äntligen äter de torrfoder
köpte rc baby och nu har de tuggat lite av det..
känns som de tar stooora framsteg..
nu en fråga?
eftersom jag jobbar så är jag ej hemma på några timmar (tyvärr mellan 6-15),de går i lådan och bajsar när jag är hemma men när jag kommit hem från jobbet så har de bajsat på golvet i stora rummet..hurfårman de att sluta upp med detta?

pleasssse nån som vet vad det kan beropå?
Hm…undrar om det är lite protest mot att du är borta? prova med att ställa en låda där de brukar "olycka" sig? Eller om du har någon vän som kan komma och vara med minimissarna en stund när du är borta?
Helen

jo kanske det kan vara..men det va därför oxå jag tog hand om båda eftersom de har varandra då..ska fråga min exmans fruom hon kan kolla till dom..har sprutat med rengörningsmedel efter jag tagit hand om olyckorna
Ett annat beprövat knep är att begränsa tillgången till ett rum som är lätt att göra rent. T.ex. köket. Sätt flera lådor där och låt dem inte röra sig fritt förrän de är rumsrena. Katter brukar inte förorena i samma rum som de äter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

aha det vore ju en ide..köket är ganska stort och då har de grovköket och badrummet oxå gå till..lådan står i badrummet ju:)

låste inkatterna i köket inatt..då gick de i lådan.tror ej de är helt rumsrena än trots att de för det mesta gårilådan..igår kväll kissade askungen under soffan IGEN..vad kan man ta för medel för verkligen få bort lukten av kiss och bajs..så de inte går dit igen
Städa städa, och begränsa utrymmet ordentligt. Man kan inte sätta någon mitt i Saharas öken utan kompass och säga gå mot nordväst….
Massor av lådor i alla hörn och särskilt där de går och gör sina *ärenden* Använd glassburkar(Big Pac) och andra gratislådor, du behöver inte köpa nya riktiga pottor till kattungarna.
ps Jag använder ett medel som heter Urine-off, det är dyrt och jättebra!ds
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

tack för ditt svar..ska genast leta fram massor av byttor :D
Ättika. Då letar de efter ett nytt ställe
.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#5 Flytta kattlådorna tillfällligt till köket och grovköket. Sedan när allt fungerar igen kan du ha dem i badrummet. Man får räkna med att det kan ta lite tid eftersom de inte har någon vuxen katt att lära sig av.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, du får nog begräna deras utrymme ordentligt när du är borta. sen är det viktigt att deras små lådor inte har för höga kanter, då hinner de ju inte dit! Ps Ättika är bra och citrondoftande rengöringsmedel.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tack för svar..ska inköpa ättika:)