Fler katter...
Vi har fortfarande ett gäng hemlösa katter där jag bor.
En kvinna i huset brevid har 4-6 katter som hon matar, de bor på hennes altan. Förra året fick en hona ungar var av de flesta dog utan synbar anledning.
Hon kommer nära dom, men ingen annan.
Lovade hennes dotter att jag skulle slänga ut en trevare på nätet för att se om det kan tänkas öppnas någon plats någonstans.
Jag har inte pratat med kvinnan själv, men ser katterna ofta då vi bor så nära.
Jag tror iaf att det är 3 st sköldpaddsfärgade, barnbarnet nämde en grå katt också.
Har så fullt upp med våra egna hittekatter just nu, men kan ta reda på mer när det lugnar ner sig.

Sorgligt, speciellt som att sköldpaddorna är honor och kommer att föda ungar i lass snart. Kan man inte ordna kastrering, åtminstonde? Var bor hon? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad sorgligt :/
Jag hoppas at det kommer ordna sig..
Men kan inte hon inte åtminstone ordna kastrering som Vanessa skrev ovanför? Det kommer ju bara bli fler som kommer bli förvildade om ingen tar hand om dem…
Ja kastrering vore ju bra om det kunde bli gjort i alla fall. Annars är risken stor att det finns 20talet katter där snart.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kan du inte pratar med dottern om kastrering?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag kan prata med dom, men är ju inte säkert att de har möjlighet att kastrera.
Men vad är alternativet?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus