Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 2738 ggr
UlrikaD
0

Kattunge-maskin:(

"Vår kattmamma Nonni är inne på sitt fjärde år som mamma, och hon fortsätter att få fina kattungar på löpande band!"

Anm: Jag har tagit bort länken till annonsen då det är emot våra regler att länka till privapersoners annonser. (PUL)

Den som vill kontakta säljaren kan PMa TS privat för vidare uppgifter. Frågan är om det kan finnas något i annonsen som bryter mot Blockets regler?

//Lena - sajtvärd

madilicious
0

Åh vet inte om jag blir arg eller ledsen varför får dessa människor ens skaffa katt?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

Lena
0

Urtrisst när katter används på det här sättet! Man blir mållös!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kalendula
0

Det går ju att göra en anmälan om man vill det. Samt kan man ringa eller maila säljaren för djurplågeri.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Jourhemmet
0

Skaraborg 10.23 idag. Har mejlat!

Alexej
0

Har någon kopie av annonsen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0

Gå in på Blocket, skaraborg 10.23

Jourhemmet
0

Hoppsan, hon har tagit bort den Förvånad Kanske fler som mejlade Tungan ute

Lena
0

#7 Bra det! Folk verkar inte fatta hur olämpligt och fel de beteer sig. Men reaktionerna hon fick har nog lärt en vederbörande en läxa.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

har någon en kopia kvar? Vill gärna veta vem det var.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bymaruska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här då Blocket igen!! de här människorna var jag förbannad på hela dagen i går.

UPPSALA 9 juni 23.30 tredje kullen men den här sommaren ska familjen på semester så dom vill gärna bli av med både mamma katt och ungar nyfödda.

Här kämpar vi på så att alla katter ska få ett värdigt liv, vad är det fel varför tar det aldrig slut!!

//M-H

Lena
0

#10 Det är ju det som är så förbaskat tröstlöst att Svenssons därute har så skral attityd som de har. För varje katt vi räddar härinne ser de till att producera 10 nya utan minsta eftertanke.

[ingvarisbjorn]
0

Jag klarar knappt av att gå in på blocket längre, man känner sig så maktlös. Brukar hitta minst ett par-tre annonser varje dag på små gnagarburar som säljs som kaninburar (men de är alldeles för små för det)

Anmäl annons-knappen går varm…

[Alenzi]
0

Om man vill se annonsen är det bara att googla texten som saxats in i #0

UlrikaD
0

Står ju också att de är fyra veckor och redo att flytta i juli.

Bedårande kattungar är det ju, så jag förstår att folk köper. 100kr är ju jättelätt att impulsköpa djur för. Det får man inte ens en guldhamster för.

vilda-hilda
0

Finns bara ett ord NACKSKOTT på ägarna ( om man får  säga så)

Nalle

Kalendula
0

*Tänker lite grann högt* Skrattande

Alltså, är det egentligen inte bara att kämpa på med ett leende. För det vi ju faktiskt gör. Inget hjälper ju för att man sitter o blir arg o förbannad.

Funderade lite o försökte se hur myntet ser ut på andra sidan. Många skaffar ju katt o tänker inte på att det kostar pengar med allt vad det innebär. Med, man vaccinationer, kastrering, etc. Det är ju i så fall dom människorna man borde börja med. Ge information i form av en enkel brochyr som berättar om vad det innebär ekonomiskt att ha katt + information om hur många katter det kan bli av två katter som parar sig o vikten av hur viktigt det är att kastrera dem så att det inte blir en massa förvildade katter.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Hawknestgrove
0

Ok, en sak som MÅSTE göras. Det är att alla ni som är starka nog att gå in på Blocket (jag orkar det inte längre) ANMÄLER TILL BLOCKET!!!! Så fort ni ser att det är frågan om eventuella regelbrott mot antingen ålder eller antal kullar elelr ålder på utlämning. Blocket är ansvariga för att föreskrifter följs.det är nummer ett. Sedan så anmäl själva till LST! ni som läser annonsen får ju fram vem det är. Anmäl då till LST i ert län om det visar sig att det är brott mot reglerna. Finns färdiga adresser på hemsidorna bara att klicka på och skriva. var inte anonyma, även om man får. En anmälan där du står för den du är, är i sådana här fall mycket starkare än  om man står och gömmer sig bakom gardinen.

Alexej, fick du ordning på vem det var? KAnske de även annonserar i erat lokalblad?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Jepp, fick annonsen. Alltid bra att komma ihåg namnet.

ladykatt
0

Ja, Blocket har ändrat att kattungar måste vara minst 12 veckor vid försäljning så det skulle inte förekomma annonser där folk säljer yngre kattungar.

Så i detta fall är det bara att kontakta Blocket och påpeka att de är för små att säljas.

Sedan den eviga problem att folk inte tar katter på allvar. Det är just det jag skrev i en annan tråd att felet ligger hos kommunen. Varför de inte bryr sig lite mera och gör temakvällar eller broschyrer om rätt katthållning? Det skulle inte kosta så himla mycket men kanske skulle det hjälpa att folk skulle förstå att de har ansvar för katter de har, betona vikten av kastrering av alla katter som går ute, för bara på så sätt kan man uppnå förändring.

Exempel här i tråden är typiska för vanliga människor som skaffar sig katt, låter den gå ute och när kattungar födds så säljs de blilligt eller bara kastas ut, i några fall tillsammans med mamman…

Kalendula
0

Det är ju bra att lämna över ansvar på andra människor för att man själv inte orkar. Men ju fler som faktiskt tar ansvar och faktiskt anmäler på ett eller annat sätt, dessto bättre tycker jag Skrattande

Hawknestgrove
0

ja och just att påpeka för Blocket att en annons inte håller måttet är viktigt. Dels för att Blocket(eller annat annonsorgan) är ansvariga för vad som ges ut, dels för att många av oss som förmedlar katter seriöst använder oss av Blocket och vill veta att våra annonser tas på allvar om det är ett seriöst media.Ladykatt, det är som du säger helt hopplöst att försöka få särskilt landsortskommuner att förstå vikten av att katters status bör höjas. Många av dem som sitter i styrelsen och som tjänstemän  är av den gamla goda stammen och tycker man kan skjuta alla övertaliga katter. Enkelt sätt att lösa problemet….Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....