Katternas bästa minnen
Vad är era katters bästa minnen? (eller det som ni tror är era katters bästa minnen)
Jag tror att Sverkers bästa minne var när han togs in från kylan till katthemmet så att han slapp springa ute och frysa och fick någon som brydde sig om honom, och sedan när han kom hem till min familj :)
Han har varit så efterlängtad här, i alla fall från min sida :)
Det tror jag också han tycker Sverker!
Svår fråga du ställde där! :) Måst nog fundera en stund till.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

En sak jag är ganska säker på måste höra till Taras bästa minne(n) är då hon fick komma hem efter att ha bott på pensionat flera veckor….det märktes hur lycklig hon blev redan när vi hämtade hem henne.När vi sen öppnade buren hemma sprang hon in i lillmattes säng och hon var så kelsjuk som aldrig förr…hon kanske trodde att vi övergett henne,stackaren.
Hon var tyvärr tvungen att bo på pensionatet så länge för att det var stambyte i huset och hon hade blivit tokig av allt oväsen…det hade vi med så vi lånade en etta där vi inte kunde ha katt pga allergi.
Jadå,vi var också väldigt glada att komma hem!
Jag tror att mina hittekatter blev glada när det fanns ngn "tvåbening" som ville ta hand om dom :))
Det tror jag är deras minne!

mina två hittekatters bästa minne är såkert attt dom fick komma till oss. kalle bevisar det var dag med sina pussar jämt och ständigt, måns visar det på sitt sätt men det syns kärlek i hans ögon,

Johnnys bästa minne måste självklart vara när han fick ett eget hem igen efter flera år av hemlöshet.
Luffar´ns bästa minne måste vara när hans lillmatte hittade honom efter att han gått vilse i fler dygn i höststormen när han kom ut av misstag hos kattvakten.
Tingelings bästa minne måste vara när hon i ett av sina sällsynta ögonblick sprallar loss och busar med kompisarna här hemma.
Smillas bästa minne är nog när akutkatten Alex som var så elak och mobbade henne äntligen hade vett att flytta
Minas roligate minne är antagligen när hon fick åka polisbil till katthemmet efter att ha dumpats och irrat runt på gatorna mitt inne i stan
Tabitha min lilla akutmissas bästa minne är definitivt när hon fick komma tillbaks hit igen efter ett misslyckat försök att flytta henne till katthemmet och hon satt skräckslagen uppflugen på en balk i taket i en och en halv månad. Ni skulle sett hennes lycka när hon kom "hem" igen, vilket pusskalas det blev.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Vad roligt det var att läsa om alla era katters bästa minnen :)

Här kommer jag spontant att tänka på vår äldsta misse, Josefin. Hon har följt med oss till Jämtlandsstugan sen hon var tre år..och redan första året visade hon att hon stormtrivs däruppe! Därefter, år efter år..när vi hamnat på tåget med alla kattburarna..har Josefin satt på sin spinnande motor. Så hon vet vart dessa resor bär av vid det här laget ;-)
Sidentass

Vad härligt :)
Jättesöt var hon också Josefin :)

Jag tror att mina katters lyckligast tid var när de var kattungar och mamma är tryggheten och de fick busa med sina syskon.
Tiden innan de fick upptäcka att världen inte är så trygg och rolig.

tror att isa och askungen oxå tänkte så..bästa minnet få komma in till värmen och få god mat och myspys:)

#8 Josefin stäcker på morrisarna o tackar;-))
Sidentass
Men vad mysigt det låter vännen att josefin spinner så fort ni kommer på tåget :)

Love Tasslös lyckligaste dag och minne var garanterat några dagar innan nyårsafton för några år sedan. Då han gått utan tass i två månader. Det var 20 minusgrade, hungrig och gick in i fällan. Sedan dess har han kurrat oupphörligen. Låtit oss ta hand om benet där tassen försvunnit. Sträckt upp tassen varje gång bandaget skulle bytas. Nu är han min mammas gosekatt, och jag är hans lillamatte. Mamma kunde inte lämna ifrån sig honom, och hande hon gjort det så hade han flyttat till mig. För jag älskar den katten. Sätter in en bild när han gosar med en stol. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jaa att vara kattunge och vara med sin mamma är nog härligt kan jag tänka mig :) Och som du sa, ha den otrygga världen "utanför" sig..
Jaa för hittekatter är det nog att komma in i värmen och få någon som bryr sig om den :)
Var Love Tasslös en hittekatt som ni hittade?
Jaa, det förstår jag att det skulle vara jättekönt att komma in från kylan och få någon som tog hand om tassen :)
Jättesöt var han, Love Tasslös :)

#13 "lyft upp tassen varje gång bandage skulle bytas" - milda makter jag blir tårögd när jag läser detta..vilken fin bild..o vilken vinstlott Love dragit som hamnade under era beskyddande vingar..
Sidentass
Saga blev nog glad när jag bestämde mig för att adoptera henne och hon fick hjälp med kullen hon hade i magen och med sina maskproblem. Hennes dotter Tessie är ganska bortskämd och är en riktig liten diva som vill bli uppassad. Hon blir sur när det inte passar utan tar för givet att allt ska vara som hon vill ha det. Sund inställning.
Kattherrarna Linus och Tristan är glada hela tiden. Men bäst är det nog när det är kattgodis dags innan läggdags.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puttar upp artikeln jag skrivit om Love Tasslös. För han var verkligen en hittekatt, som alla som bodde på denna fina plats trodde var "vild". Men när han fångades in så började han kurra på en gång. Men han gillar fortfarande inte fler människor i taget. Då gömmer han sig. Det för bara vara de han känner sedan tidigare, från tiden då vi vårdade honom och framåt. Rädd för höga röster, då drar han som en avlöning. Lilla stackaren. Vågar inte ens tänka på vad som hänt honom. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jaa det tror jag att Saga blev :)
Haha det verkar som en liten diva ja, men med en cool inställning. Varför skulle man inte kunna ha allt som man ville ha dte? Hehe det var en häftig katt :)
En sån skulle jag vilja träffa.
Nemen vad bra att de är glada hela tiden :)
Kattgodis innan man lägger sig, vilket lyx :)
Det är fruktansvärt att man är dum mot katter jag fattar inte att man kan göra något dumt mot dem underbara djuren!
MEn det är tur att han kom till dig nu och fick det bra nu :)