestgrove
0

haha, som när jag hade beställt min diskmaskin! Betalt hemkörning med postens bil. Kostade skjortan. Den dagen diskmaskinen skulle komma, fick jag beskedet att chauffören var sjuk! Jag kunde komma ner till postens inlämningställe på eftermiddagen och hämta den själv. Då tog det hus i h**e. Jag bara exploderade och sa, att jag gör fullständigt fasen i om chaufförens mamma blir torterad av talibaner, eller vad som helst, jag ska ha hem min diskmaskin till dörren i eftermiddag om ni så får köra ut den med taxi….. Klockan tre dök en taxi upp hemma. Med min diskmaskin……Skrattande

vilda-hilda
0

Men Gunilla då trodde du var en förstående och godhjärtad människa. Lasse låg nästan på golvet och skrek av skratt när han läste ditt inlägg.

Malin tror at M-H snart bokar in en misse till va?

Sören har satt in liten slant idag till dig.

Puss säger han

MariannE11
0

vilka bedårande små kissar… o en snygg mamma…

Belle har blommat upp här igen….hon kommer o gosar på sina villkor …. häromdagen tog hon o stack med mitt kontokort… osäker på vad hon skulle handla….Foten i munnen

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

vilda-hilda
0

Pussis Kattungemat i påsar förståss. JAM, Jam

Nalles Kattodjur

brutt
0

44. Jamen hade inte Nils Hult beställt en del av den sanden också och har bil kör förbi posten på vägen från jobbet.Dessutom har vi varit i slottshagen i kväll och körde förbi posten 2 gånger  då också.

Synd att du inte pmade mej om det- Läste tyvärr inte den här tråden i morse.

Är det redan för sent är sanden hämtad annars kan det säkert fixas i morgon sen em utan att du släpar dej sönder och samman.

vilda-hilda
0

Malin är en liten men stark tjejj. har inte annat att göra än att gå på gym och träna sina armmuskler när hon inte är hos dom underbart söta katterna i kolonin.

Eller hur Malin ????????????

Nalle

bymaruska
0

Malin är faktiskt galet stark, hon smyg gymmar säkert….. men starkast är Malin i hjärtat har aldrig träffat någon med så mycket kärlek till sina katter.

Malin Du är bara bäst! tur Du hittade små trollen du berättade väl att det är fult att gömma sig så där!

//M-H

brutt
0

52 o 53

Jo absolut stark som en oxe på alla sätt men 120 kilo är skapligt tugnt ändå.

vilda-hilda
0

M-H Vi vet alla vi som läser Malins inlägg. Hon älskar varenda liten kisse från Koloni´n och många andra kissar oxå.

Ha du efternamnet på Stig o Siv?? kan du väl Pma mig.Vi skulle vilja stanna varje gång vi passerar Norje men är alltför långa med den stora släpvagnen. vill ju gärna pussa på Sotis igen.

Kramisar Nalle

lillmymlan
0

Sanden hämtar Bertil och jag idag och ikväll åker M-H och jag till kolonin :) Skulle ha hämtat den igår, men tiden räcker sällan till, var och shoppade för mina skattepengar och ni kan ju gissa vad… till missarna såklart Kyss Ska testa porta21 på missarna här hemma, är det någon som har något att säga om den maten? Berätta i sådana fall. Fasar såklart in maten så det inte blir paj på magarna.

Igår skrämde missarna mig genom att inte vara där de ska! Oroligt blir det när det inte är som vanligt! 

Efter besöket hos Johanna, som har Nalla och Semlan, tack Johanna för att du tar hand om dem!  Johanna får klappa Nalla nu och jag är allt lite avundsjuk… du är så himla bra för dem Johanna, tack för att du älskar dem Kyss

Jag var helt slut när jag kom hem sent, efter 24 då vi packade ihop droptrapen och ställde den på nya stället, inte uppställd utan ihop, idag fäller vi nog ut den och låter dem äta där.

Musse-mannen var ju där och smög, han ville nog ha vällingen kan jag tro OCH Vithaka… bråttom att få in henne innan det blir nya bebbar!

Ja… jag älskar missarna, stora som små, hjärtegullen mina!

*Nalle Puh*

[Nisse2002]
0

Här inne på hittekatter finns det då underbara eldsjälar och en av dessa har jag förstått på senare tid är lillmymlan Malin, fantastiskt arbete du gör KyssKyss Kram på dig i massor!!

Jag har lagt bud på 6 st av Gunillas auktioner som ska gå till Östgötakatterna Glad ….. jättefina böcker bl a (jag är ju väldigt förtjust i böcker och försöker ju då och då att sälja på Tradera själv …

Underbara katter och underbara bilder ..,. lycka till med det fortsatta arbetet lillmymlan Glad

brutt
0

56. Okej då får du hjälp i alla fall med sandtransportenFlört

Sidentass
0

#56 Sanslöst underbar bild…putt för missarna och eloger i massor för allt arbete du lägger ned!!

Hawknestgrove
0

NAlle, då fick du aldrig se den sidan av mig som är det ungerska temperamentet…. Jag ger fullständigt attan i om jag ställer till en scen om jag vet att jag har rätt. Godhjärtad och snäll? Pytt pytt…. Inte sen jag slutade röka för tre år sen. Då vaknade draken i mig. Så nu tänder jag på alla 16….

MAlin har du testat "specialmjukmaten"? Arne och flickorna hälsar, att de tyckte den var väldigt god. MEn det är klart, de kan ju inte läsa….

JAg brukar beställa 600 kg sand på en gång. Kommer på en pall och ställs av på gården. sen får jag smyggymma en hel eftermiddag och flytta in den under tak. Vill inte ha hjälp…..

Hawknestgrove
0

Ok, passa på nu för snart går Lillmymlans auktioner ut på Tradera. de sakerna går ut nu om en liten stund !!!!

lillmymlan
0

#57. Tack Kyss

Gunilla jag testade "specialmjukmaten" och ingen av missarna här hemma åt den, men i kolonin hade någon ätit av den :) Kräsna katter! KyssSkrattande

Bonzitan som jag fick blev de helgalna i, så nu är det Bonzita som gäller när det är mjukmat. Till och med Newie som är känd för att rata allt åt den med mkt god aptit :)

Visst fick jag en av dig som är kanin i sås? Här finns de bara med gele och den vill ingen ha! Men allt annat med sås är mumma!

Min djuraffär håller på att förhandla fram bra mat och sand till bra priser för att sponsra oss… jatack, det blir vi överlyckliga av! HURRA!

Porta 21 som sagt vad… Sandra… var det inte du som testade den? Hur går det? Fungerar den? Äter de bra? Magarna är okej?

Härligt med auktionerna, att de går så bra :) det blir Östgötakatterna glada av och så även jag!

Kram på er från Malin, som är glad över att det finns så många vänligt sinnade människor, allra helst här, där jag behöver er så mycket!

Sanden är hämtad och nu har jag fyllt i ett papper att de SKA köra hem grejerna till mig och inte bara lasta av skiten heller… basta! Nästa gång så slänger jag en säck med sand på någon, tror jag :) skojar bara… jag kan bete mig faktiskt, men syrlig kan jag vara så det svider ändå!

En extra puss till Mison för att du är just du! Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

haha sickna kräsna katter… Tänkte att just detta hade varit ett bra komplement för dina kolonikissar. Bozitan köper du antingen via zooplus.com elelr Zoomarknad.se. Båda två har många sorter och ja du fick Kanin i sås av mig. Tips…Jag mosar all min Bozita med gaffel och rör ihop med extra vatten. För skulle jag servera bullar i gele åt de bara upp gelen och lämnade bullarna. OCh snälla bjud på Lillmymlans saker nu!! Det kommer mera, jag lovar… MEn får ta och beta av lite i taget!

Hawknestgrove
0

och i morogn är det sista dagen för Mymlans böcker……. Passa på nu!

lillmymlan
0

Ska beställa via zooplus nästa gång :) kanin i sås var så poppis, men de andra går också ner… men inte det i gele :( men det med sås. Jag mosar alltid bullarna jag med :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Igår fick M-H och jag se något mkt speciellt… och droptrapen var inte laddad skarpt så då gillar man ju bara läget :)

Först var mamma Vithaka och en bebis där… men maten var inte uppäten, vilket ger dåliga vibbar. Iofs är företaget igång nu och då blir det också mer rörelse såklart.

M-H körde fram bilen och vi satt oss i den för att spana… först kom Musse och spanade och kollade in Vithaka. Han gick raka vägen in i droptrapen och sedan kom Vithaka och en bebis och åt tillsammans med honom. Var de andra bebbarna var vet vi inte?!

Musse pussade (slickade) den lilla på huvudet när den åt och mamma Vithaka var så orolig, det syntes i hennes sätt att vara. Idag ska vi mata och spana och så får vi se när det blir rätt för att ladda skarpt. Tänk om alla kunde vara där… jag tror faktiskt att det är möjligt och inte helt otroligt, men jag drömmer ju oftast.

Jag vill ha in bebbarna först, gärna tillsammans med mamma Vithaka, men jag vet inte om jag tänker fel? Jag har alltid tagit bebbarna först och sedan gjort försök med mammorna, men då har ju bebbarna varit stora, över 3 månader så att man kan skilja dem åt, nu är läget annat.

Hur skulle ni göra?

* Bebbarna fångas och ställs i transport för att mamma Vithaka ska komma och hämta dem…

* Om alla bebbarna och mamma Vithaka skulle gå in så ställer vi transport med mamma Vithaka där och försöker få in Musse…

Tänk om det skulle gå? A

Alla bebbarna äter ju själva nu…

Malin

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Dröm läge utan laddad fälla…..

I går kväll när vi kom fram till kolonin så var maten orörd? inga missar i sikte och vi fick jätte klumpen i magen. Vad hade hänt? Efter en stunds litande så hittade Malin ungarna utan mamma Vithaka!

Vi insåg att det börjar bli ett jobbigt läge mamma Vithaka är nog ute på turne mellan varven, ungarna växer till sig och blir mer o mer självständiga. Mamma Vitkaka kan vi nog räkna med är dräktig igen.

Där kattfamiljen finns är svårt att hitta ett bra ställe att smyg titta. Jag trixade då in min bil mellan allsköns bråte. Vi var super tysta i bilen och efter 10 minuter kommer en unge och kollar runt var öppningen är till drop trappen (maten är laddad) den hittade inte rätt utan gick tillbaka. I ögonvrån ser jag Musse komma (vi satt 4-5 meter ifrån fällan) går rakt in i fällan och smaskar i sig vällingen, mamma Vithaka kommer och gör honom sällskap och en unge hittar också in. Musse var jätte gullig mot den lilla putsade och mysade.

Det var ett skådespel av dess like helt fantastiskt att vi fick uppleva familjen på så nära håll utan att de var störda.

Nu är det is i magen som gäller och att plocka in dem i drop trappen samtidigt känns inte bara som ett dröm längre. Musse ska inte fångas samtidigt han är för stark och kan säkert bryta sig ut, men mamma Vitkaka och ungar kommer vilken dag som helst vara i fallan samtidigt.

Nu kan jag inte följa med Malin på några dagar så jag kommer säkert missa hela finalen…….

Malin Lycka Till nu, det är nära……

bymaruska
0

Kul vi uppdaterar samtidigt…… dubbelt av allt!!

//M-H

lillmymlan
0

#68. Haha Kyss jag väntar med finalen tills du är med Skrattande

*Nalle Puh*

destiny
0

#66 När vi ville ha in mamma Melissa med ungar såg vi till att ta mamman först. Vi var ganska säkra på var ungarna fanns och när Melissa var fångad stack vi iväg och hämtade ungarna. Hade hon hunnit flytta ungarna hade vi ju fått släppa ut Melissa igen. Men ungarna låg kvar.

Lycka till med fångsten. GladGlöm inte att ha ett stort skynke som täcker hela droptrapen nära till hands så blir Musse också lugn om han skulle råka vara i droptrapen när det blir läge. Flört

Gullimat
0

Vill inte ge råd, det ser ju så olika ut på platserna man skall fånga på. Kan bara säga hur jag/vi har gjort. Är ungarna större kan man fånga dom först, men blir Mamma och Pappa skrämda av drop-trapen blir de svåra att få in sen. Vi har ju fångat både stora och små i transportburar med snöre som inte smäller så högt när man drar. Är Mamma och pappa på annan plats kan man försöka med bur till de små, som är mer dristiga och orädda av sig och sen sätta in i bilen. Till drop-trapen behöver man vara några stycken med tanke på överföringen till burarna

Men lillmymlan, du har ju säkert tänkt på detta också. Önskar dig/er lycka tillGlad

maggan47
0

nu ska kissefamiljen bli bofast inne, tycker jag, nomadlivet är slut, bastaFlört

Maggan47

Hawknestgrove
0

Lycka till. OCh pengarna för din kaffeservis är insatt på ditt konto. Nu börjar det röra sig med dina saker.

Sehvrin
0

Hoppas hoppas att ni får in kattfamiljen snart (och resterande katter också, såklart)

Idag har Semlan varit extra modig: Jag hade filmkväll och hade tre vänner på besök i slutet då vi hade tittat klart och höll på att packa ihop då stack Semlan ut nosen från under sängen. Dock var det bara nosen som kom fram, men mycket modigt ändå Glad

Sedan var hon modig förra gången jag var borta också för då vågade hon sig fram och nosa på kattvaktens hand när denna tömde kattlådan.

lillmymlan
0

Gråter

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

MEn…… varför?????????FörvånadGråter

vilda-hilda
0

Nej!!!!

Inte nu igen.

Kramar Nalle

Hawknestgrove
0

Var det lille broderna till Vitnos, som dog?De som bodde hos MArianne? Sen fick de flytta till Djurhjälpen och fick nya hem?

Tizzla
0

Gråter Så himla sorgligt! Men brorsorna busar nog för fullt nu, lite tröst…

Sehvrin
0

Åh nej!!! Gråter

Styrkekramar till Malin, Marianne och alla andra som kände Muschie.

emjon
0

Så oerhört ledsamt Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

UlrikaD
0

Men nej, vad har hänt?Rynkar på näsan

Gullimat
0

Så fruktansvärt sorgligtGråter Kramar till er alla, kämpa på Malin

Sidentass
0

#75 Åhhh..jag gråter med dej Malin….och översänder dej en varm och innerlig styrkekram…lille missevännen har blivit omhändertagen av de mjukaste silkestassar där bortom regnbågsbron…

bymaruska
0

Så nära så nära……  men allt gick åt skogen när minsta missen själv försökte dra i snöret och fånga mamma och ett syskon. Jag hoppas att Malin kan lägga upp filmen som hon tog genom bilrutan helt galet! Vi var naturligtvis tvungna att avbryta. Synd men vi fick en rolig stund med massor med skratt och ont i magen. Nytt försök i morgon!

Jag vet inte om jag är rätt person att fånga katter, svimfärdig, genomsvett och ont i magen osv

//M-H

Tizzla
0

Små busfrönSkrattande

Hoppas på bättre tur idag!

vilda-hilda
0

En putt till Malin M-H och Kolonikissarna när vi precis passerar Norrköping på väg mot träffen med Wikki. Nalle, Lasse o Sören

lillmymlan
0

Äter i droptrapen

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Så kan man tro att man inte syns :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

I väntan på mat

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Jösses, det var spännande igår och lite otäckt också. Iom att de här missarna är lite blyga så handlar det om att inte ta några risker, Vithaka och hennes 3 bebisar ska in samtidigt!

Lilla skiten som lekte med snöret :( jösses, då måste man avbryta, så är det bara :) men grejen är att alla var inne samtidigt och åt, så det är inte omöjligt att få det att fungera! HURRA! Tid och tålamod!

På det här stället är det alltså massor med pall och bråte så om en unge blir kvar utanför så blir det problem att få tag i den. Jag kör säkra kort och tänker fortsätta att göra det.

De är busungar helt klart och tyvärr måste filmen konverteras och då förlorar den kvalite och då ser man knappt vad som är på filmen, så ni får stå ut. Ska kolla om jag kan låna dotterns kamera idag och filma med den istället :)

Det ösregnar här och enligt väderkartan så är det skit i Linköping också… suck! Inte bra…!

Malin

*Nalle Puh*

piamaria
0

Så vackra kissar. Kyss Lycka till!

lillmymlan
0

Vattenlek med isbitar för Buffan, Ruffan & Tuffan Kyss

Nalle :) vink vink… missade att ni åkte förbi… en stor nospuss till raraste Sören Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Filmen då?

Jaja…. HÄR är den i alla fall

*Nalle Puh*

emjon
0

Gulliga kissar och jag älskar att se deras nyfikenhet och hur de sysselsätter sigGlad

Hawknestgrove
0

hm… ska prova med isbitar i vattnet jag med här.Pipis, Arne och Esther har aldrig gillat is, de är för tröga. MEn lilla Mee är ju en lekfröken…Ska testa…

Gullimat
0

Härligt att se, skall också prova det. Älskar att titta på dina svart-vita missar med de unika teckningarnaKyss

maggan47
0

finkissarGlad

maggan47

bymaruska
0

Nu är det nära fällan är laddad och Malin håller hårt i snöret. Jag är typ nervsjuk och svimfärdig så mig kan nog Malin inte räkna med….. Håll alla tummarna Malins missar!

emjon
0

Oh håller tummarna stenhårt för lyckad fångstGlad

[Mimsynims]
0

Ojojoj spännande, ska hålla tummarna för er och katterna! Åh, hoppas hoppas hoppas…

Luecca
0

Håller tummarna!!!

Förresten, har alla katterna i kolonin varit svartvita?? Glad

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Gullimat
0

Hoppas här också

Puma77
0

#102 svarta och svartvita om jag inte minns fel;)

//Pia

Luecca
0

#104 Häftigt! De är så otroligt vackra allihop! Glad

vilda-hilda
0

Sören håller sina berömda tassar i ett krampgrepp för dina missar Malin.

I dag har han samlat nytt rekord i inklappningspengar. Tänk att han var så smart att han kom på detta alldeles själv.Lite gräspengar har det blivit till dig oxå.

Snart skall han göra en Raid enbart för dina Kissar.

Kramisar Nalle, Lasse o SÖREN (Puss på Malin)

Cozzmos
0

Uppdatering!!

Max och Måns KRÄVER det. ;-)

lillmymlan
0

Jodå… de var där… Vithaka och hennes 3 bebbar… 2 bebisar och mamma var inne samtidigt 2 gånger, men då satt nummer 3 utanför eller lekte eller gjorde nåt annat som roade mer än att bli infångade :)

Det handlar om att ha is i magen… vi såg inte Musse idag, men annars hade kanske ALLA gått in samtidigt.

Imorgon görs nya försök och vi hoppas och tror att de kommer in i morgon. Imorgon åker M-H och jag och Marianne får också hänga med och hålla andan tillsammans med oss.

Här är den minsta av bebbarna som valde att gå och lägga sig, det var kyligt ikväll och jag förstår den lilla.

Imorgon kväll kan de kanske få somna i en Bumbisbädd, varmt och gott och i trygghet.

Håll tummarna!

Tack alla ni som höll tummarna, imorgon fortsätter ni väl att hålla dem?

Nalle… ge Sören en mjuk go klapp från mig, samla all kärlek i handen och ge den till honom… finaste Sören! Kyss

Kram på er allesammans som orkar och vill vara med på den här långa resan, för lång har den blivit :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Här är den som somnade gott i M-H koja Kyss

*Nalle Puh*

destiny
0

Vet hur det känns när man väntar och väntar och …. Desto gladare blir man när allt klaffar och man har dom! Håller tummarna! Verkligen lycka till. Kyss

lillmymlan
0

Tack destiny Kyss

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Håller självklart tummarna…alltid!

Gullimat
0

Håller som vanligt tummarna och numera också kisetassar

bymaruska
0

Gud vad jag är trött varenda nerv i hela kroppen har varit på helspänn i flera timmar. Rackarns missar att inte promenera in i fällan samtidigt.

Visst är "han" gullig i kojan Malin och jag har slagit vad. Jag är bestämd på att det är en Musse JR och Malin är tvärsäker på att det är en liten fröken vi får väl se psst jag brukar vinna mina vad!!!!

Tack Malin för ännu en kväll då vi löst all världens problem.

//M-H

Puma77
0

Malin vi får ta en träff snart igen och jag får komma upp om inte katterna kommit in, vad säger du

//Pia

Hawknestgrove
0

ja jag tror att det är för mycket att hoppas på att få in alla på en gång. Den sannolikheten är nog inte stor.

lillmymlan
0

3 bebisar är inne och mamma Vithaka lyckades slinka ut genom droptrapen :( vi försökte att sätta bebbarna i den och hoppades att det skulle göra att Vithaka gick in, men inte! Bebbarna kom in sent söndag kväll. Igår förmiddag åkte vi igen för att få in mamma Vithaka men hon var inte intresserad alls.

Musse däremot gick in och jag drog i snöret. Lyckan var kort, droptrapen är ett plockepinn! Vilken katt, flera av gångjärnen slet han loss och trät gick av och Musse var fri igen Gråter

Där stod jag och Bertil med varsin pinne i handen, MUSSE! I det där läget kan jag säga, utan många timmar sömn och så mycket oro för Vithaka och bebbarna som längtar efter sin mamma, att jag blev alldeles matt i kroppen!

Vi slängde in pinnarna i bilen och ställde Lotinburen och hoppades att mamma Vithaka skulle gå in, men hon hade vägrat den fällan hela dagen och var mkt rädd, vilket man kan förstå! Någon har tagit hennes barn!

Vi gav upp och åkte hem och tog hand om småttingarna. De är så rädda utan sin mamma! De sköter lådorna och äter som de ska och allt verkar bra med dem, men såklart ska mamma Vithaka komma in!

När jag såg Musse på närmare håll igår så insåg jag att han är otroligt stor och stark som en björn! Han rymde ut mellan mina ben och innan dess så fick han in en träff över knät och där är jag öm idag! Stackars Musse!

När Bertil slutar jobba vid 14 så åker vi tillbaka och försöker fånga in Vithaka som är prio och visst hoppas jag att även Musse kan fångas in, men inte som nuläget ser ut just för dagen.

De har sin bästa tid på kvällen och då hoppas jag att mamma Vithaka och bebbarna kan återförenas igen. Stackars mamma Vithaka och stackars bebbarna!

Återkommer…

Malin

(Musse på bild)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Har ni goda råd att komma med så skriv dem gärna…

Mamma Vithaka från igår Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

vilken intelligent blick från vithaka…..tycker att du är super o att du bara har en enorm otur….dom har verkligen smitit ur näven i sista sekund…. dom är så otroligt fina….hoppas att vithaka bestämmer sej för det enda rätta nu idag o kommer in….. håller tummarna så dom blöder…

monsi
0

Hm! Ställa bebbarna o fällan i en låda så ända vägen att nå ungarna är att gå genom fällan. Lådan lådorna gör att det blir tryggare att gå in än på öppna ytor där rovdjuren ser dem.

Blonda monsi tankar.

Håller tummarna.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
0

Vilken otur, bra att bebbarna är inne, ta nya tag Malin och lycka till.

Skickar ett pm till dig

soso
0

Håller tummarna att resten kommer in i dag!

Musse, vilken kille Förvånad!

Hawknestgrove
0

Ok, vilket gör, att den eventuella droptrapen jag tänkt bygga får vara av kraftigare virke än 1"x2", det märks ju nu…

Vargtassen
0

Håller också tummarna.

UlrikaD
0

Har inga goda råd, men kan ställa upp med massa hållna tummar och tassar här hemma!!

bymaruska
0

Härligt att Ni alla håller tummarna och lite till för Malin och mamma Vithaka.

Malin har igår måndag väntat på att mamma Vithaka ska gå in i fällen mellan 08.00-23.00, idag från lunch och är inte hemma ännu.

Jag vet att missen sitter utanför fällan just nu så all styrka till mamma Vithaka att ta steget in i tryggheten och sina "rosa" småmissar som väntar.

Ännu en gång vill jag säga, Malin Du är beundransvärd som inte ger upp och jag vet att det kommer Du aldrig att göra. I morgon ska jag hålla Dig sällskap om Vithaka inte bestämmer sig för att ta steget ikväll in i fällan.

>^..^<

M-H

Sehvrin
0

Tummar och tassar hålls här för att Vithaka ska vara modig

lillmymlan
0

Modig är hon allt, men inte tillräckligt tyvärr.

Vi har suttit en bit ifrån varandra och flörtat med varandra och jag har försökt att få henne att förstå att hennes bebbar behöver henne och att hon behöver dom! Där hon har suttit är det vått, det rinner mjölk som bebbarna skulle ha! Gråter Hur länge har hon kvar sin mjölk?

Hon behöver komma in för att tvätta bebbarna och lära dom hyss och även uppfostras av rätta mamma Vithaka!

Imorgon görs nya försök.

Matar in i lotinen över natten, bara lagom med mjukmat och ingenting mer.

Imorgon hoppas jag på tur… snälla…Gråter

*Nalle Puh*

[Mimsynims]
0

Håller tummarna extrahårt för er imorrn! Kyss

MariannE11
0

håller tummarna att lilla gumman traskar in idag….du är helt enorm malin….dags att du får en massa tur….

Sidentass
0

Käraste Malin…översänder en hel drös med positiv energi till er…tänker på er, och håller hårt i tummarna här…ni är beundransvärda..

Kram!!Kyss

Gullimat
0

Håller också mina tummar för Malin, Vithaka och busigaste Musse

sagan
0

Ett litet tips är att sätta ungarna i en transportbur och sätta dem i andra änden på fällan. Deras pip och gråt kommer förhoppningsivs att få mamma kisse att gå i fällan. Täck över transportburen på utsidan så hon inte kan se den därifrån. En kartong eller tjock filt/pläd så hon bara kan se dem via galleröppningen. Då har hon ingen annan väg att gå än via ingången till fällan för att komma till dem.

Lycka till.

brutt
0

123. Tror också mest på ditt tips och att åtminstonde en av ungarna  måste ropa på Vithaka för att snabbt kunna hjälpa henne.

Lena
0

Men vad jobbigt att mamman smet när hjälpen var så nära. Och att sedan Musse lyckades bryta sig lös ur Drop-Trapen. Ibland är katterna för smarta för sitt eget bästa.

Vilken dramatik! Håller tummarna att allt löser sig vid nästa besök.

Säger som andra redan sagt, du är fantastisk som inte ger upp. Din envishet och uthållighet är guld värt för hittekatterna.

bymaruska
0

Sitter tysta som små möss här i kolonin och väntar på mamma Vithaka, den lilla damen är svårt flörtad. Just sitter Igelkotten och äter i fällan, dumma kotte. Önska oss tur och överför all positiv energi som finns i tankarna. M o M-H

brutt
0

136.Överfört men om det inte hjälper så tänk på att ni kan låna  gallerbur som finns här i Norrköping där en transportbur med unge i får plats och läckerbitar till mamman också.

Hör av er om ni behöver hjälp.

Gullimat
0

#136 tur överfört härifrån också

emjon
0

Tänker på Malin och kissarna hela tiden och önskar verkligen att all otur nu är slut och håller tummarna stenhårt för att mamma Vithaka går in nuuu…….

Luecca
0

Tänker på er och skickar massa styrka och positiv energi!

Hon kommer gå i fällan!!!

lillmymlan
0

Ingen mamma Vithaka inne ännu, men vid det här laget känner ni väl mig va? Jag ger inte upp!

Hon är där och hon ska bara ges ett bra tillfälle att vilja, våga gå in i fällan!

Ikväll åker vi igen… Såklart!

En ny misse har kommit till kolonin, enligt mataren så ser det ut som en pappa till Musse, men semilånghårig, fast grå och vit. Musse mustasch (eller hur man stavar?) så det måste vi spana in också… väldigt avmagrad i alla fall, det är den infon vi har nu.

Återkommer…

Malin

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

oj……

lillmymlan
0

Inatt hoppas vi att det är en midsommarnattsdröm!

Malin

*Nalle Puh*

[Nisse2002]
0

Nu håller vi här alla tummar och tassar att fina mamma Vithaka ska längta in till fällan …. midsommarnattsdröm som du skriver lillmymlan, det hoppas vi på Kyss

bymaruska
0

Inte så dumt! vi provar med sju sorters blommor också.

Kramiz vi ses i kväll

M-H

vilda-hilda
0

Lycka till. Det vore väl en alldeles alldeles underbart midsommarfirande om missarna lät sig infångas i kväll.

Nalle o Co

destiny
0

Lycka till! Glad Vi håller tummar, tassar och tår här.

Hawknestgrove
0

jag med föstås……

Tizzla
0

En midsommarnattsdröm låter underbartGlad Hoppas!!

bymaruska
0

Ingen Midsommarnattsdröm här inte - det börjar mer kännas som en mardröm.

I går kväll/natt har Malin och jag suttit i sex timmar tysta utan att säga ett ljud och väntat på att mamma Vithaka skå gå in i fällan. Vi hade ungarna med oss. Ungarna ger inte inte ljud ifrån sig, som många av Er vet är utefödda/skygga katter tysta pga av faror ungarna får lära sig tidigt att vara tysta, med andra ord det funkar inte med ungarna.

Vithaka är på platsen men inte ett dugg hungrig skafferiet är alldeles för stort och intresset för ungarna börjar nog tyvärr avta. Men det är av allra största vikt att mamma Vithaka kommer in dels pga av ungarna men framförallt så är risken 100 % att hon är eller kommer att bli ganska snart dräktigt igen. Då är vi tillbaka på ruta 1. I kolonin finns det endast Vithaka och Musse kvar som är stationära.

Många av Er har säkert många gånger arbetat/tagit hand om skygga katter och vet hur svårt det är. Dom här missarna är skyggare än skyggast, dom har aldrig haft kontakt med männsikor i generationer tillbaka man kan inte komma nära dom på 10-15 meter. Malins bilder kan man tro är tagna på nära håll men glöm det avståndet är långt och objektivet är gigantiskt.

Jag vet faktiskt inte vad vi ska hitta på för fångst metod, drop trapp är bara ett glömma, vanlig fälla funkar inte, håv ja ett skaft på 10 meter…. det måste vara något som går igen med automatik "andra typer av fällor har vi" det finns inte en chans att sitta nära och dra i ett snöre eller putta in i en bur!!!! plus att man måste vara så tyst som det bara går en nysning och det är kört. Vi ska lura under dagen på vad som kan lukta och sukta i fällan.

Det är bara att köra på för att ge upp finns inte med på kartan utan det är väldigt väldigt viktigt att katten kommer in.

Ungarna: är någonstans mellan 6-8 veckor svårt att bedöma då dom är utefödda små är dom i allafall. Det måste göras plan för dom nu det kan ta veckor innan mamma Vitkaka kommer in, tyvärr måste vi vara realistiska. Malin har med flit inte rört dem under de här 6 dygnen utan bara matat och låtit dem få lugn och ro. Nyfikna är dom men väldigt skygga. Planen är nu att sätta in en väldigt stadig och förståndig tamkatt som kan bli tryggheten och vägvisare på resan fram till att bli en tamkatt. Mycket social träning och mänsklig kontakt är vad som krävs för de här som liven. Det är jätte sorgligt att dom har mist sin mamma och det gör så ont att veta att vi misslyckades vid infångandet. Ingenting går att göra ogjort tyvärr fast man önskar det nu. Att sätta tillbaka dem var inte aktuellet dom är för rörliga och risken att dom försvann var för stor.

Musse: får vara en stund ska kastreras. Musse tror jag kommer bli lättare att fånga än Vithaka. Tyvärr är veterinären på semester och det är först när han är tillbaka som det kan planeras för infångade. Efter kasteringen får han gå tillbaka en tid för att se om hormonerna som försvunnit gör att han blir lättare att hantera. 

Malin: är klippt slut, det här med Vitkaka var det sista hon behövde. Nytänkande behövs alla gamla beprövade infångningsmetoder är bara att glömma. Så ideér och heja på är vad Malin behöver just nu. Många erbjuder Malin hjälp TACK. Hjälpen som behövs är bara postitiv feedback och massor med heja på!

Jag är chafför, fika ansvarig och tyst vilket är jätte svårt jag som är så rastlös, självklart försöker jag peppa Malin så gått det nu går i allt elände. Mina ideér är bara att glömma dom är oftas helt galna och jag ser och förstår att Malin tycker jag är helt snurrig, men va f-n jag har ju aldrig fångat katter förut…..

Ha en bra fortsatt Midsommarhelg och sluta inte håll Era tummar.

M-H

Hawknestgrove
0

En ny kraftigare drop trap kanske? Nätet är ju  kvar, nytt virke? eller om ni kan få tag i en grävlingfälla? Den är ju ny för Vitnos. OCh dölj den väl. Ppiller insmugglat i maten för att förhindra ny graviditet?

destiny
0

Vithaka är smart men inte så smart så hon kan undgå att bli fångad hur länge som helst.

Har ni provat det här:

http://www.ideverkstaden.com/pipdosan.html

Pipdosa.  Läste om den här på forumet, kommer inte ihåg vem som skrev om den men det var någon som lyckats jättebra med den här pipdosan.

bymaruska
0

Hon är smart Vithaka, tyvärr har vi redan provat pipljuden hon reagerar men efter flera timmars pipande så är hon lika hopplöst på att gå in i fällan. Vi ska prova med grävlingsfällan den är ju av samma princip som lotin fällan men prova ska vi. Trop Trapp rökt forever för dessa katter, möjligt om man försöker mata in igen i en annan drop trapp men det kommer ta veckor och det finns andra djur som äter, fåglar, igelkottar osv

Hawknestgrove
0

Suck…. men ta i alla fall även om det inte är mycket värt, att försöka få damen ppiller. Bättre än inget. OCh jag har massor om det skulle behövas. Så

soso
0

Jag har inga nya idéer, men är säker på att ni kommer att få in Vithaka en dag! Håller tummarna och tänker på er!

lillmymlan
0

Tack för att ni är där när det känns som jag drunknar lite diskret Skäms

Det är absoluta tvärniten i skallen och jag skulle gärna trycka på delete i nuläget jag kan tala om. Jag är så ledsen för bebbarnas och Vithakas skull Gråter men jag vet också att det inte hjälper någon av dessa.

Nya tag och positivt tänk… och ideer är alltid välkommet.

Tack för alla fina pm och sms, tack för pepp och spark i rumpan för det är precis vad jag behöver Flört

Kunde inte somna inatt när vi kom hem och funderade fram och åter, satt och sökte på nätet efter förslag för att komma på nya saker, nytt tänk… och sedan hinna med missarna här hemma, för de tar också tid och vill ha sällskap!

Inatt var Mamsen en tjat-Mamsen och när jag slutade klappa henne så mjauade hon och krävde kel. Hon känner av att det inte är helt okej, det märks på henne.

M-H du är rolig och jag gillar att ha dig med, även om du blir frustrerad och stressad av att ha tålamod KyssSkrattande och att bara sitta där och vänta, men du vet… tålamod och förbannad envishet kommer att löna sig, det är jag helt övertygad om! Tack för att du orkar med mitt tjat fram och åter… Kyss

Idag åker Bertil och jag och kollar om Vithaka ens har ätit maten som vi har lagt ut åt henne. Jag ska ta lite bilder så ni får se hur det ser ut på det här stället, det är ingen dröm att fånga missar där kan jag lova Rynkar på näsan snarare en mardröm!

Så… tills vi hörs igen

Sköt om er och tack för att ni stöttar missarna och Östgötakatterna Kyss när det blåser kalla vindar!

*Nalle Puh*

Lena
0

Tänk att Vithaka ska vara så envis! Verkar ju tyvärr inte som att det går att bygga så mycket på hennes intresse för ungarna längre. Vissa katter är värre än andra när det gäller infångandet. Antar att de enda som hjälper är envishet och tålamod i storpförpackning. Något som du Malin verkligen har. Ibland gör även tiden sitt. Att de till slut övervinner rädslan och går in i fällan igen sedan de varit inne och ätit i den utan att något farligt har hänt.

Typiskt också att det dyker upp nya katter hela tiden. Man undrar var de kommer ifrån.

Bra att du marouska är med osh stöttar. Det behövs mer än någonsin i det här läget.

Fortsätter att hålla tummarna hårt.

Att sammanföra bebbarna med en vuxen trygg tamkatt verkar vara det bästa som kan göras för dem nu i det här läget.

Hawknestgrove
0

och ni som vill hjälpa lillmymlan via Tradera, så går auktionerna ut i morgon!!! Bjud nu bra. Ni hittar Lillmymlans bland Östgötakatternas här!

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=1267342

Delfinen
0

Äntligen har jag lyckats läsa igenom alla inlägg. ( pust )

Håller tummar, tår och tassar här för att lilla fröken skall låta sig fångas in.

Önskar att det fanns mer jag kunde göra.

MewTwo
0

Kl 20 avslutar jag Wikkis miniauktion till förmån för Östgötakatterna, den är just nu uppe i 250 kr, det är en liten nätt peng. Många bäckar små, så…

Kram Mew2

Hawknestgrove
0

putt för både <Mew Two och de jag har…..Mina rinner ut i dag. de som inet blir sålda går om, men det kostar ju 3 kr och om man får sålt för fyra fem då blir det minus…..

lillmymlan
0

Tack snälla MewTwo Kyss och tack snälla Gunilla Kyss hoppas på plus!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Mellanbebis… nyfiken Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Lillmymlan, dina saker som du tog med, är nästan borta alla….. håll koll på det som är kvar senare för jag låter det gå om

lillmymlan
0

Okej… håller koll om jag kommer ihåg… påminn mig annars :)

*Nalle Puh*

Sidentass
0

#163 Åhhhhh så söööööt!!! och filmen var då helt underbar..vilket fint kattigt rum dessutom!

Tass och tumhållning!!!

bymaruska
0

Jag har fått ett SMS från Malin! Hon är inne:) Malin får uppdatera Er senare. Är det inte jätte HÄRLIGT vad jag är glad för Vithakas skull och för Malin!

[Mimsynims]
0

Javisst är det underbara nyheter! Man blir så glad för Malin och Vithaka, men framförallt misseungarna som väntar på mamma sin!
Hoppas på en snabbb uppdatering sen :)

Dags för Musse-mannen som ska in sen då.. ;)

Luecca
0

Åh vad roligt att höra!!! Skrattande

vilda-hilda
0

STOOORT Grattis. Härligt med Malin som Aldrig ger upp.

Puss på dig Sören o Co

soso
0

Åh, vad härligt!!!!

Gullimat
0

Yipiii, så underbara nyheter för Malin, Vithaka och för bebbarna hennesKyssGlad och även för oss som följer hennes outröttliga envishet att få in alla.

kram på dig Malin

Puma77
0

Jag vet en Malin som är oerhört lättad nu och kommer sova som ett barn inatt;)

//Pia

[Nisse2002]
0

Underbara nyheter. Så glad man blir Skrattande …. otroligt bra jobbat Malin Kyss, pengar kommer dessutom att strömma in från Tradera-auktioner som förstärkning till kassan

Sehvrin
0

Hurra! Jag visste väl att Malin skulle vinna över Vithaka till slut Skrattande Katter må vara tålmodiga, men Malin har mer tålamod ändå.

Här hos oss har vi också bra nyheter att berätta (om än inte så fantastiska som att Vithaka är inne). Semlan vågade sig ut från under sängen idag, trots att min kompis Lisa var här. Det var lek med sugrör som lockade och när sugröret bytte hand (från mig till Lisa) vågade hon sig till och med fram och nosa på Lisas hand, samt leka med sugröret. Jag är så stolt över lilla Semlan som vågade vara så modig Skrattande (Bildbevis kommer att läggas upp på min blogg inom snar framtid)

MewTwo
0

#167 MaruskaWille du kan väl SMSa till Malin att det är ordnat en liten surprise till Vithaka från våra kattvänner generösa Sambo och Roxy som just skickat en slant till kastreringen!

Tänk vad underbaa kattvänner det finns! *svansdansar av glädje*

Mew2

Vargtassen
0

GrattisGlad

Hawknestgrove
0

MEn gud så skönt!!!!!! Snälla får jag föra över slanten nu Till MAlin från KAstrationslotteriet?

[Nisse2002]
0

Gunilla gör det omedelbums Skrattande

bymaruska
0

Lite konstigt är det!

Jag åker hemifrån vid 19.00 stannar till och tittar på min rosbuske som jag älskar. En knopp är nästan utslagen och jag tänker i morgon slår den ut och då kommer Vithaka in!

När jag kommer hem för en stund sedan så har Pease Rosen slagit ut!

Hawknestgrove
0

Ok de som protesterar kan få rulla mig i tjära och fjädrar sen….

Hawknestgrove
0

Omgående

Östgötaka…

8480-6,914 618 599-7

kastrlotte

1 500,00

Tillgängligt belopp 41,06

vilda-hilda
0

Jaaaaaaaaaaaaaaa Gör det Gunilla.

Kramisar från oss alla 3

[Nisse2002]
0

#180 det var väl den finaste ros jag har sett på mycket länge, den är nog helt och hållet tillägnad fina mamma Vithaka Kyss

bymaruska
0

Malin kommer in här så snart hon fixat klart med återföreningen mellan mamma Vithaka och ungarna. Jag vet att Vithaka har varit väldigt orolig men att det lugnat ner under resan till Norrköping.

Ingen får glömma att det här är en väldigt skygg katt och som funnits med från början men aldrig gått i fällan. Vithaka är ingen ungkatt så hemlösheten, bristen på männsklig kontakt har självklart satt sin spår. Jag vet att Malin kommer göra underverk med Vithaka och hennes ungar så som hon gjort med alla kolonikissarna.

Tack Gunilla för att vinsten gick i sin helhet till Östgötakatterna.

Men det skulle kanske vara lite kul att se Dig i Tjära o Fjädrar!!

M-H

Cozzmos
0

haha det blir som andra "stora" händelser.

Typ Palme, Estonia mm mm

Men vet vad man gjorde.

Och detta var min vy när Vithaka fångades in och jag fick sms!

vilda-hilda
0

Vi väntar med spänning. Går Inte o lägger oss förrän vi fått rapport.

Är så glada för Malin, Bertils och M-H:s skull. Får ju inte glömma att de oxå varit med i Kolonin och svettats eller blivit genomsura av regn

Nalle

[Nisse2002]
0

# 186 Ja, en del är ju lyckligt lottade Glad

pia-app
0

Grattis Malin! Superbra jobbat !

brutt
0

Gud så skönt helt enkelt underbart.Blev väldigt glad nu att det lyckades.Den bästa nyheten som någon kunnat komma med på söndagskvällen. Tack för den absolut bästa nyheten Malin!

Luecca
0

Malin, uppdatera nu så jag kan lägga mig! Skrattande

emjon
0

Blev också oerhört glad över sms om den underbara nyheten så härligt och väntar också spänt på återföreningen.

Peacerosen är en underbar symbol för Vithaka och hennes bebbar.

Gullimat
0

Tror Malin är så trött att hon kanske behöver sova förstObestämd Vi får nog nöja oss tills imorgonGlad

destiny
0

Så glad jag blev! Skrattande Heja Malin, bra jobbat. Skrattande

Luecca
0

#193 ja det tror jag med :) ser fram emot uppdatering imorrn. Hoppas allt har gått bra!

Cozzmos
0

#188 Ja, Vithaka!

lillmymlan
0

Jösses, är NI trötta? Vad tror ni att jag är? SkrattandeFörvånad

Hon är här, äntligen lilla mamma Vithaka! Kyss Nu är hon återförenad med sina bebbar! Glad

Hon satt en bra stund i fällan här hemma och sedan överfördes hon till transport och fick sitta i köket så hon kunde se sina bebbar. Hon visade inget intresse och inte heller bebbarna direkt.

Hon har nu lagt sig på spisen i en bumbisbädd (såklart) och där ligger hon och blinkar när jag öppnar dörren och talar mjukt till henne.

Nu ska vi komma ihåg att det här är en mkt skygg mammakatt som aldrig har varit inomhus. Klart att hon är chockad! Infångad med påtvingad närhet av människor :( och dessutom numer fått ett tak över sitt lilla huvud.

Inatt sover jag i hallen så jag kan höra henne och bebbarna och är det något hon vill så behöver hon bara ropa på mig så kommer jag att blinka och tala mjukt till henne.

Tid, tålamod för att det ska ge tillit… som alltid… is i magen!

Tack alla ni som har varit med på resan med Vithakas infångande och pepp och sms och ja, allt som har varit en klapp i ryggen eller bra energier… det är så mycket värt när krafterna tryter…

Nu får ni sova… jag lovar Skrattande

Nu ska jag njuta av att mamma Vithaka är inne med sina bebbar och som sagt vad… det handlar bara om att vara förbannat envis och att aldrig, aldrig någonsin ge upp!

Skam den som ger sig! Flört

Kram från en trött men ack så lycklig Malin

*Nalle Puh*

destiny
0

Klart vi blir trötta av att följa en sån här rysare. Skrattande Jag är så glad för din skull, för Vithakas och bebisarnas och alla andra inblandade. Jättebra jobbat. Kyss

lillmymlan
0

destiny Kyss

*Nalle Puh*

destiny
0

Go'natt lillmymlan. Nu går vi och lägger oss med ett leende på läpparna. Skrattande Hoppas du kan sova i alla fall något. Flört

vilda-hilda
0

Hoppas att du sovit underbart och att mamma Vthaka och bebbarna låg i en enda stor hög när du vaknade.Glad

Nalle

lillmymlan
0

Har inte sovit mycket inatt, utan mest lyssnat efter ljud från köket.

Mamma Vithaka ligger kvar på bänken bredvid spisen, men har skjutit ner bumbisbädden och bebisarna ligger i elementsängar och bäddar.

För att göra det hela så lindrigt som möjligt så sätter jag in 2 nya lådor idag och tar ut 2 för att slippa stressa Vithaka med att jag är där inne och stökar.

Ska ge bebbarna välling nu och sätta mat till Vithaka på diskbänken och se om hon vill ha. Vore bra om hon åt lite grann och kanske visade att hon såg bebisarna.

Tid och tålamod :)

Kram på er!

*Nalle Puh*

destiny
0

Hur har det gått idag?

Lena
0

Underbar läsning det här! Som vanligt har Malins målmedvetna envishet lönat sig och burit frukt! Och vi alla har bjudits på en rysare av stora mått som slutade lyckligt.

Här kommer det en ros från Lundsbrunn där jag var igår.

maggan47
0

aå lycklig jag blir att mammakatt och bebbarna är återförenade nu är det bara tid för mamma att slappna av, och tid för unarna att ha mamma igen, du är bäst Malin

Maggan47 som kramar omKyss

lillmymlan
0

Vithaka ligger i fönstret, det är nog svalare där på fönsterbänken, hon spanar på bebbarna men gör ingen ansats att bry sig något mer. Hon blinkar åt mig och jag talar till henne med mjuk röst och talar om för henne att hon är den vackraste och finaste mamma katt som jag någonsin skådat. Hon är rädd och hon tittar på mig och undrar varför jag har stängt in henne här.

Hon har druckit och ätit lite grann, men nu såg jag just att mellanbebis är duktig på att klättra och har tagit sig upp på diskbänken och äter av hennes mat :(.

Någon har kissat en stor pöl i ena lådan och jag tror att det är Vithaka, jag vet ju inte.

Försöker låta henne vare ifred så mycket som möjligt, men jag ser henne via nyckelhålet :) så lite spanar jag i alla fall, utan att öppna dörren!

Imorgon ska jag ta ut lådorna och städa dem, just nu är det 8 lådor därinne, så det är trångt för bebbarna att leka, men det gör de i alla fall, hör dem allt där bakom dörren!

Finaste mamma Vithaka och finaste bebbarna Kyss

*Nalle Puh*

maggan47
0

och finaste Malin

Maggan47Kyss

lillmymlan
0

och finaste Maggan Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Då är det nog hon, som kissat. För bebbar gör ju minipölar…

UlrikaD
0

Härligt att det äntligen lyckades!!

Undrar bara en sak, en katt som varit ute så länge och aldrig varit inomhus. Hur anpassar den sig? Är det risk att den blir olycklig och deprimerad eller hur fungerar det?

Tänker lite på om man tar in ett vilt (iller, mink t.ex) djur för rehabilitering så visar de ju med stor tydlighet efter ett tag att de vill ut igen. Det går ju inte att behålla en sådan inomhus. (förutom att det skulle vara olagligt)

Hur funkar det med en katt som alltid varit utomhus, visar inte de samma beteende? Blev lite nyfiken.

sagan
0

#210 Dem flesta katter som levt hela sitt liv utomhus vill inte ut igen. I alla fall inte dem som fått kämpa för att överleva. Då dem kommer in så behöver dem inte vara allerta för faror utan kan slappna av och vila för första gången på väldigt länge och får allt serverat. Däremot om en katt haft det bra hela sitt liv ute. Alltid fått mat en varm boplats brukar ibland kunna vilja ut igen. Men det är sällsynt. Så vitt jag vet.

UlrikaD
0

#211 Låter logiskt:)

Puma77
0

Mina pojkar är inte intresserade av att gå ut men älskar att ligga och kika i fönstret stå och sniffa vid dörren försiktigt men inget mer.

//Pia

Delfinen
0

Hurra hurra hurra att mamma katt har kommit in. Blev superglad över läsningen.

Du är helt suverän Malin

lillmymlan
0

Idag kan man se förändringen i Vithakas ögon… hon vet att det är hennes bebbar och hon har världens koll på mig när jag leker med dem, men det är helt okej att leka med dem så länge jag inte får dem att fräsa eller så :) så det är cooola bananer som gäller… vi har inte bråttom!

Sötnosarna har blivit mkt tryggare med sin mamma där och helt plötsligt ser jag att de har ben (innan kröp de nästan) och de är ju görsöta!

Mamma Vithaka behöver sina bebbar och bebbarna behöver sin mamma! Så lycklig jag är! HURRA!

Finaste familjen och finaste kolonin i hela världen, de är ju alla svartvita! Kyss

Idag har jag träffat Max & Måns och husse Christer och det har varit en perfekt dag… tack för att jag fick komma och hälsa på och njuta av att se missarna och bara vara… tack!

Sköt om er och var rädda om er… det finns bara en av just dig, glöm aldrig bort det!

Kram

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

#215 Skönt att höra att de känner igen och bryr sig om varandra fortfarande!

Issa
0

Malin, så skönt att du förstår dej verkligen på dom. Blev så full i skratt när du skrev det där om ben så jag kan inte låta bli att berätta om en sak som hände för ganska många år sedan. Ett jourhem fick hem en liten skygg hona och ringde till sin kontaktperson och sa: Hjälp, hon är ju vanskapt! Hon har ju inga ben! Visst hade hon det men en liten skyggis nästan ålar ju fram. Kan tillägga att det blev kärlek där och kissen fick stanna och är världen gosepropp idag.

lillmymlan
0

#217. De 3 T:na… tid, tålamod och tillit… precis så är det!

De ser onekligen "konstiga" ut när de rinner utefter golvet. Småttingarna såg så himla små ut när de kom in, men som sagt vad :) du har snuttisarna även fått ben!

Honorna i den här kolonin har haft samma rinnande beteende, medan hanarna inte alls har gjort likadant. Honorna är också mycket skyggare än hanarna, men det förstår man ju om de ska skydda både sig själva och sina bebbar!

Härligt att den rinnande katten fick stanna permanent, det är ju guld.

När man får se missens framsteg och vara med där aktivt så blir man ju så kär i dessa, de vågar lita på just mig… då blir man också stolt! HURRA!

Nalla och Semlan gör mycket framsteg hos Sehvrin ni har väl  sett hennes blogg?

Kram från Malin

*Nalle Puh*

UlrikaD
0

Har också haft två kattungar som gick hophukade över golvet. Illrarna tyckte de var väldigt märkliga till de sträckte upp sig.

Cozzmos
0

Tack Malin.

Var kul att du kom hit, och att de båda var hemomkring.

lillmymlan
0

God morgon säger bebis 3 med pricken under hakan Kyss

Lite paus i vardagen… idag ska vi till M-H land och njuta av sol och fint väder och bara vara… alltså inte sitta vid fällan och vakta eller undra. Just nu tömmer jag skallen på tankar och jag njuter…

Kram och sköt om er

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Sommar…

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja vila dig nu och samla krafter till MonsterMusse…..

lillmymlan
0

Startar en ny tråd iom att det är den 1 juli idag… jösses, dagarna rusar iväg! :)

Någon kan låsa den då det finns en ny nu Glad

*Nalle Puh*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer