Kattmat!
Tänkte höra, jag ställer ju ut mina raskatter en heldel och det brukar för det mesta gå så bra att det blir vinster och dessa består oftast av bla. kattmat.
Men eftersom jag har matallergiket bland mina katter så brukar jag inte kunna använda mig av denna mat.
Jag brukar ge maten till min vänner med katt, skulle hellre se att den kommer hemlösa katter tillgodo.
För några år sedan var det ofta katthem och olika föreningar med på utställningar och då brukade jag lämna maten direkt, men på senare år så har det inte funnits några med på de utställningar jag varit på.
Kan man inte skicka maten med posten och vart i så fall?
It's a cat's world… adjust! :)
Kommer du till Nerks utställning i helgen så står Örebro Katthem där med bord så du kan lämna där om du vill.
Nej, jag kommer inte till den utställningen.
yve2, att skicka med posten är dyrt. skicka med Schenker i så fall.Jättelätt bara du har en skrivare. OCh jag tar gärna emot till Kattkedjan om du skickar! Givetvis betalar jag frakten
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Visst har jag skrivare, tänkte aldrig så långt som till andra frakt sätt än Posten och inte behöver du betala frakten, tänkte att maten kan ju vara ett litet bidrag till allt jobb som läggs ner på alla behövande katter
MEn visst ska vi betala frakten… Det kan ofta löna sig om det är större mmängder, då vi inte kan få något "kross" i butikerna här. allt går i retur….Schenker är väldigt moderata på sina priser. Så fort du ska skicka något som normalt går som tjockt brev, så lönars sig Schenker. Ok lite längre tid, men du vet att du kan spåra paketet och det är ofta billigare. Man betalar och skriver ut sin fraktsedel själv via datorn. lätt som en plätt
Vi får väl se hur vi gör med frakten 
Jag hör av mig efter nästa utställning i mitten av juli, då får jag minst en vinst
toppen!!!!!
Troligen har väl vi fått in årets kattungar då….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken himla trevlig idé! 
Jo, jag tycker att ni gör ett så himla bra jobb och när jag får massor av gratis mat som jag inte kan använda, så är det bättre maten går till behövande. Än till kompisarnas katter som har mattar & hussar som bryr sig om dem och köper mat till dem.
ja jag tackar, för mina egna katter måste ju också ha specialmat….
Vart finns du yve2? Har du mkt så tar jag gärna emot till Några katter jag matar i Landskrona och Asmundtorp dagligen.Sedan har jag ett stödhem i Billesholm som också matar ett gäng katter där som inte fått komma in någonstans än.
ja då går i så fall wendel före mig. hon har mer ömmande fall än jag….
Jag finns i Tumba strax utanför Stockholm.
Det kommer nog bli en heldel utställningar i höst så det blir nog en hel del mat. Jag har ju turen att ha vinnande katter så det räcker kanske till båda, har tagit utställnings uppehåll här i Juni då det har varit är/både studen, examen och massa jämna födelsdagar.
Tror även jag kan få från andra som är med på utsttällningarna som jag vet även har viss foderallergi i sina kattgrupper eller från de som bara ger sina katter viss sorts kattmat.
Det låter ju underbart… Vi har ju småkatter som kommer troligen i sommar, plus att vi sponsrar ett fåtal katter här i stan….Så det går åt…
= ) hade varit bra.Får en del sponsrat från ett lager men det är typ friskies och mjau torrfoder.De gånger jag köpt typ royal canin blir de så glada.